Dersimiz Başlıyor.. 67% 66% 64% 68% 65% 70% 73% 72% 71% 63% 69% 62%

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Advertisements

BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Aile İçi Egemenliğe Göre Aileler Ailenin Büyüklüğüne Göre Aileler
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
Program Tasarım Modelleri
KROMOZOMLAR & GENLER ARŞ. GÖR. KEVSER İLÇİOĞLU 1.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
AİLE HAYATI AİLE KAVRAMI VE TOPLUMDAKİ YERİ
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
KİŞİSEL HİJYEN.
It’s My Life It’s My Choice
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Dışa Atım Bozuklukları
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
BESLENME VE DİYETETİKTE
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
1. sağlık ve sağlığın girdileri
Evlilik ve Aile Danışması
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
. DERS.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuklarımız İçin Düşünün
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Sivil Toplum Kuruluşlarının Kanun Yapım Sürecindeki Rolü
BESİ SIĞIRCILIĞI.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
Okul Öncesi Eğitim.
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Ne tüketirsen sen osun “ucuz bir ceket ucuz bir adam demektir” Veblen (1934)
10. HAFTA TOPLUMSAL CİNSİYET.
Gelişim ve Temel Kavramlar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 13. Hafta: Dini Etkileyen Sosyal Hayat
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Oyunda kargaşa olur. Oyunda anlaşmazlıklar olur
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
AİLE VE TOPLUMSAL CİNSİYET
Sunum transkripti:

Dersimiz Başlıyor.. 67% 66% 64% 68% 65% 70% 73% 72% 71% 63% 69% 62% 54% 55% 53% 52% 51% 56% 57% 61% 60% 59% 58% 74% 75% 92% 91% 90% 89% 93% 94% 98% 97% 96% 95% 88% 87% 80% 79% 78% 77% 81% 82% 86% 85% 84% 83% 76% 50% 16% 17% 15% 14% 13% 18% 19% 23% 22% 21% 20% 12% 11% 4% 3% 2% 1% 5% 6% 10% 9% 8% 7% 49% 24% 41% 42% 40% 39% 38% 43% 44% 48% 47% 46% 45% 25% 37% 29% 30% 28% 27% 26% 36% 31% 35% 34% 32% 33% 99% 100%

Aile Hayatı Ve Ana Çocuk Sağlığı Aile Hayatı ve Ana Çocuk Saglıgı Aile Hayatı Ve Ana Çocuk Sağlığı

Aile Toplum içindeki en küçük sosyal kurum ailedir.Genel olarak aile, tüm toplumlarda geçerli olan, fertler arası ilişkileri, adetleri, örfleri, görenekleri içeren, kültür unsurlarını içinde tasıyan sosyal bir kurumdur. 1

Çekirdek Aile Genis Aile Aile iki tipte incelenebilir Çekirdek Aile Anne, baba ve evlenmemis çocuklardan olusur Günümüzde, sehirleme ve endüstrilesme sonucu, çekirdek aile yapısı daha çok görülmektedir. Genis Aile Anne, baba, onların anne ve babaları , kardesleri, çocuklar ile bazen kardes çocukların da kapsayan genis bir topluluktur. Bu tür aileler sosyal bagların daha kuvvetli oldugu kırsal kesimde görülmektedir. 2

Ailenin temel görevleri Kusaklar arasında toplumsal bütünlesmeyi saglamak, dengesizlikleri gidermek. Toplumun kabul ettigi davranısları diger sosyal gruplarla is biriligi içinde yeni nesillere benimsetmek ailenin görevidir. Çagın gereklerine uygun nitelikli bireyler yetistirmek.

Bu görevler dısında ailenin ; 1)Biyolojik Biyolojik görev ile anlatılmak istenen insan neslinin devamının saglanması ve eslerin cinsel ihtiyacının düzenli olarak giderilmesidir. 2)Ekonomik Ailenin ekonomik görevi , barınma ,beslenme , giyinme , egitim gibi temel ihtiyaçlar n karsılanması için gereken gelirin saglanmasıdır. 3)Sosyal Ailenin sosyal görevi ,toplumun temelini olusturması esasına dayan r.Aile bulundugu toplumla sürekli iliski içerisindedir. Hem kendi içerisinde hem de akrabalar, komsular, hemsireler ile sürdürülen iliskilerde sevgi ve saygı göz önünde bulundurulmalıdır. Özellikle bayramlar olmak üzere dostlar ve akrabalarla görüsmeye imkan tanıyan günlerde sosyal iliskilerin sürdürülmesi ailenin görevlerindendir. 

Psikolojik Ailenin psikolojik görevi, aile içi mutlulugun sürdürülmesinde büyük önem tasır.Aile bireyleri arasındaki mutlu ve sıcak iliski aile baglarıın güçlü tutar. Egitim Ailenin egitim görevi ise çocukların egitimi , ögretimi ve yetistirilmesini içine alan bir görevdir.

Aile Hayatına Etki Eden Faktörler 2017/12/5 Aile Hayatına Etki Eden Faktörler Aile hayatının mutlu sürdürülmesinde, aile kurulurken göz önünde bulundurulan sartlar ve aile içi iliskiler rol oynar A)Evlilige karar vermede etkisi olan faktörler Evlilik, eslerin birbirlerine kar sorumluluklarının oldugu bir beraberliktir bu sebeple evlenecek kisinin, bu sorumlulukları karsılamaya hazır olması gerekir. Evlilik karar verecek kisi, bu olgunluga erisip erisemedigini kendisi degerlendirebilmelidir

 Evlilige hazır olusla, belli bir yas a erismis olmak arasında önemli bir iliski vardır. Yasal olarak ülkemizde evlenme yas 18'dir. 18 yasından küçük olanların evlenebilmeleri, anne ve babalarının iznine baglıdır. Bu durumda evlenecek gençlerden kızın en az 15, erkegin ise 17 yasında olması gerekmektedir. Genç yasta evlenmek çesitli sorunlara sebep olabilir. 18 yasından önce yapılan evliliklerde hem çesitli sağlık sorunlar ortaya çıkabilir hem de evliligin mutlu ve uzun ömürlü olması ihtimali düsüktür. Özellikle bu durumlarda çocuk sahibi olmak, bu sorumlulugu üstlenmek, genç çiftler için büyük sorunlar olusturabilir

Evlilige karar vermede esler arasındaki yas farkı da önemli bir sorun olusturabilir. Eslerin ortak begeniler edinebilmeleri ortak davranısları sergileyebilmeleri için aralarında asırı yas farkı olmaması gerekir. Evlilige hazır oluşla fiziksel, duygusal ve sosyal yönlerden olgunluga erismis olmak arasında önemli bir iliski vardır. Evliligin gerektirdigi sorumlulukların yerine getirilebilmesi için kisinin her yönden olgunlasması , beceri, yetenek ve hosgörü açısından yeterli düzeye erismesi gereklidir

Evlilik kararı0 vermeden önce, ögrenimini tamamlamıs olmak , bir is edinmis olmak, askerlik görevini yapmıs olmak aranan sartlardır. Evlilige karar veren kisilerin; sosyal, egitim, ekonomik durum, kültürel yapı ve kisilik özellikleri bakımından benzer özelliklere sahip olması gerekir. Esler arasında iyi iletisim kurulabilmesi, ortak zevklerin paylasılabilmesi, eslerin her yönden uyum içinde olabilmeleri ideal çözümdür. "Davul dengi dengine vurur." atasözü bu durumu en güzel sekilde özetler. Evlilige karar vermede önemli bir konu da yakın akraba evliliklerinden kaçınmanın gerekliligidir. Baz hastalıklar kalıtsaldır. Yani anne ve babanın genleri ile çocuklara geçerler. Yarık damak- dudak gibi dogumsal anormallikler, hemofili gibi kan hastalıklar kalıtsal hastalıklara örnek olarak gösterilebilir. Anne ya da babada görünür bir hastalık olmasa bile, eslerin kalıtsal bir hastalıgın tasıyıcısı olmalar mümkündür. Anne ya da babadan birisi hastalık tasıyıcı ise hastalık çocuklarda ortaya çıkmayabilir. Bu durumda dogacak çocukların bazıları yine hastalık tasıyıcı olurlar. Hem anne hem baba hastalık genini tasıyorsa bunların çocuklarında hastalık ortaya çıkar. Aynı hastalığın genini tasıyıcı olarak bulundurma olasılıgı , normal bir çiftte pek düsük bir ihtimalken, yakın akraba evliliklerinde bu ihtimal yüksektir. Yasal bir engel olmamasına ragmen evlilik karar verirken çok titiz davranılmalı , yakın akraba evliligi yapılmamalıdır. 

Aile hayatına etki eden faktörler c Aile hayatında mutlulugu etkileyen çesitli faktörler vardır. Bunlar, aile bireyleri arasındaki iliskinin niteligi, aile bireylerini ilgilendiren saglık sorunlar , ekonomik sorunları, issizlik vb’dir. Evliliklerde sorunlar, tartısmalar olabilir. Aile içi tartısmalar, aile hayatının bir parçasıdır. Ancak sorunlar n çözümü ve tartısmalar sırasında açık yüreklilik ve hosgörülü davranmak esastır. Esler birbirlerine karsı saygılarını kaybetmemelidir. Saygı , sevgi ve hosgörü ortamında çocuklar daha saglıkl sekilde büyürler .Anne baba arasındaki iyi iliskiler çocuklara da yansır. Huzursuz, geçimsiz, sürtüsmeli aile ortamlarında çocuklar, güvensizlik ve tedirginlik hissederler. Bu onların hem ruhsal hem de bedensel saglıklarını etkiler. 

Birbirini seven eslerin çogunun çocukların da sevdikleri, çocuk sevgisinin esleri birbirine yaklastırdığı unutulmamalıdır. Tartısmaların, çocuklar n önünde ve onlar da tartısma içine katarak yapılması , çocuk üzerinde yıkıcı etkiler yapar. Çocuk için güven içinde yasamak büyük önem tasır. Bu güveni de anne babanın uyumlu beraberliğinde araması dogaldır. Aile içi mutlulugun saglanmas , aile bütünlügünün korunması için, aile bireylerinin görevlerini ve karsılıklı sorumlulukların yerine getirmesi gerekir.

Ailenin her üyesi dayanısma ve is bölümü içinde, ailenin beslenmesi, barınmas , gelir saglaması , savurganlıgın önlenmesi gibi temel konularda elinden geleni yapmalıdır. Aile birliginin korunması amacıyla is bölümü ve dayanısma esası alınmalı , herkes kendine düsen görevi yerine getirmeye özen göstermelidir. Aile birliginin diger sosyal kurumlarla olan iliskisi, ailenin mutlulugunda rol oynar. Akrabalar ve komsularla sürdürülen uyumlu iliskiler, aileye güven ve destek saglar. Öte yandan okul ve is yerindeki iliskiler de aileyi dogrudan etkileyen faktörlerdir. Ailenin yasama biçimi, günlerin nasıl geçirildigi, kimlerle görüsüldügü sosyal hayat belirler. Bunlar da aile hayatın olumlu ya da olumsuz yönde etkiler

Son Beni Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederim Başlat