Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ölçüt 4 Öğretim Planı ve Ölçüt 5 Öğretim Kadrosu

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ölçüt 4 Öğretim Planı ve Ölçüt 5 Öğretim Kadrosu"— Sunum transkripti:

1 Ölçüt 4 Öğretim Planı ve Ölçüt 5 Öğretim Kadrosu
Öğr.Gör. Feride GİRENİZ

2 MÜDEK Ölçüt 5. Eğitim Planı Ölçüt 6. Öğretim Kadrosu

3 TURAK Ölçüt 4 Öğretim Planı
4.1 Öğretim Planı (Müfredat) Tablo 4.1 Lisans Öğretim Planı 4.2 Öğretim Planının İçeriği Tablo 4.4 Dersler ve Öğrenci Sayıları 4.3 Öğretim Planını Uygulama Yöntemi 4.4 Öğretim Planı Yönetim Sistemi 4.5 Alan Uygulama Deneyimi 4.6 Ders Nitelikleri Ölçüt 5 Öğretim Kadrosunun Sayıca Yeterliliği 5.1 Öğretim Kadrosunun Sayıca Yeterliliği Tablo 5.1 Öğretim Kadrosu Yük Özeti 5.2 Öğretim Kadrosunun Nitelikleri Tablo 5.2 Öğretim Kadrosunun Analizi 5.3 Atama ve Yükseltme

4 EPDAD 1.1. Amaç ve Hedefler 2. Öğretim Elemanları ve Yetiştirilmesi
1. Öğretimin Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi 1.1. Amaç ve Hedefler 1.2. Eğitim ve Öğretim Programları 1.3. Öğretim Programının İçeriği ve Düzenlenmesi 1.4. Öğretme-Öğrenme ve Öğrenci Değerlendirme Süreçlerinin Niteliği 1.5. Bölüm 1 Hakkında Değerlendirme 2. Öğretim Elemanları ve Yetiştirilmesi 2.1. Öğretim Elemanlarının Sayıları ve Nitelikleri 2.2. Öğretim Elemanı Yetiştirme 2.3. Bölüm 2 Hakkında Değerlendirme

5

6 Programda verilen tüm dersler tabloya eklenecek.

7 Tabloda işaretli olan Notlar:
(1)Öğretim dili Türkçe olmasa bile ders adını Türkçe yazınız. (2)Öğretim dilini yazınız. (3)Öğrenci başarı hesaplamalarında kredi ve AKTS kredisinden hangisi kullanılıyorsa, bu tabloda sadece onu kullanınız. (4)Yukarıdaki kategoriler için derslerin MÜDEK Ölçütlerini sağlama kontrolü MÜDEK değerlendiricisi tarafından ÖDR'de yer alan ders izlenceleri ve kurum ziyareti sırasında eğitim malzemeleri ve öğrenci çalışmaları incelenerek yapılacaktır. (5)Bir ders birden fazla kategori ile ilgili ise, dersin toplam kredisi bu kategoriler arasında tam sayılar kullanılarak dağıtılabilir.

8 Tabloda işaretli olan Notlar : (devamı)
(6)Temel bilimlere örnekler: Fizik, Kimya, Biyoloji, Yer Bilimleri, vb. (7)Mesleki Konulara örnekler: Temel mühendislik bilimleri (Mühendislik Mekaniği, Termodinamik, Isı ve Kütle Aktarımı, Akışkanlar Mekaniği, Elektrik ve Elektronik Devreler, Malzeme Bilimi, Bilgisayar Bilimi, vb.) ve disipline özgü mühendislik alanlarıyla ilgili konular. (8)Genel Eğitime örnekler: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İktisadi ve İdari Bilimler, vb. (9)Diğer: Yukarıdaki 3 kategoriye girmeyen konular. Örnekler: Temel bilgisayar kullanımı ve programlama, bireysel beceri geliştirmeye yönelik spor ve müzik, vb. (10)Toplamlar hesaplanırken zorunlu derslerin hepsi, seçmeli derslerin ise, yalnızca eğitim planında yer aldığı sayı kadarı kullanılmalıdır.

9 Kredi: Bir kredi yarıyıl boyunca, her hafta düzenli olarak verilen bir saatlik (50 dakika) teorik dersin ya da yapılan iki veya üç saatlik uygulama, pratik veya laboratuvar çalışmalarının eğitim yüküne eşdeğerdir. AKTS Kredisi: Avrupa Kredi Transfer Sisteminde tanımlanan kredi.

10 Değerlendirme Ölçütleri Özdeğerlendirme Tablo 4-1
Kurum [Üniversite, Fakülte] Program [Program Adı] FEDEK Öğretim Planı Kategorileri AKTS Kredisi Değerlendirme Ölçütleri Özdeğerlendirme Tablo 4-1 Değerlendirici Görüşü İlgili bilim alanına uygun temel öğretim 60 İlgili bilim alanına uygun öğretim 90 Program amaçları doğrultusunda programın içeriğini bütünleyen en az %25 oranında seçimli ders Aşağıdaki alanların her birinde Öğretim Planı gereksinimleri sağlanmış mıdır? EVET HAYIR1 Öğretim Planı kapsamlı bir tasarım/proje/bitirme tezi/sunu deneyimiyle tamamlanmaktadır. Bu kapsamlı tasarım/proje/bitirme tezi/sunu deneyimi önceki derslerde kazanılan bilgi ve becerilere dayanmaktadır. Bu kapsamlı tasarım/proje/bitirme tezi/sunu deneyimi, programın standartlarını veya ekonomi, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık ve güvenlik, sosyal ve politik boyutların çoğuyla ilgili gerçekçi kısıtları göz önüne almaktadır. Uygulanan "Programa Özgü Ölçütlerdeki zorunluluklar sağlanmaktadır.

11 Uygulanan “Programa Özgü Ölçütler”deki zorunluluklar sağlanmaktadır.
İlgili akreditasyon kurumu web sitesi Belgeler Değerlendirme ölçütleri Programa özgü ölçütler

12

13 İNŞAAT VE BENZERİ ADLI MÜHENDİSLİK PROGRAMLARININ
DİSİPLİNE ÖZGÜ ÖLÇÜTLERİ Bu program ölçütleri adlarında “inşaat” ve benzeri nitelemeler bulunan programlar içindir. Mezunların aşağıdaki niteliklere sahip olduğu kanıtlanmalıdır: türevsel denklemleri de içerecek biçimde, matematik, olasılık hesapları ve istatistik, matematiğe dayalı fizik ve genel kimya konularında yeterlilik; inşaat mühendisliğinin kabul görmüş temel alanlarının en az dördünde yeterlilik; inşaat mühendisliğinin kabul görmüş temel alanlarının en az ikisinde laboratuvar deneyi yapabilme ve verileri yorumlayıp analiz edebilme becerisi; ders programında meslek eğitimiyle entegre biçimde yürütülen tasarım deneyimleri aracılığıyla kazanılmış inşaat mühendisliğinde tasarım becerisi; iş alma, pazarlık usulü ihale ya da kaliteye dayalı seçme süreçleri, bir projeyi tamamlamak için tasarımcı ve inşaatçıların nasıl etkileştikleri, yeterliliğin ve sürekli eğitimin önemi gibi mesleki uygulama meseleleri hakkında bilgi.

14 METALURJİ, MALZEME VE BENZERİ ADLI MÜHENDİSLİK PROGRAMLARININ DİSİPLİNE ÖZGÜ ÖLÇÜTLERİ
Bu program ölçütleri adlarında “malzeme”, “metalurji”, “seramik” ve benzeri nitelemeler bulunan programlar içindir. Mezunların, aşağıdaki niteliklere sahip olduğu kanıtlanmalıdır: ileri temel bilim (fizik, kimya gibi) ve mühendislik ilkelerini malzeme sistemlerine uygulama becerisi; program adında bulunan niteleyicilerle ilintili olan malzeme sistemlerinin dört temel konusuna ilişkin bilim ve mühendislik ilkelerinin anlaşılmış olması: alanla ilgili olarak malzemelerin yapıları, özellikleri, işlenmesi ve performansı; bu dört alanda elde edilen bilginin, malzeme seçimi ve tasarımı problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması; program amaçları doğrultusunda deney, istatistik ve bilgisayar yöntemlerini kullanma becerisi. Öğretim kadrosunun uzmanlığı dört temel alanı da kapsamalıdır.

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35 Ölçüt 5. Öğretim Kadrosu 5.1 Öğretim Kadrosunun Sayıca Yeterliliği
5.2 Öğretim Kadrosunun Nitelikleri 5.3 Atama ve Yükseltme

36

37

38 I.1 Ders İzlenceleri Bölüm, kod ve ders adı
Zorunlu/seçmeli ders bilgisi Dersin kredisi ve/veya AKTS kredisi Ders (katalog) içeriği Önşart(lar) Ders kitabı (kitapları) ve/veya diğer gerekli malzeme Dersin amaçları Dersin öğrenim çıktıları İşlenen konular Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı Dersin öğrenim çıktılarının program çıktıları ile olan ilişkileri Bu tanımı hazırlayan kişi(ler) ve hazırlanma tarihi

39 I.2 Öğretim Elemanların Özgeçmişleri
Adı, soyadı ve ünvanı Aldığı dereceler (alan, kurum ve tarih bilgisi ile) Kurumdaki hizmet süresi, ilk atama tarihi ve terfi, ünvan ve tarihleri Diğer iş deneyimi (eğitim, sanayi, vb.) Danışmanlıkları, patentleri, vb. Son beş yıldaki belli başlı yayınları Üyesi olduğu mesleki ve bilimsel kuruluşlar Aldığı ödüller Son beş yılda verdiği kurumsal ve mesleki hizmetler Son beş yıldaki mesleki gelişim etkinlikleri

40 Örnektir

41 Örnektir

42 Örnektir

43 Örnektir

44 Örnektir

45 Örnektir

46 Teşekkürler… Sonraki Seminer 04 Şubat 2019 Pazartesi saat:10:00
‘Ölçüt 6 : Yönetim Yapısı-Ölçüt 7 : Altyapı Ölçüt 8 : Kurum Desteği ve Kaynaklar’

47 Kaynaklar http://www. yok.gov.tr/web/turquas
‘Türk Yükseköğretim Sisteminde Avrupa Yükseköğretim Alanı Reformlarının Uygulanması ve Sürdürülebilirliği' (TURQUAS) Projesi'nin eğitim sunuları


"Ölçüt 4 Öğretim Planı ve Ölçüt 5 Öğretim Kadrosu" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları