21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ MELTEM AYHAN OKULLARI 2017-2018 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
DÜNDEN BUGÜNE JENERASYONLAR… sessiz kuşak x kuşağı bebek patlaması kuşağı y kuşağı z kuşağı alfa kuşağı
Sessiz Kuşak Cumhuriyet’le doğdular… The Silent Generation 1922-1945 Cumhuriyet’le doğdular… İkinci Dünya Savaşı’nın acılarını yaşadılar…
Bebek Patlaması Kuşağı The Baby Boomers 1946-1964 Refah döneminin çocuklarıydılar, bir kısmı da dünyayı sarsan 68’liler…
X Kuşağı Generation X 1965-1980 Nam-ı diğer Kayıp Kuşak
Y Kuşağı Y’eni world events future inter-racial media technology Millenials 1981-2000 future inter-racial media technology political issues Milenyum Kuşağı, dijital dünyanın ilk göçmenleri… innovative
Z Kuşağı Z’eki Kristal Çocuklar, dijital dünyanın yerlileri… 2000 + Kristal Çocuklar, dijital dünyanın yerlileri…
Alfa Kuşağı hologram artırılmış gerçeklik bugünün yeni doğaları hologram artırılmış gerçeklik Sosyal ve sorumlu… umulan bu! yapay zekâ giyilebilir teknolojiler
DİJİTAL YERLİLERİN KARAKTERİSTİĞİ HIZ* SIRALI – PARALEL* GÖRSEL, İŞİTSEL, KİNETİK* OYUN İÇERİKLİ ÇALIŞMA* DİJİTAL KAYNAKLAR* EŞ ZAMANLI* KEŞİF* DİJİTAL YERLİLERİN KARAKTERİSTİĞİ
21. YÜZYIL ÖĞRENCİSİ *YAPARAK YAŞAYARAK ÖĞRENEN *KISA SÜRELİ ODAKLANABİLEN *ÇOKLU İŞLEM YAPABİLEN *ETKİLİ SUNUMA EĞİLİMLİ *FARKLI ARAÇLARLA ÇALIŞAN *İLİŞKİ VE İLETİŞİMDE SABIRSIZ *SÜREÇ DEĞİL, SONUÇ ODAKLI 21. YÜZYIL ÖĞRENCİSİ
21. YÜZYIL ÖĞRENCİSİNİN BECERİLERİ I. Kişisel Beceriler b. İçsel/Öz beceriler a. Bilişsel beceriler c. Sosyal beceriler
II. Araştırma ve Bilgi Edinme Becerileri * Araştırma becerileri * Öğrenme becerileri * Bilgi edinme becerileri
III. Yaratıcılık, Yenilik ve Kariyer 1. Kariyer becerileri 2. Yenilik becerileri 3. Teknoloji Becerileri . Kullanım becerileri . Yaygınlaştırma becerileri
21.YÜZYIL ÖĞRENCİLERİNİN GEREKSİNDİĞİ 7 BECERİ 1. İş birliği, etki, öncülük 2. Eleştirel düşünme, problem çözme 3. Bilgiye erişme, analiz etme 4. Etkili iletişim 5. Girişkenlik 6. Merak 7. Hız, uyum Dr. Tony Wagner Harvard Üniversitesi
P21 PLATFORMU 21. YÜZYIL BECERİLERİ
ÖĞRENME VE YENİLENME BECERİLERİ Yaratıcılık ve Yenilenme Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme İletişim ve İşbirliği
BİLGİ, MEDYA VE TEKNOLOJİ BECERİLERİ Bilgi Okur-yazarlığı Medya Okur-yazarlığı Bilgi ve İletişim Teknolojileri Okur-yazarlığı
YAŞAM VE MESLEK BECERİLERİ Esneklik ve Uyum Girişimcilik ve Öz-Yönelim Sosyal ve Kültürlerarası Beceriler Üretkenlik, Liderlik ve Sorumluluk
21. YÜZYILDA EĞİTİM Öğretmen ve müfredat odaklılık Pasif alıcı konumda öğrenme Tek yönlü başarı Basılı kaynaklar Not önceliği Yerel yaklaşım Uzmanlaşma ve tek disiplin Kâğıt kalem testler Hazır bilgi aktarımı Ezberci, monoton öğrenme sistemi Analitik düşünce Tekli standart yöntem ve yaklaşım 21. YÜZYILDA EĞİTİM
Aktif ve katılımcı öğrenme İş içinde iş birliğiyle öğrenme Öğrenci odaklılık Aktif ve katılımcı öğrenme İş içinde iş birliğiyle öğrenme Çok boyutlu başarı Dijital multimedya Bilgiyi içselleştime, uygulama Evrensel perspektif Teknolojik araçlar Öğrencinin bilgiyi keşfetmesi Disiplinler arası entegre bakış açısı Performans ve uygulamalar Kişisel farklılıklara dayalı yaklaşım 21. YÜZYILDA EĞİTİM YENİ YAKLAŞIM
ve 21. YÜZYIL ÖĞRETMENİ Yaşam boyu öğrenir. Değişime açıktır. Teknoloji kullanır. BTM okuryazarıdır. Düşünmeyi tetikler. Süreci planlar. Sorumluluk duyar. Paylaşımcıdır. Yaratıcıdır. Girişimci liderdir. Tutumludur. Etiktir.
«Ancak başkaları için yaşanan bir hayat, yaşamaya değer bir hayattır!» «Eğitimin amacı, bağımsız hareket eden ve düşünen, buna rağmen en yüksek hayat başarılarını topluma hizmette gören bireyler yetiştirmek olmalıdır.» «Ancak başkaları için yaşanan bir hayat, yaşamaya değer bir hayattır!» EINSTEIN
«Hayatta tam zevk ve saadet, ancak gelecek nesillerin varlığı, şerefi için çalışmakla bulunabilir… Bir insan böyle hareket ederken, ‘Benden sonra gelecekler acaba böyle bir ruhla çalıştığımı fark edecekler mi?’ diye bile düşünmemelidir!» «Hatta en mesut olanlar, hizmetlerinin bütün nesillerce meçhul kalmasını tercih edecek karakterde bulunanlardır…»