PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI9

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ADAY ÖĞRENCİLER TANITIM KATALOĞU.
Advertisements

HACETTEPE MALİYE TOPLULUĞU
Grup O AN.
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
TIBBİ TANITIM PAZARLAMA
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
4 ARALIK 2009 İZMİR TTB-UDEK TSG Çalışma Grubu Raporu KISA DEĞERLENDİRME RAPORU Grup Adına Sunum: Türk Toraks Derneği.
Prof. Dr. Mustafa Dülger Hocamız.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
Kurul adına Prof. Dr. Akıle Sarıoğlu-Büke
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Uzmanlık Öğrencilerinin Eğitim ve Mesleki Kariyer hakkındaki Görüş ve Tutumları Doç. Dr. Gür Akansel Kocaeli Üniversitesi.
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ GELİŞMELER VE FAALİYETLER ( SONRASI) Prof Dr Halit Tanju Besler ( ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
GRUP RENGARENK. BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ EREĞLİ EĞİTİM FAKÜLTESİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ GRUP ETKİNLİĞİ.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
TIP FAKÜLTENDE DÖNER SERMAYE OLUŞUMU VE DAĞITIMI 2003.
YABANCI DİLLER TOPLULUĞU
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
SUŞEHRİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ ÜNİVERSİTE İMTİHANI BAŞARISI
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
GAZİ ÜNİVERSİTESİ AKUPUNKTUR VE TAMAMLAYICI TIP MERKEZİNE 2014 YILINDA BAŞVURAN HASTALARIN ÖZELLİKLERİ   PROF.DR.BANU ÇAYCI GAZİ ÜNİVERSİTESİ TAMAMLAYICI.
Temel Bilimler Dr. Ayşegül AYTEKİN
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Acil Yardım ve Afet Yöneticileri Derneği
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 30 Kasım 2016 Ayşegül AYTEKİN.
  PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PROBLEME DAYALI ÖĞRENME OTURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hülya Aybek, Gülçin ABBAN METE*, Melek KÜÇÜKATAY**, Dilek.
EĞİTİM YILI 2. SINIF 5. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
TIP FAKÜLTESİ BEYİN FARKINDALIĞI SEMPOZYUMU
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÖZÜRLÜLERİN SOSYO-EKONOMİK DURUMLARI (Ankara, 2004)
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
Hatice Şimşek Keskin***
POSTPARTUM KANAMALARDA HİPOGASTRİK ARTER LİGASYONU
EĞİTİM YILI 1. SINIF 4. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
Figüre 1. Anket ve sonuçları
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Arş.Gör.Dr.Kevser Ayar KTÜ Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD
HE-KİM SOSYAL? TODUP D-1 GRUBU.
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1. SINIF DERS PROGRAMI.
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
MARMARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Genel Sekreterlik Organizasyon Şeması
2018 Yılı Performans Sunumu
TIBBi LABORATUVAR TEKNiKLERi PROGRAMI
Sunum transkripti:

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI9 PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ YAZ STAJLARI ve ALAN ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRMESİ Özgür SEVİNÇ1, Hülya Aybek2, Nur Semerci3, Gülçin Abban Mete4, Melek Bor Küçükatay5, İbrahim Türkçüer6, Nuray Akkaya7, Nural Cevahir8, Dilek Akdoğan9, Bülent Özdemir10 PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HALK SAĞLIĞI1, TIBBİ BİYOKİMYA2, TIBBİ GENETİK3, HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ4, TIBBİ FİZYOLOJİ5, ACİL TIP6, FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON7, TIBBİ MİKROBİYOLOJİ8, ANATOMİ10 AD PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI9 Giriş ve Amaç Tıp fakültemizde topluma dayalı tıp eğitiminin temelini yaz stajı ve alan çalışması uygulamalarımız oluşturmaktadır. Bu uygulamaların temel amacı; öğrencilerimizin eğitiminin tıp fakültesi ortamıyla sınırlı kalmayıp sahada sağlıkla ilişkili kurum ve kuruluşlardaki çalışmaları da gözlemlemeleri ve sağlık hizmetleriyle toplum arasındaki ilişkiyi yerinde görebilmelerini sağlamaktır. Gereç ve Yöntem Dönem 1, 2, 3 ve 4 öğrencilerimizle birlikte yaptığımız bu uygulamalarımızın amacına uygun yararlılığı sağlayıp sağlayamadığını değerlendirmek amacıyla Dönem 4,5 ve 6 öğrencilerimizde bir anket çalışması yapılmıştır. Bulgular Dönem 6 öğrencilerimizin %67,4’ü Dönem 1 yaz stajının; %89,8’i Dönem 2 yaz stajının yararlı olduğunu belirtmişlerdir. Her iki staj için bu yüzdelerin ortalaması %78,6 olarak bulunmuştur. Dönem 6 öğrencilerimizin %53,9’u Dönem 1 alan çalışmalarının; %68,8’i Dönem 2 alan çalışmalarının ve %80,0’ı Dönem 3 alan çalışmalarının yararlı olduğunu belirtmişlerdir. Tüm alan çalışmaları için bu yüzdelerin ortalaması %67,6 olarak bulunmuştur. Bunun yanısıra Dönem 4, Dönem 5 ve Dönem 6 öğrencilerimize uyguladığımız yaz stajları ve alan çalışmalarının yararlılığına yönelik anketlerin analizinde; öğrencilerimizin bu çalışmaların yararlılığını ilerleyen dönemlerde daha iyi fark ettikleri anlaşılmaktadır. Öğrenciler Dönem 1-2-3’de yapmış oldukları yaz stajı ve alan çalışmalarının önemini Dönem 4-5-6’da yaptıkları çalışmayla ilgili staj sırasında fark ediyor olabilirler. Bu durum, yaz stajı ve alan çalışmalarımızın temel amaçlarına ulaştığının da bir göstergesidir. Bu anket çalışmasında öğrencilerimizden elde ettiğimiz geribildirimler ve çalışmaya katılan öğretim üyelerimizin de genel görüşleri çerçevesinde uygulamalarda bazı sorunların yaşandığı da anlaşılmıştır. Yıldan yıla artan öğrenci sayıları nedeniyle öğrencilerin ilgili alanlara nakli için gerekli otobüslerin hem sayıca hem de kapasite olarak yetersiz kalması en başta gelen sorunu teşkil etmektedir. Bununla birlikte çalışma yapılan kurumlarda yıllar içinde gerçekleşen bürokratik değişimler zaman zaman çalışmanın yapılabilmesini ya da etkinliğini etkileyebilmektedir. Sonuç Yaz stajları ve alan çalışmalarının amaçlanan yararı sağladığı ve öğrenci geribildirimlerinin değerlendirilmesiyle özellikle daha düşük yüzdeye sahip çalışmaların daha yararlı düzeylere ulaşılabileceği öngörülmektedir.