Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Bu sorunlar neden çözülmeli?
AACSB AKREDİTASYONUNDA NEREDEYİZ?
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Kalite Güvence Sisteminin Bir Adımı Program Yapılandırma
Eğitimde Proğram Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
İTÜ Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Ölçüt 4 Öğretim Planı ve Ölçüt 5 Öğretim Kadrosu
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ
Rastgele Nesneler Dersi
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi

Sunum İçeriği MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Özdeğerlendirme Raporu Ne yaptık

MUDEK (Mühendislik Değerlendirme Kurulu) Ocak 2002: Ulusal Mühendislik Eğitimi Akreditasyon Sistemi MDK tarafından benimsendi ve Mayıs 2002 de MÜDEK kuruldu. Temel görevi; mühendislik programlarının değerlendirilmesi, bu konuda bilgilendirme ve eğitim çalışmaları ve değerlendirme ölçütlerinin gözden geçirilmesi ve yenilenmesi

MÜDEK PROGRAM Paydaş katılımı ile belirlenmiş ve mezunlarca kısa vadede erişilmesi beklenen amaçlar (Program Eğitim Amaçları) Program eğitim amaçlarına ulaşmak için öğrencilere kazandırılması gereken bilgi ve beceriler(Program Çıktıları/Kazanımları) Program Çıktılarını sağlayacak Eğitim Programları Eğitim Programını uygulamak ve sürdürmek için gerekli kaynaklar(insan,altyapı,mali) Program Eğitim Amaçları ve Program çıktıları için sürekli işleyen bir Ölçme Değerlendirme ve bunların sonuçlarını kullanan Sürekli İyileştirme Sistemi

MÜDEK Değerlendirme Ölçütleri Öğrenciler Program Eğitim Amaçları Program Çıktıları ve Değerlendirme Eğitim Programları Öğretim Kadrosu Altyapı Kurumsal Destek ve Parasal Kaynaklar Programa Özgü Ölçütler

Öğrenciler Öğrenci ve mezunların nitelik ve performans düzeyleri önemli bir girdi Kurum: Öğrencilerini değerlendirmeli, yönlendirmeli ve izlemeli Diğer eğitim kurumlarındaki öğrenciler ile eşdeğerliği sağlayacak gerekli düzenlemeleri yapmalı Programın gereklerinin tümünü yerine getirmelerini sağlamalı

Programın Eğitim Amaçları Kurumun, misyonuna ve MUDEK ölçütlerine bağlı eğitsel amaçların oluşturması İyileştirme çevrimleri ile programda yapılabilecek düzenlemelere olanak sağlayan süreçlerin oluşturulmasını sağlaması Eğitim amaçlarını sağlayacak bir eğitim programı ve bu programı destekleyen süreçlerin oluşturulmasını sağlaması Amaçların gerçekleştirildiğini gösteren ve bunları programın etkinliğini artırmak için kullanan sürekli bir ölçme değerlendirme sisteminin kurulmasını sağlaması Gerekir.

Program Çıktıları ve Değerlendirme Mesleki bilgileri uygulama alanına aktarabilme Meslek için gerekli yaklaşım, yöntem,teknik ve modern araçları kullanabilme Sorunları belirleme, formüle edebilme ve çözebilme Mesleki uygulamalardaki çözümlerin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavrayabilme Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçlarını analiz ederek yorumlayabilme

Bir sistemi veya süreci belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilme Mesleki ve etik sorumlulukları kavrayabilme Disiplin içi ve/veya arası takım çalışması yürütebilme Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme Yaşam boyu öğrenme gereksinimini kavrayabilme ve öğrenmeyi sürdürebilme Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olabilme

Programın bir değerlendirme süreci ve belgelendirilmiş sonuçları olmalıdır. Değerlendirme sonuçları programın gelişiminde ve iyileştirilmesinde kullanılmalı ve misyon ve amaçlarla uyumluluğu ölçülmelidir. (Kurumun misyonu, vizyonu ve amaçları olmalı)

Eğitim Programı Zorunlu mesleki Mesleki seçmeli Sosyal seçmeli Alanların bunların kredi-saat ağırlıklarının bölüm/ program hedefleri çerçevesinde tanımlanmış olması gerekir.

Öğretim Kadrosu Ders programlarını nitelikli bir şekilde yürütebilecek, Danışmanlık hizmeti verebilecek ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunabilecek, Programın ilgili tarafları olan kamu ve özel kuruluşlar ile gerekli ilişkileri sürdürebilecek nitelikte ve sayıda olmalıdır.

Altyapı Kurumda sınıf, labaratuar ve ilgili donanımların program amaçlarını sağlayacak düzeyde olması Öğretim üyesi- öğrenci iletişimini sağlayıcı ve artırıcı kolaylıkların bulunması gerekir.

Kurumsal Destek ve Mali Kaynaklar Programın kalite ve sürekliliğini sağlaması İyi yetişmiş öğretim üyesi kadrosunu çekerek ve tutarak sürekli gelişim içinde bulunmalarını sağlamaya yeterli olması Gerekir.

Programa Özgü Ölçütler Her bir programın , alanı/disiplini için gerekli ve uygulanabilir olan temel ve özel ölçütleri karşılıyor olması Lisansüstü akreditasyon programlar için kriterler lisans ile aynı fakat ek olarak bir yıllık araştırma ve eğitim etkinliği aranır.

Kurumun Sorumlulukları AMAÇ Sadece,değerlendiriciler için bilgi kaynağı hazırlamak değildir. Daha da önemlisi, mühendislik eğitiminizin sürekli iyileştirilmesi ve kurumsal gelişimin hızlandırılması için dış değerlendirmeyi bir fırsat olarak görmek ve bir araç olarak kullanmaktır. ÖN KOŞUL Yönetimin ve akademik kadronun sürekli iyileştirmeye inancı, desteği ve katılımı çok önemlidir.

Hazırlık Aşaması - 1 Paydaşların belirlenmesi Paydaşlara ulaşılması ve program eğitim amaçlarının belirlenmesi Amaçlara ulaşma derecesinin düzenli aralıklarla ölçülüp değerlendirilmesi için plan geliştirilmesi (Ölçme yöntemleri? değerlendirme kriterleri? kim yapacak? ne zaman? nasıl? kime bildirecek? sürdürülebilir mi? vb.)

Hazırlık Aşaması - 2 Amaçlarla kurum misyonuyla ve MÜDEK ölçütleriyle tutarlı program çıktılarının belirlenmesi Eğitim programının çıktılara ulaşılmasını sağlayacak şekilde planlanması ve yürütülmesi (stratejiler,ilişkiler,çıktıların derslere dağılımı, vb.) Çeşitli ölçme yöntemleri yardımıyla çıktıların ölçülmesi ve daha sonra da değerlendirilmesi için planın geliştirilmesi(ölçme yöntemleri? Değerlendirme kriterleri? kim? Ne zaman? Nasıl? Kime bildirilecek? Sürdürülebilir mi? vb.) Her çıktı için birden fazla ölçme yöntemi (en az iki) kullanmakta büyük yarar var

Hazırlık Aşaması - 3 Yapılan planlar uyarınca verilerin toplanması ve değerlendirilmesi İyileştirmeye yönelik geri beslemelerin yapılması(çevrim en az bir kez kapanmış ve geri beslenme yapılmış olmalı) Çıktıların ve süreçlerin belgelenmesi

Özdeğerlendirme Özdeğerlendirme Raporunun içeriği Genel Bilgi Değerlendirme Özeti (Bu raporun en önemli bölümüdür.) Ek I. Program Hakkında Ek Bilgi Ek II. Kurum Profili

Özdeğerlendirme Özet Beklentiler Öğrencilerin Aldıkları Meslek Eğitiminin Yeterliliğini Görmek / Göstermek Sürekli İyileştirmeyi Sağlayacak Süreçlerin Yeterliliğini Görmek / Göstermek

Özdeğerlendirme Raporunun Önemi Kapsamlı bir değerlendirmenin ilk adımıdır. Değerlendirmenin önemli bir kısmı bu rapor üzerinden yapılacaktır. Kuruluşunuz hakkında ilk izlenimi oluşturur İlk izlenimin kalıcılığını unutmayın Özdeğerlendirme raporu kuruluşun anlaşılır net bir resmini çizsin. Kurumunuzu olduğu gibi gösterin. Tüm anlattıklarınız belgelenmiş olsun Kendi özdeğerlendirmenizin bir parçasıdır. Özdeğerlendirme raporunu yazarken çıkan iyileştirmeye açık alanlarınızı not edin.Bunları iyileştirmek için sürecin sonunu bekleyin.

Kendinizi değerlendiricinin yerine koyun Kendinizi değerlendiricinin yerine koyun. Kolay okunabilir ve izlenebilir bir rapor ile değerlendiricinin işini kolaylaştırır. Üslup ve dil bütünlüğüne dikkat edin Anlatılan hikayenin bütünselliğine dikkat edin.(Raporun 1. Bölümü ve sonuncu bölümü aynı derecede önemlidir.)

Ne yaptık Misyon vizyon Amaç ve hedefler Belirlendi

Bölüm/program ile ilgili bütün veriler toplandı. Öğrenci sayıları Mezunlar Dış etken- danışma kurulları Akademik personel niteliği ve sayısı Danışmanlık sistemi Ders programları(lisans ve lisansüstü) Programın amaçları Proramın kuvvetli ve zayıf yönleri

Araştırma değerlendirmesi Labaratuar listesi ve ilgili bilgiler, eksiklikler, kurulması planlanan lab ve bakım hizmetleri Araştırma değerlendirmesi Personel ve yayın profili Öğrenciler ve dereceler Yurtiçi ve yurtdışı araştırma kaynakları Araştırma olanakları vb.

Öz değerlendirme raporu veriler ile oluşturuldu Hedeflere ulaşmak için ölçme ve değerlendirme sistemi oluşturuldu. Bu çevrim içinde sürekli iyileştirme geliştirildi.

Ölçme ve Değerlendirme için, Ders Bilgi Formu Ders değerlendirme Anketi Öğretim üyesi değerlendirme anketi Ders dosyası rehberi Öğretim üyesi ders değerlendirme formu Mezun anketi Son sınıf öğrencilerine yönelik çıkış anketi

Dış değerlendirme için Danışma kurulu Mezunlar toplantısı Vizyon misyon anketleri Kuvvetli ve zayıf yönler sorgulaması 3 yıl içinde tekrar dönüp bakarak yapmamız gereken değişikleri baştan itibaren uygulayarak sürekli bir çevrim sağlayacağız 3

Teşekkürler