Hazırlayan :Mehmet Özdemirler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ.
Advertisements

PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
ALIŞVERİŞ STRESİNİ MUTLULUKLA DEĞİŞTİRDİK… devam etmek için lütfen tıklayınız…
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
Nuşin Oral Başkan KÜÇÜLÜRKEN KÜÇÜLTMEK Mİ? BÜYÜRKEN BÜYÜTMEK Mİ?
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ. TÜRKİYE’DE PERAKENDE  ENERJİ, EĞİTİM VE SAĞLIKTAN SONRA DÖRDÜNCÜ BÜYÜK SEKTÖR  2006 YILI TOPLAM CİROSU MİLYAR.
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
PAZARLAMADA İNOVASYON
Ücret Sistemleri ve Verimlilik Dersi Dönem İçi Çalışması
Hızlı Tüketim Ürünleri
E- Ticaret Altyapısı.
Çok Kanal, Çok Ekran, Çok Marka
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Red Bull Pazarlama Araştırması
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
London Sandwich Wars: The Role Of Strategic Interactions In Urban Chain Store Proliferation.
GİRİŞİMCİ.
İLİŞKİSEL VERİ MODELİ GÖSTERİMİ
Logo.
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Hazırlayan ve Sunan Ayşegül Arslan
Wal-Mart Stores Inc. Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik.
Fahriye OBUT.
TATA MOTORS HAZIRLAYAN DOĞANCAN DEMİR.
TATA MOTORS HAZIRLAYAN HALİDİN SÖNMEZ
Hazırlayan: Selim ERDEM
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
Walmart ? Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik Devletleri'nin.
Ayşegül ARSLAN.
Alibaba.com Marka Hikayesi
FULYA KARAYAZI.
WAL-MART.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
FAHRİYE OBUT
Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ No:
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
1947 yılında İsveçli girişimci Erling Persson tarafından kurulmuştur.
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
H&M Hennes & Mauritz AB Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ NO :
H&M Sunumu Hazırlayan; Elif TEK
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
Hazırlayan – Nur Ecem VARDAR N.Ö /
ELEKTRONİK TİCARET DEVİ: ALİBABA.com
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
ALİBABA GROUP FULYA KARAYAZI
Ali baba Alibaba Group (NYSE: BABA) dünyanın en büyük e-ticaret sitelerinden biri olup, Çin’de yerel ve uluslararası ticaret için dünyanın en önde gelen çevrimiçi piyasalarından.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Dünya’nın En Büyük Perakendecisi
WALTON’UN WALMART’I “Save Money, Live Better”  Hazırlayan ; Elif TEK.
TCHİBO Ağahan köse
Tchibo Marka Araştırması
MELODİ TAŞDEMİR
Hazırlayan: Hasan ACAR
Hazırlayan MELODİ TAŞDEMİR
LC WAIKIKI.
Merve ÇAKMAK.
Bir Kooperatifin Başarısının Ölçümü
Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: GÖZDE BOZ
ALİBABA Ağahan KÖSE
HAZIRLAYAN MUHAMMED YAYLA
Muhammet Onur ÖZÇELİKÇİ Reklamcılık 4. Sınıf N.Ö.
GELECEĞİ BİRLİKTE YARATMAK İÇİN BİR ÖNERİMİZ VAR:
Hazırlayan Damla AYDIN WALMART Sunumu.
Mağaza Satış Danışmanlarına Taşpınar Akademi Altın Tavsiyeler.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Hazırlayan :Mehmet Özdemirler

TARİHÇE Wal Mart Wal Mart, adını kurucusu olan Sam Walton'un kısaltmasından alır. 1950 yılında Arkansas'a bağlı küçük bir kasaba olan Bentonville'de Dime & Nickle Store isimli minik bir dükkân sahibi olan Sam Walton, ilk büyük mağazası olan Wal Mart'ını 1962 yılında Arkansas'ın şehir merkezinde açtı. (Bugün bu mağaza, firmanın yeni yerinin yanında, müze olarak kalmıştır.) 10 yıl sonra 1972 yılında Wal Mart, kendisine büyüyebilmesi için daha büyük paralar kazandıracak olan borsaya girdi. Asıl büyüme 1987 yılında Hypermarket adını verdiği, ilkinden 100 defa daha büyük olan dev süpermarkete taşınmasıyla başladı.

1991 yılında Meksika'nın başkenti Meksiko'daki Polanco semtinde ilk şubesini açtı. Rakibi olan Tesco İngiltere'de piyasayı ele geçirirken, Wal Mart da Meksika'da perakende satış yapan mağazalar konusunda ekonomiye hakim oldu. Wal-Mart'ın 2006 yılında Almanya'ya yayılma çabaları sonuç vermedi ve şirketin binaları Metro Group'a satıldı.

Wal Mart 374,5 milyar dolar (2007) ciro ile Amerikan perakende piyasasını elinde bulundururken, dünyanın en fazla ciro yapan şirketi ünvanını da aldı. 2009 yılı cirosu 404 Milyar Dolara , operasyonel karı 22,8 milyar Dolara ve net karı da 13.4 milyar Dolara ulaştı . Yine 2009 verilerine göre toplam varlıkları 163 milyar Dolar ve şirket değeri ise 65,285 Milyar Dolardır. Amerikan danışma ve araştırma şirketi Retail Forward'ın 2004 yılında yaptığı araştırmaya dayanarak yapılan hesaplamalara göre Wal-Mart 2010 yılına kadar 500 milyar dolar ciro yapacak.[2] Şirket, 2 milyon işçisi ile Amerika'nın en büyük sivil işçi çalıştıran kurumu olarak kayıtlara geçti.

Elektronik ticaret, sadece internet perakendecilerinden ibaret değil Elektronik ticaret, sadece internet perakendecilerinden ibaret değil. Dünyadaki ticaretin %95'inden fazlası İnternet dışında gerçekleşiyor. Fiziksel perakendeyi domine eden firmalar da son yıllarda e-ticaret alanında ciddi ilerleme gösteriyor. Her yıl Amerika'da en büyük e-ticaret cirolarına sahip şirketlerin listesini yayınlayan Internet Retailer, 2012 yılında dünyanın en büyük perakendecisi Walmart'ın, aşağıdaki tabloda göreceğiniz gibi yaklaşık 5 milyar dolar ciro ile 4. sırada olduğunu açıkladı. Hatta son yapılan bir açıklamada, 2013 yılında global e-ticaret gelirinin 9 milyar dolara ulaşmasının hedeflendiği ifade edilmişti.

Aslında dünyanın en eski organize perakendecilerinden olan Walmart'ın şirket büyüklüğüne baktığımızda, internet ticaretine yeni yeni ısındığını değerlendirebiliriz. Dünyada 10 binin üzerinde mağaza ve 2 milyonun üzerinde çalışan sayısı ile yaratılan şirket cirosunun büyüklüğü, Walmart'ı 2011 yılı geliri olan 446 milyar dolar (e-ticaret oranı %2 civarında) ile dünyada en çok gelir üreten şirketler sıralaması olan Fortune 500 Listesi'nde 2. sıraya yerleştirmişti.

Wal Mart'ın en önemli rakipleri Metro AG, Carrefour ve Tesco'dur.

Wal-Mart’ın Pazarlama Sırları ·        Herhangi bir müşterisinin rakibe gitmesini engelleyecek kadar fazlaca ürün bulundurma.  Sıradan bir Wal-Mart’ta en az 150 bin ürün bulunuyor. Eğer her gün, 50 değişik ürün alsanız bile aynı ürüne sıra gelmesi için 7,5 yıl beklemeniz gerekiyor. Her hafta Wal-Mart’tan 127 milyon Amerikalı alışveriş ediyor. Saatte 40 milyon dolar ciro yapıyor ve her dakika 23 bin dolar kâr ediyor.  ·        İnsan kaynakları yönetiminde ve geliştirilmesinde odaklanılmış bir program. “Farkı çalışanlarımız yaratır”.en iyisini işe almak, en iyi eğitimi vermek, çalışılacak en iyi yer olmak. Yeryüzüne dağılan 5 bine yakın şubesinde 1.6 milyon kişi çalıştırıyor Her sene 600 bin eleman işe girip, çıkıyor.

· Dünyanın en büyük veri tabanına sahip ·        Dünyanın en büyük veri tabanına sahip. Wal-mart her mağazasında, her eyalette, bir saat içinde kasiyerlerinin her bir kasadan kaç tane ürün geçirdiklerini verimliliği ölçmek için, takip ediyor. (bir kasiyer bir saat içinde dört yüz ile beş yüz arasında ürün geçiriyor yani dakikada altı ile sekiz arasında) ·        Süreklilik. Tüm mağazalar 7 gün 24 saat açık. Bir mağazada ne kadar tadilat olsa bile bir gün dahi mağaza kapatılmaz. Her sene Amerikalıların yüzde 93’ü en az bir kere Wal-Mart’ta alışveriş yapıyor. ·        Wal-Mart’ın muazzam depoları vardır ve eksilen malları anında yerine koyar. Kendi Dağıtım ağını kendi kurar ve nakliyeden tasarruf eder. Wal-Mart mükemmel bir dağıtım ağı kurar. Kamyonlar gece-gündüz yol yapar, mal yetiştirmeye çalışırlar.

Başarılı ve daima tutkulu olmak için “bağlan” Başarılı ve daima tutkulu olmak için “bağlan” * Başarını; sana yardımcı olanlarla “paylaşmasını” bil  * Kendini ve başkalarını; rüyalarına, hedeflerine ulaşmak için “motive” et  * İnsanlara; onları önemsediğini göster, “iletişim” kur  * İnsanları; çabaları ve ulaştıkları sonuçlar için “takdir” etmeyi bil  * Kendi başarını ve çalışma arkadaşlarınızın başarısını “kutla”  * Diğerlerini “dinle” ve onların fikirlerinden bir şeyler öğren  * Başkalarının beklentilerini; daha yüksek standartlar oluşturarak “aş”  * Harcamalarını ve zenginliğe ulaşma yolunu “kontrol et” * Farklı ol ve statükoya meydan oku. “Yukarı çık”.                   Wal-Mart'ın terk ettiği ürün merkezli sloganı "Always Low Prices" yani daima düşük fiyat, daima en ucuz.  Şu an geçerli, olan müşteri merkezli sloganı:"Save Money, Live Better " paranı koru daha iyi yaşa 

TEŞEKÜRLER