PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
RİSK KAVRAMI RİSKLERİN BELİRLENMESİ
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
MODÜL 4 Organizasyon.
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
WORLD CLASS MANUFACTURING
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Hazard Analysis and Critical Control Point
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
MERHABA.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Performans ölçme ve değerlendirme güz
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (CRM)
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Öğretimin Planlanması
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Matriks Organizasyon Yapısı
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ SÜREKLİ İYİLEŞTİRME-1 TOPLAM KALİTE KALİTE ÇEMBERLERİ İSTATİSTİK TEKNİKLER PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ TOPLANTI TEKNİKLERİ

KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ MÜŞTERİ ODAKLI ORGANİZASYON LİDERLİK ÇALIŞANLARIN KATILIMI PROSES YAKLAŞIMI YÖNETİMDE SİSTEM YAKLAŞIMI SÜREKLİ İYİLEŞTİRME VERİLERE DAYALI KARAR VERME YAKLAŞIMI TEDARİKÇİLERLE KARŞILIKLI FAYDAYA DAYANAN İLİŞKİLER

1-MÜŞTERİ ODAKLI ORGANİZASYON ORGANİZASYONLAR ; MEVCUT VE GELECEKTEKİ MÜŞTERİ İHTİYAÇLARINI ANLAMALI, MÜŞTERİ ŞARTLARINA UYMALI, MÜŞTERİ BEKLENTİLERİNİ DE AŞMAK İÇİN ÇABALAMALIDIR.

2-LİDERLİK LİDERLER ORGANİZASYONUN AMACINI VE YÖNÜNÜ BELİRLERLER. ORGANİZASYONUN AMAÇLARININ BAŞARILMASI İÇİN KİŞİLERİN KATILIMINI SAĞLAYACAK ORTAM OLUŞTURULMALIDIR.

UYGULAMA DIŞ ÇEVREDEKİ DEĞİŞİKLİKLERİ ANLAMAK VE TEPKİ VERMEK MÜŞTERİ, SAHİPLER, ÇALIŞANLAR, TEDARİKÇİLER, YEREL HALK VE GENELDE TOPLUMU DA İÇEREN TÜM FAYDA SAĞLAYANLARIN İHTİYAÇLARINI GÖZ ÖNÜNE ALMAK ORGANİZASYONDA HER SEVİYEDE PAYLAŞILAN DEĞERLERİ VE ETİK ROL MODELLERİNİ OTURTMAK GÜVEN KURMAK VE KORKUYU BERTARAF ETMEK GEREKLİ KAYNAKLARI SAĞLANMIŞ, SORUMLULUK VE YETKİLERİ DAHİLİNDE HAREKET EDEBİLECEK İNSANLARIN TEMİNİ İNSANLARIN YARDIMLAŞMALARINI DOĞAL HALE GETİRME, BUNU CESARETLENDİRME VE FARKINDA OLUNMASINI SAĞLAMAK AÇIK VE DÜRÜST İLETİŞİMİN DESTEKLENMESİ İNSANLARIN ÖĞRETİMLERİ, EĞİTİMLERİ VE İŞBAŞINDA YÖNETİLMELERİ MEYDAN OKUYUCU HEDEF VE AMAÇLAR KOYMAK BU HEDEF VE AMAÇLARA ULAŞMAK İÇİN STRATEJİLERİN UYGULANMASI

3-ÇALIŞANLARIN KATILIMI ÇALIŞANLAR BİR ORGANİZASYONUN TEMELİDİR. ÇALIŞMALARA TAM OLARAK DAHİL EDİLMELERİ KENDİ YETENEKLERİNİ ORGANİZASYONUN YARARINA KULLANMALARINI SAĞLAR.

UYGULAMA PROBLEM ÇÖZÜMÜ İÇİN SAHİPLENME VE SORUMLULUĞU KABUL GELİŞMELER İÇİN AKTİF OLARAK FIRSAT ARAMAK BİLGİ VE DENEYİMİ GÜÇLENDİRMEK ÜZERE AKTİF OLARAK FIRSAT ARAMAK GRUPLARDA /TAKIMLARDA BİLGİ VE DENEYİMİ SERBESTÇE PAYLAŞMAK MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMAYA ODAKLANMA ORGANİZASYON HEDEFLERİNİ İLERLETMEK İÇİN YARATICI VE YENİLİKÇİ OLMAK ORGANİZASYONU MÜŞTERİLERE VE TOPLUMA KARŞI DAHA İYİ TEMSİL ETMEK İŞİNDEN MEMNUNİYET ÇIKARMAK /İŞİNDEN MEMNUN OLMAK ORGANİZASYONUN PARÇASI OLMAKTAN HEYECAN VE GURUR DUYMAK

4-PROSES YAKLAŞIMI UYGUN KAYNAKLAR VE FAALİYETLER BİR PROSES OLARAK YÖNETİLİRSE İSTENİLEN SONUÇLARA DAHA ETKİN OLARAK ULAŞILABİLİNİR.

UYGULAMA SONUCA ULAŞMAK İÇİN PROSESLERİN TARİFİ PROSESLERİN ORGANİZASYON FONKSİYONLARIYLA OLAN ARA YÜZLERİNİN TANIMLANMASI PROSESLERİN YÖNETİMİ İÇİN AÇIK SORUMLULUK, YETKİ VE GÜVENİRLİLİK(SAHİPLİK) MUHTEMEL RİSKLERİN, İÇ VE DIŞ MÜŞTERİLERİN, TEDARİKÇİLERİN VE DİĞER FAYDA SAĞLAYANLARIN TANIMLANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ PROSES TASARIMINDA İSTENEN SONUCA ULAŞMAK İÇİN PROSES ADIMLARINA, AKTİVİTELERİNE, İŞ AKIŞLARINA, KONTROL ÖLÇÜMLERİNE, EĞİTİM İHTİYAÇLARINA, TECHİZATA, METOTLARA, BİLGİ, MALZEME VE DİĞER KAYNAKLARA ÖNEM VERİLMELİDİR.

5-YÖNETİMDE SİSTEM YAKLAŞIMI BELİRLİ BİR AMAÇ İÇİN BİRBİRLERİYLE İLİŞKİLİ PROSESLERİN OLUŞTURDUĞU SİSTEMİN; BELİRLENMESİ, ANLAŞILMASI, YÖNETİMİ ORGANİZASYONUN ETKİNLİĞİNİ VE VERİMLİLİĞİNİ ARTTIRIR.

UYGULAMA BELLİ BİR HEDEFİ ETKİLEYEN PROSESLERİN TANIMLANMASI VE GELİŞTİRİLMESİ SİSTEMİN, HEDEFE ULAŞMAK İÇİN ETKİN ŞEKİLDE YAPILANDIRILMASI SİSTEM PROSESLERİ ARASINDAKİ BAĞIMLILIĞIN ANLAŞILMASI SİSTEMİ ÖLÇÜM VE DEĞERLENDİRME YOLUYLA GELİŞTİRME KAYNAK SINIRLAMALARINI FAALİYETLER ÖNCESİ KOYMAK

6-SÜREKLİ İYİLEŞTİRME SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KURULUŞUN EN KALICI AMACI OLMALIDIR. PLANLA ÖNLEM AL UYGULA KONTROL ET

UYGULAMA GELİŞMELERİN UYGULANMASI POTANSİYEL GELİŞME ALANLARININ TANIMLANMASI İÇİN BELİRLENMİŞ MÜKEMMELLİK KRİTERLERİNİ KULLANARAK PERİYODİK TETKİKLERİN YAPILMASI TÜM PROSESLERİN ETKİNLİĞİNİN VE VERİMLİLİĞİNİN SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLMESİ ÖNLEME TABANLI AKTİVİTELERİN ÖZENDİRİLMESİ ORGANİZASYONDAKİ HER KİŞİNİN UYGUN SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ARAÇ VE METODLARIYLA DONATILMASI İÇİN EĞİTİM VE ÖĞRETİM İYİLEŞTİRMELERİ İZLEMEK, KILAVUZLUK İÇİN ÖLÇÜM VE HEDEFLER YERLEŞTİRMEK İYİLEŞTİRMELERİN FARKINA VARMAK

7-VERİLERE DAYALI KARAR VERME YAKLAŞIMI ETKİN KARAR VERME, VERİLERİN VE BİLGİLERİN ANALİZİNE BAĞLIDIR.

UYGULAMA HEDEFLERLE İLGİLİ ÖLÇÜMLERİN ALINMASI, VERİ VE BİLGİ TOPLANMASI VERİ VE BİLGİLERİN YETERLİ DOĞRULUKTA, GÜVENİLİR VE ERİŞİLEBİLİR GEÇERLİ METODLARLA VERİ VE BİLGİ ANALİZİNİN YAPILMASI UYGUN İSTATİSTİK TEKNİKLERİN DEĞERLERİNİN ANLAŞILMASI SEZGİ VE DENEYİMLE DENGELENMİŞ MANTIKSAL ANALİZ SONUÇLARININ TEMEL OLARAK KARAR VERME VE AKSİYON BAŞLATMA AMACIYLA KULLANILMASI

TEDARİKÇİLERLE KARŞILIKLI FAYDAYA DAYANAN İLİŞKİLER ORGANİZASYON VE TEDARİKÇİLERİ BİRBİRLERİNDEN BAĞIMSIZ OLMALARINA RAĞMEN KARŞILIKLI FAYDAYA DAYANAN İLİŞKİ DEĞER YARATIR .

UYGULAMA ANAHTAR TEDARİKÇİLERİN TANIMLANMASI VE SEÇİMİ ORGANİZASYON VE TOPLUMU GÖZETEREK KISA DÖNEM KAZANÇLARINI UZUN DÖNEM İTİBARINI HESABA KATARAK TEDARİKÇİ İLİŞKİSİ YERLEŞTİRMEK AÇIK VE TEMİZ İLETİŞİM KURMA BİRLEŞİK İYİLEŞTİRME VE ÜRÜN/PROSES İYİLEŞTİRME TEŞEBBÜSLERİ MÜŞTERİLERİN İHTİYAÇLARININ AÇIK OLARAK YERLEŞTİRİLMESİ GELECEK PLANLARININ VE BİLGİLERİNİN PAYLAŞIMI TEDARİKÇİ İYİLEŞTİRME VE BAŞARILARINI FARKETMEK

KALİTE ÇEMBERLERİ

ÇALIŞMANIN AMACI TÜM ÇALIŞANLARIN POTANSİYEL YETENEKLERİNİ KULLANABİLECEĞİ VE GELİŞTİREBİLECEĞİ, ÇALIŞMAYA ANLAM KAZANDIRAN BİR ORTAM HAZIRLAMAK.

BEKLENTİLER ÇALIŞANLARI DÜŞÜNMEYE YÖNLENDİRMEK, ÖNERİ SAYISINDAKİ ARTIŞ, ÖNERİ YAPAN KİŞİ SAYISINDAKİ ARTIŞ, ÖNERİDEKİ ÇEŞİTLİLİK, ÖNERİ KALİTESİNDEKİ ARTIŞ, ÇALIŞANLARI SORUNU ÜRETEN DEĞİL, ÇÖZEN KONUMUNA GETİRMEK. EKİP ÜYELERİNİN ÇEŞİTİNDEKİ ARTIŞ,

BEKLENTİLER ÇALIŞANLARI MAKİNANIN PARÇASI DEĞİL, EKİBİN ÜYESİ OLDUĞUNU HİSSETTİRMEK ANKET ÇALIŞANLARIN İŞVERENE OLAN GÜVENİNİ ARTTIRMAK.

BEKLENTİLER ÇALIŞANLAR TARAFINDAN ÇALIŞMA ORTAMININ TEMİZ VE DÜZENLİ TUTULMASINI SAĞLAMAK. DÜZEN TERTİP KOMİTESİ DEĞERLENDİRMESİ

ORGANİZASYON

ÜST KOMİTE ÖNERİLERİ İNCELEYİP, UYGULAMAYA KONULMASINA KARAR VERİRLER. ÇEMBERLERİN YAKIN DESTEKÇİSİDİRLER. TAKDİR VE ÖDÜLLENDİRME PROSEDÜRÜNÜ YÜRÜTÜRLER.

ÇEMBER KOORDİNATÖRÜ ÇEMBERLERİN İŞLEYİŞİNDEN, EĞİTİM İHTİYAÇLARININ BELİRLENİP, PLANLANMASINDAN, ÖNERİLERİN TOPLANIP, TASNİF EDİLMESİNDEN, İLETİŞİM PANOSUNUN DÜZENLENMESİNDEN SORUMLUDUR.

PROJE TAKİP FORMU EKİBİN ADI : EKİBİN ÜYELERİ: ...................... (L) / .......................(S) .............. / ............... / ............... / ................ / ................... AMAÇ: HEDEF: BAŞ. TARİHİ BİT. TARİHİ TOPLANTI NO TARİH

ORGANİZASYON

LİDER EKİBİNİN İSTATİSTİK TEKNİKLERİ UYGULANMASINDA, TOPLANTILARINI DÜZENLENMESİNDE, GEREKLİ BİLGİLERİ TEMİNİNDE, PROJELERİNİ RAPORLANMASINDA YARDIMCI VE YOL GÖSTERİCİDİR.

GENEL YAKLAŞIMLAR ÇEMBER TOPLANTILARI MESAİ SAATLERİ İÇİNDE VEYA DIŞINDA HAFTADA VEYA ONBEŞ GÜNDE BİR OLABİLİR. EĞİTİME YÖNELİK HER TÜRLÜ ALETİN BULUNDUĞU BİR TOPLANTI ODASI DÜZENLENMELİDİR.

GENEL YAKLAŞIMLAR ÇEMBER ÜYELERİNİN SAĞLIK İLE İLGİLİ BİR SORUNLARI OLMADIĞI SÜRECE TOPLANTIYA KATILMALARI ESASTIR. ÇEMBERİN LİDERİ BÖLÜM YÖNETİCİSİ OLABİLECEĞİ GİBİ BAŞKA BİRİMİN YÖNETİCİSİ DE OLABİLİR.

GENEL YAKLAŞIMLAR HER ÇEMBER İLK TOPLANTI TARİHİ İLE NİHAİ RAPORUN VERİLDİĞİ TARİH ARASINDAKİ SÜRE 3-4 AYDAN FAZLA OLMAMALIDIR. HER ÇEMBER KENDİSİNE BİR HEDEF BELİRLEMELİDİR. ÇEMBERLER GÖZLEM VE UYGULAMALARINI FERDİ VEYA GRUP HALİNDE KONULARINA AİT SAHADA YAPABİLİRLER.

GENEL YAKLAŞIMLAR TÜM PERSONEL İHTİYAÇ DUYULDUĞUNDA ÇEMBERLERE YARDIM DESTEK VERİR. HER ÇEMBER KENDİSİNE BİR HEDEF BELİRLEMELİDİR. ÇEMBERLER GÖZLEM VE UYGULAMALARINI FERDİ VEYA GRUP HALİNDE KONULARINA AİT SAHADA YAPABİLİRLER.

TOPLANTI NEDİR ? GURUBUN ETKİN İLETİŞİMİNİ SAĞLAMAK, PLANLI VE SONUÇ GETİRİCİ BİR TARTIŞMA PLATFORMU OLUŞTURMAK, EKİP RUHUNU YARATMAK, FARKLI UZMANLIK SAHALARINDAKİ KONULARDA BİLGİ AKIŞINI VE ÇALIŞMA KOORDİNASYONUNU GELİŞTİRMEK İÇİN GURUP ELEMANLARININ PLANLI VE AMAÇLI OLARAK BİR ARAYA GELMESİNE TOPLANTI DENİR.

TOPLANTI VERİMLİ BİR TOPLANTININ GERÇEKLEŞMESİ İÇİN TOPLANTI ÖNCESİ, TOPLANTI SIRASI, TOPLANTI SONRASINDA YAPILMASI GEREKLİ FAALİYETLER VARDIR.

TOPLANTI ÖNCESİ TOPLANTININ AMACI NET BİR BİÇİMDE BELİRLENMELİDİR. TOPLANTININ GÜNDEMİ BELİRLENMELİDİR. SÜREYİ ETKİN KULLANANBİLMEK. ÖNCEDEN HAZIRLIK YAPABİLMEK. İNCELENMESİ GEREKEN BİLGİ VE DOKÜMANLARI TOPLANTIDAN ÖNCE DAĞITILMALIDIR. TOPLANTININ YAPILACAĞI YERDE KULLANILACAK EKİPMANLAR HAZIR DURUMDA OLMALIDIR.

TOPLANTI SIRASI TOPLANTININ AMACI AÇIKLANMALI VE ANLAŞILMASI SAĞLANMALIDIR. GÜNDEM MADDELERİNE ZAMAN DAĞILIMI YAPILIP SÜRE ETKİN KULLANILMALIDIR. KATILANLARIN RAHAT KONUŞMALARI TEŞVİK EDİLMELİDİR. ANA KONUDA SAPILMASINA ENGEL OLUNULMALIDIR. MUTABAKAT VE ANLAŞMAZLIK NOKTALARI AÇIKLIĞA KAVUŞTURULMALIDIR.

TOPLANTI SIRASI OLUŞAN KARAR VE AKSİYONLARI KİMLERİN YAPACAĞI ÖZETLE TEKRAR EDİLMELİDİR. KARŞILIKLI KONUŞMALAR, ARAYA VE ÖNEMSİZ AYRINTILARA GİRMELER ÖNLENMELİDİR. BİR SONRAKİ TOPLANTI TARİHİ BELİRLENMELİDİR.

TOPLANTI SONRASI TOPLANTI NOTLARI MÜMKÜN OLDUĞU KADAR ERKEN DAĞITILMALIDIR. FAALİYETLERİN İLERLEMESİ İZLENMELİDİR.

TOPLANTI TUTANAĞI EKİBİN ADI : EKİBİN ÜYELERİ: ...................... (L) / .......................(S) .............. / ............... / ............... / ................ / ................... AMAÇ: HEDEF: TOP.NO TARİH SAAT GÖRÜŞÜLEN KONULAR : KARARLAR : NE YAPILACAK KİM SÜRE BİR SONRAKİ TARİH ÜYELERİN İMZASI :

TOPLANTIDA KARŞILAŞILACAK OLASI SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ TOPLANTI NOTLARINDA AKSİYON İÇİN MUTABAKAT SAĞLANAMAMASI, MUTABIK KALINMIŞ VE KALINMAMIŞ NOKTALARI ÖZETLEYEREK GÖRÜŞMELERİN NE DURUMDA OLDUĞU BELİRLENİR. TOPLANTININ ORTASINDA BİRİSİ DAHA FAZLA BİLGİ EDİNMEK İÇİN TOPLANTIYI BIRAKMASI, ANA NOKTADAN SAPILMASI, ÖNEMSİZ AYRINTALARA GİRİLMESİ, “ASIL NOKTADAN UZAKLAŞTIK”, “ASIL NOKTAYA GERİ DÖNEBİLİR MİYİZ?” TOPLANTI YAPILMADAN KARAR VERİLMESİ, KARARLARIN TOPLANTIDAN SONRA TERSİNE ÇEVRİLMESİ,

TOPLANTIDA KARŞILAŞILACAK OLASI SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ ÖZGÜVENİ AZ OLAN ÜYELERİN ÇEKİMSER KALMASI, “TEBESSÜM” GİBİ TEŞVİK EDİCİ İŞARETLER VERİLİR. EĞER VEREBİLECEĞİ KATKISI OLDUĞU DÜŞÜNÜLÜRSE KONUŞMAYA DAVET EDİLİR. TOPLANTININ BİR ÜYENİN TEKELİNDE GEÇMESİ, İNSANLARIN İLGİSİNİN KAYBETTİĞİ AÇIK OLARAK GÖRÜLDÜĞÜNDE ARAYA GİRİLMELİDİR VE “DEMEK Kİ SÖYLEDİĞİNİZ .......... DIR.” DİYEREK ÖZETLEYEREK DİĞER ÜYELERE GEÇİLİR. SÜREKLİ KENDİ GÖRÜŞÜNÜ SAVUNUYOR İSE, DİĞER GÖRÜŞLERİ TAM OLARAK ANLAYIP ANLAMADIĞI KONTROL EDİLMELİDİR. ANLAMIŞ İSE KARŞI ÇIKMA GEREKÇELERİ AÇIKLATILMALIDIR. KARAR VERİLDİKTEN SONRA HALA GÖRÜŞMEYE DEVAM EDİLMESİ, BİLGİSİNE BAŞVURULAN KİŞİNİN HALA TOPLANTIDA BULUNMASI,

LİDERİN ÖZELLİKLERİ YAPILAN İŞLERİ YAPICI BİÇİMDE ELEŞTİRMEK. MOTİVE ETMEYE ÇALIŞMAK, EKİBİN İŞİ YAPIŞ ŞEKLİ İLE İLGİLİ TEK BAŞINA KARAR ALMAMAK. EKİBE DANIŞMAK. DİĞER ÜYELERİN VEYA EKİBİN BAKIŞ AÇISINI GÖRMEK VE DEĞER VERMEK. KENDİ GÖRÜŞÜNÜ DİĞERLERİNİN ÜSTÜNDE GÖRMEMEK. EKİBE YARDIMCI OLACAK BİLGİLERİ EKİBE ULAŞTIRMAK, GELİŞMELERDEN HABERDAR ETMEK.

LİDERİN ÖZELLİKLERİ ATMOSFERİ CANLI TUTMAK, GÖRÜŞ AYRILIKLARINI ÖNE ÇIKARTMAK, UYUŞMAZLIKLARI CESARETLE ELE ALMAK, EKİBİN HEDEFİNİ SÜREKLİ ÖNE ÇIKARTMAK, AÇIK VE DÜRÜST OLMAK, KONUŞANI DİNLEMEK, SÖZLÜ / SÖZSÜZ TEPKİ İLE ANLADIĞINI GÖSTERMEK,

FİKİRLERİ ÖLDÜRMEK İSTERSENİZ ONU DAHA ÖNCE DE DENEDİK. ÇOK FAZLA ZAMAN ALIR. MALİYETİ FAZLA, SENİN İŞİN DEĞİL, İMKANSIZ. HAKLI OLABİLİRSİN FAKAT...... MANTIKSIZ BİR FİKİR. ŞİRKETİMİZ ÇOK KÜÇÜK. ŞİMDİ ZAMANIMIZ YOK.