1: Şehit Yüzbaşı Beşir Bayraktar Ortaokulu,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Esin Kulaç, Erol Gürpınar, Meral Öncü
Advertisements

TÜRK HALKI, VEREMİ VE VEREMLE SAVAŞI DOĞRU BİLİYOR MU?
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
Öz değerlendirme, Akran Değerlendirmesi ve Staj Notu Tutarlılıkları
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
Yard. Doç. Dr. Serkan ŞENDAĞ MAKÜ 2012, BURDUR
Temel İstatistik Terimler
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
Konya n. Erbakan Üniversitesi
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Araştırma Nedir? Araştırma Türleri
İSTATİSTİKTE GÜVEN ARALIĞI VE HATALAR
TOPLAMA İŞLEMİ VE ALIŞTIRMALAR.
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Tam sayılar.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
NİCEL ARAŞTIRMALAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
DEĞİŞİM ÖLÇÜLERİ.
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Merkeze Yayılma Ölçüleri
Temel İstatistik Terimler
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
Yrd.Doç.dr.h. denİz gülleroğlu
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
MARMARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 1. SINIF ÖĞRENCİ PROFİLİ İstanbul-2018.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
Araştırma Problemi Nasıl Yazılır?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Hipotez Testleri (Model Hipotezinin Testi, Uyuşumsuz Ölçüler Testi)
Temel İstatistik Terimler
Araştırma Modeli. İç Geçerliği Etkileyen Faktörler (Büyüköztürk vd., 2013; Karasar, 2005) 1. Zaman: Denenen bağımsız değişken dışında kalan önemli diğer.
Sunum transkripti:

1: Şehit Yüzbaşı Beşir Bayraktar Ortaokulu, SAYI DOĞRULARINDA YAPILAN TAHMİNLERİN MATEMATİK ALT ÖĞRENME ALANLARI İLE İLİŞKİSİ Nazife AYYILDIZ1, Sinan OLKUN2   1: Şehit Yüzbaşı Beşir Bayraktar Ortaokulu, nazifeayyildiz@gmail.com 2: TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, sinanolkun@gmail.com

Giriş İnsanda var olduğu düşünülen temsil sistemleri; sayısal sistemler Yaklaşık ve kesin sayı sistemleri Sayı hissi, zihinsel sayı doğrusu ve matematik başarısı Sayısal çoklukları yaklaşık ve hızlı bir şekilde anlama ve düzenleme yeteneği, sayısal büyüklüklerin zihinde temsili: logaritmik mi lineer mi? Matematikteki düşük başarı ve diskalkuli

Sayı doğrularında tahmin görevleri- hata oranları Sayı karşılaştırma ve sınıflandırma, nokta sayma; hesap, çokluk ve ölçü tahminleri yapma, aritmetik işlemler SD görevlerinin çeşitli matematik başarı görevleri ile ilişkileri Başarıyı yordamaya yönelik çalışmalar Gelişim dönemlerini incelemeye yönelik çalışmalar Farklı başarı grupları arasında temel sayısal beceri olarak kullanılan çalışmalar Dönüt ve eğitim verilerek yapılan çalışmalar

Sayı doğrusunda tahmin becerisi Yatay ve sınırları belli boş bir sayı doğrusunda, verilen sayının yerinin birey tarafından doğru üzerine işaret koyularak tahmin edilmesi.

Şekil 1. Sol ucunda sıfır, sağ ucunda 10 olan sayı doğrusu bölümünden bir örnek sayfası

Amaç Sayı doğrularında yapılan tahminlerin, sayısal bir bilginin yanı sıra bir uzamsal içeriğe de sahip gibi görünmekte. Sayı/ aritmetik mi yoksa geometri-ölçme bilgi ve beceri alanları mı yoksa her iki alan da mı bu beceri ile daha çok ilişkili? Amaç; ilkokul 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin sayı doğrularında yaptıkları tahminlerin “Sayı” ve “Geometri-Ölçme” öğrenme alanlarındaki başarıları ile yordanıp yordanmadığı veya ne kadarının yordandığını araştırmaktır.

Yöntem Model: Kesitsel ve ilişkisel tarama modeli Çalışma Grubu: Türkiye’nin Batı Karadeniz bölümündeki bir ilin; düşük, orta, yüksek sosyo-ekonomik-kültürel kısımlarını yansıtan merkeze bağlı üç devlet ilkokulunun 2, 3 ve 4.sınıf öğrencileri. Cinsiyet Sınıf Kız Erkek Toplam Yaş Ortalaması 2 36 33 69 7,3 yıl 3 39 75 8 yıl 4 29 62 9,6 yıl

Veri Toplama Araçları-Analiz Öğretim programı temelli Sayı ve Geometri-Ölçme başarı testleri Her sınıfın kendi düzeyinde hazırlanmış Sayı doğrularında tahmin görevleri 0-10, 0-20 ve 0-100 sayı doğruları tüm sınıflara 0-1000 sayı doğruları 3 ve 4.sınıflara Bilgisayar tabanlı, fare tıklaması ile tahmin + veri kaydı Mutlak hata oranları ve başarı testi puanları ile istatistiksel analizler

8 10 Mutlak Hata Oranı (MHO) 10 Tahmin değeri Tahmin edilen Sayı (Asıl değer) Bu durumda MHO= |5−8|/ 10= 3/ 10 ya da 0,3 ya da %30 oranında hatalı tahmin

Bulgular-İkinci Sınıf: Sayı doğruları (r) Testler 0-10 0-20 0-100 Sayı ,003 -,270* -,404** Geometri-Ölçme -,073 -,296* -,563** Sayı doğruları/ Testler 0-10 (% R2) 0-20 (% R2) 0-100 (% R2) Hiyerarşik1 S - 7* 16** S ve G-beraber 10 33** Hiyerarşik2 G 9* 32** G ve S-beraber 11 33 Pearson ve Hiyerarşik regresyon. S: Sayı Testi, G: Geometri-Ölçme Testi **: p<0.01, *: p<0.05

Üçüncü Sınıf: Sayı doğruları (r) Testler 0-10 0-20 0-100 0-1000 Sayı -,471** -,367** -,569** -,756** Geometri-Ölçme -,453** -,459** -,633** -,711** Sayı doğruları/ Testler 0-10 (% R2) 0-20 (% R2) 0-100 (% R2) 0-1000 (% R2) Hiyerarşik1 S 22** 13** 32** 57** S ve G-beraber 24 21** 41** 60* Hiyerarşik2 G 20** 40** 50** G ve S-beraber 23 21 41 60** S: Sayı Testi, G: Geometri-Ölçme Testi **: p<0.01, *: p<0.05

Dördüncü Sınıf: Sayı doğruları (r) Testler 0-10 0-20 0-100 0-1000 Sayı -,488** -,293* -,401** -,666** Geometri-Ölçme -,487** -,277* -,408** -,736** Sayı doğruları/ Testler 0-10 (% R2) 0-20 (% R2) 0-100 (% R2) 0-1000 (% R2) Hiyerarşik1 S 24** 9* 16** 44** S ve G - beraber 25 9 17 54** Hiyerarşik2 G 8* G ve S - beraber 54 S: Sayı Testi, G: Geometri-Ölçme Testi **: p<0.01, *: p<0.05, Sayı (r) Geometri-Ölçme 0.899, p<0.01 çoklu bağlantı riski

Tartışma ve Sonuç Sayı doğrusunda tahmin becerisinde sayı/ aritmetik bilgi ve beceriler kadar geometri ve ölçme bilgi ve becerilerinin de gerekli olduğu, İlişkilerin en fazla, kendilerine daha az tanıdık olan aralıklarda olduğu (tahmin etme amacına ulaşmıştır denilebilir), Sadece sayı hissi ile ilgili bir değişken olamayabileceği sonucuna varılmıştır.

Teşekkürler.