BAŞ AĞRISI BİLİNÇLİLİK PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
Advertisements

Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
Bölgelere Göre Meme kanseri yeni vaka görülme ve ölüm durumu (Yüz b inde ) 1.
VEREM NEDİR? NASIL BULAŞIR? KORUNMA YOLLARI NELERDİR? HAZIRLAYAN : FATMA SALDUZ.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Doç.Dr. Ertuğrul GELEN.
1 HASTA UYUMU UYUMU Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Konya.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
KRONİK OBSTRÜKTİF AKCİĞER HASTALIĞI (KOAH) EPİDEMİYOLOJİSİ
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
ZAMAN Ç İ ZELGELER İ İ LE VER İ ML İ L İ K ANAL İ Z İ BİTİRME ÖDEVİ.
Zehra ASLAN AYDOĞDU KTÜ Aile Hekimliği AD
Yrd. Doç. Dr. Burcu Ilgaz Yıldırım Arş. Gör. Dr. Özlem Sökmen Gürçam
Arş. Gör. EDİP KAYA, Dr. Ebru İnal
Temel Tıp Eğitiminin Human Papilloma Virüs (HPV) Farkındalığı üzerine etkisinin incelenmesi Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi ÖÇM 2 çalışma grubu.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Yüksek Dereceli Servikal İntraepitelyal Neoplazide Eksizyonel İşlem Sonrası Nüksün Öngörülmesi SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ , BURSA YÜKSEK İHTİSAS EĞİTİM.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Sayı Sistemleri.
İzmir İli Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu ve Ege Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sahada Crush(Ezilme)Sendromunun.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
DÜNYANIN GEZİLECEK YERLERİ
M Arş. Gör. Dr. Esranur AKBULUT
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
AKILCI İLAÇ KULLANIMI.
ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
L.Mollamahmutoğlu, E.Demirdağ, E.Karahanoğlu, R.Dur, B.Yeşil,
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
1. sağlık ve sağlığın girdileri
Trabzon Arş.Gör.Dr. Cuma Ali ZOBA.
Öğr. Gör. İbrahim Alper GEDİK
Kırınım, Girişim ve Müzik
İK MAKALESİ.
KOÜ Hastanesİ’nde Akılcı İlaç Kullanımı Bİlİncİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
UYGUN OLMAYAN İLAÇ KULLANIMLARI
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
CİHANGİR MAHALLESİ YAPISAL RİSK ANALİZİ
SAMSUN EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması
UYGUN OLMAYAN İLAÇ KULLANIMLARI
Tezin Olası Bölümleri.
ÇİFT SİLİNDİR İNFİLTROMETRE İLE İNFİLTRASYON TESTLERİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Dersi Planlama.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
HAZİRAN – ARALIK ÇALIŞMA RAPORU
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Bilimsel bir Bildiri veya Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?
Sunum transkripti:

BAŞ AĞRISI BİLİNÇLİLİK PROJESİ TODUP C3 BAŞ AĞRISI BİLİNÇLİLİK PROJESİ

Baş ağrısı nedir? Baş ağrısı, başta ve bazen de boyun veya sırtın üst kısmında gerçekleşen ağrılara verilen ortak isimdir. Yaygın ağrı şikayetlerinden biridir ve hemen hemen tüm insanlar baş ağrısından muzdarip olurlar.

Şikayetin bu kadar fazla olmasına rağmen kişilerin çoğu etkili tedavi yöntemine ulaşamamaktadır. Dünya Sağlık Örgütünün 2015 yılı verilerine göre ABD’de ve İngiltere’de 12 aylık süre içerisinde migren tanısı konan hastaların yalnızca yarısının baş ağrısına bağımlı nedenlerle doktora göründüğü ve 2/3’ünün hastalığına doğru tanı konulduğu tespit edilmiştir.

PROJENİN AMACI Amacımız; üniversite öğrencilerinde baş ağrısı görülme sıklığını, öğrencilerin doktora gidip gitmediklerini, kullandıkları ilaçları ve diğer tedavi yöntemlerini gözlemlemektir.

METERYAL VE YÖNTEMLER Anket, internet ortamında öğrencilere anket linki atılarak yapılmıştır. Anket sonuçları Excel ve SPSS Statıistics programlarında incelenmiş olup projeye ait grafikler bu programlarla hazırlanmıştır. Oluşturulan grafik ve çapraz tablolar için KiKare Uygunluk Testi yapılmıştır.

DEĞERLENDİRMELER Ankete yaş aralığı 17-24 olan toplam 345 öğrenci katıldı.

Öğrencilerde baş ağrısı sıklığı KİKARE UYGUNLUK TESTİ SONUCU

BAŞAĞRISI SIKLIĞI – DOKTORA GİTME ORANLARI KİKARE UYGUNLUK TESTİ SONUCU

BAŞ AĞRISI SIKLIĞI - CİNSİYET KİKARE UYGUNLUK TESTİ SONUCU

BAŞAĞRISININ GENETİKLE İLİŞKİSİ KİKARE UYGUNLUK TESTİ SONUCU

BAŞAĞRISINDA KULLANILAN YÖNTEMLER

BAŞAĞRISI ÇEKENLERDE İLAÇ KULLANIMI KİKARE UYGUNLUK TESTİ SONUCU

BAŞAĞRISINDA ALTERNATIF KİKARE UYGUNLUK TESTİ SONUCU

BAŞAĞRISI SIKLIĞI –AİLEDE BAŞAĞRISI ÇEKME DURUMU KİKARE UYGUNLUK TESTİ SONUCU

ÖNERİLER Ülkemizde ve dünya genelinde çok sık görülen, oluşumunda birçok faktör bulunan baş ağrısı; aynı zamanda beyin kanaması, beyin tümörü gibi ciddi problemlerin semptomu olabildiğinden; baş ağrısının sebebi bilinmediğinde ve sık yaşandığında bir nöroloji hekimine danışılması önerilir. Ayrıca, öğrenciler için akademik düzeyde profesyonel bilinçlendirme çalışması yapılmalıdır.

kaynakça tr.wikipedia.org saglıkloji.com tr.123rf.com vekarıkatur.blogspot.com.tr

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER..