AOÖ 206 Matematik Eğitimi
Matematik nedir? Bir düşünce biçimi ve evrensel bir dil olan matematik, günümüzün gelişen dünyasında birey, toplum, bilim ve teknoloji için vazgeçilmez bir alandır.
Matematiğin dili uluslararasıdır! Matematik nedir? Matematik bir dildir. Yapılan işi ve araçları tanımlayabilmek amacıyla kare, sayı ve toplama gibi çeşitli sözcükler kullanılır. Bu dili yani matematiği doğru kullanabilmek için sözcüklerin gerçekten ne ifade ettiğini bilmeliyiz. Matematiğin dili uluslararasıdır!
Matematik dili: Drama etkinlikleri, şarkı sözleri, tekerlemeler ve kitaplar pek çok matematiksel kavramı içerir. Kavramlar: karşılaştırma kelimeleri, durum-yer, yön, sıra, şekil, zaman, sayı… Semboller: Rakamlar (0-9), +, -, =
Matematik nedir? Matematik bir araçtır. Doğayı incelemek, uzayı keşfetmek, atomu araştırmak, evler yapmak, canlıların üreme hızlarını hesaplamak, kazak örmek, yemek pişirmek… Matematik her yerde vardır, hayattan soyutlanamaz, hayatın içindedir ve yaşadıkça öğrenilir.
Matematik her yerdedir!
Matematik her yerdedir!
Matematik nedir? Hayal kurmak Tahmin etmek Çelişkiler ve ikilemler yaratmak Espriler, komiklikler, şakalar yapmak YARATICI düşünmek
Matematik nedir? Birbirleri ile ilişkili özellikler bütünüdür. Bu özellikler: - Matematiğin basit ve kolay olduğuna inanmak - Çocuklar eğlenerek, oynayarak daha kalıcı ve emin şekilde öğrenirler - Boş kap özelliği
Matematik Korkusu Matematikte hayal kırıklığı ve başarısızlık kaynakları: Öğretmenlerin tutumu Belirsiz kelimeler Eksik yönergeler 4. Çok fazla beceri ve sürekli tekrara dayalı alıştırmalar 5. Gruptan geri kalmanın yarattığı hayal kırıklığı 6. Ezbere verilen aşırı önem 7. Gerçek dünyadan kopuk bir matematik eğitimi
Erken Çocukluk Matematiği İçin Uygulama İlkeleri Deneyimleri Planlama Çocuklarla Etkileşim Sınıf Etkinliklerini Yönetme Aile-Okul İlişkilerine Olanak Sağlamak Çocuklara Fayda Sağlama Gözlemleme ve Dinleme Bulgular İçin Çeşitli Kaynakların Kullanılması Öğrenme ve Gelişimi Değerlendirme
Etkili matematik eğitimi nedir? Bu sorunun cevabını bulabilmek için öncelikle şu altı sorunun cevabını bulmalıyız: 1. Matematik eğitiminin amacı ya da amaçları nelerdir? 2. Matematik eğitimi kim için tasarlanmalıdır? 3. Bir matematik etkinliğinin sınırlarını ve odak noktasını belirleyen nedir? 4. Hangi eğitimsel etkinlikler ve malzemeler bir matematik çalışması ile birleştirilmelidir? 5. Değerlendirmenin hangi türü ya da türleri nasıl kullanılmalıdır? 6. Hatalar nasıl belirtilmeli ve düzeltilmelidir?
Matematiğin Okul Öncesi Eğitim Programlarındaki Yeri ve Önemi Nedir? Okul öncesi çocuğunun ileriki yıllarda kullanacağı matematik kavramlarının ve becerilerinin gelişebilmesi için uygun eğitim yaşantılarından geçirileceği etkin öğrenme ortamlarına ihtiyacı vardır.
Matematiğin Okul Öncesi Eğitim Programlarındaki Yeri ve Önemi Nedir? Çocuğun ifade etme özelliğini arttıracak Öğrenilmesi kolay Kullanışlı Eğlenceli Matematiğe karşı olumlu tutum Öğrenirken ilgi ve heyecan duyarak zevk almalı. Matematik kavramlarını öğrenebileceğini düşünerek matematik çalışmalarından korkmamalı
Çocukların matematiksel etkinliklere ilişkin iç motivasyonları olmakla beraber, bunları doğru kullanabilmek ve işlevlerini fark edebilmek için desteğe ihtiyaçları bulunmaktadır. Matematiksel farkındalık matematiksel bilgi için önemli bir gerekliliktir. Çocukların bilgiyi edinme ve yapılandırma durumları yetişkinlerden farklıdır. Öğretmenler çocukların sorunları, çözümleri ve olayları yetişkinler gibi görmelerini beklememelidir. Başarılı öğretmen, çocukların ne yaptığını ve olayları anlamak için nasıl bir girişimde bulunacağını onların bakış açısından yorumlayabilir.
Küçük çocuklar yaşamlarını bir bütün olarak görür ve buna göre davranırlar. Bu nedenle öğretmenler, bütün bir gün boyunca matematiksel bilginin gelişebileceği çok çeşitli etkinlikler planlamalıdır. Okul öncesi dönem çocukları matematiği uygulayarak, oynayarak yani bizzat “yaparak” öğrenmek isterler.
Öğretmenin en önemli rolü, çocuğun doğuştan getirdiği inceleme, araştırma, merak etme ve deneme gibi özellikleri kullanarak öğrenmesini kolaylaştırmaktır. Kimi zaman bu kendiliğinden ve informal yoldan gerçekleşebilir. Bu durumun etkili olabilmesi için ortamın ayrıntılı olarak düzenlenmiş olması gerekmektedir. Öğretmenler çocukları gözlemlemeli ve gerekli olduğunda müdahale etmelidir. Etkinliklerde teknoloji kullanımı ilgi çekmeyi ve kalıcılığı sağlaması açısından önemlidir.