ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Tasarım Nedir? İhtiyaç duyulan bir ürünün, hizmetin ya da sürecin imalat için gerekli olan bütün özelliklerini belirleyerek, girdilerin sağlanması, işlenmesi.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Bilim ve Teknoloji haftası
Teknoloji Nedir?.
Temel Kavramlar Ar. Gör. Onur Dönmez.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve
21. Yüzyıl becerileri.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Tasarımı
BOTE218 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Birinci Bölüm: Temel Kavramlar Bayram Güzer.
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Eğitimde Program Geliştirme
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
Bilimsel düşünme becerileri
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
SINIF YÖNETİMİ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
1.BÖLÜM TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz  Teknoloji,  Eğitim Teknolojisi,  Öğretim.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Teknoloji Nedir?.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
BE BEP NEDİR ?.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME TEMEL KAVRAMLAR (I.HAFTA)
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ

Teknoloji Nedir? Teknoloji (Yunanca τέχνη (sanat) ve λογία (bilmek))  sözcüklerinin  birleşiminden oluşmuştur. İnsanoğlunun ihtiyaçlarına uygun yardımcı alet yapılması ya da üretilmesi için gerekli bilgi ve yetenek; Bir sanayi dalıyla ilgili üretim yöntemlerini, kullanılan araç, gereç ve aletleri kapsayan bilgi; Günümüzde veri paylaşımının en etkin bir biçimde kullanılarak keşiflere yön vermesinin etkin bir parçası; Bilimin üretim, hizmet, eğitim , ulaşım vb. alanlardaki sorunlara uygulanması;

Eğitim Teknolojisi Nedir Genelde eğitime, özelde öğrenme durumuna egemen olabilmek için ilgili bilgi ve becerilerin işe koşulmasıyla öğrenme veya eğitim süreçlerinin işlevsel olarak yapısallaştırılmasıdır.   Öğrenme-öğretme süreçlerinin tasarlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi işidir

Eğitim Teknolojisi Eğitim ortamlarının gerçek yaşamla tutarlılık göstermesi, yani somutlaştırılması ve öğrenci için anlamlı hale getirilmesi, öğrenci başarısına katkıda bulunan etkenlerin başında gelmektedir

Eğitim Teknolojilerinin amaçları Eğitim hizmetlerini daha geniş kitlelere götürmek: Çeşitli nedenlerle öğretmeni ve kaynağı olmayan öğrencilerimize bilgi ve iletişim teknolojileri aracılığı ile öğretim hizmetlerini ulaştırabiliriz. Öğretme-öğrenme süreçlerini daha verimli hale getirmek: Sürekli aynı araçları ve yöntemleri kullanmak yerine farklı teknoloji ve yöntemleri işe koşarak öğrenme sürecini zenginleştirmek, daha zevkli ve daha kalıcı olmasını sağlamak olarak ifade edebiliriz

Eğitim Teknolojilerinin amaçları Öğretme-öğrenme süreci ile ilgili etkinlikleri düzenlemek: Sınıf içinde veya dışında yaşanan öğretim süreçlerinde yeni yaklaşımların uygulanması Öğretme-öğrenme etkinliklerini bireyselleştirmek: Farklı öğrenme hızındaki öğrencilerimize daha fazla öğrenme olanağı tanıyabilmek veya onların hızlarına göre öğrenme süreçlerini yapılandırmak olarak tanımlanabilir.

Eğitim Teknolojilerinin amaçları Eğitim gereksinimlerini ve olanaklarını bilimsel araştırma konusu yapmak: Burada da kullandığımız ve iyi olduğunu düşünerek derslerimizle bütünleştirdiğimiz teknolojilerin ne düzeyde yararlı olduğu, ya da hangi koşullarda daha yararlı olabileceği gibi bir takım sonuçlara ulaşmak. Eğitim kurumlarını uygulamalı hale dönüştürmek: Sadece teorik bilgiyi kazandırmak değil amaç öğrencimizi aktif öğrenme stratejilerine yönlendirerek uygulamalı ve öğrendiği bilgiyi işe koşar hale getirmek.

Eğitim Teknolojilerinin amaçları Öğretim programlarında sürekliliği sağlamak: Sadece okul içi etkinliklerle sınırlı kalmamak, öğrencileri okul dışı etkinliklerde de gerek internet, gerek iletişim teknolojileri yoluyla öğretim sürecinin ayrılmaz bir parçası haline getirmek

Eğitim Teknolojilerinin amaçları Öğrenme sürecini öğrenci yeteneklerine uyarlamak: öğrencilerin öğrenme tercihlerine göre daha iyi öğrenebilecekleri araç ve gereçleri bu farklılıklara uygun olarak seçmek Eğitim ile ilgili sorunların çözümünü uygulamaya koymak: öğrenci başarısı ve öğrenmeye ilişkin sorunlar. Bu sorunları çözmek için teknoloji nerde ne boyutta kullanılmalıdır?

ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ Belirlenmiş hedefler uyarınca, daha etkili bir öğretim elde etmek için öğrenme ve iletişim konusundaki araştırmaların ve ayrıca insan kaynakları ve diğer kaynakların beraber kullanılmasıyla tüm öğrenme-öğretme sürecinin sistematik bir yaklaşımla tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesidir Süreç ve kaynakları öğrenme için tasarlama, geliştirme, kullanma, yönetme ve değerlendirme teorisi ve uygulamasıdır

Eğitim ve Öğretim Teknolojisi Eğitim Teknolojisi: İnsanın öğrenmesi olgusunun tüm yönlerini içeren problemleri sistematik olarak analiz etmek, bunlara çözümler geliştirmek üzere ilgili tüm unsurları (insan gücünü, bilgileri, yöntemleri, teknikleri, araç- gereçleri, düzenlemeleri vb.) işe koşarak uygun tasarımlar geliştiren uygulayan, değerlendiren, ve yöneten karmaşık bir süreçtir. Öğretim Teknolojisi: Öğretimin, eğitimin bir alt kavramı olduğu anlayışına dayalı olarak ve belirli öğretim disiplinlerinin kendine özgü yönlerini dikkate alarak düzenlenmiş teknolojiyle ilgili bir kavramdır

Eğitim Teknolojisine Sistem Yaklaşımı Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütünü meydana getirecek şekilde düzenlenmesidir Öğretim sisteminin en önemli unsurları – Öğrenciler – Öğreticiler – Öğretim materyalleri – Öğretme-öğrenme ortamlarıdır. Bu unsurlar öğretim amaçlarını gerçekleştirmek için düzenlenirler

Öğretimde Sistem Yaklaşımı Süreci Analiz Tasarım ve Geliştirme Değerlendirme

Analiz Öğretim sonunda öğrencilere kazandırılmak istenen amaçlar saptanır. – öğretim sonunda planlanan amaçlar Gereken önkoşul davranışlar belirlenir Öğretim sırasında hangi davranışlar kazanılırsa bu amaçlara ulaşılacak?

Tasarım ve Geliştirme Nasıl öğretelim? sorusuna cevap aranır Öğrencilerin amaçlarda belirtilen davranışlara sahip olma düzeylerini belirleyecek ölçme araçları geliştirilir

Değerlendirme Süreci değerlendirme – Uygulamadan önce öğretim tasarımının bütün aşamalarının değerlendirilmesi Ürünü değerlendirme – Uygulamada olan programın değerlendirilmesi