OKUL ÖNCESİNDE
BEYİN FIRTINASI NEDİR?
ALEX OSBORN
ALEX OSBORN beyin fırtınası hakkındaki dört kuralı şunlardır: Eleştiri kapı dışında bırakılır Sınırsız düşünme Nicelik aranır Kombinasyon ve gelişme aranır
Beyin Fırtınasının Temel Amacı
1.Ters Beyin Fırtınası
2. Benzerinden Yararlanma 3. Fikir Bağlantıları kurma 4 2. Benzerinden Yararlanma 3. Fikir Bağlantıları kurma 4. Zarardan Yarar çıkarma
Beyin fırtınası tekniğinin öğrenme-öğretme sürecindeki uygulama aşamaları: Fikirlerin üretilmesi
2.Fikirlerin değerlendirilmesi
Beyin fırtınası tekniğinin faydaları ve sınırlılıkları Öğrenciyi derse motive eder etkin katılımını sağlar
Öğrencilerin yaratıcı düşünmelerini sağlayarak kendi yeterlilikleri hakkında fikir sahibi olmalarına yardımcı olur
Çok sayıda fazla araç gerek ve materyal gerektirmez Çok sayıda fazla araç gerek ve materyal gerektirmez. Ekonomik bir tekniktir
Sınırlılıkları Süreçte öğrencilerin kontrolü zaman zaman zorlaşabilir Her fikrin not edilmesi zorunluluğu zaman açısından sıkıntı yaratır
Konunun iyi belirlenmemesi tekniğin amacına ulaşmasını engeller
Bazı öğrenciler sürekli ön plana çıkmaya çalışabilirler
BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ HAZIRLAYANLAR MERAL ESEN 140301066 mavinese2147@gmail.com ROZERİN KAYA 140301008 Rozerinkaya.08@gmail.com GURBET BARAN 140301012 gurbtbaran@gmail.com BEYAZ OĞAÇ 140301043 beyazoğaç.63urfa@gmail.com