Temel Bilgi Teknolojileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Musicpedia Müzik Ansiklopedisi Programı (Dünya’nın En Büyük Mobil Müzik Ansiklopedisi) KADİR GÜLAĞIZ (Sakarya Üniversitesi Bilgisayar Müh.)
Advertisements

İnternet Tarayıcı Programlar
İNTERNET.
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Google Analytics Nedir?
Kişisel Web Sayfaları Kullanım Bilgileri
Web Programlama Kursu Bu kurs ne değildir? Neyi amaç edinmiştir?
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
İNTERNET VE İLETİŞİM.
Yandex Reklamları.
ARAMA MOTORU KULLANIMI
IT 504 İnternet ve Web Programlama Tanıtım Yrd. Doç. Yuriy Mishchenko.
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.
Bilgi Teknolojileri Hafta 01. Bilgi Nedir???  Fikir  İlim  Malumat.
SOSYAL MEDYA.
FERHAT KADİR PALA SACİDE GÜZİN MAZMAN
WEB TASARIMINDA TEMEL KAVRAMLAR
FAYDALI BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Web 2.0 Yeni nesil Internet.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Internette iki çe ş it adresleme kullanılır. IP numarası herhangi bir bilgisayar internete ba ğ landı ğ ı anda, dünya üzerinde sadece ona ait olan bir.
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
Bilgiye ulaşma ve biçimlendirme yöntemleri
İNTERNET TARAYICI (WEB BROWSER) PROGRAMLARI
BİT’İNİ KULLANARAK BİLGİYE ULAŞMA VE BİÇİMLENDİRME
İNTERNET VE İLETİŞİM.
İnterneti Tanıyalım.
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
ELEKTRONİK TİCARET (e-ticaret)
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
Web Tasarımı ve Adobe Muse
Arama Motoru Nedir?.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
FAYDALI PROGRAMLAR.
Web Tasarım Nedir? Web tasarımı, bir ürünü ya da hizmeti veya bir bireyin reklam ve tanıtımını yapmak üzere veyahutsa toplumu eğitici ve öğretici çalışmalarla.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
İnternet Nedir İnternet, birçok bilgisayar sistemini birbirine bağlayan, dünya çapına yayılmış olan bir iletişim ağıdır yılında ABD Savunma Bakanlığı.
KÖTÜ AMAÇLI YAZILIMLAR
İNTERNET.
Office ile ilgili diğer bilgiler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
Web Teknolojileri Hafta İçerik  Hosting (Barındırma)  Domain (Alan Adı)  Ücretli Hosting ve Domain Siteleri  Ücretsiz Hosting ve Domain Siteleri.
İNTERNETİN TEMELLERİ İnternet Kavramı İnternet Tarayıcı İnternet Adresi.
Yönetim Bilişim Sistemleri Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri Çağlar Gülcek.
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
Bilgi İşlem Organizasyonu Güz Dönemi Server Çeşitleri ve Aralarındaki Farklar – Burak Eray KAYIŞ.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
SOSYAL MEDYA.
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
Temel Bilgi Teknolojileri
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
Web Tarayıcıları Kullanıcıların internete girmek içi kullandıkları yazılımlardır. Çıkış tarihine göre bazı web tarayıcıları : 1- Internet Explorer –
Yeni Medya Kültürü ve Sanal Kimlik
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Ask Question.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İnternet Tarayıcı Programlar
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
Ağ Nedir IP Adresi DNS Sunucu
GOOGLE ADWORDS BÜŞRA AKAR – CANSU GÜLTEN. GOOGLE ADWORDS REKLAM NEDİR? Reklam firmaların ya da bireylerin sattıkları, ürettikleri ya da tanıttıkları bir.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Temel Bilgi Teknolojileri Yrd. Doç. Dr. Doğan Aydoğan

ÖZEL UYGULAMA YAZILIMLARI ÇOKLU ORTAM (MULTIMEDIA) BİLGİ YÖNETİM SİSTEMLERİ UZMAN SİSTEMLER WEB TASARIMI SANAL GERÇEKLİK ROBOTLAR

1- BİLGİ YÖNETİM SİSTEMLERİ Verinin işlenmiş hali bilgidir. Doğru bilgiye hızlı ve güvenli olarak nasıl ulaşacağız? Bir çok web uygulaması veriyi işlemekte ve bize sunmaktadır. Google, facebook, Microsoft gibi bilişim şirketleri bugün dünyanın en değerli şirketleridir. Bilgi Yönetimi; öğrenmek, paylaşmak ve bu teknolojileri kullanmakla gerçekleşir Şirketler ve kurumlar ihtiyaçları için değişik bilgi yönetim sistemleri kullanmaktadır. Kurumların kullandığı sistem örnekleri Tedarik Yönetimi Sistemleri Müşteri İlişkileri Sistemleri İnsan Kaynakları

BİLGİ YÖNETİM SİSTEMLERİ VERİ ENFORMASYON 331 şampuan 498 kahve 325 kedi maması 125 İngiliz Çayı Malzeme NO: 4 Kedi Maması Satıldığı Bölge %90 İstanbul Moda Getirisi 45890 TL

2- UZMAN SİSTEMLER Birçok şirket karar vermek için Karar Destek Sistemleri kullanmaktadır. Örn: A firmasına kredi verelim mi? Karar Destek Sistemleri, karar vericiye yardımcı olurken, uzman sistemler analiz sonucu nihai kararı vermektedir. Uzman Sistemler yapay zeka mantığı ile çalışır. Bu sistemler, o alanın uzmanlarının bilgilerini toplayarak, onları taklit ederler. Kullanıcılar doğru bilgileri girerek bu sistemler sayesinde uzman desteği almış olurlar. Finans şirketleri bu sistemlerden yoğun olarak yararlanmaktadır.

Uzman Sistemler Örgüt içindeki uzmanların bilgi ve ilkelerinin birleştirerek kendi zekasını oluştururlar. Örneğin bir kredi başvurusunu hızlı bir şekilde değerlendirip onay verebilir ya da reddedebilirler. Ancak uzmanların bilgi ve ilkeleri konuyu çözemiyorsa bu sistemlerde çözemez. Eğitim maliyetlerinde düşüş, azalan hatalar, geliştirilmiş kararlar, yüksek kalitede ürün ya da hizmet sonucu artan kar bu sistemlerin getirisidir. Bu sistemlerin geliştirilmesi ve güncellenmesi oldukça maliyetlidir ve sistemler geliştirilmeye açıktır. Ayrıca insan zekasının pratik yönünden yoksundur, belirli kuralları olan konularda işe yararlar. Bu sistemler insan bilgisini; bir bilgi tabanı üzerinde modeller. Bu bilgiler eşliğinde binlerce birbiri ile ilişkili mantıksal kural oluşturur. İki modelle çözümleme yaparlar, İleri ve geri zincirleme. İleriye Doğru Zincirleme: Temelde bir veri girilir ve sırasıyla kurallar uygulanarak devam eder. Dizi bir kural aşılamayana kadar devam eder. Örn: Krediye başvuranın 100 000 lirası var – ileri- evi var – ileri- arabası var –ileri- evli değil –dur-. Geriye Doğru Zincirleme: burada bir hipotez sınanır. Ve geriye doğru işletilir. Belirli bir müşteri grubuna kredi vermeli miyiz sorusuna geriye doğru gidilerek çözüm aranır.

3- WEB TASARIMI ADSL ve mobil telefonlar ile internet ve WEB site ve uygulamaları vazgeçilmez hale gelmiştir. Bugün en sıradan işlerimiz için bile İnternete başvurmaktayız. Web Sayfaları, WEB tarayıcılar tarafından görüntülenen yapılardır. WEB tarayıcıları: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera Web sayfaları HTML denen bir dil ile hazırlanır. Notepad ya da wordpad gibi programlarda bu kodları yazıp, çalışmanızı .HTML uzantısı ile kaydedebilirsiniz. Microsoft Frontpage, Adobe Dreamweaver gibi yaygın programlar ile profesyonel siteler yapabilirsiniz.

WEB TASARIMI Web sitenizi bitirdikten sonra bu hizmeti veren firmalardan alan adı (domain) almanız gerekir. Örn: benimsitem.com Alan adı aldıktan sonra, dosyalarınızın saklanacağı sunucudan bir alan (hosting) almalısınız. Bu alanı aldıktan sonra dosyalarınızı, buraya yükleyebilirsiniz. Son olarak alan adınızı, alan adresine yönlendirerek sitenizi tüm dünyanın görmesini sağlayabilirsiniz. Alan adı ve alan aynı yerden alınırsa, yönlendirme işlemi kendiliğinden yapılmaktadır.

WEB’te Bilgi Aramak İnternette herkese açık 100 milyar, şifreli girişlere açık 900 milyar sayfa vardır. Bu karmaşada istediğimiz veriyi bulmanın tek yolu arama motorlarundan faydalanmak ya da kendi bilgimizi arama motorlarına duyurmaktır. Bugün internetteki içeriği indexleyen dört büyük girişim vardır. (Google, Yahoo, Bing, Yandex) Kişiler çoğu kez doğrudan adrese gitmek yerine, adreslerini bu arama adreslerine yazarlar. İnternetin giriş kapısı bu teknolojilerdir. Bu yeni bir pazarlama ve reklam alanıdır. Arama yaptığınızda sayfanın üstünde ücretli olarak reklamı yapılan, aradığınız terime yakın işletmeler görüntülenir. Diğer bir alan ise kenarda gösterilen ilgili reklamlardır. Arama motoru pazarlama yöntemi 2010 yılında 25 milyar dolarlık bir Pazar oluşturmuştur. İşletmeler için ön planda olma İşletmeler için bu aramalarda yer almanın birinci yolu, SEO (Arama motoru optimizasyonu) yöntemidir. Bu yöntemle, girilen anahtar kelimeler ve siteyi kullananların aradıkları kelimeler eşleştikçe, site ön plana taşınacaktır. Diğer yöntem Web sitesinden dışarıya ve dışarıdan web sitesine çok link olmasıdır. Bu da web sitesinin popülerliğini arama motorlarına göstermekte ve sıralamayı etkilemektedir.

WEB 2.0 Etkileşimli hizmetler sunan ikinci nesil hizmetler Web 2.0 olarak adlandırılır. Flickr, Youtube, İnstagram, Wordpress v.b. Kullanıcı etkileşimli hizmetler Web 2.0 üzerine kuruludur. Dört Ana Unsur Etkileşimlilik Gerçek Zamanlı Kullanıcı Kontrolü Sosyal katılım (Paylaşım) Kullanıcı tarafından üretilmiş içerik.

WEB 3.0 WEB, bilgi sunma deneyimidir, WEB 2.0 bilginin etkileşimli olması ve diğer kullanıcılarla paylaşılabilmesidir. WEB 3.0 ise üzerinde tartışmalar devam eden ve WEB kullanımını daha akıllı hale getirme girişimidir. Google’da Paris Hilton ya da Hilton in Paris yazarsanız, pariste Hilton oteli yerine her iki örnekte de bir bayanı gösterecektir. Web 3.0, internet uygulamalarının etkileşimli zeka unsurlarıyla birleştirilmesini hedeflemekte olan bir projedir. 3D web siteleri, otomatik rezervasyon yapan komutlar, evimizi ya da arabamızı kontrol edebilmek bu çerçevede öne atılan düşüncelerdir.

4 - SANAL GERÇEKLİK Bilgisayar tarafından üretilen 3 boyutlu gerçeklik taklitleridir. Eldiven ve gözlük gibi uygun elbiseleri giyip, yaratılmış sanal bir gerçekliğin içinde hareket edebilirsiniz. Oyun, pazarlama, Bilgisayar Destekli Tasarım, Pilot Eğitimi, Tıp Eğitimi alanlarında yaygın olarak kullanılmaktadır. Televizyonların, sanal gerçekliğe dönüşmesi beklenmektedir.

5 - ROBOTLAR Robotlar hareket edebilen bilgisayarlardır. Özellikleri şunlardır; Çevrelerini algılayıp, tepki verirler. Programlanabilirler. İnsan yardımı olmadan hareket edebilirler. Öğrenebilen Komutları Yerine getirebilen Fabrikalarda yaygın olarak kullanılmaktadırlar. Uzay araştırmaları ve derin deniz araştırmalarında kullanılmaktadır. Garsonluk, çöpçülük gibi sıradan rutinleri yapmaları beklenmektedir.

GÖRÜŞMEK ÜZERE