Hasret ÇAĞLAR-İklima TEBEŞ MODÜLLER ARİTMETİK Hasret ÇAĞLAR-İklima TEBEŞ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATERYALİN AMACI MATERYALDE KULLANILAN MALZEMELER MATERYALİN HAZIRLANIŞ AŞAMALARI MATERYALİN EĞİTSEL ÖZELLİKLERİ Modüller aritmetik konusunu öğrenciye eğlenceli bir şekilde anlatmaktır. Soyut olan modüller aritmetik konusunu basit bir hale dönüştürüp öğrenciye kavratmaktır. -Tahta -Fon kağıdı -Tahta çubuk -Makas -Uhu -Cam -Misket -Japon yapıştırıcısı -Zımpara -Matkap -Tahta kesici aletler(dekupaj testere) (20 TL) Önce bir tahta üzerine materyalin şekli çizilir. Çizdiğimiz şekil marangozcu tarafından dekupaj testere yardımıyla kesilir. Şekle göre marangozcu tarafından aynı boyutta bir tahta daha kesilir. Şeklin etrafına dikdörtgen şeklinde çıtalarla çerçeve yapılır. Ve bu yapmış olduğumuz şekiller zımparalandıktan sonra yapıştırılır. Yapıştırılan şeklin üst bölmesine misket büyüklüğünde matkap yardımıyla delik açılır. Şekle vermiş olduğumuz modele göre yan kısımlarından da 4 farklı yerden delik açılır. Yan bölmelere ise ince çubuklar zımparalandıktan sonra yerleştirilir. Oluşturulan şeklin arka bölmesine misketlerin çıkması için küçük bir kapı açılır. Sonra şekli renkli fon kağıtları ile süsledikten sonra camcı tarafından dikdörtgen şeklinde cam konulur. 1.Materyalin kullanılacağı ders/ünite/konu: Matematik/Modüller Aritmetik 2.Hazırlanan materyalle öğrencilere kazandırılması beklenen hedefler: -Bilişsel alan: Mod kavramını kavratabilme. Kalanlı bölmeyi gösterebilme. -Psikomotor alan: Sayıları geliş sırasına göre dizebilme. -Duyuşsal alan 3.Materyalin birlikte kullanılacağı yöntem/teknik: Gösterip yaptırma yöntemi/Gösteri tekniği 4.Materyalin kimin tarafından aktif olarak kullanılacağı: Öğrenci öğretmen tarafından ortaklaşa kullanım. Şekil 1 Şekil 2 Şekil 3 Şekil 4 Şekil 5