AOÖ 206 Matematik Eğitimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ETKİLİ OKUMA.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Öğretim Teknikleri - III
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Bilimsel düşünme becerileri
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Doğal Çocuk/Çevre (ortam)
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Teknoloji Nedir?.
Yapılandırmacı Öğrenme
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

AOÖ 206 Matematik Eğitimi

Matematik nedir? Bir düşünce biçimi ve evrensel bir dil olan matematik, günümüzün gelişen dünyasında birey, toplum, bilim ve teknoloji için vazgeçilmez bir alandır.

Matematiğin dili uluslararasıdır! Matematik nedir? Matematik bir dildir. Yapılan işi ve araçları tanımlayabilmek amacıyla kare, sayı ve toplama gibi çeşitli sözcükler kullanılır. Bu dili yani matematiği doğru kullanabilmek için sözcüklerin gerçekten ne ifade ettiğini bilmeliyiz. Matematiğin dili uluslararasıdır!

Matematik dili: Drama etkinlikleri, şarkı sözleri, tekerlemeler ve kitaplar pek çok matematiksel kavramı içerir. Kavramlar: karşılaştırma kelimeleri, durum-yer, yön, sıra, şekil, zaman, sayı… Semboller: Rakamlar (0-9), +, -, =

Matematik nedir? Matematik bir araçtır. Doğayı incelemek, uzayı keşfetmek, atomu araştırmak, evler yapmak, canlıların üreme hızlarını hesaplamak, kazak örmek, yemek pişirmek… Matematik her yerde vardır, hayattan soyutlanamaz, hayatın içindedir ve yaşadıkça öğrenilir.

Matematik her yerdedir!

Matematik her yerdedir!

Matematik nedir? Hayal kurmak Tahmin etmek Çelişkiler ve ikilemler yaratmak Espriler, komiklikler, şakalar yapmak YARATICI düşünmek

Matematik nedir? Birbirleri ile ilişkili özellikler bütünüdür. Bu özellikler: - Matematiğin basit ve kolay olduğuna inanmak - Çocuklar eğlenerek, oynayarak daha kalıcı ve emin şekilde öğrenirler - Boş kap özelliği

Matematik Korkusu Matematikte hayal kırıklığı ve başarısızlık kaynakları: Öğretmenlerin tutumu Belirsiz kelimeler Eksik yönergeler 4. Çok fazla beceri ve sürekli tekrara dayalı alıştırmalar 5. Gruptan geri kalmanın yarattığı hayal kırıklığı 6. Ezbere verilen aşırı önem 7. Gerçek dünyadan kopuk bir matematik eğitimi

Erken Çocukluk Matematiği İçin Uygulama İlkeleri Deneyimleri Planlama Çocuklarla Etkileşim Sınıf Etkinliklerini Yönetme Aile-Okul İlişkilerine Olanak Sağlamak Çocuklara Fayda Sağlama Gözlemleme ve Dinleme Bulgular İçin Çeşitli Kaynakların Kullanılması Öğrenme ve Gelişimi Değerlendirme

Etkili matematik eğitimi nedir? Bu sorunun cevabını bulabilmek için öncelikle şu altı sorunun cevabını bulmalıyız: 1. Matematik eğitiminin amacı ya da amaçları nelerdir? 2. Matematik eğitimi kim için tasarlanmalıdır? 3. Bir matematik etkinliğinin sınırlarını ve odak noktasını belirleyen nedir? 4. Hangi eğitimsel etkinlikler ve malzemeler bir matematik çalışması ile birleştirilmelidir? 5. Değerlendirmenin hangi türü ya da türleri nasıl kullanılmalıdır? 6. Hatalar nasıl belirtilmeli ve düzeltilmelidir?

Matematiğin Okul Öncesi Eğitim Programlarındaki Yeri ve Önemi Nedir? Okul öncesi çocuğunun ileriki yıllarda kullanacağı matematik kavramlarının ve becerilerinin gelişebilmesi için uygun eğitim yaşantılarından geçirileceği etkin öğrenme ortamlarına ihtiyacı vardır.

Matematiğin Okul Öncesi Eğitim Programlarındaki Yeri ve Önemi Nedir? Çocuğun ifade etme özelliğini arttıracak Öğrenilmesi kolay Kullanışlı Eğlenceli Matematiğe karşı olumlu tutum Öğrenirken ilgi ve heyecan duyarak zevk almalı. Matematik kavramlarını öğrenebileceğini düşünerek matematik çalışmalarından korkmamalı

Çocukların matematiksel etkinliklere ilişkin iç motivasyonları olmakla beraber, bunları doğru kullanabilmek ve işlevlerini fark edebilmek için desteğe ihtiyaçları bulunmaktadır. Matematiksel farkındalık matematiksel bilgi için önemli bir gerekliliktir. Çocukların bilgiyi edinme ve yapılandırma durumları yetişkinlerden farklıdır. Öğretmenler çocukların sorunları, çözümleri ve olayları yetişkinler gibi görmelerini beklememelidir. Başarılı öğretmen, çocukların ne yaptığını ve olayları anlamak için nasıl bir girişimde bulunacağını onların bakış açısından yorumlayabilir.

Küçük çocuklar yaşamlarını bir bütün olarak görür ve buna göre davranırlar. Bu nedenle öğretmenler, bütün bir gün boyunca matematiksel bilginin gelişebileceği çok çeşitli etkinlikler planlamalıdır. Okul öncesi dönem çocukları matematiği uygulayarak, oynayarak yani bizzat “yaparak” öğrenmek isterler.

Öğretmenin en önemli rolü, çocuğun doğuştan getirdiği inceleme, araştırma, merak etme ve deneme gibi özellikleri kullanarak öğrenmesini kolaylaştırmaktır. Kimi zaman bu kendiliğinden ve informal yoldan gerçekleşebilir. Bu durumun etkili olabilmesi için ortamın ayrıntılı olarak düzenlenmiş olması gerekmektedir. Öğretmenler çocukları gözlemlemeli ve gerekli olduğunda müdahale etmelidir. Etkinliklerde teknoloji kullanımı ilgi çekmeyi ve kalıcılığı sağlaması açısından önemlidir.