ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Kadir Has Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Araştırmaları Merkezi’nin amacı disiplinlerarası araştırmalar ve kadın ve toplumsal cinsiyet.
ÖĞRETİM YILI HAZİRAN GÜNDEM MEVCUT DURUM İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİM-ÖĞRETİM, ARAŞTIRMA İYİLEŞME ÇALIŞMALARI STRATEJİLERİMİZ.
Eğitim Bilimleri Bölümü

REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu
TÜBİTAK Bilimsel Araştırma Projelerini Hazırlama Eğitimi Şubat 2014
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
LOGO TÜBİTAK Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu MSc. Gülşah ÇELİK Proje.
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Prof. Dr. Mustafa Dülger Hocamız.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
ÖZET Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalındaki öğretmen adaylarına Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında anlattıkları derslere sistemli ve çok.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
BİDEB Fonlarının genel tanıtımı
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
AKYURT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Avrupa Birliği Eğitim Programları
YGS DENEME SINAVI SORU HAZIRLAMA KOMİSYONU TOPLANTISI
Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu Abdullah Gül Üniversitesi Gelen Öğrenciler ve Uluslararasılaşma 23 Ekim 2015.
Çevre ve Doğa Bilimleri Uygulama Araştırma Merkezi Bülteni Ekim-Kasım-Aralık 2015.
Bitlis Eren Üniversitesi
Yrd.Doç.Dr. Özden ŞAHİN İZMİRLİ Proje Yürütücüsü Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.
2015 UYGULAMASINDA ÖNCE ( ARASI TEŞVİK DEĞERLENDİRME İÇİN) A.GEÇİCİ AKADEMİK TEŞVİK KOMİSYONU (ÜNİVERSİTE DÜZEYİNDE) B.GEÇİCİ ÖN.
TÜBİTAK. TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNİK ARAŞTIRMA KURUMU(TÜBİTAK) Üniversite, kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarınca yürütülen ar-ge faaliyetlerine destek.
EGE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 40.YIL Adres Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Bornova,
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
İNSANİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ.
Prof. Dr. Cemil Öztürk EPDAD Başkanı Marmara Üniversitesi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
TÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK DERNEĞİ
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BÖLÜM HAKKINDA 2004 yılında kurulan bölümümüzde; dilin bir araç olarak kullanıldığı sözel anlatımlar, geleneksel gösteri sanatları, toplumsal uygulamalar, festivaller.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ 6550 Sayılı Kanun Kapsamında
EĞİTİM FAKÜLTESİ Akademik Yılı Genel Kurul
Sunum transkripti:

ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ KURULUŞ: 1997 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ A.D. SINIF EĞİTİMİ A.D.

Temel Eğitim Bölümü KURULUŞ 1997

Kurucu Hocamız Prof. Dr. Mahmut TEZCAN 1967-2005 (Göreve Başlama-Emeklilik)

Bölüm Etkinlikleri ve Hizmetleri Okul Öncesi Eğitimi ve Sınıf Eğitimi alanlarına öğretmen ve akademisyen yetiştirme Üniversitemizin çeşitli birimlerinde ve farklı kamu kuruluşlarında yöneticilik, kurul üyeliği, koordinatörlük veya danışmanlık görevlerini üstlenme Projeler yürütme Bilimsel araştırmalar ve yayınlar yapma Konferans, seminer ve kongreler düzenleme Bilimsel toplantılarda yer alma

PROJELERİMİZ Yıldırım, H. H., Yıldırım, S., CEYLAN, E., YETIŞIR, M. İ.: Türkiye Perspektifinden TIMSS 2011 Sonuçları. Türk Eğitim Derneği TEDMEM Analiz Dizisi I, Ankara. (2013, Mayıs). Yıldırım, H. H., Yıldırım, S., YETIŞIR, M. İ.,& CEYLAN, E.: PISA 2012 Türkiye Ulusal Ön Raporu. MEB, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Ankara. (2013, Aralık). Yrd. Doç. Dr. Eren Ceylan, Yrd. Doç. Dr. M. İkbal Yetişir: ODTÜ Teknokent AR-GE Projesi: VİTAMİN-Kazanım Değerlendirme Uygulaması Projesi: Türkiye'de Özel Okullardaki Ortaokul Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Alanındaki Yeterliklerinin Belirlenmesi ve Akademik Gelişimlerinin Takibi . Yrd. Doç. Dr. Ayşegül Bayraktar: BAP Projesi: İlkokul 2. Sınıf İngilizce Dersi Meyveler (Fruits) Ünitesinin Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Başarıya Etkisi (15.12.2014-05.08.2015).   Yrd. Doç. Dr. Onur Çalışkan , Arş. Gör. Serkan Keleşoğlu: Cebeci Yerleşkesi Bitki Envanteri (2014).

ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRETİM ELEMANLARININ KATILDIĞI PROJELER Prof. Dr. Gelengül Haktanır: TR0801.06 numaralı ve okul öncesi eğitimin güçlendirilmesi amaçlı “Erken Eğitimi Seç” başlıklı Avrupa Birliği Projesinin içindeki projelerden biri olan, UNICEF Türkiye Temsilciliği’nin teknik desteği ile MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen proje kapsamında “MEB Okul Öncesi Eğitim Programını Güncelleme Komisyonu” Üyeliği, Program Geliştirme Uzmanlığı ve Komisyon Koordinatörlüğü (Ocak 2012 – Eylül 2013). Prof. Dr. Gelengül Haktanır: 115K419 numaralı ve “Okul Öncesi Öğretmenleri için e-Mentörlük Temelli Eğitim (e-MENTE: OÖÖ)” başlıklı TÜBİTAK 1001 projesinde araştırmacı ve koordinatör (Kasım 2015 - Temmuz 2017). Prof. Dr. Çağlayan Dinçer: TÜBİTAK Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında oluşturulan “Kişiler Arası Bilişsel Problem Çözme Programının Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yaygınlaştırılması”başlıklıProjede Yürütücü (9.12.2005-1.7.2009). Prof. Dr. Çağlayan Dinçer: Comenius 2.1 Project: Teacher Induction: Supporting the Supporters of Novice Teachers in Europe (TISSNTE) Proje Ortağı (2006-2009). Prof. Dr. Çağlayan Dinçer: Milli Eğitim Bakanlığı, Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı ve Merkezi Finans ve İhale Birimi’nin Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Hibe Programı kapsamında ve Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği ortaklığında oluşturulan CFCU/TR 0801.06-03-299 nolu «Anaokuluna Gidiyorum: Oynuyorum, Öğreniyorum» başlıklı Projede Yürütücü (17 Aralık 2010-16 Aralık 2011). Prof. Dr. Çağlayan Dinçer: TÜBİTAK Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında 113K713 nolu "İnanılmaz Yıllar (The Incredible Years) Öğretmen Sınıf Yönetimi Programının Sınıf Ortamına Uyarlanması: Türkiye Örneklemi" başlıklı Projede Yürütücü (15.4.2014-15.12.2016).

Doç. Dr. Dilek Acer: 110K269 Numaralı «Tasarım Öğretimi Programı (Mimarlık Ve Çocuk Öğretim Programı)’nın Türk Kültürüne Uyarlanması, Etkililiği Analizi Ve Yaygınlaştırılması» Adlı TÜBİTAK (SOBAG) Projesi'nde Proje Yürütücüsü (01.10.2010 - 01.10.2012). Doç. Dr. Dilek Acer: «Sosyal Bilimler Alanında Proje Hazırlama Eğitimi» Adlı TÜBİTAK BİDEB Kapsamında Desteklenen Bilimsel Etkinlikte Proje Koordinatörü (20-22 Ocak 2014). Yrd. Doç. Dr. Ege Akgün: Milli Eğitim Bakanlığı, Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı ve Merkezi Finans ve İhale Birimi’nin Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Hibe Programı kapsamında ve Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği ortaklığında oluşturulan CFCU/TR 0801.06-03-299 nolu «Anaokuluna Gidiyorum: Oynuyorum, Öğreniyorum» başlıklı Projede Araştırmacı (17 Aralık 2010-16 Aralık 2011). Yrd. Doç. Dr. Ege Akgün: TÜBİTAK Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında 113K713 nolu "İnanılmaz Yıllar (The Incredible Years) Öğretmen Sınıf Yönetimi Programının Sınıf Ortamına Uyarlanması: Türkiye Örneklemi" başlıklı Projede Araştırmacı (15.4.2014-15.12.2016). Yrd. Doç. Dr. Müge Şen: TÜBİTAK 105K003 numaralı  “0-6 Yaş Türk Çocuklarında Erken Gelişim Evreleri  Ölçeği” ve “Erken Gelişim Evreleri: Sosyal-Duygusal Gelişim Ölçeği” nin Uyarlanması” başlıklı projede bursiyer (2005-2006).  Yrd. Doç. Dr. Müge Şen: Milli Eğitim Bakanlığı, Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı ve Merkezi Finans ve İhale Birimi’nin Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Hibe Programı kapsamında ve Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği ortaklığında oluşturulan CFCU/TR 0801.06-03-299 nolu «Anaokuluna Gidiyorum: Oynuyorum, Öğreniyorum» başlıklı Projede Araştırmacı (17 Aralık 2010-16 Aralık 2011). Yrd. Doç. Dr. Müge Şen: TR0801.06 numaralı ve okul öncesi eğitimin güçlendirilmesi amaçlı “Erken Eğitimi Seç” başlıklı Avrupa Birliği Projesinin içindeki projelerden biri olan, UNICEF Türkiye Temsilciliği’nin teknik desteği ile MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen proje kapsamında MEB Okul Öncesi Eğitim Programını Güncelleme Komisyonu Üyeliği (Ocak 2012 – Eylül 2013). Yrd. Doç. Dr. Müge Şen: 115K419 numaralı ve “Okul Öncesi Öğretmenleri için e-Mentörlük Temelli Eğitim (e-MENTE: OÖÖ)” başlıklı TÜBİTAK 1001 projesinde araştırmacı (Kasım 2015 - Temmuz 2017).

Arş. Gör. Dr. Ayşegül Ergül: Milli Eğitim Bakanlığı, Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı ve Merkezi Finans ve İhale Birimi’nin Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Hibe Programı kapsamında ve Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği ortaklığında oluşturulan CFCU/TR 0801.06-03-299 nolu «Anaokuluna Gidiyorum: Oynuyorum, Öğreniyorum» başlıklı Projede Yardımcı Araştırmacı (17 Aralık 2010-16 Aralık 2011). Arş. Gör. Dr. Ayşegül Ergül: 115K419 numaralı ve “Okul Öncesi Öğretmenleri için e-Mentörlük Temelli Eğitim (e-MENTE: OÖÖ)” başlıklı TÜBİTAK 1001 projesinde araştırmacı (Kasım 2015 - Temmuz 2017). Arş. Gör. Dr. Gökçe Karaman: Milli Eğitim Bakanlığı, Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı ve Merkezi Finans ve İhale Birimi’nin Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Hibe Programı kapsamında ve Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği ortaklığında oluşturulan CFCU/TR 0801.06-03-299 nolu «Anaokuluna Gidiyorum: Oynuyorum, Öğreniyorum» başlıklı Projede Yardımcı Araştırmacı (17 Aralık 2010-16 Aralık 2011). Arş. Gör. Dr. Gökçe Karaman: 111K161 numaralı ve “5–6 Yaş Çocukların Erken Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Etkileşimli Kitap Okuma Programı’nın Etkililiğinin İncelenmesi” başlıklı TÜBİTAK 1001 Projesinde Bursiyer (2011- 2013). Arş. Gör. Dr. Burcu Çabuk: Milli Eğitim Bakanlığı, Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı ve Merkezi Finans ve İhale Birimi’nin Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Hibe Programı kapsamında ve Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği ortaklığında oluşturulan CFCU/TR 0801.06-03-299 nolu «Anaokuluna Gidiyorum: Oynuyorum, Öğreniyorum» başlıklı Projede Yardımcı Araştırmacı (17 Aralık 2010-16 Aralık 2011).

TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ BAŞKANI PROF. DR. ERTEN GÖKÇE  Sınıf Eğitimi A.D.   Prof. Dr. Erten GÖKÇE (A.D. Bşk. /Böl. Bşk. Yrd.)   5 Prof. Dr. 3 Doçent 5 Yrd. Doç. Dr. 1 Öğr. Gör. Dr. 3 Arş. Gör. 1 Uzman Okul Öncesi Eğitimi A.D. Prof. Dr. F. Çağlayan DİNÇER (A.D. Bşk.)   1 Prof. Dr. 1 Doç. Dr. 2 Yrd. Doç. Dr. 3 Arş. Gör. Dr. 3 Arş. Gör.

Öğrenci Sayımız 352 lisans öğrencisi 92 yüksek lisans öğrencisi

Derslerimizden Uygulama Örnekleri

DOĞA YÜRÜYÜŞLERİ YAPTIK… ÖĞRENCİLERiMİZLE EĞİTİM AMAÇLI GEZİLER, DOĞA YÜRÜYÜŞLERİ YAPTIK…

Mezunlarımızla buluştuk…

Bir Annenin Çocuklarıyla “Etkileşimli Kitap Okuma” Uygulaması

Üniversitemize bağlı okulların eğitim komisyonlarında destek verdik… «A.Ü. Uygulama Anaokulu ve Çocuk Kulübü» öğrencileri OÖE Lisans Programı Öğrencileri ile Fakültemiz Büyük Kurul Salonunda, 2003.

A.Ü. VAKIF İO PROJE YAKLAŞIMI ÇALIŞTAYI, 26 AĞUSTOS 2010

A.Ü. VAKIF İ.O. İLE ESKİŞEHİR GEZİSİ «BABAMLA HEM TEKNEYE HEM DE TRAMVAYA BİNDİK AMA TRAMVAYDA UYUYAKALMIŞIM»

HİSARLIKAYA İ.O. VELİLERİ İLE EĞİTİM, 27 MAYIS 2008 POLATLI

FAKÜLTEMİZE DEĞER KATAN BÜTÜN ÖĞRETİM ELEMANLARIMIZ VE İDARİ KADROMUZA SAĞLIKLI VE KEYİFLİ GÜNLER DİLERİZ. ÖĞRETMENLERİMİZE DE FAKÜLTEMİZDE ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERLE BU TOPRAKLARDA YAŞAYAN BÜTÜN ÇOCUKLARIN GELİŞİMLERİNİ DESTEKLEYEREK YAŞAMA HAZIRLADIKLARI İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.