KATLANABİLİR ELBİSE DOLABI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Altı Sigma Deneyim Paylaşım Sempozyumu
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
İSTATİSTİKSEL KALİTE KONTROL YÖNTEMLERİ İLE MEVCUT DURUM ANALİZİ VE İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİ Esra ERGEN Merve ZENCİRKIRAN Merve ŞAHİN Ayşe CİLACI TOMBUŞ.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
HASTANE ÇAĞRI MERKEZİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASI Yalın 6 Sigma Projesi
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
1 İnnova Bilişim Çözümleri Enerji ve Atık Yönetimi Yazılımları.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
FMEA Failure Mode and Effects Analysis-Hata Türü ve Etkileri Analizi
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Tehlike ve İşletilebilme Çalışması Metodolojisi (HAZOP)
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
PROGRAM TASARIMI
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
DERS-1 SİMÜLASYON (BENZETİM) Prof. Dr. Hüseyin BAŞLIGİL
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Schneider Electric ve Altı Sigma 6 Sigma. 6 Sigma Nedir ?  1980’lerin ortasında Motorola tarafından, Japon kalite fikirleri ve kontrol sistemlerinin.
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
6σ Temel bilgilendirme MMO-İzmir Müşteri odaklılık Süreç Yönetimi Veri.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
DAVRANIŞ SORUNU OLAN ÇOCUK VE GENÇLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
Sistem Analizi Sistem Analisti
İnsan Kaynakları Planlaması ve İşgören Seçimi
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
KALİTE KONTROLÜ VE KALİTE GELİŞTİME ARAÇLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
“KÜTAHYA PORSELEN’de 6 Sigma Uygulamaları”
VARYATÖR KAVRAMSAL TASARIMI
YER TEMİZLEME MAKİNASI
REGÜLATÖR SU ALMA YAPISI KAPAĞI TASARIMI
Sunum transkripti:

KATLANABİLİR ELBİSE DOLABI SİSTEMATİK TASARIM II Prof.Dr H.Rıza BÖRKLÜ İLKER KAVİL 061222023 2011

Sembol olarak sigma (σ) Yunan alfabesinin harfidir. ALTI SİGMA Sembol olarak sigma (σ) Yunan alfabesinin harfidir. Büyük harf sigma (Σ), toplama anlamına gelir. Küçük harf sigma (σ) , ölçü birimi olarak kullanılır.

Sigmalar üretimin denetliyicisidir. Sigmalar arttıkça üretimdeki hata oranı azalır. Altı sigma ile bu hata sayısı oranı milyonda 3.4 Üretimdeki israfı önlemek. Şirketlere mali açıdan büyük kazançlar sağlamak.

Peki altı sigmayı uygulayan şirketlere ne gibi faydalar sağlar ? Maliyetlerde azalma Hata oranında azalma Pazar payında artış Verim artar Müşteri memnuniyeti Çalışanların memnuniyeti Kurum kültüründe olumlu değişim

ALTI SİGMADA ÇALIŞMA DÜZENİ Şampiyon Uzman Kara kuşak Kara kuşak Yeşil kuşak

ŞAMPİYON Grubun lideridir. Kıdemli yöneticidir. Takım çalışmasında çalışanlara yardım eder. Projeleri onaylar, kaynak sağlar. Sorumluluk sahibidirler.

ŞAMPİYON NASIL OLUNUR ? 12-15 yıllık iş tecrübesi olmalı. Şirkette en az 4-5 yıl çalışmış olmalı. Şirketin stratejik hedeflerini iyi bilmeli. Şirketin kritik süreçleri ve başarı faktörlerini çok iyi bilmeli.

UZMAN KARA KUŞAK Öğreticidir. Teknik uzmandır. Kara kuşakları denetleyip onlara rehberlik ederler. Altı sigma projelerinin danışmanı ve koçudur.

UZMAN KARA KUŞAK NASIL OLUNUR ? Mühendislik alt yapısına sahip olmalıdırlar. Firmanın kara kuşakları arasından seçilir. Şampiyonun onayını almalıdırlar. 2 haftalık eğitimden geçerler. Eğitim sonunda sertifika almayı hak kazanmalıdırlar.

KARA KUŞAK İyileştirme takımının lideridir. Proje seçimi, yürütülmesi ve elde edilecek sonuçlardan 1.derecede sorumludurlar. Müşteri tatmini yada şirketin verimlilik artışını etkileyen ölçme, çözümleme, geliştirme ve kontrol etmeyle sorumludurlar. Tam zamanlı olarak çalışırlar.

KARA KUŞAK NASIL OLUNUR ? 4 aylık eğitime tabi tutulurlar. 1 hafta ders 3 hafta uygulama Şirkette en az 2-3 yıl tecrübeli olmalı. Teknik uzmanlar arasından seçilir.

YEŞİL KUŞAK İyileştirme takımıdır. Yarı zamanlı çalışırlar. Temel ölçüm ve analiz yöntemlerini iyi derecede bilirler. Kara kuşakların projelerine yardımcı olurlar.

YEŞİL KUŞAK NASIL OLUNUR? 2 haftalık eğitime tabi tutulurlar. Ölçüm araçlarını iyi derecede bilmelidirler. Diğer araçlar konusunda temel bilgilere sahip olmalıdırlar.

ALTI SİGMA İLKELERİ Müşteri odaklılık :Performans ölçümü müşteri ile başlayan altı sigma da iyileştirmeler müşteri ihtiyaçlarını karşılayıp, memnuniyeti sağlamak için yapılır. Verilere dayalı yönetim :İhtiyaç duyulan veriler kullanılarak max. düzeyde yarar sağlamak. Proses odağı :İyileştirmede başarının odağı süreçlerden geçer. Proje süreçleri altı sigma kalite kontrolünce sağlanmalıdır.

Proaktif yönetim :Proaktif, olayların gelecek düşünülerek yapılmasıdır. Sorgu+hedeflerin gözden geçirilmesi+çözüme odaklanma bu yöntemin gereğidir. Altı sigmada bu yöntem ve uygulamaları içerir. Sınırsız işbirliği : Firma çalışanları+müşteriler+ tedarikçiler+yöneticilerin hedefe ulaşmak için işbirliğinde olmasıdır. Yukarıdan aşağıya eğitim :En üst düzeyden en alt düzeydekilere kadar tüm çalışanların eğitilmesidir.

ALTI SİGMA SÜRECİ ÖLÇME ANALİZ İYİLEŞTİRME KONTROL TANIMLAMA

TANIMLAMA İyileştirmek için gerekli olan ihtiyaç listesi oluşturulur. İhtiyaç listesini karşıladıktan sonra en çok fayda sağlayacak proje seçilir. Müşteri talepleri dikkate alınır. Hedefler, daha yüksek kalite, maliyetleri azaltma, müşteri memnuniyetini sağlamak.

TANIMLAMA AŞAMASINDA KULLANACAĞIMIZ ARAÇLAR NELERDİR ? Matris diyagramı Beyin fırtınası Proje iyileştirme planı (TÖAİK aşamalar seçilir.) Proje beyanı (Problemler belirlenir.Takım üyeleri seçilir.) Müşterin sesi Ürün analizi

ÖLÇME Tüm yönleriyle açıklayıcı bilgiler toplanır. Hataların, ne zaman, nerede ve sıklıkla oluşacağını ve bunlara cevap verebilmesi veya çözümler bulmasına yardımcı olur. Mevcut durumun performansını ölçerek hangi verilerin hangi kaynaklardan elde edilebileceği belirlenir.

ÖLÇME AŞAMASINDA KULLANACAĞIMIZ ARAÇLAR NELERDİR ? Veri toplama formu Kontrol kartları Pareto şeması Süreç yeterliliği Süreç sigması Önceliklendirme matrisi

ANALİZ Problem çözme teknikleri kullanılır. Sorunlarla ilgili hipotezler geliştirilir, araştırmalar yapılır. Analiz yapılırken her problemin işletme için karına, müşteri tatmini, performansına ve üretkenlik etkilerine bakılır. Eldeki verileri anlamlı hale getirerek problemin ana nedenini bulur.

ANALİZ AŞAMASINDA KULLANACAĞIMIZ ARAÇLAR NELERDİR ? Hipotez testleri Histogram T testi F testi Ki- kare testi Güven aralıkları Korelasyon

İYİLEŞTİRME Fikirler geliştirilir ve çözümler uygulamaya konulur. Sorunlar en aza indirmek için çalışmalar yapılır. Daha iyi tahminler, daha iyi programlama, daha iyi prosedür daha iyi ekipmanlar oluşturulur.

İYİLEŞTİRME AŞAMASINDA KULLANACAĞIMIZ ARAÇLAR NELERDİR ? Yaratıcılık Beyin fırtınası Yaratıcılık teknikleri Hipotez test Deney tasarımı Veri toplama Akış diyagramları

KONTROL Kazançların sürdürülmesi ve artırılması için yapılabilecekler kararlaştırılır. Başarının kalıcı olması için yeni sürecin dökümantasyonu yapılır. İyileştirmelerin 6 sigma düzeyinde kalıcı olması ve sürekliliğinin olmasına çalışılır.

KONTROL AŞAMASINDA KULLANACAĞIMIZ ARAÇLAR NELERDİR ? Kontrol grafiği Akış diyagramı Veri toplama Kalite kontrol Standartizasyon

KATLANABİLİR, BÜYÜTÜLEBİLİR ELBİSE DOLABI TASARIMI

Taşınabilir ve katlanabilir olmalı. TASARIM ŞARTNAMESİ G.Ü.T.E.F A=Arzu İ=İstek Değişiklikler İhtiyaçlar Listesi Sorumlu GEOMETRİ İ Max. Yüksekliği : 2 m İ Min. Yüksekliği : 1 m İ Max. Genişliği : 1.5 m İ Min. Genişliği : 1 m MALİYET İ En düşük maliyetle üretilmelidir. MALZEME İ Kaliteli malzemeler kullanılmalı. ERGONOMİ İ Kolay kullanım İ Ergonomik tasarım İ Taşınabilir ve katlanabilir olmalı.

Kullanıcıya zarar vermemeli. TASARIM ŞARTNAMESİ G.Ü.T.E.F A=Arzu İ=İstek Değişiklikler İhtiyaçlar Listesi Sorumlu EMNİYET İ Kullanıcıya zarar vermemeli.

İstediğimiz ebatda büyütebilir küçültübelir İç içe geçilebilir profil

Plastik malzemeden üretilmiş bağlantı elemanımız profili sıkıştırarak bağlama görevi yapar. İç içe geçilebilir profile delikler açarak profile istediğimiz boyuta ayarlayabiliriz.

Profilin içi boş olduğundan aşağıya doğru düşmemesi için karşılıklı somunlarla sıkarak profili sabitleme görevi yapar.

AMAÇ Elbise dolabının taşınabilir ve katlanabilir olması. Ergonomik tasarım elde etmek. İstenilen boyutta büyütülüp,küçültülmesi Düşük maliyetle ve kaliteli olması.

TASARIMDA ALTI SİGMANIN HANGİ YÖNTEMLERİ KULLANILDI? Tanımlama : İhtiyaç listesi hazırlandı.Müşteri talepleri dikkate alındı. Ölçme : Açıklayıcı bilgiler toplandı. Analiz : Problemi çözücü teknikler kullanıldı. İyileştirme : Sorunlar en aza indirildi.