AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ÇOCUĞA ETKİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HOŞGELDİNİZ şehitler ilköğretimokulu
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
Program Tasarım Modelleri
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
0-1 YAŞ BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Metinlerin Sınıflandırması
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İSTENEN DAVRANIŞLARIN DESTEKLENMESİ I
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
REHBERLİK SERVİSİ.
İLETİŞİM.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
Aile Atölyeleri Projesi
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
Eğitim Bilimleri Fakültesi
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Spiritüellik.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
AİLE VE İLETİŞİM.
Çocuklarımız İçin Düşünün
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
İLETİŞİMDE BEN DİLİ SEN DİLİ
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Oyun İçine Gömülü Öğretim
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
AİLE TUTUMLARI.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Nitel Araştırmalar.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ÇOCUĞA ETKİLERİ

İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu, düşünce ya da bilgilerin bireyler, gruplar ve toplumlar arasında akla gelebilecek her türlü yolla (söz, yazı, görüntü, hareketler vb.) karşılıklı olarak aktarılmasıdır.

İletişim iki kişi arasındaki mesaj alışverişidir *İletişim iki kişi arasındaki mesaj alışverişidir. Alışveriş iki yönlüdür. *Her konuşma iletişim değildir.Örneğin; anne-babalar gençlere önerilerini emir şeklinde söyleyip onların bu durum karşısındaki tepki ve davranışlarıyla ilgilenmezlerse burada bir iletişim olamaz.

İLETİŞİMİN AMACI: ANLAŞILMAKTIR! *Gerçek bir iletişim içinde, konuşulanları anlama ve düşünülenleri söyleme vardır. İLETİŞİMİN AMACI: ANLAŞILMAKTIR!

İLETİŞİM YÖNTEMLERİ SÖZLÜ İLETİŞİM SÖZSÜZ İLETİŞİM *Kullanılan sözcükler *vücut dili, *Yaratılan ses tonu ve vurgular *mimikler *Konuşma anındaki ses iniş çıkışları *jestler SÖZLÜ İLETİŞİM SÖZSÜZ İLETİŞİM

ANNE BABA VE GENÇ ARASINDA OLUMLU İLETİŞİMİ ENGELLEYEN ETMENLER

1.EMİR VERME VE YÖNELTME: “yapman gerekir, yapacaksın,yapmak zorundasın” gibi emir cümlelerini içerir.

Gencin isteklerine saygı duyulmadığı mesajını verir. 2-UYARMA,TEHDİT ETME: Gencin isteklerine saygı duyulmadığı mesajını verir.

3-ÖĞÜT VERME, ÇÖZÜM GETİRME,FİKİR VERME: “Ben olsam…, neden yapmıyorsun…, bence…,sana şunu önereceğim” tarzında kurulan cümleler gencin sorunlarını kendi kendisine çözebileceği yeteneğinin olmadığına inanıldığını gösterir.

“İşte bu nedenle hatalısın.” “Olay gösteriyor ki.......” 4-MANTIK YOLUYLA İNANDIRMA, TARTIŞMA: “İşte bu nedenle hatalısın.” “Olay gösteriyor ki.......” gibi mantık yoluyla inandırma, tartışma içeren anlatımları iletir. Mantıklı düşünceler önerme çocuğun mantıksız ve bilgisiz olduğuna dair mesaj verir.

“Hiç olgun düşünmüyorsun.” “Çok sakarsın.” 5-YARGILAMA, ELEŞTİRİ VE SUÇLAMA: “Zaten sen tembelsin.” “Hiç olgun düşünmüyorsun.” “Çok sakarsın.” Bu iletiler genç üzerinde, diğerlerinden daha fazla olumsuz etki yapar. Gencin benlik saygısını düşürür, kendisini değersiz ve yetersiz görmesine neden olur.

“Hadi bakalım Süperman” 6-AD TAKMA GÜLÜNÇ DURUMA DÜŞÜRME: “Koca bebek” “Hadi bakalım Süperman” “Sivri zekalı.” Bu iletileri alan genç; kendisini değersiz görebilir ve sevilmediği kanısına kapılabilir. Genellikle karşılık verme davranışında bulunur.

7-YORUMLAMA,TANI KOYMA: Bu gibi iletiler ise; genç için tedirgin edici olabilir ve başarısızlık duygusu uyandırabilir.

“Neden?” “Kim?” “Sen ne yaptın?” “Nasıl?” 8-İNCELEMEK, ARAŞTIRMAK,SORUŞTURMAK: “Neden?” “Kim?” “Sen ne yaptın?” “Nasıl?” gibi iletiler; “Hayır” deme, kaçamak yanıtlar verme ve yalan söyleme eğilimi oluşturabilir; çünkü bu soruların yanıtları, gencin anne ve babaya anlatmak istemediği durumları içerebilir.

“......Oturacağına.....yapsana.....” 9-KONUYU SAPTIRMAK, OYALAMAK: “......Oturacağına.....yapsana.....” Böyle iletiler, gencin asıl sorunundan uzaklaşmasına yol açabilir, kendisinin ciddiye alınmadığını, reddedildiğini ya da ona saygı duyulmadığını düşünmesine yol açabilir.

BAHSEDİLEN OLUMSUZLUKLAR *Konuşmayı ve paylaşmayı engeller. *Savunmaya geçirir. *Yetersizlik duygusu uyandırır. *Kızgınlık ve küskünlük doğurur. *Kin ve nefret duyguları uyandırır. *Anlaşılmamışlık duygusu verir. *Güvensizliği arttırır. *Sorgulanma hissi uyandırır. *Önemsenmemişlik duygusu uyandırır.

“eğitim ailede başlar ”

Beş tür aile modeli vardır Beş tür aile modeli vardır.Bunlardan birisi doğru diğerleri yanlış modeldir.

1- İLGİSİZ-OLUMSUZ AİLE MODELİ Aile çocuğun sorumluluğunu almaya hazır değildir. Çocuğa düşen ilgi ve sevgi azdır, bu tür çocuklar başına buyruk olarak yetişir.

Böyle yetişen çocuk: -Dışa dönükse: Kızgın yada saldırgandır -İçe dönükse: Pasif ve siliktir.

2-TİTİZ ÜSTÜNLÜK UMAN BASKICI AİLE MODELİ Aile çocuğunu beğenmez, eleştirir. Sürekli nasihat verir. Diğer çocuklarla kıyaslar.

Bu tür ailede yetişen çocuk; Kendini aşağı görür. Depresyona uğrar. Mutsuz olup saldırganlaşır.

3- AŞIRI DÜŞKÜN AİLE MODELİ Anne çocuğun her işini üstlenmiştir.(Yemek yeme,giyinme,ve derslerinde yardım etme) Çocuğa evde aşırı yardım aşırı bakım vardır. Çocuk şımartılmıştır.

Böyle yetişen çocuk; Çocuk aileden ayrıldığında zorluk çeker. Girişken ve atılımcı değildir. Her istediğinin de olmasını ister. Çocuk hep gölge olarak yaşar. 2.adamdır, lider olamaz. İleri yaşlarda siz beni bana bırakmadınız diyerek ailesine karşı çıkar.

4- KARMA AİLE MODELİ Ailenin bir model olamayıp her tür modelden sergilemesidir. Bazen mükemmellik, bazen hoşgörülü,bazen ilgisiz bazen de normal aile modeli sergilenir. Çocuk kararsız ve tutarsız bir tutum içindedir.

5-NORMAL AİLE MODELİ Çocuğa ait olma ve güven duygusu aşılanmıştır. Çocuk ailesinin gözünde değerli olduğunu bilir. Sorumluluk duygusu verilmiştir.

Zorluklarla mücadele etmesi öğretilmiştir. Çocuk ailesi tarafından birey olarak kabul edilir ve başkalarıyla kıyaslanmaz. Fikirlerine saygı duyulur ve görüşleri alınır. Tutarlı disiplin uygulanmış anne baba farklı şeyleri değil hep aynı şeyleri işaret etmiştir.

DERS ÇALIŞMA KONUSUNDA AİLELERİN TUTUMLARI

Çocuğun kendini güvende hissetmesi için anne ve baba yaşadığı duygusal karmaşıklıkları ve olumsuzlukları yansıtmamalıdır. Hedef belirlemek konusunda çocuğu iyi tanımak çok etkilidir. Günlük hayatta ailenin planlı ve programlı olmayı öğretmesi,çocuğun ders çalışma yöntemlerine olumlu yönde etki eder.

Ders çalışma düzeni ve ortamı konusunda gösterilen duyarlılık çocuğu başarıya daha çabuk ulaştırır. Çocuğun zihninin dağılmasına neden olacak şeyler (bilgisayar,cep telefonu..vs) kontrol altına alınmalıdır,gerektiğinde kısıtlama getirilmelidir. Hazırlanan çalışma programlarına uyulup uyulmadığının kontrolü konusunda hassas davranılmalı ve yönlendirici tavırlar sergilenmelidir.

Çocuğun sosyal çevresiyle iletişim içinde olmak onun doğru şekilde yönlendirilmesine katkı sağlar. Ders çalışma sorumluluğunun tamamen kendi geleceği için gerekli olduğu aşılanmalıdır. Tüm bunları sağlamada okul aile işbirliği önemli bir yer tutmaktadır. Özellikle ders çalışma konusunda velilerin öğretmenlerle iletişim ve işbirliği içinde olması temel teşkil etmektedir.

“Dünyada ki aynalar gümüşlenmiş cam parçaları değil, çocuklarımızdır “Dünyada ki aynalar gümüşlenmiş cam parçaları değil, çocuklarımızdır.” Çünkü onlar bizleri yansıtır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER DİLERİZ BÖYLE MUTLU OLURSUNUZ…