Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Turizm mevzuatı Seyahat Özgürlüğü NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

2 TURİZM HUKUKUNUN KAYNAKLARI
ANAYASA KANUNLAR KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELER TÜZÜKLER YÖNETMELİKLER BAKANLAR KURULU KARARLARI GENELGELER VE TEBLİĞLER MAKAM ONAYLARI NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
KANUN; Devletin yasama gücünce, belli biçimlere uyularak düzenlenen ve yürürlüğe girdikten sonra herkesin uyması zorunlu olan, uyulmadığı zaman belli yaptırımlarla karşılaşılan kural. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME;
TBMM’de hükümetin, gerek oy sayısı, gerek yasanın içeriği nedeniyle, bazen de konunun kanun haline getirilmesinin uzun zaman alacağı durumda hükümet, kanun haline getireceği hususları, meclisten aldığı yetki kanunu çerçevesinde kanun gücünde kararname şeklinde çıkarabilir. (Anayasanın 91.maddesi) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
TÜZÜK; Tüzük, devlette bir işin nasıl yürütüleceğini gösteren, düzenleyen bakanlar kurulu kararıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
YÖNETMELİK; Kanunlara, kanun gücünde kararnamelere veya tüzüklere bağlı olmak üzere, bunlarda belirtilen hükümlerin uygulanmasını sağlamak amacıyla, Başbakanlık, bakanlıklar ve kamu tüzel kişileri tarafından çıkarılan düzenlemelerdir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

7 Yerleşme ve Seyahat Hürriyeti
İki özgürlük arasındaki farklılık, aynı maddede düzenlenmiş olsalar da, farklı rejimlere tabii tutulmalarını gerekli kılmaktadır. Bu noktada göze çarpan farklılık; sınırlama sebeplerinde belirginleşerek, yerleşme özgürlüğünün daha sıkı kayıtlara bağlandığı anlaşılmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

8 ULUSLARARASI SEYAHAT ÖZGÜRLÜĞÜ
Uluslararası seyahat özgürlüğü kapsam olarak; yurt dışına çıkma ve yurda girme haklarını içermektedir. Yapılan bu ayırımda yer alan “yurt” tabiri kişi ile ülke arasındaki vatandaşlık bağını kurmak amacı ile değil, ülke sınırını ifade etmek için kullanılmaktadır. Bu nedenle hakkın öznesi, vatandaş veya yabancı olabilecektir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

9 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Devlet, ülkesi üzerindeki egemenlik hakkının sonucu olarak, ülkeye girmek isteyen yabancılara bazı sınırlamalar getirebileceği gibi, ülkenin tamamını veya bir bölümünü yabancıların girişine kapatabilir. Yine bu ilkenin sonucu olarak devlet, belli şartlar altında bazı vatandaşlarının yurt dışına çıkışını kayıtlamalara tâbi tutabilecektir. Örn: Hapis cezası, vergi borcu, sıkıyönetim yada olağanüstü hal.. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

10 yabancı unsurunun girdiği her halde, pasaport
Seyahat özgürlüğüne, yabancı unsurunun girdiği her halde, pasaport hukuku gündeme gelecektir. Vatandaşın ülke içindeki yer değiştirmesi dışında kalan hallerde, seyahat özgürlüğü yabancı unsuru içermektedir. Vatandaşın yurt dışına gitmesi, yabancının ülkeye gelmesi hallerinde de yabancı unsur söz konusu olacaktır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

11 egemenlik hakkının gereği olarak
Devlet, egemenlik hakkının gereği olarak gerekli gördüğünde pasaport vermeyerek, vatandaşın yurt dışına yasal yollardan çıkmasını engelleyebileceği gibi, ülkesine gelmesini istemediği bir yabancıya da Vize vermeyerek ülkeye girmesini engelleyebilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

12 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Yabancıların Türkiye’ye giriş rejimleri, 15 Temmuz 1950 tarih ve 5682 sayılı Pasaport Kanunu’nda düzenlenmiştir. Pasaport Kanunu, Türkiye’ye girişte üç temel zorunluluk getirmiştir. Bunlar: girişin, “giriş kapıları” ndan yapılması, pasaport bulundurulması, vize alınması, zorunluluklarıdır. Bu zorunluluklardan “vize alınması” Türk vatandaşları için söz konusu değilse de “giriş Kapıları”nın kullanılması ve “pasaport bulundurulması” zorunlulukları hem yabancılar, hem vatandaşlar için öngörülmüştür. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

13 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Yabancının kendi devletinden alacağı pasaport, başka bir devletin ülkesine girebilmesi için çoğu zaman yeterli değildir. Gireceği devletin yetkili makamlarının, yabancıya “vize” vermesi gereklidir. Bu anlamda “vize”, elinde yabancı devlet makamlarınca verilmiş bir pasaport bulunan kişinin, o pasaportu kullanarak ülkeye girebilmesini sağlayan bir onaydır. Kimlere vize verileceği konusunda, takdir yetkisi tamamen egemen devlete aittir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

14 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Türkiye’ye giriş vizesi almak isteyen yabancılar, Türkiye Cumhuriyeti Konsolosluklarına başvurur. Yabancıların Türkiye’ye girişleri sırasında pasaport ve vize denetimini, emniyet örgütü yapmaktadır. Yani vize verilmesi konusunda takdir yetkisi konsolosa aittir. Vize verilmiş olması, yabancıya ülkeye girebilmesi konusunda mutlak bir hak tanındığı anlamına gelmez. Vize verilmesi yalnızca girişin yasal geçerliliğini ortaya koyar. Son dönemlerde uygulamaya konan bir usule göre; geçerli bir pasaportu olmasına rağmen, vize almaksızın Türk sınır kapılarına gelen yabancılara, bu kapılarda vize alma olanağı sağlanmıştır. Bu yolla bir yandan vize harcı tahsili yoluyla hazineye gelir aktarılması amaçlanmışken, aynı zamanda, yurda girmelerinde sakınca olup olmadığı da değerlendirilmektedir. Uygulamada bu tür vizeye “bandrol vize” denilmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

15 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar HÜSEYİN Yıldırım, Turizm hukuku ve Mevzuatı SEZGİN, Orhan Mesut, Genel Turizm ve Turizm Mevzuatı Prof. Dr. Faruk Andaç, Turizm Hukuku Necip Boz, Ulvi Hocaoğlu, Turizm Hukuku Kanunlar, Yönetmelikler, Anayasa, TÜRSAB, Kültür ve Turizm Bakanlığı, WTO Siteleri NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları