OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
DİYARBAKIR 2008.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Program Tasarım Modelleri
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Eğitimden veriler.... Düzey Toplam Kadın Erkek Fark İlköğretim
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
Aile Atölyeleri Projesi
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
İLKOKULU 4/D SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ 2 EKİM 2017.
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eğitim öğretim çalışmalarının planlanması ile ilgili ortak hükümler şunlardır:
Nitel Araştırmalar.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ Okul-çevre ilişkisi, okul, toplum, iş çevreleri ve toplumun diğer üyeleri arasında oluşturulan, okul ve toplumun ortak başarıları için geliştirilen işbirliği ve ortaklık ilişkisidir.

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ Türk eğitim sisteminde okul-çevre ilişkilerini işletmede önemli olan kurumlar, okul-aile birlikleri ve okul koruma dernekleridir. Okul koruma dernekleri, öncelikle okulun ve yardıma muhtaç öğrencilerin maddî ihtiyaçlarını karşılamaya çalışır.

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ Okul aile birlikleri, okul ve aileler arasındaki ilişkileri güçlendirmeye, öğrencinin başarısı için okul-aile uyumu ve koordinasyonunu sağlamaya, okulun amaçları ve etkinlikleri hakkında çevreyi aydınlatmaya, sağlık ve temizlik alışkanlıklarını yerleştirmeye, öğrencileri okul veya çevreden gelebilecek zararlı alışkanlıkların etkilerinden korumaya, onlara iyi davranış alışkanlıkları kazandırmaya ve çevrede yardıma muhtaç öğrenci ve ailelerine her türlü sosyal ve moral desteği sağlamaya çalışır.

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ Okul-çevre ilişkileri konusunda okul yöneticisi aşağıdaki sorumlulukları yerine getirir: 1)Okulu çevre kalkınmasına katar. 2)Eğitim gereksinmelerini belirler. 3)Öğretim programını yorumlar. 4)Çevrenin eğitime desteğini özendirir. 5)Diğer kurumların rolünü yorumlar. 6)Çevresel değerlerin okul üzerindeki etkisini yorumlar. 7)Okul ve çevresi arasında iletişim kurar. 8)Eğitim fırsatlarını geliştirir. 9)Okulun eğitim felsefesini ve hedeflerini tanımlar.

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ Okul-Çevre İlişkisinin Boyutları 1)Okulun çevre kalkınmasına katkıda bulunması 2)Aile katılımının sağlanması 3)Çevredeki güç ve baskı grupları ile ilişkiler 4)Çevrenin eğitime desteğinin sağlanması, gönüllü kişi ve gruplarla ilişkiler

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ Okul-Çevre İlişkisinin Boyutları 1)Okulun çevre kalkınmasına katkıda bulunması Okul, toplumun eğitim, gelişme ve kalkınmaya ilişkin beklentilerini dikkate almalıdır. Okullar, değişen çevreye uyum sağlayacak bireyleri yetiştirirken aynı zamanda onları sosyalleştirmekte ve üretken bireyler hâline getirmektedir.

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ Okul-Çevre İlişkisinin Boyutları 1)Okulun çevre kalkınmasına katkıda bulunması Değişen bir çevrede okul, toplumla bağlantılı, esnek, organik yapılı ve değişime açık olmak zorundadır. Okul, her türlü donanım ve olanağını çevreye açmalıdır. (Ör. Okullar Hayat Olsun Projesi)

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ Okul-Çevre İlişkisinin Boyutları 2)Aile katılımının sağlanması Ailenin okula katılımı, ailenin okuldaki etkinliklere desteği olarak anlaşılmalıdır.

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ Okul-Çevre İlişkisinin Boyutları 2)Aile katılımının sağlanması Okul-aile ilişkilerini geliştirmeye ilişkin çalışmalarda okul-aile iletişiminin başlıca engelleri şöyle sıralanmaktadır: Velilerin okula ve öğrenciye yeterince zaman ayıramaması Velilerin okul-aile iletişiminde ilgisiz, isteksiz ve yeterli bilgiye sahip olmaması Veli toplantılarının uygun olmayan ve kalabalık ortamlarda yapılması

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ Okul-Çevre İlişkisinin Boyutları 2)Aile katılımının sağlanması Okul-aile ilişkilerini geliştirmeye ilişkin çalışmalarda okul-aile iletişiminin başlıca engelleri şöyle sıralanmaktadır: Okul yöneticilerinin okul-aile iletişimine yeterli ilgi ve desteği vermemesi Velilerin yönetici ve öğretmenleri üst düzeyde görmesi Velilerin çocukları hakkında olumsuz bilgi almaktan çekinmesi Öğretmenlerin, velilere hoşgörülü, ilgili ve yakın davranmaması

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ Okul-Çevre İlişkisinin Boyutları 2)Aile katılımının sağlanması Okul-aile ilişkilerini geliştirmeye ilişkin çalışmalarda okul-aile iletişiminin başlıca engelleri şöyle sıralanmaktadır: Velilerin görüşmelerde öğretmenlerin kullandığı dili anlamakta güçlük çekmeleri Velilerin, okul çağrıldıklarında maddî yardım isteneceğini düşünmeleri Okuldan gelen yazıları anlamada güçlük çekme Okul ve öğrenci ile ilgili bilgilerin velilere öğrencilerle iletilmesi

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ Okul-Çevre İlişkisinin Boyutları 3)Çevredeki güç ve baskı grupları ile ilişkiler Eğitim; sosyal, ekonomik ve politik bir girişimdir.Bu girişimi, okulun çevresinde etkilemeye çalışan baskı grupları vardır. Baskı gruplarının kendilerine özgü kamu yararı kavramları ve eğitim felsefeleri vardır. Bu çerçevede okulu ve amaçlarını etkilemeye çalışırlar.

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ Okul-Çevre İlişkisinin Boyutları 3)Çevredeki güç ve baskı grupları ile ilişkiler Bir okulu etkileyebilecek baskı grupları; sendika, dernek, oda, birlik gibi meslek kuruluşları olabileceği gibi siyasi partiler, dini kurumlar, ticari kuruluşlar ya da bu kuruluşlara üye bireyler olabilir. Çevrede çeşitli ilgi ve yarar gruplarının olması doğaldır. Bu gruplar dengede olduğu sürece okul yöneticisi, yıpratıcı bir durum yaşanmayacaktır. Önemli olan, bu grupların çevrede güç yapısı kurmamasıdır. Okul yöneticisi bu yapıyı tanımak ve gözlemlemek zorundadır.

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ Okul-Çevre İlişkisinin Boyutları 4)Çevrenin eğitime desteğinin sağlanması, gönüllü kişi ve gruplarla ilişkiler Gönüllü kişi ve gruplar, okul yapımı ve onarımında, okul araç ve gereçlerinin temininde, eğitim faaliyetlerinin yürütülmesinde ve yardıma muhtaç, başarılı öğrencilere burs sağlanmasında önemli yararlılıklar gösterebilirler. Bunların başarılması için öncelikle gönüllü kişi ve kurumlarla sağlıklı ilişkiler geliştirmek ve çevrede okula ilişkin pozitif bir imaj oluşturmak gerekir.

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ TOPLUM OKULU MODELİ Okul topluma mal olmalı ve okulla toplum arasında etkileşim bulunmalıdır. Okul, toplum etkinliklerinin merkezi olabilmek için akşamları, hafta sonları ve tatil günlerinde açık olmalıdır. Okul gece ve gündüz hem yetişkinlere hem de çocuk ve gençlere açık olmalı, derslerin yanı sıra yetişkinler de okulda sosyal, kültürel ve dinlenmeye yönelik etkinliklere katılmalıdırlar.

OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ Okullarının çevre kalkınmasına katkıları Gençliğe yönelik sosyal çalışmalar Müzik ve tiyatro gibi sanatsal çalışmalar Çocuk oyun yerleri sağlanması ve çocuk bakımı Okuma-yazma öğretimi Yetişkin eğitimi Okuma odaları kurulması Kitaplıkların halka açılması Sportif çalışmalar Teknik öğretim ve beceri kazandırma kursları Üretilen ürünlerin kredi ve pazarlanmasında yardım ve destek

Yararlanılan Kaynaklar Aydın, İ. (2004). Okul çevre ilişkileri. Y. Özden. (Ed.). Eğitim yönetimi el kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık. Balay, R. (2014). Okula toplumsal katılım. H. B. Memduhoğlu ve K. Yılmaz (Ed.). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi (304-319). Ankara: Pegem Akademi.