21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
TURGUT OĞUZ MATEMATİK ÖĞRETMENİ
21. Yüzyıl becerileri.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
21. Yüzyıl Öğreneni.
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
Paradigmalar. Paradigmaları m ız Değişmiyor mu? 21. Yüzyıl Öğreneni.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
OLAY ÇEVRESİNDE OLUŞAN EDEBİ ESERLERDE YAPI
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
SANAYİ İÇİN DAHA ETKİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Borusan Holding Agah Uğur 20 Mayıs 2004.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
Probleme Dayalı Öğrenme
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
Teknolojinin BAD etkisi Nazan Özenç Uçak.  Tek bir alanda davranışların izlenmesi kolay  Bilgi kullanımı, içselleştirme, bilgi yönetiminin araştırılması.
Endüstri 4.0 ve Ulusal Eğitim Politikası. Dünya Nereden Nereye Ulusal Dijital Sınırlar Dışlayıcı İşbirliği (müttefik) Kapsayıcı İşbirliği (ortak) Kitlesel.
2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
21. YÜZYILDA ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OLAY ÇEVRESİNDE OLUŞAN EDEBİ ESERLERDE YAPI
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
Hoşgeldiniz Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi Kursu
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇALIŞMANIN GELECEĞİ VE KUŞAKLAR
X- Y –Z GEN.
21. YY BECERİLERİ.
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
Sunum transkripti:

21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ MELTEM AYHAN OKULLARI 2017-2018 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

DÜNDEN BUGÜNE JENERASYONLAR… sessiz kuşak x kuşağı bebek patlaması kuşağı y kuşağı z kuşağı alfa kuşağı

Sessiz Kuşak Cumhuriyet’le doğdular… The Silent Generation 1922-1945 Cumhuriyet’le doğdular… İkinci Dünya Savaşı’nın acılarını yaşadılar…

Bebek Patlaması Kuşağı The Baby Boomers 1946-1964 Refah döneminin çocuklarıydılar, bir kısmı da dünyayı sarsan 68’liler…

X Kuşağı Generation X 1965-1980 Nam-ı diğer Kayıp Kuşak

Y Kuşağı Y’eni world events future inter-racial media technology Millenials 1981-2000 future inter-racial media technology political issues Milenyum Kuşağı, dijital dünyanın ilk göçmenleri… innovative

Z Kuşağı Z’eki Kristal Çocuklar, dijital dünyanın yerlileri… 2000 + Kristal Çocuklar, dijital dünyanın yerlileri…

Alfa Kuşağı hologram artırılmış gerçeklik bugünün yeni doğaları hologram artırılmış gerçeklik Sosyal ve sorumlu… umulan bu! yapay zekâ giyilebilir teknolojiler

DİJİTAL YERLİLERİN KARAKTERİSTİĞİ HIZ* SIRALI – PARALEL* GÖRSEL, İŞİTSEL, KİNETİK* OYUN İÇERİKLİ ÇALIŞMA* DİJİTAL KAYNAKLAR* EŞ ZAMANLI* KEŞİF* DİJİTAL YERLİLERİN KARAKTERİSTİĞİ

21. YÜZYIL ÖĞRENCİSİ *YAPARAK YAŞAYARAK ÖĞRENEN *KISA SÜRELİ ODAKLANABİLEN *ÇOKLU İŞLEM YAPABİLEN *ETKİLİ SUNUMA EĞİLİMLİ *FARKLI ARAÇLARLA ÇALIŞAN *İLİŞKİ VE İLETİŞİMDE SABIRSIZ *SÜREÇ DEĞİL, SONUÇ ODAKLI 21. YÜZYIL ÖĞRENCİSİ

21. YÜZYIL ÖĞRENCİSİNİN BECERİLERİ I. Kişisel Beceriler b. İçsel/Öz beceriler a. Bilişsel beceriler c. Sosyal beceriler

II. Araştırma ve Bilgi Edinme Becerileri * Araştırma becerileri * Öğrenme becerileri * Bilgi edinme becerileri

III. Yaratıcılık, Yenilik ve Kariyer 1. Kariyer becerileri 2. Yenilik becerileri 3. Teknoloji Becerileri . Kullanım becerileri . Yaygınlaştırma becerileri

21.YÜZYIL ÖĞRENCİLERİNİN GEREKSİNDİĞİ 7 BECERİ 1. İş birliği, etki, öncülük 2. Eleştirel düşünme, problem çözme 3. Bilgiye erişme, analiz etme 4. Etkili iletişim 5. Girişkenlik 6. Merak 7. Hız, uyum Dr. Tony Wagner Harvard Üniversitesi

P21 PLATFORMU 21. YÜZYIL BECERİLERİ

ÖĞRENME VE YENİLENME BECERİLERİ Yaratıcılık ve Yenilenme Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme İletişim ve İşbirliği

BİLGİ, MEDYA VE TEKNOLOJİ BECERİLERİ Bilgi Okur-yazarlığı Medya Okur-yazarlığı Bilgi ve İletişim Teknolojileri Okur-yazarlığı

YAŞAM VE MESLEK BECERİLERİ Esneklik ve Uyum Girişimcilik ve Öz-Yönelim Sosyal ve Kültürlerarası Beceriler Üretkenlik, Liderlik ve Sorumluluk

21. YÜZYILDA EĞİTİM Öğretmen ve müfredat odaklılık Pasif alıcı konumda öğrenme Tek yönlü başarı Basılı kaynaklar Not önceliği Yerel yaklaşım Uzmanlaşma ve tek disiplin Kâğıt kalem testler Hazır bilgi aktarımı Ezberci, monoton öğrenme sistemi Analitik düşünce Tekli standart yöntem ve yaklaşım 21. YÜZYILDA EĞİTİM

Aktif ve katılımcı öğrenme İş içinde iş birliğiyle öğrenme Öğrenci odaklılık Aktif ve katılımcı öğrenme İş içinde iş birliğiyle öğrenme Çok boyutlu başarı Dijital multimedya Bilgiyi içselleştime, uygulama Evrensel perspektif Teknolojik araçlar Öğrencinin bilgiyi keşfetmesi Disiplinler arası entegre bakış açısı Performans ve uygulamalar Kişisel farklılıklara dayalı yaklaşım 21. YÜZYILDA EĞİTİM YENİ YAKLAŞIM

ve 21. YÜZYIL ÖĞRETMENİ Yaşam boyu öğrenir. Değişime açıktır. Teknoloji kullanır. BTM okuryazarıdır. Düşünmeyi tetikler. Süreci planlar. Sorumluluk duyar. Paylaşımcıdır. Yaratıcıdır. Girişimci liderdir. Tutumludur. Etiktir.

«Ancak başkaları için yaşanan bir hayat, yaşamaya değer bir hayattır!» «Eğitimin amacı, bağımsız hareket eden ve düşünen, buna rağmen en yüksek hayat başarılarını topluma hizmette gören bireyler yetiştirmek olmalıdır.» «Ancak başkaları için yaşanan bir hayat, yaşamaya değer bir hayattır!» EINSTEIN

«Hayatta tam zevk ve saadet, ancak gelecek nesillerin varlığı, şerefi için çalışmakla bulunabilir… Bir insan böyle hareket ederken, ‘Benden sonra gelecekler acaba böyle bir ruhla çalıştığımı fark edecekler mi?’ diye bile düşünmemelidir!» «Hatta en mesut olanlar, hizmetlerinin bütün nesillerce meçhul kalmasını tercih edecek karakterde bulunanlardır…»