İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ 2 TAŞINIRLAR YÖNÜNDEN YÖNETMELİĞİN KAPSAMI  Tüketim Madde Ve Malzemeleri (150)  Makine Ve Cihazlar (253)  Taşıtlar (254)
Advertisements

SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Mal ve Hizmet Alımları Bildirimi (BA) ve Mal ve Hizmet Satı ş ları Bildirimi (BS) Formu NE ZAMAN GÖNDER İ L İ R? Ba ve Bs formlarını aylık dönemler halinde.
LUCA BILGISAYARLı MUHASEBE PROGRAMı Öğr. Gör. Coşkun Aliyazıcıoğlu KTÜ Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu Şubat
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
LUCA BILGISAYARLı MUHASEBE PROGRAMı Öğr. Gör. Coşkun Aliyazıcıoğlu KTÜ Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu Şubat
EK DERS UYGULAMA REHBERİ. GIRIŞ EKRANı Sisteme giriş için adresi kullanılmaktadır. Ö ğ renci bilgi sistemi için kullanılan kullanıcı.
1 KAMU İHALE KANUNU KİK YAVUZ ATEŞ MALİ HİZMETLER UZMANI.
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR. KANUNA GÖRE KAMU KAYNAĞININ; ETKİN, VERİMLİ, EKONOMİK.
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
14 ARALIK 2010 REKTÖRLÜK 100. YIL SALONU YILINDA KURULACAK KOMİSYONLAR Kayıttan Düşme Komisyonu (TMY 28 inci madde) Değer Tespit Komisyonu (TMY.
YÖNETMELİĞİN YASAL DAYANAĞI
ÜCRETLİ ÖĞRETMEN E-BİLDİRGE İŞLEMLERİ
TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ’nde Yapılan Değişiklikler Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı Antalya, MAYIS 2016.
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
EQUIZSHOW.
DÖNEMSONU UYGULAMALARI
İKİNCİ BÖLÜM BURAK ŞIKPOLAT MALİ HİZ. UZM. YRD. Taşınır Kayıt Yetkilisi ve Taşınır Kontrol Yetkilisi.
Bilgi İşlem Departman Bütçelenmesi-1 Günümüzde Toplam Kalite kavramı yaygın olarak bahsedilmekte ve şirketler tarafından uygulanılmasına çalışılmaktadır.
HAZIRLAYANIN; ADI SOYADI; İLVE ÇEBİ NUMARA:
T.C. ERBAA KAYMAKAMLIĞI İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü Hazırlayan Fatih BAL V.H.K.İ KBS-TKYS YIL SONU İŞLEMLERİ 1.
4734 SAYILI KANUN Musa GÜNDEN İDB Uzmanı.
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
DOĞRUDAN TEMİN.
HARCAMA YÖNETİM SİSTEMİ
YIL SONU YEDEK ÖDENEK ÖDENEĞİ E-BÜTÇE UYGULAMASI.
Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (Microsoft Word Programı)
İşletmelerde Tesis Yönetimi
ÖĞRENCİ YEMEK HİZMETLERİNİN YÜRÜTÜLMESİ
KDV BEYANNAMESİ / MUHTASAR BEYANNAME / KURUMLAR VERGİSİ BEYANNAMESİ / GEÇİCİ VERGİ BEYANNAMESİ’NDE ORTAK ÖZELLİKLER F5 PENCERESİ Beyannamelerde yer alacak.
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
BAP Otomasyonuna girmek için aşağıdaki butona tıklayınız.
LİKİT KARŞILIĞI ÖDENEK KAYDI
REHBERLİK YÖNETMELİK-5
DIGIKENT Kent Yönetim Platformu Elektronik Belge Yönetimi
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
SUNUM PROGRAMLARI (Bölüm 2)
E-BÜTÇE TENKİS OLUŞTURMA
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
12.DERS SERMAYE AZALTIM İŞLEMLERİ VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ
sgk. gov. tr/sahis/pages/login
ARALIK, 2017 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı E-posta Web :
TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ’nde Yapılan Değişiklikler İlksen POLAT (Taşınır Kayıt Yetkilisi) Efraim ORAKLI (Taşınır Kayıt Yetkilisi) Elazığ, ARALIK 2017.
Muhasebe yazılımı.
Eğitim-Öğretim İzleme ve Değerlendirme Sistemi
FI – Finansal Muhasebe Genel Sunumu
TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİ DERNEĞİ
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/2)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
Defter Beyan Sistemi Başvurusu
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/3)
E-posta Web : Tlf :
Burhan ERAY Mali Müşavir & Bağımsız Denetçi
19. Diğer Dönen Varlıklar 19. Diğer Dönen Varlıklar 190 Devreden KDV
Erkan KARAARSLAN DÖNEM BAŞI İŞLEMLERİ Erkan KARAARSLAN
Taşınır Mal Yönetmeliği Eğitim Sunusu
Erişilebilirlik Dairesi Başkanlığı
ARALIK, 2018 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı E-posta Web :
KİMLİK YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
9- BELEDİYELERDE TEŞKİLİ ZORUNLU GECEKONDU FONU İLE İLGİLİ TÜM İŞLEMLER :
Taşınır Mal Yönetmeliği
TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ UYGULAMALARI
T.C. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
MUHTASAR VE PRİM HİZMET BEYANNAMESİ 2019
Sunum transkripti:

İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Ümit ŞENOĞLU İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı

Tesis girişi için ilk yapılması gereken işlem Sanal ambar tanımının gerçekleştirilmesidir. Tanımlar kısmında ambar tanımı anlatılmıştır. TESİS OLARAK YENİ ALIM İŞLEMLERİNDE; Öncelikle malzemenin tanımlanması gerekmektedir

Satın alma TİFi hazırlanırken ambar olarak Sanal Ambar seçilmelidir. Sonrasında toplam tutarın (Tesise ait faturada yer alan bütün tesis bileşenlerinin toplam tutarı) satın alma işlem seçeneği ile ilgili kod seçilerek girişinin yapılması gerekmektedir. Satın alma TİFi hazırlanırken ambar olarak Sanal Ambar seçilmelidir. Faturada yer alan yedek parçalar ise 150.13.6 Tesis Yedek Parçaları koduna tanımlaması yapılır. (Satın alma girişi YAPILMAZ!!)

Tesis İşlemleri menüsünde yer alan Tesis Belgesi Oluşturma bölümüne girilir. Satınalma TİF i düzenlediğimiz sistem bu listede görülecektir. İlgili sistem seçilir ve Tesis Bileşenlerini Düzenleme butonuna tıklanır.

Bileşen Ekle butonuna tıklanır Eklenecek malzeme işaretlenip Malzeme Seç butonuna tıklanır ve miktarı girilip kaydedilir. Eklenecek başka malzeme varsa aynı işlem tekrar edilir.

Oluşturulan belgenin dökümü alınır Soldaki bölüm tesisi monte eden teknisyen yada ilgili birim yetkilisi tarafından imzalanır. Sağ taraf ise Taşınır Yetkilisi tarafından imzalanır.

Kayıtlarda başka kodlarda takip edilen ürünlerin tesis kayıt işlemlerinde; Tesis olmakla birlikte daha öncesinde 253.1 kodunun ilgili alt detay koduna kaydedilmeyen tek bir mal var ise (yani yedek parçası bulunmuyorsa) Taşınır Mal İşlemleri menüsünde bulunan Sicil Bazında Düzeltme sekmesi ile doğru koda aktarılmalıdır. Bu işlem Düzeltme İşlemleri bölümünde anlatılacaktır.

Kayıtlarda başka kodlarda takip edilen ürünlerin tesis kayıt işlemlerinde; Tesis olmakla birlikte daha öncesinde 253.1 kodunun ilgili alt detay koduna kaydedilmeyen birden çok mal var ise (yani yedek parçaları bulunuyorsa) Bu malların tümü (tesis ana bileşeni ile yedek parçaları dahil) “Tesis için düzeltme kaydı” işlem seçeneğini seçmek şartıyla kayıttan düşme işlemi yapılır. (Onaylı Kayıttan Düşme Çıkış TİF’i Harcama Yönetim Sistemine gönderilmez.) Kayıtlardan düşülen tüm malların değerinin toplamına eşit olacak şekilde Taşınır Mal işlemleri>Giriş İşlemleri>Düzeltme sekmelerini kullanılarak 253.1 kodunun ilgili alt detay koduna tek bir mal olarak Tesis Ana Bileşenin girişi yapılır. (Onaylı Düzeltme Giriş TİF’i Harcama Yönetim Sistemine gönderilmez.)

Eğer mevcuttaki tesise sonradan demirbaş niteliğinde yedek parça eklenecekse girişinin ilgili sekmeden yapılması sonrasında da taşınır istek belgesi oluşturmak suretiyle ilgili tesise çıkışının yapılması gerekmektedir. Tesis Bileşenleri Cetveli tesise ilişkin makine ve cihazların takip edilebilmesi amacıyla oluşturulmuştur. Sonradan girişi yapılan her tüketim malzemesinin gösterilmesi gerekmemektedir. Örneğin mouse ve kabloların tesis yedek parçası olarak gösterilmesine gerek yoktur.

Binanın bütünleyici unsurlarından olan asansör, yürüyen bant ve merdivenler, merkezi ısıtma, havalandırma ve yangın söndürme sistemleri ile elektrik, gaz ve su dağıtım tesisat ve şebekeleri “taşınır mal kapsamında tesis” olarak kabul edilmez. Tesis ana bileşenine eklemek için satın alınan demirbaş niteliğinde olan yedek parçalar 150.13.6 grubuna eklendikten sonra toplam tutar 14.000TL üzerinde değer artırımı ile tesisin ana değerine eklenmeli 14.000TL altında ise taşınır istek belgesi düzenlenerek tüketim çıkışı olarak muhasebeleştirilmelidir.

Demirbaş niteliğindeki Tesis yedek parçası başka bir birime devredilecekse öncelikle tesis ana bileşeninden çıkartılmalı sonrasında taşınır giriş işlemleri-iade bölümünden girişi yapılarak devir işlemi gerçekleştirilmelidir. Tesis yedek parçası hurdaya ayrılacaksa tesis ana bileşen cetvelinden çıkartılmalıdır. (TKYS’den başkaca işlem yapılmasına gerek yoktur.)