Grup SEROTONİN tODUP F1 BİR GÜLÜMSE BİN YAŞA .

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Return Visits to the Emergency Department: The Patient Perspective Can Bilal AÜTF Acil Tıp AD.
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Teknolojiden Yararlanmak İçin…. Keloğlan’ın düşünde, Kaf Dağı’nın ötesinde, korkunç devler ülkesinde gezinmeyen biri mi var? Saklambaç, köşe kapmaca,
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ODUNPAZARI ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
EĞİTİMDE DRAMA.
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
TAHTA ÇANAK Haz. İlknur Eryiğit DEM 2011.
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
1. RİP Kıyıdan / Plajdan denize doğru olan bir akıntıdır.
Basit ve Kısmi Korelasyon Dr. Emine Cabı
NÖROLOJİK HASTALIKLARA SAHİP BİREYLERİN VE BAKIM VERENLERİNİN AKTİVİTE YÖNÜNDEN TEDAVİ HEDEFLERİNE BAKIŞ Özge Buket Cesim*, Burcu Semin Akel*, Çiğdem Öksüz*
Yrd. Doç. Dr. Serkan Kıvrak
M Arş. Gör. Dr. Esranur AKBULUT
REHBERLİK SERVİSİ.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
Aile Atölyeleri Projesi
SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ
Uçak Bileti Değiştirme
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
DÜRÜSTLÜK ÜZERİNE BİR HİKAYE
TÜKENMİŞLİK SENDROMU İklim ÖZ.
HAZIRLAYANIN; ADI:Ayşe Nur SOYADI:KAYMAZ SINIFI:4/A NUMARASI:694
BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket. BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket.
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ŞİZOFRENİDE AİLE EĞİTİMİ
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
2-B İnternet Anketi Sibel Payaslı.
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ESKİ ZAMANLARDA TEKNOLOJİ Buse Beren Eğrilmez
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Okul Öncesi Eğitim.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
KABUL DİLİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
B- Yaygınlık Ölçüleri Standart Sapma ve Varyans Değişim Katsayısı
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
Kaçuv (kanserli çocuklara umut vakfı)
seyahat zeyno zeyno seyahat
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Öğrenme Psikolojisi Kuramları: Davranışçı Yaklaşım IV
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Sunum transkripti:

Grup SEROTONİN tODUP F1 BİR GÜLÜMSE BİN YAŞA 

Serotonin, insana mutluluk, canlılık ve zindelik hissi veren bir nörotransmitterdir. Eksikliğinde depresif, yorgun, sıkılgan bir ruh hali görülür.

AMACIMIZ Gülümsemenin, pozitif düşüncenin bu kadar arka plana atıldığı günümüzde aslında ne kadar önemli olduğunu düşünüp bunu projemizde somut hale getirmek istedik ve hastaların tedavi sürecinde yaptığımız etkinlik boyunca bir değişiklik olup olmadığını araştırdık

Romatoid artrit, astım, fibromiyalji hastaları için fiziksel semptomlar, başa çıkma stratejileri ve negatif etkileri ile ilgili olan pozitif düşünme ve sağlık arasındakı ilişki araştırılmıştır.

Bir metaanaliz pozitif düşünmenin psikolojik olarak esenlikle bağlantılı olduğu varsayımını kabul etmiştir: “Kısaca söylemek gerekirse, pozitif düşünenler, negatif düşünenlere göre zor durumların altından kalkarken daha az sıkıntıyla baş etmektedirler. Çünkü onlar problemlerle yüzleşirken doğrudan, aktif ve yapıcı adımlarla çözüme gitmeye çalışırken negatif düşünenler ise amaçlarını elde etme uğruna bütün eforlarından vazgeçmeye meyillidirler.

HAZIRLIK AŞAMASI Çocukların yüzünde ufak da olsa bir tebessüm oluşturabilmek için kendi imkanlarımızla eğlenceli şeyler hazırladık.

HAZIRLIK AŞAMASI:

ALIN TERİ DEDİKLERİ 

Pediatri Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr Pediatri Anabilim Dalı Başkanı Prof.Dr. Nazan SARPER ile görüşüp çocuk hastalıkları servisinde etkinliğimizi gerçekleştirmek için izin aldık. Etkinliğimiz boyunca hastanede bulunacak çocukları başhemşire yardımıyla belirledik.

Yılmadık, oda oda gezdik 

HASTANE MACERAMIZ

BEREN’İN BALON KEYFİ 

PEDİATRİ SERVİSİNDE ÇOCUKLARLA BERABER VAKİT GEÇİRDİK

ÇOCUKLARIN NEŞESİ YERİNDE

DAĞLAR KIZI REYHAN

Ali Efe’yi de güldürmeyi başardık 

Küçük Meleklerimiz

Çerçevelerden Bile Taştık 

Keyfimize Diyecek Yok 

Serotonin Paylaştıkça Artar 

SEROTONİNİMİZ SINIRLARI AŞTI 

ANKETİMİZ

SONUÇ: Ağrılarda azalma gözlemlendi. Bebeklerin ağlamalarında azalma görüldü. Oyun oynama istekleri arttı. Hastaneye ve önlüklü insanlara karşı önyargıları azaldı.

Bu proje kapsamında çocukların hastane ortamında bir gülümsemeye bile ne kadar ihtiyacı olduğunu fark ettik. İlgilendiğimiz tüm çocuklarda ikinci günde daha istekli olduklarını gördük. Aileler de çocuklardaki bu gelişmelerden çok memnun olduğunu bize ilettiler. Uyku düzenleri, hastane ortamına karşı bakış açıları gibi birçok yönden çocuklardan pozitif yönde ilerleme kaydederek pozitif düşüncenin hasta çocuklar üzerindeki etkisini gördük.

KAYNAKLAR http://www.successconsciousness.com/index_00003a.htm http://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/stress-management/in-depth/.positive-thinking/art-20043950

DANIŞMAN HOCAMIZ: Prof. Dr. Anıl ÇUBUKÇU PROJE BAŞKANI: Büşra KALPAR PROJE SORUMLUSU:Beyza COŞĞUN

Grup Üyeleri: Sibel MOLLAHAMZAOĞLU İrfan ÇELİK Ebru Ümmügülsüm KAMACI Alparslan Veysel UY Ferhat KIZILAY Büşra KALPAR Abdulkadir ERGİN Sümeyye MACAR Ahmet Furkan TAŞKIN Ravza Nur KÖSESOY Göksu Almina AKBAŞ Ayşe KARAKUŞ Zeynep POLAT Beyza Nur COŞĞUN