DEİK Türkiye-Çin İş Konseyi Başkanı TİMAKADEMİ – HEDEF PAZAR ÇİN ‘’Çin Pazarının Yatırım Yapma Olanakları, Pazarın Geleceği ve Trendler’’ Murat Kolbaşı DEİK Türkiye-Çin İş Konseyi Başkanı 20 Nisan 2017 Ankara
Çinli Tüketicilerin Harcama Arzusunun Olduğu 7 Ana Kategori Çinli tüketicilerin harcamaları 7 kategoriye bölünmekte: 7 DAHA GÜZEL GÖRÜNMEK DAHA İYİ YEMEK DAHA İYİ BİR EV DAHA ÇOK MOBİL OLMAK/ BAĞLANABİLİRLİK DAHA ÇOK EĞLENMEK DAHA İYİ / REFAH OLMAK (SAĞLIK/EĞİTİM) LÜKS Source: Euromonitor, CEIC, Goldman Sachs Global Investment Research
ÇİN Ana kategorilerde harcama dağılımı Tüketiciler gelirinin yaklaşık yarısını giyim ve yemeğe harcıyor «Eğlence» en fazla büyüme potansiyeline sahip kategori Daha fazla mobil olmak / bağlanabilirlik Daha çok eğlenmek Daha iyi / refah yaşamak (Sağlık/Eğitim) Daha güzel görünmek Daha iyi yemek Daha iyi bir ev 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% 11.11 Single Day Source: Euromonitor, CEIC, Goldman Sachs Global Investment Research
Çin’de, 1 milyon üzeri nüfusu olan 160’dan fazla şehir bulunmaktadır. Singapur Hong Kong
DEİK Türkiye-Çin İş Konseyi Başkanı TEŞEKKÜRLER Murat Kolbaşı DEİK Türkiye-Çin İş Konseyi Başkanı 20 Nisan 2017 Ankara