ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitim Öğretimde Planlama
MERHABA.
İLETİŞİM.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİ
REHBERLİK DERSİ III.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
Bilgisayar Destekli Eğitim
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Soru Cevap.
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
SINIF YÖNETİMİ.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SINIF YÖNETİMİ.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme) etkinliklerindeki kriter açınımları

Bireysel farklılıkları dikkate alma Farklı öğrenci ihtiyaçlarını dikkate alarak öğrenme etkinlikleri düzenleme Eğitim düzeyi farklılıkları Psiko-motor özellik, moral, durum farklılıkları Yorgunluk

Bireysel farklılıkları dikkate alma Özel eğitim gereksinimi olan öğrenciler için öğrenme araçları belirleyerek uygun ortamlar hazırlama Yardımcı öğretmen Yardımcı öğrenci Teknolojik destek sağlayan araç-gereç desteği

Bireysel farklılıkları dikkate alma Öğrencilerin farklı ihtiyaçlarını dikkate alarak öğrenci merkezli stratejileri destekleyen teknolojiler kullanma Grup veya bireysel çalışma stratejilerinin kullanımı Sunum veya tartışma…gibi

Zaman yönetimi Öğretme-öğrenme sürecinde zamanı etkin kullanma Derse giriş, öğrenme/öğretme süreci ve değerlendirme için uygun zaman dilimleri ayırmak

Zaman yönetimi Öğrencilerin zamanlarını etkili kullanmaları için yönlendirmeler yapma plan-hazırlık-uygulama-özdeğerlendirme/sonucu tartışma

Davranış yönetimi Öğrencilerin başarılı yönlerini öne çıkarma Hataları öne alan değil, doğru yapılanları öne alan çaba Bir öğrencinin, diğerler öğrencilerden farklı ama daha iyi yaptığı çalışmayı önemsemek

Davranış yönetimi Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini yönetebilmelerine rehberlik etme Öğretmeni ve arkadaşlarına sevgi-saygı Öfke kontrolu Empati İlgisizlik İşbirliğine alışma (takım-ekip çalışması)

Davranış yönetimi Araç-gereç ve teknolojinin kullanıldığı öğrenme ortamlarında sağlık ve güvenliğe önem veren önlemleri uygulama Laboratuvarlarda ısı kaynakları, şalter, aydınlatma-güvenlik Elektrik enerjisiyle çalışırken önlemler

Davranış yönetimi Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda değişiklikler yapma İlgi çekici etkinlikler Uzun derslerde kullanılan öğretim yöntem ve tekniğinde değişiklikler Yorulan zihinler için dinlendirici aktiviteler Zayıf kalan öğrenci gruplarının öndeki gruplara daha hızlı yaklaşabilmesi için ek aktiviteler Önde giden öğrenci grupları için yeni ek ödev çalışmalar

Davranış yönetimi Bir önceki ders veya konu ile işlenecek konu arasında ilişki kurma Önceki bilgiyi hatırlamanın “neden” önemli olduğunu anlatmak göstermek, örneklemek Önceki bilgiyle yeni konunun birlikte kullanıldığı uygulamalara işaret etmek

Öğrenme ve gelişimi izleme-değerlendirme Öğrencinin çalışmalarını kontrol etme Ne öğrenmiş? Ne kadar öğrenmiş? Hangi aşamadan hangi aşamaya gelebilmiş? Daha ileri gidebilmesi için bilmesi/yapabilmesi gerekenler neler? Bulunduğu aşamayı ileri taşıyabilmesi için nasıl bir yönlendirme verilmesi gerekir?

Öğrenme ve gelişimi izleme-değerlendirme Uygun soru ve yanıtlarla konunun anlaşılmasını sağlama “Öğrenci çalışmalarını kontrol etme” başlığı altındaki noktaları sağlamak üzere sorular hazırlama ve/veya öğrenci tarafından sorulan sorulara bu doğrultuda yönlendirme yapacak şekilde yanıtlar verme

Öğrenme ve gelişimi izleme-değerlendirme Öğrenci başarılarını ve olumlu davranışlarını ödüllendirme Ödüllerin maddi değeri yüksek olması gerekmiyor Ödüllendirmede öğrencinin özellikleri, düzeyi ve ilgi alanına dikkat edilmeli Bazı öğrencileri ödüllendirirken, diğer öğrencileri rencide etmemeye özen gösterilmeli

Öğrenme ve gelişimi izleme-değerlendirme Olumsuz davranışlar için yönlendirmeler yapma Eksiden artıya doğru adımlar atabilmesi için öneri ve rehberlik

Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme Öğrencinin kendini ifade edebileceği fırsatlar sunma Derste istenen süratte ilerleyemeyen, çok hata yapan, hatalarından ders almayan…vb öğrencileri engelleyen gerçek nedenleri bulabilmek için, sorunu öğrencilerin bizzat kendilerinden de dinlemek gerekir. Sınıfın genelinden farklı tepkiler veren öğrencilerin bu davranışlarının nedenini açıklamalarına olanak tanınmalıdır.

Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme Öğrencilerin fikirlerine ve ürettiklerine değer verme Genelden, veya öğretmenin fikrinden farklı fikirleri olanların da görüşleri dinlenmelidir Genelden veya beklenenden farklı bir işler ortaya koyan öğrencilerin ürettikleri ürünler de dikkate allınmalı, değerlendirilmelidir.

Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme Öğrenciler sorulara beklenenden farklı yanıtlar verdiğinde olumlu tepki gösterme Yanlışlarda hemen negatif tepki vermekten kaçınılmalıdır Yanıt içinde yine de doğru olan kısımlara/adımlara dikkat çekilmelidir Yanlışın nasıl doğruya dönüştürülebileceği ile ilgili ipuçları verilmelidir. Ama doğruyu bizzat öğrencinin keşfetmesi sağlanmalıdır.

Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme Sözel tepkilerinde ve davranışlarında saygı öğelerine yer verme Öğretmenin öğrencilerine karşı sözleri, ifadeleri hep saygın kalmalı Öğretmenin öğrencilerine davranışları, mimikleri onlara olan saygısını yansıtmalıdır

Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme Öğrencilerine yapıcı, açıklayıcı ve geliştirici geri bildirimler verme Öğrencilere geri bildirimler, onların hep yanlışlarının nedenlerini anlamalarına yardımcı olmalıdır. Öğrencilere geri bildirimler, onların mevcut durumlarını daha ileriye (pozitife) taşımalarını desteklemeye yönelik olmalıdır.

Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme Öğrencinin gelişimine ve sosyo-ekonomik durumuna göre ön yargısız davranma Öğrencinin gelişimine uygun destek (desteğe az ihtiyacı olana az, çok olana çok)

Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme Farklı düzeydeki öğrencilerin öğrenme çabalarını cesaretlendirme Ne hızlı öğrenenleri nede geride kalanları unutmayan çabalarına destek

Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme Davranışlarında tutarlı ve dürüst olma Ödüllendirme, uyarı, destek çabalarında tüm sınıf öğrencilerine karşı tutarlı ve dürüst olmak gerekir.

Kişisel gelişimi sağlama Eleştiriye açık olma Hem yöneticilerden, hem diğer öğretmenlerden, hem de öğrencilerinizden gelecek eleştirileri, kendinizi geliştirmek için bir fırsat olarak görmek. Bunları sabırla dinlemek Bu eleştirileri dikkate alarak, sonraki adımlarda benzer hatalar yapmamaya gayret

Kişisel gelişimi sağlama Özgüvene sahip olma Başarabileceğine olan inancı hiç yitirmemek Bunu karşısındakine gösterebilmek

Kişisel gelişimi sağlama Türkçe’yi kurallarına uygun ve anlaşılabilir bir biçimde kullanma Gerek amirleri, gerek meslektaşları gerekse de öğrencileri ile konuşurken; düzgün, dil kurallarına uygun anlaşılır bir Türkçe kullanmak.

Dikkatiniz için teşekkürler Eser ÇEKER (MSc., MEd.) Okul Deneyimi dersi öğretmeni BÖTE Doktora öğrencisi