ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretim Araç-Gereçlerinin Seçimi
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
Duran Uygur
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Ders Kitapları Hazırlayan: Yrd. Doç Dr. Mustafa Akdağ Ders Kitapları.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Durumlarını Planlama
Araçları Sınıflandırma İşlemi
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Kullanılmasının Nedeni Öğretimi desteklemek için. Çünkü.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI ÖĞRETİM ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI

Neler Öğreneceğiz ? Araç – Gereç Kavramları Araç ve Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Araç ve Gereçlerin Çeşitleri Araç ve Gereçlerin Seçimi Araç – Gereç Hazırlama İlkeleri

Araç – Gereç Kavramları Araç : Daha çok mekanik nitelikteki yardımcı olup;gereci sunmada vazgeçilmez öğedir.

Araç – Gereç Kavramları Gereç : Daha çok yazılı basılı nitelikteki yardımcı olup, aracın vazgeçilmez öğesidir.

Örnekler

Akıllı Tahta Smart Board interaktif yani akıllı yazı tahtası, SmartTechnologies şirketi tarafından 1991 yılında dünyada ilk interaktif akıllı yazı tahtası olarak üretilip pazara sunulmuştur. İngilizcede smart=akıllı, board=tahta anlamına geldiği için bu teknoloji dilimize akıllı tahta olarak çevrilmiştir. Akıllı tahta değişik şekillerde de kullanılmaktadır; İnteraktif tahta, elektronik tahta, akıllı yazı tahtası, elektronik yazı tahtası, interaktif yazı tahtası vb.

Tabletler Hafif ve kolay taşınabilir Öğrenciyi çanta taşıma sorunundan kurtaracak Kullanımı kolay Eğitim dışında kişisel bilgisayar olarak da kullanılabilir Düşük maliyetli Son teknoloji ürünü

ÖĞRETİMDE ARAÇ GEREÇLERİN ÖNEMİ – SEÇİMİ VE HAZIRLAMA İLKELERİ ARAÇ – GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ

Araç ve Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Çoklu Öğrenme Ortamı Sağlarlar

Araç ve Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Öğrencinin Bireysel İhtiyaçlarının Karşılanmasına Yardımcı Olurlar

Araç ve Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Dikkat Çekerler

Araç ve Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Hatırlamayı Kolaylaştırırlar

Araç ve Gereçlerin Öğretimdeki Soyuttan Somuta Aktarım Sağlar Yeri ve Önemi Soyuttan Somuta Aktarım Sağlar

Araç ve Gereçlerin Öğretimdeki Zamandan Tasarruf Sağlar Yeri ve Önemi Zamandan Tasarruf Sağlar

Araç ve Gereçlerin Öğretimdeki Güvenli Gözlem İmkanı Sağlar Yeri ve Önemi Güvenli Gözlem İmkanı Sağlar

Araç ve Gereçlerin Öğretimdeki Tekrar Tekrar Kullanılabilirler Yeri ve Önemi Tekrar Tekrar Kullanılabilirler

Araç ve Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Farklı Zamanlarda Birbiriyle Tutarlı İçerik Sunulmasını Sağlar

Araç ve Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi İçeriği Basitleştirerek Anlatmayı Kolaylaştırırlar

Neden Gereklidir?  Öğretme-öğrenme sürecinde araç-gereçler genellikle öğretimi desteklemek amacıyla kullanılır.  İyi tasarlanmış öğretim araç- gereçleri öğretim sürecini zenginleştirir, öğrenmeyi artırır.  Dahası.....

Çoklu öğrenme ortamı sağlarlar

Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarının karşılanmasına yardımcı olurlar

Dikkat Çekerler - Motive ederler

Hatırlamayı kolaylaştırırlar 6

olayları somutlaştırırlar Soyut kavram, olgu ve olayları somutlaştırırlar

Zamandan tasarruf sağlarlar

Güvenli gözlem yapma olanağı sağlarlar

Farklı zamanlarda birbiriyle tutarlı içeriğin sunulmasını sağlarlar

Tekrar tekrar kullanılabilirler

anlamayı kolaylaştırır İçeriği basitleştirerek anlamayı kolaylaştırır

ÖĞRETİMDE ARAÇ GEREÇLERİN ÖNEMİ – SEÇİMİ VE HAZIRLAMA İLKELERİ ARAÇ – GEREÇ ÇEŞİTLERİ

Öğretimde Araç ve Gereç Çeşitleri İşitsel Araç - Gereçler

Öğretimde Araç ve Gereç Çeşitleri Görsel Araç - Gereçler

Öğretimde Araç ve Gereç Çeşitleri Görsel ve İşitsel Araç - Gereçler

Öğretim Araçları ve Öğretim Materyalleri

Öğretim Araçları ve Öğretim Materyalleri Öğretim araçları: Bilginin öğrenene ulaştırılabileceği farklı yollar & ortamlar Öğretim materyalleri: Farklı araçlarla sunulan bilgiler, mesajlar & malzemeler

öğrenme açısından hiçbir yararı olmayacaktır. Bir öğretim aracı ne kadar mükemmel olursa olsun, içerik kötü tasarlanmışsa İçerik çok iyi tasarlanmış, etkili ve doğru yöntemle sunulmamışsa  öğrenme açısından hiçbir yararı olmayacaktır.

Araç-gereç seçimini etkileyen faktörler Öğrenci Özellikleri Öğrenim Kazanımları Yöntem Seçimi Araç-gereç Özellikleri Kısıtlamalar (bütçe, zaman..) Araç-gereç Seçimi Öğretmenin (tutum, beceri..) Öğretim Ortamı (ışıklandırma, öğrenci sayısı vb.)

Araç – Gereçlerin Seçimi Öğretim araç gereçlerinin seçimini etkileyen faktörler karşılıklı etkileşim içerisinde olup birinin seçim , tasarım yada kullanımı diğerinin seçim, tasarım yada kullanımını doğrudan etkiler. Kullanılan bütün araç ve gereçler öğrenenlerin öğretim hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmalıdır. Bir davranışın öğretiminde çok yararlı olan bir gereç, başka bir davranışın öğretimi için çok yararlı olmaya bilir.

Öğrenim Kazanımları Bilişsel, Duyuşsal ve Devimsel

Araç-Gereç Özellikleri

Öğretmen Özellikleri Araç-gereçlerin etkililiğine inanma, istekli olma Kullanım bilgi ve becerisine sahip olma

Öğretim Yöntemi Sunuş Yoluyla Öğretim İşbirliğine Dayalı Öğrenme Doğrudan Öğretim Kavram Öğretimi Problem Tabanlı Öğretim Tartışma

Öğrenci Özellikleri Öğrenme tercihleri Bireysel farklılıklar Seviye

Öğretim Ortamı Ortamın özellikleri (büyüklüğü, niteliği, ışıklandırma) Sınıf Laboratuar Alan Gezisi vb. Öğrenci sayısı Sınıf düzeni

Öğretim Materyali Hazırlama İlkeleri

Öğretim Materyali; Basit, sade ve anlaşılır olmalıdır. Dersin öğrenim kazanımlarına uygun seçilmeli ve hazırlanmalıdır. Dersin konusunu oluşturan içeriğin tümünü değil, yalnızca özet bilgiyi kapsamalıdır. Görsel özellikler (resim, grafik vb.) Önemli noktaları vurgulamak amacıyla kullanılmalı, aşırılıktan uzak olmalıdır.    

Öğretim Materyali; İçerisinde kullanılan yazılı metin ve görsel-işitsel öğeler öğrencinin pedagojik özelliklerine uygun olmalı ve gerçek hayatıyla tutarlık göstermelidir. Öğrenciye alıştırma-uygulama olanağı sağlamalıdır. Olabildiğince gerçek hayatı yansıtmalıdır.   

Öğretim Materyali; Her öğrencinin erişimine ve kullanımına açık olmalıdır. Dayanıklı olmalı, tek seferde zarar görmemelidir. Gerektiğinde kolayca geliştirilmeli ve güncellenebilmelidir.

Araç – Gereçlerin Seçimi Bilişsel – Davranışsal Açıdan Araç Gereçlerin Seçimi Sözel Bilgi: Sözel bilgilerin öğretiminde kullanılabilecek araçlardan biri yazılı materyallerdir. Ancak, yazılı bir materyalde ana fikirlerin hatırlanmasını kolaylaştırmak öğrencinin ilgisini çekmek için görseller kullanılabilir. Bilgisayar alıştırma programları öğrenilmiş sözel bilgilerin pekiştirilmesinde kullanılabilir. Ses kayıtları mesajın istenildiği kadar tekrarlanmasına imkân sağladığından sözel bilgilerin öğretiminde yararlı bir araçtır.

Araç – Gereçlerin Seçimi Bilişsel – Davranışsal Açıdan Araç Gereçlerin Seçimi Ayırt Etme Becerileri Gerçek eşyaların kullanılması, ayırt etme becerilerinin öğretiminde etkili bir yaklaşımdır. Gerçek eşyalara erişmek ya da kullanmanın mümkün olmadığı durumlarda, eşyaların modellerini ya da resimlerini de ayırt etme becerilerinde etkili olarak kullanılabilir

Araç – Gereçlerin Seçimi Bilişsel – Davranışsal Açıdan Araç Gereçlerin Seçimi Kavram Öğrenme Mümkünse kavramla ilgili gerçek örnekler kullanılmalıdır. Kavramı temsil etmeyen örnekler, öğrenilen kavramların önemli özelliklerini vurgulamaya yardımcı olması için kullanılabilir.

Araç – Gereçlerin Seçimi Bilişsel – Davranışsal Açıdan Araç Gereçlerin Seçimi Problem Çözme Becerileri Kullanılacak öğretim materyallerinin türleri çözülecek problemin türüne bağlı olarak değişecektir. Materyaller matematik problemlerini içeren yazılı materyaller olabileceği gibi sunulan farklı problemlerin çözümü için farklı kuralların kullanımını içeren karmaşık bilgisayar programları da olabilir.

Araç – Gereçlerin Seçimi Bilişsel – Davranışsal Açıdan Araç Gereçlerin Seçimi Psiko-Motor Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi Psikomotor becerilerinin öğretiminde hareket gösteren araçlar yaralıdır. Film ve video bölümleri kritik hareketlerin detaylı olarak algılanması açısından çok hızlıdır. Hareketsiz filmler ya da yavaşlatılmış filmler bu problemi çözebilir. Hareketsiz resimler hareketli film yerine kullanılabilir ancak hareketsiz filmler psikomotor becerilerinin geliştirilmesinde hareketli resimler kadar etkili değildir.

Araç – Gereçlerin Seçimi Bilişsel – Davranışsal Açıdan Araç Gereçlerin Seçimi Duyuşsal Davranışlar ve Araç Gereç Seçimi Duyuşsal davranışların nasıl öğrenilmesindeki en etkili yöntemlerden biri yaptıklarından dolayı ödüllendirilen ve saygı duyulan birini gözlemektir. Ayriyeten duyuşsal davranışların kazanılmasına yönelik öğretim insan modeline dayalı olmalıdır. Uygun tutumların geliştirilmesi için bireyle hakkında yazılmış materyallerin okunması ve ses kayıtlarının dinlenmesi en etkili yöntemdir. Sınıfa konuşmak için uygun kişiler davet edilebilir veya bu kişilerin konuşmaları bir video çekilerek sınıfta öğrencilere izletilebilir.

Kaynaklar Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Halis, İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık.