KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI 1. İş Güvenliği Uzmanı Nasıl Olunur? İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevli iş güvenliği uzmanlarının nitelikleri, eğitimleri.
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimi
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
Kamu/Özel Sektör/YMM Alanında Tam Uzmanlaşmış Kadro Kalite Denetimi Tecrübe Ve Deneyimlerle Dolu Bir Profesyonel Geçmiş Güçlü Referanslar Müşteri.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
SIZMA TEST İ, E Ğİ T İ M VE DANIŞMANLIK H İ ZMET İ VEREN PERSONEL VE F İ RMALAR İ Ç İ N YETK İ LEND İ RME PROGRAMI KORAY ATSAN SIZMA TEST İ, E Ğİ T İ M.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İSTATİSTİKLERİMİZ ULUSLARARASI STANDARTLARA UYGUN MU? Alper GÜCÜMENGİL Dış İlişkiler Daire Başkanlığı Projeler Grup Sorumlusu.
1 Konu 20: YENİ TARIM KANUNU. AMAÇ ; Tarım sektörünün ve kırsal alanın, kalkınma plân ve stratejileri doğrultusunda geliştirilmesi ve desteklenmesi için.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Eğitim Sen Ocak 2015 Yükseköğretimde Örgütlenme Ümit Akıncı, Eğitim Sen İzmir 3 No'lu Şube.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Bologna Süreci Kapsamında Stratejik Planlama Yaklaşımı ve Kalite Güvencesi.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Kamu Personel Yönetimine İlişkin Sorunlar. Kamu kurumlarının sahip olduğu insan kaynağı ve bu insan kaynağının nicelik ve niteliği özelde kurumsal kapasitenin.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Ömer halİsdemir üniversitesİ Bilgi İşlem Daire BAŞKANLIĞI’na Hoşgeldiniz.. Arzu YILMAZ.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Uludağ Üniversitesi Kalite Kurulu
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Türkiye Atıf Dizini nedir?
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sağlık Bilimleri Enstitüsü
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI İDARİ BİRİMLER

KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ 1. Kurum kalite güvencesi politikalarını belirlemiş ve kamuoyuyla paylaşmış mıdır? 2. Kurum kalite güvencesi politikalarını hayata geçirmek üzere stratejilerini belirlemiş ve kamuoyuyla paylaşmış mıdır? 3. Kurumun ilan edilmiş bir kalite politikası var mıdır? Kurumun web sayfasında kalite politikası ilan edilmiş midir? 4. Kurumda programların tercih edilme oranları ile ilgili periyodik değerlendirmeler yapılmakta mıdır? Program izleme ve değerlendirme çalışmalarına yönelik dokümanları gösteriniz.

KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ 5. Eğiticilerin eğitimi programı bulunmakta mıdır? Bu programın sonuçları izlenmekte midir? 6. Uluslararası protokoller ve işbirliği programlarının sonuçları değerlendirilmekte midir? (Uluslararasılaşma, eğitim işbirliği çalışmalarının sonuçları (Örneğin Erasmus programının katkısı)) 7. Uluslararası öğretim elemanlarının katkısı değerlendirilmekte midir? 8. Program güncelleme çalışmaları ilan edilen sıklıkla yapılmakta mıdır? (Program güncelleme çalışmaları ile ilgili yönerge ya da kararlar)

KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ 9. Danışmanlık sisteminin etkinliği izlenmekte midir? Kurumun danışmanlık sisteminin nasıl izlendiğine dair belgelerini gösteriniz. 10. Mezunların istihdam verileri yol haritasına etki etmekte midir? Yapılandırılmış mezun izleme sistemi var mıdır? 11. Bilgi yönetim sistemi kalite süreçleri ile ilişkili midir? (Bilgi yönetim sisteminde kalite göstergeleri)

EĞİTİM VE ÖĞRETİM 1. Kurumda, öğrencinin devamsızlığı veya sınava girmeyi engelleyen haklı ve geçerli nedenlerin oluşması durumunu kapsayan açık düzenlemeler var mıdır? (Yönetmelikler vb. gibi) 2. Kurumda, öğrenci kabullerinde açık ve tutarlı kriterler uygulamakta mıdır? Bununla ilgili yönetmelikler var mıdır? 3. Kurum, öğretim elemanlarının işe alınma, atanma sürecini tanımlı süreçlerle yürütmekte midir? Atama ve yükseltilme kriterleri

EĞİTİM VE ÖĞRETİM 4. Kuruma dışarıdan ders vermek üzere öğretim elemanı seçimi ve davet edilme usulleri önceden ilan edilmiş kurallarla gerçekleştirilmekte midir? Ders vermek üzere öğretim elemanı seçimi, görevlendirmelerdeki kriterler ve davet edilme usullerini içeren yönergeleri gösteriniz. 5. Kurumdaki ders görevlendirmelerinde eğitim-öğretim kadrosunun yetkinlikleri (çalışma alanı/akademik uzmanlık alanı, bilgi birikimi vb. gibi) ile ders içeriklerinin örtüşmesi çeşitli kriterlerle güvence altına alınmakta mıdır?

YÖNETİM SİSTEMİ 1. Kurumun eğitim-öğretim ve araştırma süreçlerinin yönetimi dahil olmak üzere yönetim ve idari yapısı tanımlanmış mıdır? 2. İdari ve destek birimlerinde görev alan personelin eğitim ve liyakatlerinin üstlendikleri görevlerle uyumunu sağlamak üzere tanımlı süreçler kullanılmakta mıdır? (Görev tanımları, iş akış süreçleri) 3. İç kontrol standartlarına uyum eylem planı uygulanmakta mıdır? İç kontrol standartlarına uyum eylem planına ait etkinliklere ilişkin belgeleri gösteriniz. 4. Kurum; insan kaynakları, mali kaynakları ile taşınır ve taşınmaz kaynaklarının tümünü etkin ve verimli kullandığını güvence altına almak üzere bir yönetim sistemine sahip midir? İlan edilmiş yönetim sistemi belgenizi gösteriniz.

YÖNETİM SİSTEMİ 5. Kurum her türlü faaliyetleri ve süreçlerine ilişkin verileri toplamak, analiz etmek ve raporlamak üzere bir bilgi yönetim sistemi kullanmakta mıdır? Bilgi yönetim sistemi varsa erişilebilir ve kolay mıdır? 6. Kalite güvencesi bilgi sistemi, eğitim öğretim faaliyetlerine yönelik olarak öğrencilerin; demografik bilgileri, gelişimi ve başarı oranı, program memnuniyeti ve bunun gibi bilgileri kapsamakta mıdır? 7. Kalite güvencesi bilgi sistemi, Ar-Ge faaliyetlerine yönelik olarak araştırma kadrosunun; ulusal ve uluslararası dış kaynaklı proje sayısı ve bütçesi, yayımların nicelik ve niteliği, aldığı patentler, sanat eserleri ve bunun gibi bilgileri kapsamakta mıdır?

YÖNETİM SİSTEMİ 8. Kalite güvencesi bilgi sistemi, mezunlara yönelik olarak mezunların; istihdam oranları ve istihdamın sektörel dağılımı, nitelikleri, vb. gibi bilgileri kapsamakta mıdır? 9. Kurumsal iç ve dış değerlendirme sürecine yönelik bilgiler önceden planlanmış ve ilan edilmiş sıklıkla toplanmakta mıdır? 10. Toplanan verilerin güvenliği, gizliliği ve güvenilirliği uygun yöntemlerle sağlanmakta mıdır? 11. Kurum dışından alınan idari ve/veya destek hizmetlerinin tedarik sürecine ilişkin kriterleri belirlenmiş midir?

YÖNETİM SİSTEMİ 12. Kurum dışından alınan bu hizmetlerin uygunluğu, kalitesi ve sürekliliği güvence altına alınmakta mıdır? Hizmetlerle ilgili kurum içi kamuoyunun görüşlerinin alındığına ilişkin belgeleri gösteriniz. 13. Kurum topluma karşı sorumluluğunun gereği olarak, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme faaliyetlerini de içerecek şekilde tüm faaliyetleri ile ilgili güncel verileri kamuoyuyla paylaşmakta mıdır? 14. Kurum kamuoyuna sunduğu bilgilerin tarafsızlığını ve nesnelliğini güvence altına almakta mıdır?

YÖNETİM SİSTEMİ 15. Kurumun kalite güvence sistemi, mevcut yönetim ve idari sistemini, yöneticilerin liderlik özelliklerini ve verimliliklerini ölçme ve izlemeye imkan tanıyacak şekilde tasarlamış mıdır? 16. Yönetim ve idarenin kurum çalışanlarına ve genel kamuoyuna hesap verebilirliğine yönelik ilan edilmiş bir politikası var mıdır?