FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
BLG 368 Yöneylem Araştırması Serkan Türkeli. İlk hikayemiz Biri Thales’e sorar: “Sana göre dünyada biricik devamlı olan şey nedir?” –“Ümit” der; “zira.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SKOOOL TANITIMI VE SUNUMU 05 Şubat 2016.
EQUIZSHOW.
Öğretmen Merkezli Egitim
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
HIGH SCOPE.
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Final Raporunda olması gerekenler
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
UZAKTAN EĞİTİM.
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Light Up, ilkokul ve ortaokul öğrencileri için hazırlanmış,
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ İsmail ERYAŞAR Deniz BABA

NEDEN DİGİTAL YERLİLER ? Dijital yerliler dijital dili ana dil olarak kullanan, günlük hayatlarındaki işleri teknoloji ile halleden bir kuşaktan oluşmaktadır. Mitchel Resnick (2002) bu konuyu şöyle yorumluyor: “ Bugün çocukların okullarda öğrendikleri bir çok şey kağıt-kalem devri için tasarlanmıştır. Bizim, müfredatları dijital çağa uygun olarak güncellememiz gerekiyor. Bunun birinci sebebi açık: Okullar öğrencileri dijital toplumda hayatta kalmak için gerekli düşünce ve becerilerle donatmalıdır. Bir de ikinci sebebi var: Yeni teknolojiler sadece öğrencilerin neler öğrenmeleri gerektiğini değiştirmiyor, neler öğrenebileceklerini de değiştiriyor” (s.36). Buna paralel olarak Caperton (2012) diyor ki “Yılların araştırması şunu kanıtladı, yeni bilginin bireyler tarafından özümsenmesi yapılandırmacı, üretici aktivitelerle mümkün, ders anlatımlarının pasif bir şekilde sindirilmesiyle değil

ÖYLEYSE Modern teknoloji insanların hayatını etkiliyor ve değiştiriyor. Bu değişimin en büyük hissedarı çocuklar oluyor. Dolayısıyla, eğitim dünyası bir dakika ayırıp geleneksel metot, yaklaşım, iletişim, sınav ve etkileşimin öğrencilerle ne kadar uyumlu olduğunu iyice düşünmeli. Bunlar yerine Teknolojiyi de işin içine katacak Yöntemlere gidilmeli

TERS YÜZ EĞİTİM NEDİR ? Öğretmenin yerini alan veya ödevin yerini video alan bir uygulama değildir. Sınıfta geçen zamanı daha aktif kullanmak sorgulamaya ve düşünmeye öğrencileri yöneltmektir. BİLGİNİN ÖZÜMSENMESİNİ VE SINIFTA ÖĞRENMEYİ PEKİŞTİRMEKTİR: Uygulama 4 Aşamadan Gerçekleşir

1. ÖĞRENME (Temel Kavramlar , Yaklaşımlar, Araçlar, Avantaj ve Dez Avantajlar)

ÖĞRENME

1. ÖĞRENME Sorumluluk Alma Aktif Öğrenme Üst Düzey Düşünme Becerisi Kazanma Öğretimi Kolaylaştırma Keşif ve gösteri yapma Grup çalışması

AVANTAJLARI Sınıf Yönetimi kolaylaşıyor Bireysel Öğrenme Artıyor Sınıfta Öğrenme gerçekleşiyor Teknolojinin sadece oyun amaçlı olmadığını öğreniyorlar. Akran Öğrenmesi gerçekleşir. Zamanı etkili kullanma

DEZ AVANTAJLARI Öğrenme içeriği iyi seçilmemiş ve Hazırlanmamışsa öğrenme gerçekleşmiyor. Sınıfta yapacağı etkinliği öğretmen iyi tasarlamalı

2. ÜRETMEK Öğrencilerin yaş gruplarına veya seviyelerine göre 3 ile 10 dk arasında ders videosu bulma veya hazırlama

ÜRETMEK Bu bölümde öğrenilenleri hayata geçirmek için Materyal Üretme

3. PAYLAŞMA Materyalleri ne ile paylaşma (Ters yüz eğitimin işlevinin tam olması için)

4. DEĞERLENDİRME Öğrencilerin değerlendirmesi nasıl olabilir?

ÖĞRETMEN Sınıfı dönüştürmeye başlarken bir öğretmen kendisine şu dört soruyu sormalı: 1.Ünitenin hangi alt konusunu öğretiyorum? 2.Konunun parçaları video ödev olarak veya bir web içeriği yoluyla aktarılabilir mi?

ÖĞRETMEN 3.Hangi öğrenci merkezli sınıf içi aktiviteler için zamanım var mı ? 4.Bu aktiviteleri desteklemek için hangi web kaynakları vardır (ya da oluşturabilirim)

UYGULAMA BASAMAKLARI

PLANLAMA KONTROL GRUBU 1.Ön test 2.Sunuş yoluyla öğretim(düz anlatım- soru cevap) 3.Son test DENEY GRUBU 1.Ön test 2.Video Ödevi 3.İstasyon çalışması 4.Son test

UYGULAMA 1.Video Gösterimi

2 .İstasyon Çalışması Lale Devri İle İlgili: Afiş hazırlama Gazete hazırlama Kavram haritası hazırlama Slogan hazırlama Kompozisyon yazma

İstasyon Çalışması

DEĞERLENDİRME ÖN TEST VE SON TEST KARŞILAŞTIRMA