Yönlendirme Komitesi Çalıştayı 23 - 25 Şubat 2015, Ankara Plaza Hotel AB İç Pazarına ilişkin genel resimde 2 direktif arasındaki ilişkiler ve yakınsak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
Advertisements

PHARE TWINNING PROJECT TR 04-IB-EN- 04 TRAINING NATURAL MINERAL WATER 11 TO 15 JUNE Endüstriye yönelik eğitim Şişelenmiş sulara uygulanan gıda güvenliğinin.
SAİT FAİK GÜLŞEN Dış Ticaret Uzmanı
KİŞİSEL SAĞLIK VERİLERİNİN KORUNMASINA İLİŞKİN DÜZENLEMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Sevil NEŞELİ DEMİRBAŞ Hukuk Müşaviri.
TACİR Doç. Dr. Mustafa ÇEKER
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNUN İLKELERİ
AB Rekabet Politikası ve İç Pazar
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Değişiklik Yapılan İhtilaf Direktifinin Yeni Hükümleri Peter.
Slide 1 Avrupa Birliği Tek Hizmetler Piyasası için Mesleki Niteliklerin Tanınması Henri Olivier FEE Genel Sekreteri FEE (Fédération des Experts Comptables.
KUR DEĞİŞİMİNİN ETKİLERİ
ÇALI Ş ANLARIN BULU Ş LARI Ay ş e Gül ULUÇAY Mühendis ANKARA.
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
KURUMSALLAŞMADA KARŞILAŞILAN YASAL SORUNLAR
İYİ YÖNETİŞİM.
5’nolu Kamu Alımları Faslı Avrupa Birliği Genel Sekreterliği.
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNDA MALLARIN SERBEST DOLAŞIMI
AVRUPA BİRLİĞİNDE ÜYELİK
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) İnşaat Sektörü 24 Aralık 2014.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı İşbirliği Projeleri( Dizin )
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNDA
ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Bilgilendirici Not: AB’de Kamu İhale Düzenlemeleri ve Uygulamaları.
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
TİCARETTE TEKNİK ENGELLER Şubat 2013 ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ (ÜGD) GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
MESLEKİ YETERLİLİKLERİN KARŞILIKLI TANINMASI DİREKTİFİ 2013/55 sayılı Direktif ile yapılan değişiklikler ile birlikte 2005/36 sayılı Direktife ilişkin.
Slide 1 AVRUPA’YA GİDEN YOL – MUHASEBE RAPORLAMA VE KURUMSAL GÜÇLENDİRME PROGRAMI Avrupa Muhasipler Federasyonu (FEE) nasıl yardımcı olabilir? Henri Olivier.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİLEKÇE ve BİLGİ EDİNME HAKKI
İŞ HUKUKUNA GİRİŞ İş Hukuku Kavramı
İŞVERENİN BORÇLARI Ücretin Belirlenmesi
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
TÜRKİYE-AB İLİŞKİLERİ Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü
Türk İşçilerin Serbest Dolaşım Hakkı Engellenebilir mi?
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
AB KURUMLARI VE KARAR ALMA YÖNTEMLERİ Avrupa Birliği Maliyesi Sakarya Üniversitesi/SBF-Maliye Yrd. Doç. Dr. Harun KILIÇASLAN.
TAREKS VE TSE UYGULAMALARINDA GÜMRÜK MÜŞAVİRLERİ YÖNÜNDEN BAKIŞ AÇISI
MYK NEDİR ?? Meslek standartlarını temel alarak,teknik ve mesleki alanlarda,ulusal yeterliliklerin esaslarını belirlemek; denetim,ölçme ve değerlendirme,belgelendirme.
SERBEST DOLAŞIMA GİRİŞ REJİMİ
Standardizasyon.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
TÜRKİYE-AB GÜMRÜK BİRLİĞİNİN GÜNCELLENMESİ
Neşe İLOĞLU Marka Uzmanı 06/01/2017
Devlet Muhasebe Standartları
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ETİK KULLANIMI
AB’DEVERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Bireysel Emeklilik Sistemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Fikri Mülkiyet ve Gümrük Mevzuatı Masaları
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
OTP kapsamında Üye Devletlerin asli yükümlülükleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi ve TEŞVİK
12. Hafta Ders İçeriğinin Başlıkları
Sunum transkripti:

Yönlendirme Komitesi Çalıştayı 23 - 25 Şubat 2015, Ankara Plaza Hotel AB İç Pazarına ilişkin genel resimde 2 direktif arasındaki ilişkiler ve yakınsak unsurlar Rodica Lupu CEO, Loop Operations

‘Genel Resim’ 4 temel serbesti Malların serbest dolaşımı Kişilerin serbest dolaşımı – Yeterlilikler tanınmaksızın gerçekleşemez Hizmetlerin serbest dolaşımı Serbest iş kurma, sınır ötesi hizmet sunumu, yeterliliklerin tanınması, elektronik prosedürler Sermayenin serbest dolaşımı

Olaylar kronolojisi İlk önce, Mesleki Yeterliliklerin Karşılıklı Tanınması Direktifi çıkarıldı. Ancak, iş kurma hakkı ve sınır ötesi hizmet sunumu serbestisini halihazır net bir biçimde tanımlamış olmasına rağmen, bu tanım yalnızca meslek mensuplarını, özellikle de düzenlenmiş meslekleri kaspamaktadır. Hizmetler Direktifi İş kurma hakkı ve sınır ötesi hizmet sunumu serbestisini, direktif kapsamına giren tüm hizmetlere uygulanacak şekilde genişletir. Genel olarak serbest çalışanların sunduğu tüm hizmetler ve serbest meslekler bu kapsamda yer alır.

İdari İşbirliği Mesleki Yeterliliklerin Karşılıklı Tanınması Direktifi, İç Pazar Bilgi Sistemi ile, üye devletlere işbirliği yükümlülüğü getirmiştir, Hizmetler Direktifi, buna ilaveten, üye devletlere idari işbirliği yükümlülüğü getirmiş ve İç Pazar Bilgi Sisteminin kullanımını teşvik etmiştir. Sonuç olarak iç Pazar bilgi sisteminin mesleki yeterlilikler için kullanılmasına dair etkiler ortaya çıkmıştır. Hizmet sunumu serbestisi kapsamında olsun veya olmasın, aslında İç pazar Bilgi Sisteminin en çok mesleki yeterlilikler alanında kullanılmaktadır.

İdari Basitleştirme Mesleki Yeterliliklerin Karşılıklı Tanınması Direktifi Hizmetler Direktifine kıyasla bir takım bürokratik işlemlere yer verir, dolayısıyla Hizmetler Direktifinde Mesleki Yeterliliklerin Karşılıklı Tanınması hususunda idari basitleştirmeye ilişkin bazı derogasyonlar öngörülmüştür. (örneğin belgelerin kabulü) Ancak, Hizmetler Direktifinde yer alan İdari İşbirliğine dair yükümlülüklerin yerine getirilmesi genellikle Mesleki Yeterliliklerin Karşılıklı Tanınmasına yönelik enstrümanların da uygulanması anlamına gelir. Tek Temas Noktası ve elektronik prosedürler aynı zamanda Mesleki Yeterliliklerin Karşılıklı Tanınmasını da kapsar. Ancak, bunların ne ölçüde uygulandığı hala tartışma konusudur. (Üye devletlerce sürekli tartışılmasına rağmen sürekli olarak geliştirilmektedir )

Mesleki Yeterliliklerin Karşılıklı Tanınması Direktifi bağlamında Hizmet Direktifince öngörülen hükümlere dair derogasyonlar Madde 5 – Prosedürlerin basitleştirilmesi- paragraf (4): Üye devletlerin orijinal belgeleri ya da tescilli nüshalarını talep edemeyeceğini öngören paragraf(3)’le ilgili derogasyon, Madde 9 – İzin sistemleri: gerçek kişileri ilgilendiren prosedürler bildirilmez – Mesleki Yeterlilikler geçerlidir. Sınır ötesi hizmet sunumunda, yine Mesleki Yeterlilikler geçerlidir. Ancak, düzenlenmiş mesleklerde hizmet sunan tüzel kişiler için değerlendirme yapılması gerekmektedir.

Mesleki Yeterliliklerin Karşılıklı Tanınması Direktifi bağlamında Hizmet Direktifince öngörülen hükümlere dair derogasyonlar Madde. 14 (6) Yasaklanan talepler : meslek kuruluşlarının izin sürecine dahil edilmesi- yetkili makam olarak Madde 17 - Madde 16’ya iişkin derogasyon (sınır ötesi) 6) 2005/36/AT sayılı Direktifin 2. Başlığı kapsamına giren hususlar ve hizmetin sunulduğu üye devlette faaliyeti belirli bir mesleğe saklı tutan şartlar Madde 25(1) Çok disiplinli faaliyetler: yalnızca düzenlenmiş meslekler için izin verilmiştir.

Kapsam – Hizmetler Direktifinin kapsamından hariç tutulan hizmetler Sağlık hizmetleri (yani sağlık çalışanlarınca hastalara sunulan sağlık ve ilaç hizmetleri), Noterler ve icra memurları tarafından sunulan hizmetler… Ancak, belirli hizmet sektörlerinde uygulanan mevzuatın halihazırda uyumlaştırılmış olması, otomatik olarak Hizmetler Direktifinin uygulanmayacağı anlamına gelmez.

2 Direktifin birlikte işlerliğine dair göstergeler İç Pazar Bilgi Sistemi Hala çoğunlukla Mesleki Yeterliliklerin Karşılıklı Tanınması için kullanılmaktadır Hizmetler Direktifinin uygulanmasından sonra sistem daha çok kullanılmaya başlanmıştır SOLVIT sistemi Mesleki Yeterliliklerin Karşılıklı Tanınması gereken şekilde uygulanmadığında Hizmetler Direktifine dair uygulamayı da etkilemektedir.

Sonuç Sınır ötesi hizmet sunumu çoğunlukla Mesleki Yeterliliklerin Karşılıklı Tanınmasına dayanır. İdari basitleştirme, Mesleki Yeterliliklerin Karşılıklı Tanınması alanında, özellikle de düzenlenmiş meslekler ve meslek kuruluşlarının mevcut olduğu durumlarda, daha hafiftir, Hizmetler Direktifi, Mesleki Yeterlilikler alanında idari iş birliğini artırmıştır. Hizmetler Direktifi, iş kurma hakkı ve hizmet sunumu serbestisi açısından Mesleki Yeterliliklerin Karşılıklı Tanınmasına dair uygulamayı iyileştirmiştir. Hizmetler Direktifini uygulanmasıyla, düzenlenmiş meslekler için birçok engel ortadan kaldırılmıştır. Yine de düzenlenmiş meslekler hususunda iş kurma hakkının ya da hizmet sunumu serbestisinin ihlal edildiği birçok durum söz konusudur. Hizmetler Direktifi, mesleki yeterliliklerin dışında yer alan; ancak hizmet sunumu serbestisinin uygulamaya geçirilebilmesi için gerekli olan boyutları kapsar. Kişilerin ve hizmetlerin gerçek anlamda serbest dolaşımını sağlamak için AB’nin başka yasal düzenlemeler yapması gerekmektedir.

Dikkatle dinlediğiniz için teşekkürler! Sorunuz var mı? Rodica Lupu CEO, Loop Operations rodica.lupu@loopoperations.ro