VI. DİĞER UYGULAMALAR Menşe kuralları: GTS’nden yararlanan ülkelerden menşe belgesi istenmektedir. Bu belge, söz konusu malın GTS rejiminden yararlanan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
ÖNCÜ SALÇA yılında Gaziantep'in yerli halkından rahmetli İbrahim Halil Kozlu ve 5 oğlunun (Fahrettin, Hasan, Mustafa, M. Hanifi ve Bilal Kozlu)
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
I. TOPLAM GSYİH’DAKİ GELİŞMELER
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
2 Yatırım Karlılık Analizleri Finansal Analizler Basit Yöntemler İndirgenmiş Yöntemler Karlılık Yöntemi Geri Ödeme Süresi Yöntemi Net Bugünkü Değer Yöntemi.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
RUSYA ENERJİ SEKTÖRÜNDE YATIRIMLAR Kasım 2013 A. Yağmur ÖZDEMİR Genel Md. Yrd. Yatırımlar ve Proje Finansman Zorlu Enerji Elektrik Üretim A.Ş.
1 KAMU İHALE KANUNU KİK YAVUZ ATEŞ MALİ HİZMETLER UZMANI.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Lizbon Antlaşması Sonrası Avrupa Birliği Spor Politikası ve Hukuku
SMMM ve YMM’LER İLE DENETİM HİZMETLERİNİN EKONOMİK GELİŞMELERE VE SERMAYE PİYASASINA ETKİSİ Nazım Hikmet YMM, Grant Thornton Türkiye İcra Kurulu Başkanı.
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Makro İktisat.
AB İLE GÜMRÜK BİRLİĞİ’NİN GÜNCELLENMESİ
Avrupa 2020 Hedefleri Horizon 2020
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
BOSNA HERSEK’TE YATIRIM FIRSATI
6745 SAYILI “YATIRIMLARIN PROJE BAZINDA DESTEKLENMESİ İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN”DA YER ALAN ÖNEMLİ.
AŞAMALI PLAN MODELİ Tek Aşamalı Planlama Modeli
YONT ’TEN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE İKTİSAT YAPISI
COĞRAFİ İŞARET DENETİMİ
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
TÜRKİYE’NİN DIŞ TİCARET SİSTEMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
KONU XI AİHS’nin Kapsamı ve Başlıca Özellikleri
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
ADR KONVANSİYONU
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Uluslararası Sermaye Hareketleri
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yönetim Kurulu Başkanı Ekonomide ve bankacılıkta reform;
Sanal ve Şebeke Örgütleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SİGORTA SEKTÖRÜ DÜZENLEME VE DENETLEME İŞLEMİ
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

VI. DİĞER UYGULAMALAR Menşe kuralları: GTS’nden yararlanan ülkelerden menşe belgesi istenmektedir. Bu belge, söz konusu malın GTS rejiminden yararlanan bir ülkede üretildiğini veya yaratılan katma değerin büyük kısmının o ülkede oluştuğunu kanıtlamakta ve pazara girişte tavizden yararlanmasını sağlamaktadır. Taklit ve korsan üretimi: Taklit ve korsan olan malların serbest dolaşımı, ihracatı ve tercihli rejimlerden yararlanması yasaklanmıştır. Tespit edildiğinde bu mallar imha edilmektedir.

VI. DİĞER UYGULAMALAR Standartlar: Topluluk üyesi olan ülkelerde, özellikle GOÜ’lerden yapılan ithalatta, yüksek teknolojiye dayalı üretim yapan sektörleri korumak üzere, dış ticarete iç piyasadaki standartları getirilmiştir. Bu şekilde GOÜ’lerden yapılan ithalat yavaşlamaktadır. Bu yöntem tarife dışı engel olarak kullanılmaktadır. Dahilde ve hariçte işleme rejimleri: Gümrük kodu ile ele alınan ve ekonomik etkili olan bu uygulamalar da ticaret üzerinde etkiler yaratmaktadır. Bu nedenle bu rejimler ortak uygulamalara tabi tutulmuştur. Örneğin, ihracatın teşvikine yönelik dahilde işleme rejimi, Topluluk ihracatçılarına büyük yararlar sağlamıştır.

Ortak Ticaret Politikası’nın Geleceği:Küresel Avrupa Stratejisi 4 Ekim 2006 tarihinde AB’nin Ortak Ticaret Politikası’nı küreselleşen dünya ekonomisiyle entegre etmek, rekabet edebilirliğini artırmak ve istihdamı geliştirmek amaçlarıyla yeni bir strateji ve ekonomik bir reform gündemini içeren “Küresel Avrupa:Dünyada Rekabet Etmek” başlıklı bir bildirim, Avrupa Komisyonu’nca kabul edilmiştir. Bildirime göre,2006 sonbaharından itibaren ve 2007 yılı boyunca Avrupa Komisyonu Ortak Ticaret Politikası için birbiriyle bağlantılı olarak ve ileriki dönemde bu politikayı şekillendirecek bir dizi girişim başlatmıştır. Belgedeki bu amaçlar:

Ortak Ticaret Politikası’nın Geleceği:Küresel Avrupa Stratejisi Önde gelen ticaret ortaklarının pazarlarının daha fazla açılmasını ve AB’nin bu pazarlarda adil rekabet koşullarından yararlanabilmesini temini, İç pazarda AB’nin rekabet edebilir kalmasının temin edilmesi, bu yapılırken pazarın dışa açık olmasının sağlanması ve Ab ekonomilerinin yeni meydan okumalara hazırlıklı hale getirilmesi için günü koşullarına uydurulması, İç pazarın rekabet gücünün korunabilmesi için dışa açık halde tutulmasının sağlanması ve “küresel rekabetten zarar görenlerin” yeniden eğitilmesi ve uyum için desteklenmesi

Ortak Ticaret Politikası’nın Geleceği:Küresel Avrupa Stratejisi DTÖ’ nün çok taraflı liberalizasyonun başarılması için bir araç olarak kullanılması Avrupa Komisyonu’nun 2007 yılında öncelikli ülkeler ve pazarların tarife dışı engellerine odaklanarak “Pazara Giriş Stratejisi” yenileneceği, AB sanayi ile birlikte ana önceliklerin ve sektörlerin belirlenmesi için çaba göstereceği, ayrıca Komisyon’un AB firmalarının önde gelen dış kamu ihaleleri pazarından daha fazla pay alması için önlemler geliştireceği belirtilmiştir. Özetle, yeni strateji kapsamında AB’nin Ortak Ticaret Politikasını küreselleşmenin doğrultusunda gözden geçireceği ve rekabet edebilirliğini güçlendirmek üzere yeni bazı unsurlara özellikle önem vereceği anlaşılmaktadır.

Ortak Ticaret Politikası Alanında Türkiye’nin Uyumu AB’ye üye ülkeler, Gümrük Birliği’nin tamamlanması ile Ortak Ticaret Politikası uygulamaya başlamışlardır. Dolayısıyla, Gümrük Birliği’nin bir gereği olan Ortak Ticaret Politikası’na Türkiye’nin de uyum sağlaması gerekmektedir. Türkiye, Topluluk ile Gümrük Birliği’ni kuran 1/95 sayılı Ortaklık Konseyi Kararı ile Ortak Gümrük Tarifesini benimsemiş ve üçüncü ülkelerle yapılan ticaret anlaşmalarını müzakere etmek için 5 yıllık geçiş dönemi talep etmiştir.

Ortak Ticaret Politikası Alanında Türkiye’nin Uyumu Ortak Ticaret Politikası alanındaki uyum çalışmaları da Katma Protokol ile üstlenilen bir yükümlülük olmakla birlikte, 1996 yılında Gümrük Birliği’nin tamamlanması ile hız kazanmıştır. Türkiye’nin bu alandaki yükümlülükleri, (Ulusal Program)İlerleme Raporları ve Katılım Ortaklığı Belgesi’nden çok 1/95 sayılı Karara dayanmaktadır.Her ne kadar mevzuat uyumu büyük ölçüde tamamlanmış olsa da Ortak Ticaret Politikası’nın sürekli takip edilmesi gereken dinamik ve değişen bir yapısı bulunmaktadır.

Ortak Ticaret Politikası Alanında Türkiye’nin Uyumu AB’nin tercihli ticaret rejimlerine uyum çerçevesinde, bazı ülkelerle Serbest Ticaret Anlaşmaları imzalanmış ve yürürlüğe girmiş bazıları ile ise müzakere aşamasındadır.

Ortak Ticaret Politikası Alanında Türkiye’nin Uyumu Türkiye, AB’nin Ortak Ticaret Politikası’nda önemli yeri olan otonom rejimlere uyum çerçevesinde, tek taraflı tavizler içeren Genelleştirilmiş Tercihler Sistemi’ni (GTS) tümüyle üstlenmiştir. AB’nin üçüncü ülkelere uyguladığı Ortak Gümrük Tarifesi (OGT)ise 2001 yılı sonu itibariyle tamamen benimsenmiştir. Avrupa Birliği OTP’na uyum sağlamakla Türkiye dış ticaret politikası uygulamalarında bağımsızlığını önemli ölçüde kaybetmiştir.

Ortak Ticaret Politikası Alanında Türkiye’nin Uyumu Bir yandan artan serbest ticaret anlaşmaları ile oluşan büyük bir serbest ticaret alanı içinde kalmanın sağladığı avantajlar yanında Orta Asya Türk Cumhuriyetleri ile ilişkilerini AB normlarında yürütmek zorunda kalmasının dezavantajını yaşamaktadır. Ayrıca uyumu henüz tamamlayamadığı, yatırımlara devlet desteği konusu sıkıntı yaratacaktır. Diğer taraftan Kıbrıs zorunu henüz çözülmeden 2004 yılında tam üye olan Kıbrıs Rum Yönetimi ile ortak anlaşmalar yapma zorunluluğu da Türkiye’yi zorlamıştır.