FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ İsmail ERYAŞAR Deniz BABA
NEDEN DİGİTAL YERLİLER ? Dijital yerliler dijital dili ana dil olarak kullanan, günlük hayatlarındaki işleri teknoloji ile halleden bir kuşaktan oluşmaktadır. Mitchel Resnick (2002) bu konuyu şöyle yorumluyor: “ Bugün çocukların okullarda öğrendikleri bir çok şey kağıt-kalem devri için tasarlanmıştır. Bizim, müfredatları dijital çağa uygun olarak güncellememiz gerekiyor. Bunun birinci sebebi açık: Okullar öğrencileri dijital toplumda hayatta kalmak için gerekli düşünce ve becerilerle donatmalıdır. Bir de ikinci sebebi var: Yeni teknolojiler sadece öğrencilerin neler öğrenmeleri gerektiğini değiştirmiyor, neler öğrenebileceklerini de değiştiriyor” (s.36). Buna paralel olarak Caperton (2012) diyor ki “Yılların araştırması şunu kanıtladı, yeni bilginin bireyler tarafından özümsenmesi yapılandırmacı, üretici aktivitelerle mümkün, ders anlatımlarının pasif bir şekilde sindirilmesiyle değil
ÖYLEYSE Modern teknoloji insanların hayatını etkiliyor ve değiştiriyor. Bu değişimin en büyük hissedarı çocuklar oluyor. Dolayısıyla, eğitim dünyası bir dakika ayırıp geleneksel metot, yaklaşım, iletişim, sınav ve etkileşimin öğrencilerle ne kadar uyumlu olduğunu iyice düşünmeli. Bunlar yerine Teknolojiyi de işin içine katacak Yöntemlere gidilmeli
TERS YÜZ EĞİTİM NEDİR ? Öğretmenin yerini alan veya ödevin yerini video alan bir uygulama değildir. Sınıfta geçen zamanı daha aktif kullanmak sorgulamaya ve düşünmeye öğrencileri yöneltmektir. BİLGİNİN ÖZÜMSENMESİNİ VE SINIFTA ÖĞRENMEYİ PEKİŞTİRMEKTİR: Uygulama 4 Aşamadan Gerçekleşir
1. ÖĞRENME (Temel Kavramlar , Yaklaşımlar, Araçlar, Avantaj ve Dez Avantajlar)
ÖĞRENME
1. ÖĞRENME Sorumluluk Alma Aktif Öğrenme Üst Düzey Düşünme Becerisi Kazanma Öğretimi Kolaylaştırma Keşif ve gösteri yapma Grup çalışması
AVANTAJLARI Sınıf Yönetimi kolaylaşıyor Bireysel Öğrenme Artıyor Sınıfta Öğrenme gerçekleşiyor Teknolojinin sadece oyun amaçlı olmadığını öğreniyorlar. Akran Öğrenmesi gerçekleşir. Zamanı etkili kullanma
DEZ AVANTAJLARI Öğrenme içeriği iyi seçilmemiş ve Hazırlanmamışsa öğrenme gerçekleşmiyor. Sınıfta yapacağı etkinliği öğretmen iyi tasarlamalı
2. ÜRETMEK Öğrencilerin yaş gruplarına veya seviyelerine göre 3 ile 10 dk arasında ders videosu bulma veya hazırlama
ÜRETMEK Bu bölümde öğrenilenleri hayata geçirmek için Materyal Üretme
3. PAYLAŞMA Materyalleri ne ile paylaşma (Ters yüz eğitimin işlevinin tam olması için)
4. DEĞERLENDİRME Öğrencilerin değerlendirmesi nasıl olabilir?
ÖĞRETMEN Sınıfı dönüştürmeye başlarken bir öğretmen kendisine şu dört soruyu sormalı: 1.Ünitenin hangi alt konusunu öğretiyorum? 2.Konunun parçaları video ödev olarak veya bir web içeriği yoluyla aktarılabilir mi?
ÖĞRETMEN 3.Hangi öğrenci merkezli sınıf içi aktiviteler için zamanım var mı ? 4.Bu aktiviteleri desteklemek için hangi web kaynakları vardır (ya da oluşturabilirim)
UYGULAMA BASAMAKLARI
PLANLAMA KONTROL GRUBU 1.Ön test 2.Sunuş yoluyla öğretim(düz anlatım- soru cevap) 3.Son test DENEY GRUBU 1.Ön test 2.Video Ödevi 3.İstasyon çalışması 4.Son test
UYGULAMA 1.Video Gösterimi
2 .İstasyon Çalışması Lale Devri İle İlgili: Afiş hazırlama Gazete hazırlama Kavram haritası hazırlama Slogan hazırlama Kompozisyon yazma
İstasyon Çalışması
DEĞERLENDİRME ÖN TEST VE SON TEST KARŞILAŞTIRMA