SAYILARIN SİHİRLİ DÜNYASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAYISAL DEVRELER BÖLÜM-2 Sayı Sistemleri ve Kodlar
Advertisements

Atalet, maddenin, hareketteki değişikliğe karşı direnç gösterme özelliğidir.
% A10 B20 C30 D25 E15 Toplam100.  Aynı grafik türü (Column-Sütun) iki farklı veri grubu için de kullanılabilir. 1. Sınıflar2. Sınıflar A1015 B20 C3015.
FAKÜLTEMİZ ÇOKTAN SEÇMELİ SINAVLARINDA YAPILAN ANALİZLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ölçme-Değerlendirme Kurulu Ve Sınav Merkezi.
Off! Offffffffffff! Bütün arkadaşlarım gitti, TEK başıma kaldım be yaaa.
SIFIRIN TAR İ HÇES İ NESL İ HAN KAPLAN Haluk Bingöl CMPE 220-Fall 2010/ /11.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Örnek 1 Kullanıcının girdiği bir sayının karesini hesaplayan bir program yazınız.
DİYARBAKIR 2008.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
OLASILIK TEOREMLERİ Permütasyon
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
222. Kaç tabak var? …… Her tabakta kaç şeftali var? …… Toplam şeftali sayısı kaçtır? ……
BÖLÜNEBİLME KURALLARI
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERSİ
SAYILAR ve RAKAMLAR.
Aktif Karbon Adsorpsiyonuyla Ağır Metal Giderimi ve Alevli AAS ile Tayin PEKER S1, KAŞ M.1, BAYTAK S.1  1Süleyman.
Excel 2007.
İÇİNDEKİLER NEGATİF ÜS ÜSSÜ SAYILARIN ÖZELLİKLERİ
Self-Registration on the Coats Supplier Portal
DOĞAL SAYILAR Hikmet SIRMA.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
EETE233 Mikrodenetleyiciler ArduIno ile Programlama
Yükseltgenme-İndirgenme (Redoks) Tepkimeleri
Bilgisayar Donanım ve Sistem Yazılımı
Another graphic or chart
Deneme Modelleri Neden-sonuç ilişkilerinin sorgulandığı araştırma türleridir. Deneme ve tarama modelleri arasındaki fark nedir? Deneme modellerinde amaçlar.
RİZE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Aşağıdaki sayılardan hangisi “Bin bir” diye okunur?
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
CEBİRSEL İFADELER.
Öğr. Gör. Mehmet Ali ZENGİN
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ÖZDEŞLİKLER- ÇARPANLARA AYIRMA
DOĞAL SAYILAR TAM SAYILAR
- Sağlama - Kısa yoldan Çarpmalar
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
TANIMLAYICI İSTATİSTİKLER
-MOMENT -KÜTLE VE AĞIRLIK MERKEZİ
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
Öğr. Gör. Mehmet Ali ZENGİN
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ EŞİTSİZLİKLERİ ÇÖZME
MATEMATİK ORAN ORANTI.
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
Benzetim 11. Ders İmalat Yönetimde Benzetim.
İMÜ198 ÖLÇME BİLGİSİ İMÜ198 SURVEYING Bahar Dönemi
Rakamlarımız.
Kemal AKYOL, Şafak BAYIR, Baha ŞEN
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Ölçme Değerlendirmede İstatistiksel İşlemler
MATEMATİK DÖNEM ÖDEVİ.
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
LOJİK KAPILAR (GATES) ‘Değil’ veya ‘Tümleme’ Kapısı (NOT Gate)
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
DOĞRUDAN GEN AKTARMA YÖNTEMLERİ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK
Maç Sonucunun Belirlenmesi
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
İleri Algoritma Analizi
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
EŞ YÜKSELTİ (TESVİYE) EĞRİLERİNİN
Sunum transkripti:

SAYILARIN SİHİRLİ DÜNYASI Proje Danışmanları: Prof. Dr. İrfan ŞİAP Doç. Dr. Ünal UFUKTEPE Proje Ekibi : Mustafa KARAMAN Ali AKSOY Mustafa Şamil ÖZDEN Gurup Adı : MAM GEBZE – 2009-2

VEDİC MATEMATİK NEDİR? Vedic Hintlilerin geliştirmiş olduğu bir matematik sistemidir. Bu sistem Astronomide, Geometrik cisimlerin alan hesaplarında, Pisagor teoreminde, Cebirsel ifadelerin yazılımında kullanılmıştır. Sri Bharati Krsna Tirthaji tarafından (1911-1918) yılları arasında tekrar gün yüzüne çıkartılmış ve bu sistem 16 yazıtta toplanmıştır.

AMAÇ Bu çalışmada sadece çarpma işlemini gösterirken düşey ve yatay sütunları kullanarak 1,2 ve 3 basamaklı sayıların çarpımı Vedic matematiğinde yaparken bilindik yolların dışına çıkılarak daha eğlenceli yollar ve değişik kuralların uygulanıp sonucun daha kısa ve hızlı bir sürede bulunması hedeflenmiştir.

BİR BASAMAKLI SAYILARIN ÇARPIMI Örnek 1: 7x8=56 7 3 7 10’a tamamlandı 2 8 10’a tamamlandı 3 Ok yönündeki farklar alınacak(7-2=8-3=5) 8 2 5 3 Ok yönündeki sayılar çarpılıp aşağıya yazılır. 2 5 6

İKİ BASAMAKLI SAYILARIN ÇARPIMI Birler basamağındaki sayıların toplamı 10 ise; 2x8=16 Örn: 62x68= 4216 (6+1=7) 7x6=42 11 ile 2 ve 3 basamaklı sayıların çarpımı; 11x53= 5 3 ab abc 8 x 11 x 11 = 583 a (a+b) b a (a+b)(b+c) c

Birler basamağı 5 olan iki basamaklı sayıların karesi x 3x2=6 (2+1=3) Bu kural birler basamağı 5 olan iki basamaklı sayılarda geçerlidir. Yukarıdaki örnekte de görüldüğü gibi birler basamağı çarpılarak bulunan sonuç sağa yazılır. Sonra 10’lar basamağındaki rakam bir artırılıp kendisiyle çarpılır, bulunan çarpım sağa yazılan sayının soluna yazılır ve sonuç bulunmuş olur.

Herhangi iki basamaklı sayıların çarpımı; 32x44=1408 3 2 Önce sağdaki rakamlar dikine çarpılır 4 4 8 3 2 Ok yönündeki sayılar çarpılarak 4 4 toplanır. Birler basamağı yazılır onlar 2 0 8 basamağındaki rakam taşınır. 3 2 ( 3x4+2=14) 4 4 14 0 8

ÜÇ BASAMAKLI SAYILARIN ÇARPIMI X, Y iki tam sayı ve 100 < X , Y < 110 olmak üzere; Örnek: 103 x 104 = 10712 A) Verilen işlemde önce 1. çarpan yazılı ve ikinci çarpanın birler basamağındaki rakamlar ile toplanır. 103 + 4 = 107 B) Birinci çarpanın birler basamağındaki rakamla ikinci çarpanın birler basamağındaki sayılar çarpılır. 3 x 4 = 12 C) Sırası ile A ve B aşamalarında bulunan değerler yan yana yazılarak sonuç bulunur. 103 x 104 = 10712 Veya aşağıdaki yöntem bütün üç basamaklı sayılarda uygulanır.

103 104 A x 2 1 1 0 3 1 0 4 B x 1 2 1 0 3 1 0 4 C x 7 1 2 103 104 D x 0712 103 104 E x 10712

DENEYSEL UYGULAMA Yukarıdaki yöntemleri bilen proje grubu ile bu yöntemleri bilmeyen belli bir gözlem grubuna 5 adet çarpma işlemini içeren soru yöneltilmiştir.

GURUPLARA YÖNELTİLEN SORULAR 1) 2) 102x108=? 3) 78x72=? 4) 23 x 41 ? 5) 128x11=?

Bu uygulamanın sonuçları ise şöyledir: Guruplar En kısa süre(sn) En uzun süre(sn) Vedic Uygulamasını bilenler 47 55 Uygulamayı bilmeyenler 70 230

Yöntemler Soru sayısı Ortalama çözüm süresi ( sn ) 100 üzerinden alınan ortalama puan Vedic Yöntemi 5 51 87 Genel Yöntem 107 70

SONUÇ ve TARTIŞMA Deneysel uygulamadan da görüldüğü gibi öğrenciye eğlenceli ve heyecan uyandıran yöntemlerle bir konu öğretildiği taktirde öğrenci: Daha istekli Daha hızlı Daha meraklı Daha az hata yapan öğrenci olmaktadır. Bunun ise MATEMATİK EĞİTİMİNE KATKISI TARTIŞMASIZ BÜYÜK OLACAKTIR.

KAYNAKLAR VEDIC MATHEMATICS Or Sixteen Simple Mathematical Formulae from the Vedas The original introduction to Vedic Mathematics. Author: Jagadguru Swami Sri Bharati Krsna Tirthaji Maharaja, 1965 (various reprints). Paperback, 367 pages, A5 in size. ISBN 81 208 0163 6 (cloth) ISBN 82 208 0163 4 (paper)/p MATHS OR MAGIC? This is a popular book giving a brief outline of some of the Vedic Mathematics methods. Author: Joseph Howse. 1976 ISBN 0722401434 Currently out of print./p VEDIC MATHEMATICS Master Multiplication tables, division and lots more! We recommed you check out this ebook, it's packed with tips, tricks and tutorials that will boost your math ability, guaranteed!                       www.vedic-maths-ebook.com

TEŞEKKÜR Çalıştay koordinatörü: Prof. Dr. Mehmet AY Danışmanlarımız: Prof. Dr. İrfan ŞİAP Doç.Dr. Ünal UFUKTEPE Çalıştay Ekibine TÜSSİDE Çalışanlarına Dinleyicilere