LOAD LİNE YÜKLEME HATTI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3/A SINIFI.
Advertisements

LOAD LİNE YÜKLEME HATTI
DENGELENEREK ÇİZİLMESİ İSTENEN DÖNEL MERDİVEN
YAPI ELEMANLARI – TEMEL UYGULAMASI
İŞ BAŞI EĞİTİMİ (TOOLBOX TALK)
HARİTA OKUMA BİLGİSİ SORU 1: Haritaların alt kenar çizgisi hangi anayönü gösterir?    A. Doğu   B.  Batı  C.  Güney   D.  Kuzey   SORU 2: Haritanın sol.
HARİTA BİLGİSİ.
SU KAYNAKLARI MÜHENDİSLİĞİ
POSTA KESİTLERİ (EN KESİTLERİ)
Baca (Funnel) Köprüüstü (Navigation Bridge) Üstyapı (Superstructure) Hatch Güverte (Deck:)) Kreyn (Crane)
VE GEMİCİLİKTE KULLANILAN
TEKNİK RESİM DERSİ Öğr. Gör. Berivan Polat
Hentbol Oyun Kuralları
LİMANLAR Prof.Dr.Sedat KABDAŞLI.
Hazırlayan : M. Hakan SÜER. Çene-Serpinti Tirizleri Kayıcı bir teknenin en önemli özelliği bir köşe (çene) nin bulunmasıdır. Bu çeneye ayrıca bir tiriz.
GEMİ KONSTRÜKSİYONU Prof. Mustafa İNSEL Yard. Doç
GEMİ FORM PLANI (GEMİ ENDAZE PLANI) Gemi mühendisliğinde, bir gemi formunun kağıt üzerinde belirli bir ölçekle, teknik resim kuralları yardımıyla gösterilmesine.
BASİT EĞİLME ALTINDAKİ KİRİŞLERİN TAŞIMA GÜCÜ
TEK ODAKLI LENSLERİN ÇERÇEVEYE TESPİT TEKNİĞİ OPTİSYENLİK MESLEĞİNDE ÇERÇEVE BOYUTLARININ ÖLÇÜLMESİ YÖNTEMİ.
MTS 3022 TÜNEL AÇMA Prof. Dr. Turgay ONARGAN Prof. Dr. C. Okay AKSOY
TS EN CEPHE İSKELELERİNİN BELGELENDİRMESİ
NİVELMAN ÇEŞİTLERİ BOYUNA PROFİL NİVELMANI ENİNE PROFİL NİVELMANI
NİVELMAN ÇEŞİTLERİ PROFİL NİVELMANI.
Regresyon Örnekleri.
FRİBORD HESABI Derleyen: Ozan YURDUGÜL Istanbul Marine Project www
TESVİYE EĞRİLERİNİN ÇİZİMİ
BETONARME YAPILARIN PROJELENDİRİLMESİ DERSİ
INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA(SOLAS),1974
AçIk Maden OcağI İşletmecİlİğİ İŞ EMNİYETİ
BASİT EĞİLME TESİRİNDEKİ TRAPEZ KESİTLER Betonarme Çalışma Grubu
PREFABRİK SARNIÇ İZMİR YÖNDER KOLEJİ. AMAÇ VE HEDEF Prefabrik su sarnıcı projesi tarım ve yerleşim alanlarında su ihtiyacının ekolojik dengeyi bozmadan,
INCOTERMS 3) FREE ALONGSIDE SHIP ( FAS ) Satıcının Yükümlülükleri
Basit Eğilme Tesirindeki Prof. Yük. Müh. Adil ALTUNDAL
BASİT EĞİLME ALTINDAKİ KİRİŞLERİN TAŞIMA GÜCÜ
Satıcının Yükümlülükleri Alıcının Yükümlülükleri
ONDALIK KESİRLERİ KULLANAN SPOR DALLARI
ÖN DİZAYNDA AĞIRLIK HESABI. Her türlü geminin dizaynında gemiyi oluşturan ağırlıkların ön dizayn aşamasında doğru olarak hesaplanması geminin tekno-ekonomik.
ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: NAZİF GÜLEÇ : MURAT ONAY : ÖDEVİN KONUSU: TİCARET GEMİLERİNDE KULLANILAN TONAJLAR.
GEMİLERİN MUKAVEMETİ VE YAPISAL BÜTÜNLÜĞÜ. 8.1 GENEL MUKAVEMET KAVRAMI İç ve dış yükler altındaki bir yapının yapısal bütünlüğüne koruyabilme özeliği.
BÖLÜM 2 ARAÇ SINIFLANDIRMA
AZAMİ UZUNLUKLAR -Otobüs dışındaki motorlu araçlarda: 12.00m -Römorklarda : m. -İki dingilli otobüslerde : m.
PAYROTEKNİK MALZEMELER
GEMİ KULLANMANIN TEMEL PRENSİPLERİ
YOLCU GEMİLERİ KALABALIK YÖNETİM VE TEDBİRLER
GEMİ STABİLİTESİ.
“Omurga, Dip, Döşek Yapısı”
GEMİLERDE DİP YAPISI TEK DİPLİ GEMİLER ÇİFT DİPLİ GEMİLER.
OMURGA Lama Omurga Levha Omurga Kutu Omurga Yalpa Omurga 2/21/2018.
Haritadaki Kısaltmalar ve Semboller
VE GEMİCİLİKTE KULLANILAN
GMDSS GİRİŞ.
F=hA BATMIŞ YÜZEYLERE GELEN HİDROSTATİK KUVVETLER
DENİZ HUKUKU ISPS GÜVENLİK TEHDİTLERİ VE GÜVENLİK RİSKLERİ
PERSPEKTİF NEDİR ? Perspektif, doğadaki iki boyutlu ya da üç boyutlu cisimlerin bizden uzaklaştıkça küçülmüş ve renklerinin solmuş gibi görünmesine denir.
BASİT EĞİLME TESİRİNDEKİ TRAPEZ KESİTLER
IATA VE ICAO.
BEŞİNCİ HAFTA DERS NOTLARI
MERDİVENLER 8. HAFTA.
GELGİT NEDİR VE NASIL HESAPLANIR. GELGIT, AY VE GÜNEŞ’IN ETKISIYLE DENIZLERIN SÜREKLI YÜKSELIP ALÇALMASı OLAYıDıR.
İşaretleyiciler
Temel planlama elemanları
Kargo Veritabanı Derviş AYGÜN.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Objektif Çekilecek nesneden gelen ışıkları toplayarak film ya da sensör üzerine net düşmelerini sağlayan mercekler topluluğudur. Objektif seçerken şunlara.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kural – 1 Oyun Alanı.
Güverte (Deck:) ) Üstyapı (Superstructure) Hatch Kreyn (Crane ) Baca (Funnel) Köprüüstü (Navigation Bridge)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEKNOFEST ROBOTİK FETİH 1453 YARIŞMASI PLATFORM
BÖLÜM 4: Hidroloji (Sızma) / Prof. Dr. Osman YILDIZ (Kırıkkale Üniversitesi)
Sunum transkripti:

LOAD LİNE YÜKLEME HATTI

LOAD LİNE Ticari amaçla kullanılacak bir gemi teknesinin güvenle taşıyacağı yük ağırlığının belirtilmesi gerekmektedir. Fazla yük taşımak ve daha çok kazanmak isteye armatörü denetlemek için daima göz önünde duran bir simge, bir kontrol göstergesi bulunmalıdır. İşte bu sebepten gemilerin her iki bordasında her zaman görünecek ve okunacak şekilde bazı işaretler yazılır.

LOAD LİNE Sigorta markaları da denen bu tür işaretler Uluslararası tüzüklerle 80 GRT den yukarı bütün gemilere uygulanması zorunlu olan, gemilerin bordalarına gösterilen biçimde işlenen ve ticaret gemilerinin hertürlü şartlar altında emniyetle seyretmesini sağlama amacını güden simgelerdir. Bu markalara, tanıtıcısı olan Samuel Plimsoll’un hatırasına ‘Plimsoll Markaları’ da denir. 80 GRT’den yukarı bütün gemilerde uygulanması zorunlu olan yükleme hattı (Load Line) markası Kılavuz tekneleri, gezinti yatları, liman tarayıcıları... için zorunlu değildir.

LOAD LİNE Yükleme hattı markalarının her biri geminin sancak ve iskele bordası üzerine, saclardan silinmeyecek, bozulmayacak biçimde 32 mm derinlikte zımba ile işlenir. Gemilerin onarımı sırasında bu markanın bulunduğu saclar değişirse, Lloyd kurumlarının göndereceği uzmanlar denetiminde yeniden zımbalama işi yapılır. Genellikle koyu renkli zemin üzerine açık renk boya ile boyanan hatların boyları 22,86 cm ve aralıkları 5,08 cm dir. Yuvarlak dairenin ortasında bulunan yatay hat üzerinde Lloyd kurumunun tanınma harfleri bulunur. Bu hat aynı zamanda yaz yükleme hattını oluşturur.

LOAD LİNE Yükleme hattı markalarının her biri geminin sancak ve iskele bordası üzerine, saclardan silinmeyecek, bozulmayacak biçimde 32 mm derinlikte zımba ile işlenir. Gemilerin onarımı sırasında bu markanın bulunduğu saclar değişirse, Lloyd kurumlarının göndereceği uzmanlar denetiminde yeniden zımbalama işi yapılır. Genellikle koyu renkli zemin üzerine açık renk boya ile boyanan hatların boyları 22,86 cm ve aralıkları 5,08 cm dir. Yuvarlak dairenin ortasında bulunan yatay hat üzerinde Lloyd kurumunun tanınma harfleri bulunur. Bu hat aynı zamanda yaz yükleme hattını oluşturur.

LOAD LİNE R: Lloyd Register TF: Tropik tatlı su taşıma hattı (Tropical fresh water load line) F: Tatlı su taşıma hattı (Fresh water load line) T: Tropik taşıma hattı (Tropical load line) S: Yaz yükleme hattı (Summer load line) W: Kış yükleme hattı (Winter load line) WNA: Kuzey Atlantik kış yükleme hattı (Winter north atlantic load line)

LOAD LİNE

LOAD LİNE Yükleme yapan bir gemi sefer bölgesine ve bulunduğu mevsime uygun düşen bir yükleme hattına kadar yük alabilecektir. Örneğin, bir gemi Ocak ayı içerisinde Kanada’dan İngiltere için buğday yüklemek istiyorsa; gemi yükünü, yakıtını, suyunu ve kumanyasını aldığı zaman, bordadaki su seviyesinin “WNA” hattını geçmemesi gereklidir. Bunu aşarsa, Liman idaresi geminin seferine müsade vermez ve böyle gemiye “aşırı yüklü” (overload) denir.

ULUSLARARASI YÜKLEME SINIRI SÖZLESMESİ (INTERNATIONAL CONFERENCE ON LOAD LINES, 1966)

ULUSLARARASI YÜKLEME SINIRI SÖZLESMESİ Uluslar arası yükleme sınırı sözlesmesi gemilerin denizde can ve mal emniyetini korumak, yükleme sınırlarını tespit ederek prensipleri ve kaideleri belirlemek için 3 Mart- 5 Nisan 1966 tarihleri arasında yapılan konferanslar sonucu Londra’da kabul edilmistir. Bu sözlesme tüm dünya ülkelerinde geçerli olup 5 ana bölümden olusur;

ULUSLARARASI YÜKLEME SINIRI SÖZLESMESİ 1. Genel tanımlar ve terimler 2. Fribord tanımı için gerekli kosullar 3. Fribord tabloları ve düzeltmeler 4. Özel düzenlemeler 5. Bölgeler, alanlar ve mevsim devreleri

ULUSLARARASI YÜKLEME SINIRI SÖZLESMESİ Bu sözlesme, 24 m den büyük ticari gemiler için geçerli, asagıda özellikleri verilen gemiler için geçerli degildir. a) Savas gemileri b) Boyları 24 m den küçük yeni gemiler c) 150 gross tondan küçük tonajdaki mevcut gemiler d) Ticarette kullanılmayan tenezzüh yatları e) Balıkçı gemileri f) Kuzey Amerika’nın göllerinde, Hazar denizinde, La Plata, Perana ve Uruguay’da Punta Del Este arasında çizilen hatta kadar olan mıntıka içerisinde sefer yapan gemiler.

ULUSLARARASI YÜKLEME SINIRI SÖZLESMESİ Sözlesmede “Gemilerin Yükleme Sınırlarının Tayinine iliskin Kaideler” adı altında Ek-1 kısmı bulunmaktadır. Tahrik makineli gemiler veya tahrik makinesi olmayan gemilere (mavnalar, layterler) bu Ek-1’in 1-40 numara kaidelerine göre bir fribord tayin edilir. Kereste yükü tasıyan gemilerde ise, 1-40 numaralı kaidelere göre belirlenen fribordlara ilaveten, bu Ek-1’in 41-45 sayılı kaidelerine göre de kereste fribordları tayin edilir.

ULUSLARARASI YÜKLEME SINIRI SÖZLESMESİ FRiBORD Tanım-1: Gemilerin dalgalı denizlerde güvenli seyrini saglamak ve yaralanma halinde yedek deplasman saglamak üzere statik denge durumunu belirten yüklü su hattı üzerindeki ilave yüksekliktir. Tanım-2: Gemi boyunun tam ortasına rastlayan bordada, güverte çizgisinin üst kenarından fribord markası üst kenarına kadar ölçülen düsey mesafedir.(Sözleşme)

ULUSLARARASI YÜKLEME SINIRI SÖZLESMESİ Avantajları: Geminin kesit mukavemetini arttırır. Yaralanma halinde yedek deplasman saglar Büyük açılarda devrilme açısının artmasını ve böylece stabilitenin artmasını saglar Güvertenin ıslanması halinde teçhizat ve kargoyu korur. Yolcu ve mürettebat için güvenli bir ortam saglar.

1. GENEL TANIMLAR VE TERİMLER a. Boy (L) : % 85 derinlikte ölçülen Lbp veya aynı derinlikteki LWL‘nin % 96 sından büyük olanıdır. b. Bas Dikey (FP) : Geminin % 85 derinlikte bastaki en uç noktası. c. Kıç Dikey (AP) : Dümen rodu eksenidir. d. Kalıp Derinligi (D) :Omurga üst kenarından bordada fribord güvertesi kemeresi üst kenarına kadar dikine ve gemi ortasında ölçülen yüksekliktir.

1. GENEL TANIMLAR VE TERİMLER e. Gemi Eni (B) : Çelik teknelerde postaların dıs kenarlarında; baska malzemelerden yapılan teknelerde ise kaplama tahtalarının dıs kenarında, gemi ortasında ölçülen en büyük genisliktir. f. Gemi Ortası : Gemi boyu L’nin tam ortası g. Fribord güvertesi : Havaya yada denize açık su geçirmez perdelerin uzandıgı en üst sürekli güvertedir. Güverte çizgisi (300×25mm)boyutlarında olup fribord güvertesini tanımlar. h. Fribord Derinligi (DF): Gemide mevcut ise fribord güvertesi stringer levhası kalınlıgının ilavesi(TS) ile elde edilir.

1. GENEL TANIMLAR VE TERİMLER i. Fribord Blok Katsayısı : % 85 fribord derinligindeki blok katsayısıdır. j. Deplasman hacmi : 0,85 fribord derinlikteki tekne hacmidir. k. Fribord markası : 25 mm kalınlıgında, 300mm çapında bir daire olup bu daire, 450×25mm boyutlarında yatay bir çizgi ile daire merkezli çizginin üst kenarına gelecek sekilde kesilmistir.

1. GENEL TANIMLAR VE TERİMLER l. Fribord markasıyla beraber kullanılan çizgiler: Bu çizgiler fribord dairesi merkezinden gemi basına dogru 540 mm. mesafeye konan 25 mm kalınlıgında bir çizgiden itibaren bu çizgiye dik olarak çizilen 230 mm boyunda ve 25 mm kalınlıgında çizgilerdir. Bu yatay çizgiden fribord güvertesi levhasının üstüne kadar olan uzaklık o geminin yaz fribordunu gösterir. Bu çizgilerin yanına yükleme sınırını ifade eden harfler markalanır. Bu harfler 115 mm yükseklikte ve 75 mm genislikte olup ait oldugu yatay çizginin üstünde, hizasında veya altında olacak sekilde yazılabilir.

Asagıdaki yükleme sınırları kullanılır: LS : Yaz kereste yükleme sınırı LT :Tropik fribord LW : Kıs kereste yükleme sınırı LWNA : Kuzey Atlantik Kıs kereste yükleme sınırı LF : Yaz Tatlı su kereste yükleme sınırı LTF : Tropik tatlı su kereste yükleme sınırı