EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YAŞIYORUZ YAZIYORUZ” DENİZ GÖKSU AYDAN AYKAÇ 16 Nisan 2011.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

ODTÜ GV ÖZEL DENİZLİ İLKOKULU
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ENGLISH FOR SUCCESS 6. , 7. ve 8. Sınıflar için by İrfan BOY
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
Düşünme Biçimleri Eleştirel Düşünme Problem Çözme Yaratıcı Düşünme.
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları ( Röportaj - Mülakat )
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
YANSITICI DÜŞÜNME.
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
KENDİNİ İFADE ETME İnsanın düşünebilmesi ve düşündüğünü ifade etmesi onu diğer canlılardan ayırmaktadır. Kendini ifade etme anadilde; konuşma ve yazma.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
SEVGİ ÜNİTE TANITIM SUNUSU
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
TÜRKÇE DRAMA ÖRNEĞİ.
ENGLISH CLUB. Samuel Johnson der ki: ‘Bilgi iki çeşittir: -Konuyu bilmek -O konuyu nereden öğreneceğini bilmek.
Psi.Danışman Uğur DENİZ
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
6. , 7. ve 8. Sınıflar için ENGLISH FOR SUCCESS ANKARA 2011.
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
1. KUŞAK DÜZEN.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
Bu Sunum; İlköğretim Okulları Türkçe Dersinde “Anlatım Biçimleri ve Paragraf Yapısı “ Konuları Hakkında Bilgi Vermek İçin Hazırlanmıştır.
REFORM HAREKETLERİ.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
ANLATIMA HAZIRLIK.
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
Düşünceye Dayalı Ve Konusunu Yaşamdan Alan Yazı Türleri
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
SInIf ÖĞretmenleri Sibel Elmas Ülfet Özten
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Kendini Anlatma Teknikleri
DENEYİMLERİN PAYLAŞILMASI KENT ATÖLYELERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ
Programdan Sorular.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YAŞIYORUZ YAZIYORUZ” DENİZ GÖKSU AYDAN AYKAÇ 16 Nisan 2011

KONUMUZ Yazılı anlatım çalışmalarının Düşünce Yazılarının Olay Yazılarının İçselleştirilmesi…

AMACIMIZ Öğrencilerimizin, yazılı anlatım çalışmalarını planlı ve keyifli olarak yapmalarını sağlamaktır.

SORUNUMUZ Derslerin, aslında hayatın tam içinde olmasına rağmen; genel olarak öğrenciler tarafından gündelik yaşamla bağlantısının kurulamaması sebebiyle yazılı anlatım çalışmalarına soğuk bakılmaktadır.

YAZILI ANLATIM konusuyla ilgili olarak, özellikle düşünce yazılarında belirli bir plan doğrultusunda sunulmamaktadır.

Türkçe dersinde hedeflediğimiz temel kazanımlardan olan, Öğrencilerimizin kendilerini Duygu ve düşüncelerini Tam ve doğru ifade edebilmeleri Yaşamımızda da edinilmesi gereken önemli bir beceridir.

DÜŞÜNCE YAZISI Salata yapalım.

DÜŞÜNCE YAZISI Pasta yapalım.

OLAY YAZISI Öğrencilerimiz yaratıcılıklarını keyifle ortaya çıkardıkları bu çalışmada mantıksal birleştirme yaparlar ve öykünün temel unsurlarını kavrarlar.

ROL YAPMA Yaratıcı yazma yöntemiyle oluşturdukları yazılı anlatım çalışmalarını, rol yapma yönteminden de yararlanarak sınıfta arkadaşlarına sunabilirler. Böylece, Yazma-Okuma Konuşma-Dinleme Alanlarına yönelik bir çalışma yapmış oluruz.

SONUÇ ve ÖNERİLER Öğrencilerimiz, Bu uygulamalarla eğlenerek öğrenmekte ve yazılı anlatım becerisini içselleştirerek, günlük hayatla ilişkilendirmektedir.