Coca Cola Reklam Afişi
Coco cola reklam afişi tanıtımı. Ben coco cola’nın reklamını yaparken, her zaman en iyi içecek ve ferahlığı hisset sloganlarını kullanmak istedim.Bu sloganlarla coco colanın her zaman en iyisi olduğunu müşteriye iletmekti amacım..
David Ogilvy Ben afişimi tasarlarken david ogilvy ‘den esinlendim David OGİLVY 23 temmuz 1911’de İngiltere’de doğdu. Oxford university’e gitsede okulu bitirmedi ve hayatının önemli bir bölümünü başka işler yaparak geçirdi. Sonra reklam sektörüne geçerek kendisine bir şirket açtı ve çalışmalarına oradan devam etti.
Çalışma hayatı boyunca önemli reklam kampanyalarına imza attı Çalışma hayatı boyunca önemli reklam kampanyalarına imza attı.Onlardan birisi Hathaway gömlek reklam afişidir. Gömlek reklamında kullanılan göz bandı Fikri satışları patlatmış ve 25 yıl bu reklam Orjinalliğini kurumuştur..
Ogilvy’ın bir başka uzun soluklu reklam kampanyası, Schweppes için yaptığı kampanyadır. Kampanyanın sloganı, “Schweppes’teki adam burada (The man from Schweppes is here)”dır. Bu kampanya için müşterisi Schweppes’in yöneticisi olan Binbaşı Whitehead’i kendi reklamında oynaması için ikna etti. Bu, farklı görünümlü, sakallı İngiliz’in olduğu reklamlar 18 yıl sürdü.
Rolls Royce için “60 mil hızda Yeni Rolls Royce’ta duyacağınız tek ses elektrikli saatten gelir” sloganlı afişi yaptı. Bu, tüm zamanların en bilinen otomobil reklamı oldu
1955 yılında Dove için yaptığı kampanya, Dove’u kısa sürede ABD’nin en çok satan sabunu yaptı. Kampanyanın sloganı, “Yalnızca Dove dörtte bir oranında nemlendiricili krem içerir (Only Dove is one-quarter moisturizing cream)”di. Bu slogan, Türkiye’deki Dove reklamlarında da kullanıldı.
Ogilvy iyi bir reklamcı olduğu kadar, iyi bir yazardı Ogilvy iyi bir reklamcı olduğu kadar, iyi bir yazardı. Reklam yazarları da dahil olmak üzere yazarlık yapacaklara aşağıdaki 10 maddeyi tavsiye etmiştir4. Roman Raphaelson’un “Writing That Works (İşe Yarayan Yazı)” kitabını oku. Hatta üç defa oku. Konuştuğun gibi yaz. Doğal ol. Kısa kelimeler, cümleler ve paragraflar kullan. Kendini büyük yazar gibi gösterecek jargonları kullanmaktan kaçın. Hiçbir konuda iki sayfadan fazla yazma. Alıntı ve aktarımlara dikkat et. Bir bilgi notunu asla yazdığın gün yollama. Ertesi sabah sesli olarak oku ve yeniden düzenle. Eğer önemli bir şeyse daha iyi hale getirmek için bir arkadaşından yardım iste. Yazı, mektup ya da bilgi notunu yollamadan önce alıcıdan ne istediğinin son derece açık ve net olmasına dikkat et. Eğer derdin ‘işin yürümesi’ ise YAZMA! Git adama ne istediğini sözlü olarak anlat.
David Ogilvy’in biri Türkçe’ye de çevrilmiş üç kitabı var3 David Ogilvy’in biri Türkçe’ye de çevrilmiş üç kitabı var3. Bunlar: Bir Reklamcının İtirafları (Confessions of an Advertising Man), Ogilvy-Reklamıcılık üzerine (Ogilvy on Advertising) ve David Ogilvy Otobiyografisi (David Ogilvy: An Autobiography)’dir. Çok yazarlı bir kitap olan Reklam Yazma Sanatı (The Art of Writing Advertising) de Türkçe’ye çevrilmiş bir başka kitabıdır.
Sena SARI 2070140030 İstanbul üniversitesi radyo televizyon tbmyo. 2. öğretim.