ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN”
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
BATIKENT İLKYERLEŞİM ANAOKULU
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
ODTÜ GV ÖZEL DENİZLİ İLKOKULU
ETKİNLİĞİ HAZIRLAYANLAR
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
Köylü ulusun efendisidir.
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
OKULDA VE EVDE DAYANIŞMA
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU
PARMAK OYUNLARI.
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
KONU:TOPLAMA İŞLEMİ + = = = ?.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Cümlenin Öğeleri Yüklem Özne Tümleç.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Öğrencinin, Adı Soyadı:FATMA ŞANLI Numarası: Sınıfı:1-B gece
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
KONU : HATA YAPABİLİRİZ KAZANIM :
CÜMLENİN ÖGELERİ.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
OKULUN TOPLUMLA İŞBİRLİĞİ SÜRECİ
Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
SOSYAL GELİŞİM.
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİL VE İLETİŞİM BOZUKLUKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hazırlayan:Süleyman Duman s_4
GRAFİKLERİN KULLANIMI
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA

DİL GELİŞİMİ Dil; iletişimi sağlamada araç olarak kullanılan sesler, sembol ve sözcükler gibi temel birimleri içine alan insanlara özgü bir sistemdir. Dil Gelişimi; seslerin, kelimelerin, sayıların, sembollerin kazanılması, saklanması ve dilin kurallarına uygun olarak kullanılmasını içeren bir süreçtir.

Dil bilimcilere göre dilin fonksiyonları şunlardır: 1-Dil, arzu ve isteklerimizi ifade etmek için kullanılır. 2- Dil, heyecan ve duyguları ifade eder. 3- Dil; olayları, nesnelerin durumunu açıklar. 4- Dil, kendi materyalini kendi geliştirirken en önemli aracı konuşmadır

Çocuğun Dil Gelişimini Desteklemek İçin Dikkat Edilecek Noktalar Şunlardır: Çocuğa kitap okunabilir. Televizyon izlerken , onunla konuşarak konuyu anlaması sağlanabilir. Beraber şarkı söylenebilir. Şiir ya da şarkı ezberlemesine yardımcı olunabilir. Çocuğa hikaye ya da masal anlatılabilir. Her fırsatta çocukla sohbet edilebilir. Alışverişe beraber gidilebilir ve orada onun ilgisini çeken şeyler hakkında konuşulabilir.

Dil Gelişimini Destekleyen Etkinlik Planlama

1-Serbest Zaman Etkinliği : Yapılan bir serbest resim etkinliğinde, çocuklara yaptıkları resimde neler yaptıklarını anlatmaları istenir. Resimde başka kimlerin olacağı, resimdekilerin neler konuştukları sorulur.

2- Türkçe Dil Etkinliği : Şiir, bilmece, tekerleme, parmak oyunu, hikâye anlatma etkinlikleri, dil gelişimini destekler. KARGA Karga karga gak dedi Çık şu dala bak dedi. Karga seni tutarım Kanadından öperim.

3-Fen ve Doğa Etkinliği : Bir doğa gezisi sonrasında toplanan bitkiler, taşlar, yapraklar canlı cansız bütün nesnelerle ilgili belli başlı özellikleri söyleme becerilerini geliştirirler.

4- Okuma Yazma Etkinlikleri : Türkçedeki ekleri doğru olarak kullanma; durum ya da olayı anlaşılır bir şekilde açıklama ve aynı anlama gelebilecek düşünceleri farklı cümlelerle açıklama becerisi gelişir.

5- Oyun Etkinliği : Telsiz telefon, hasta dirildi, sebzeler- meyveler, havada- karada-denizde gibi oyunlarla çocukların sözcük darağacını geliştirmelerine rehberlik edilir.

6-Müzik Etkinliği : Örneğin; pazara gidelim, cici köpeğim gibi çoğul kullanıma uygun ritmik şarkılar öğretilebilir.

BİLİŞSEL ELİŞİMLE İLGİLİ KAZANIM VE GÖSTERGELER Kazanım1: Nesne-durum-olaya dikkatini verir. Gösterge: Nesne-durum-olayı ayrıntılarıyla açıklar. Nesne-durum-olaya yönelik sorular sorar. Kazanım2: Nesne-durum-olayla ilgili tahminde bulunur. Gösterge: Nesne-durum-olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır. Kazanım5: Nesne yada varlıkları gözlemler. Gösterge : Nesnenin adını, rengini, şeklini ve kullanım amaçlarını söyler. Kazanım12 : Geometrik şekilleri tanır. Gösterge : Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.

DİL GELİŞİMİ İLE İLGİLİ KAZANIM VE GÖSTERGELER Kazanım2: Sesini uygun kullanır. Gösterge: Konuşurken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar. Kazanım5: Dili iletişim amacıyla kullanır. Gösterge : Konuşmayı başlatır-sürdürür ve sonlandırır. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler Kazanım7 : Dinlediklerinin-izlediklerinin kavramını anlar. Gösterge: İzlediklerini açıklar.İzledikleri hakkında yorum yapar. Kazanım8 : Dinlediklerini, izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. Gösterge: İzledikleri ile ilgili sorular sorar. Sorulara cevap verir. İzlediklerini başkalarına anlatır. Kazanım10 : Görsel materyalleri okur. Gösterge : Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar. Sorulara cevap verir. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.

SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİMLE İLGİLİ KAZANIM VE GÖSTERGELER Kazanım 5 : Bir olay yada durumla ilgili olumlu-olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Gösterge : Olumlu-olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar. Kazanım15 : Kendine güvenir. Gösterge : Grup önünde kendini ifade eder. Gerektiği durumlarda farklı görüşlerini söyler.

Etkinlik Adı : Hikaye oluşturma Yaş : 5-6 yaş Amaç : Özgün bir hikaye oluşturma Materyal: Resimli hikaye kartları Öğrenme süreci : Çocuklara uygulanan resimli kartlar gösterilir. Sorularak çocukların hayal gücünü etkin olarak kullanmaları sağlanır.

HİKAYE İLE İLGİLİ SORULAR RESİM1: Çocukların yüz ifadelerinden ne anlıyorsunuz? Kız ve erkek çocuğu neden üzgün olabilir? Çocuk köpeği nerede gördüler. RESİM2 : Kız burada neden mutlu ? RESİM3 : Çocuk ve dedesi ne konuşuyor olabilir? Çocuk ve dedesine yapıyorlar ? Peki kim için yapıyor olabilirler? RESİM4 : Kulübedeki renkler nelerdir? Çocuklar neden mutlu ? RESİM5 : Çocuklar burada ne yapıyor? Çocukların elindeki ne?

Uçurtmanın şekilleri neler? Uçurtmalar hangi renk ? Uçurtmanın şekilleri neler? RESİM6 : Çocuklar burada ne yapıyor olabilirler? Aralarında ne konuşuyor olabilirler. Masanın üzerinde neler var? RESİM7 : Çocuklar burada ne yapıyorlar? Kimin doğum günü olabilir? Resimde kaç kişi var? RESİM8 : Resimde ne anlatılmak isteniyor? Büyükanne ve dede ne yapıyor? Kız arabayla nereye gidiyor olabilir?

AİLE KATILIMI: DEĞERLENDİRME: Okulda dinlediği hikayeyi anne-babalarına anlatmaları istenir. Ebeveynlerle görüşülerek dinledikleri hikaye ile ilgili çocukla konuşulması istenir. DEĞERLENDİRME: Hikayeyi beğendiniz mi? Siz olsaydınız köpeği yanınıza alır mıydınız? Hangi geometrik şekilleri öğrendiniz? Elif hangi şekli kesip sarıya boyadı? Elif kulübeyi kiminle yaptı? Daha önce hiç uçurtma uçurttunuz mu?

HAZIRLAYANLAR Nagihan ÇELİK 150301019 Merve BAĞCI 140301037 Hediye OKTAN 140301016 