TV ve ÇOCUK Hazırlayan CELAL ÇELİK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TV ve ÇOCUK Hazırlayan CELAL ÇELİK.
Advertisements

ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Pazarlama Çevresi.
ALİAĞA ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Rehber Öğretmen: Sevil AYDIN.
Pazarlama İlkeleri.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
YETİŞKİN İYİLEŞTİRME BÜROSU
HABERLE İLGİLİ BAZI KAVRAMLAR
BİR KİTLE İLETİŞİM ARACI OLARAK YOUTUBE
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Ders Kitaplarında Cinsiyetçilik....
Kitle İletişim Araçları
Uluslararası Pazarlama Araştırması
TABLO ve GRAFİK YAPIM YÖNTEMİ
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
Öğretimin Uyarlanması
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
ZAFER İLKOKULU BENGİ FAALİYETLERİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
Sinema ve Çocuk.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ŞİDDET DÖNGÜSÜ ve Kadına Yönelik Şiddet
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Çocuklarda Mahremiyet Eğitimi
OKUL ÇAĞI ÇOCUĞUNUN GELİŞİM DÖNEMLERİ VE AİLEYE ÖNERİLER
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
TV ve ÇOCUK.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Oyun İçine Gömülü Öğretim
10. HAFTA TOPLUMSAL CİNSİYET.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

TV ve ÇOCUK Hazırlayan CELAL ÇELİK

İÇERİK TV’nin temel işlevi. TV’nin çocuk üzerindeki etkileri. TV ve ÇOCUK İÇERİK TV’nin temel işlevi. TV’nin çocuk üzerindeki etkileri. Olumlu TV alışkanlığı. Sonuç ve öneriler.

TELEVİZYON İZLEME SÜRESİ TV ve ÇOCUK Türkiye’de günde 3 saat 36 dakika. Yılda 1095 saat- 45 gün. 70 yılda ortalama 9 yıl. 15 milyon insan günde 5 saat tv izlemektedir. Çocuklar 14 yaşına kadar 11000 cinayet-18000 cinsel taciz ve saldırı izlemektedir.

TELEVİZYONUN TEMEL İŞLEVİ TV ve ÇOCUK TELEVİZYONUN TEMEL İŞLEVİ Bilgilendirmek. Haber vermek. Eğlendirmek. Mal ve hizmet tanıtmak.

TÜKETİM TOPLUMU BİREYİ OLMALARI ÜZERİNE ETKİLERİ TV ve ÇOCUK TÜKETİM TOPLUMU BİREYİ OLMALARI ÜZERİNE ETKİLERİ Reklamlar çocukların beyinlerine; Tüketim arzusu. Marka istekleri aşılamaktadır.

CİNSEL KİMLİĞİN OLUŞMASI VE KARŞI CİNSLE OLAN İLİŞKİLERİ TV ve ÇOCUK CİNSEL KİMLİĞİN OLUŞMASI VE KARŞI CİNSLE OLAN İLİŞKİLERİ Çizgi film ve programlarda çizilen erkek ve kadın portresi; Erkekler;kavgacı,saldırgan, kurtarıcı,evin geçimini sağlayan… Kızlar;zayıf,pasif,sessiz,sakin, erkekten yardım isteyen… TÜM BUNLAR ÇOCUKLARA MODEL OLUŞTURMAKTADIR.

ANNE İLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE ETKİSİ TV ve ÇOCUK ANNE İLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE ETKİSİ TV programlarına göre İdeal anne; Evin tüm işlerini yapan. Babaya ve çocuklara hizmet eden. Onların her dediğini yerine getiren. Reklamlardaki ürünleri alan ve kullanan.

BABA İLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE ETKİSİ TV ve ÇOCUK TV programlarına göre ideal baba; Çalışır,para kazanır. Evin ihtiyacını giderir. Evde ayaklarını uzatır TV seyreder,emir verir. Tüm işleri hanımından bekler. Ailenin güven ve namusundan sorumlu.

ŞİDDET EĞİLİMLERİNE ETKİSİ TV ve ÇOCUK ŞİDDET EĞİLİMLERİNE ETKİSİ DANDİK TV

ŞİDDET EĞİLİMLERİNE ETKİSİ TV ve ÇOCUK Şiddet her yerde;Haber,film,çizgi film,dizilerde. Tv’deki şiddet görüntüleri,şiddete başvurmada ikinci sırada. Çocuğun şiddete başvurmada;bulunduğu aile ortamı,çevre ve eğitime bağlıdır. Bu tip programlar suçun nasıl işleneceğini tekniğini öğretiyor. Tv şiddet eğilimlerini ortaya çıkartmakta ve kışkırtmaktadır.

ÇİZGİ FLİMLER TV ve ÇOCUK Yabancı çizgi filimler; Süpermen,pokemon,dijimon,He-man,Ninjakaplumbağalar,Voltran,She Ra ,She Ra He-man vb. Şiddet,hırs,olağanüstülük,rekabet,olumsuz duygular aşılar. Yerli çzigi filmler yok denecek kadar az.

OKUMAYA,DÜŞÜNMEYE VE BAŞARIYA ETKİSİ TV ve ÇOCUK OKUMAYA,DÜŞÜNMEYE VE BAŞARIYA ETKİSİ TV konsantrasyonu bozar. Beyni tembelleştirir,pasifize eder. TV tek yönlü bir araç olup; çocuk soru soramamakta,açıklama isteyememekte ve itiraz edememekte. Beyni en çok geliştiren;okumak, düşünmek ve yorum yapmaktır.

KÜLTÜREL YABANCILAŞMAYA ETKİSİ TV ve ÇOCUK KÜLTÜREL YABANCILAŞMAYA ETKİSİ Çizgi filmlerin çoğunluğu dış kaynaklı olup; Çocuklar kendi öz kültürüyle değil başka ülkelerin ürettikleri kahramanlar ve farklı değerlerin işlendiği programlarla büyümektedir.

DİLDEKİ YOZLAŞMA VE İLETİŞİM BECERİLERİNE ETKİSİ TV ve ÇOCUK DİLDEKİ YOZLAŞMA VE İLETİŞİM BECERİLERİNE ETKİSİ Kullanılan sözcük sayısının azlığı. Kendi ana dilinin yozlaşması. Argo kelimeleri kullanılması.

KENDİ KİMLİKLERİNİN BAĞIMSIZVE ÖZGÜN BİR BİÇİMDE OLUŞMASINA ETKİSİ TV ve ÇOCUK Çocuklar kendini izlediği programlardaki kişilerin, karakterlerin yerine koymakta. Çocuk kendi bilinci, çalışması yada yetenekleri değil tamamen farklı etkilenmelerle büyüyünce“O” (o her neyse) olmak istemektedir.

ÇOCUĞUN YİTİRİLİŞİ VE MASUMİYETİNİN YOK OLUŞUNA ETKİSİ TV ve ÇOCUK ÇOCUĞUN YİTİRİLİŞİ VE MASUMİYETİNİN YOK OLUŞUNA ETKİSİ Giysileri,tavırları,oyunları değişen çocuklar. TV’den önce ana okullarında çocukların yapmış olduğu resimler daha çocuksu ve barışçı iken günümüzde yok edici robotlar, arabalar ve şiddet içeriklidir.

TOLUMSAL OLARAK YAPMAMIZ GEREKENLER TV ve ÇOCUK TOLUMSAL OLARAK YAPMAMIZ GEREKENLER -I- Sadece çocuklara yönelik tv kanalının kurulması. Haberlerde şiddet içeren görüntülerin kaldırılması. Şiddet içeren programların Kaldırılması veya geç saate konulması.

TOLUMSAL OLARAK YAPMAMIZ GEREKENLER TV ve ÇOCUK TOLUMSAL OLARAK YAPMAMIZ GEREKENLER -II- Çocuklara örnek olabilecek yerli dizi ve çizgi filmlerin gösterilmesi. Çocuk programlarının ve çizgi dizilerin sürelerinin artırılması ve aralılıklarla gösterilmesi. Çocuk dizilerindeki argo sözcüklerin kaldırılması. RTÜK’e baskı ve şikayet etmek.

ANNE BABALARA ÖNERİLER TV ve ÇOCUK ANNE BABALARA ÖNERİLER -I- TV programları izlenerek hangi programın izleneceği tespit edilmelidir. Çocuğun yaşına uygun program izletilmeli. Çocuğun TV’de geçireceği süre en fazla 1-2 saat olmalıdır. TV dışında aktiviteler bulmalı.Oyun;gezi v.b Reklamlarda görüp istediklerini neden alamayacağı anlatmalı.

ANNE BABALARA ÖNERİLER TV ve ÇOCUK ANNE BABALARA ÖNERİLER -II- Anne,baba TV’yi çocukla birlikte izlemeli. Anne,baba TV dışında kitap okuma,konuşma,spor gibi konularda örnek olmalı. TV ortak seyredilen bir odaya konmalı. TV çocuğa ödül veya ceza olarak kullanılmamalı. TV seyretme konusunda anne,baba fikir birliği yapmalı.

TV ve ÇOCUK

ŞİKAYET NUMARALARI ALO TÜKETİCİ 175 REKLAM DENETLEME KURUMU ALO RTÜK 178 ALO TÜKETİCİ 175 REKLAM DENETLEME KURUMU 0 312 286 03 65 ANKARA

SİZDEN GELEN SORULAR TV ve ÇOCUK