ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Teknoloji Nedir? Teknoloji (Yunanca τέχνη (sanat) ve λογία (bilmek)) sözcüklerinin birleşiminden oluşmuştur. İnsanoğlunun ihtiyaçlarına uygun yardımcı alet yapılması ya da üretilmesi için gerekli bilgi ve yetenek; Bir sanayi dalıyla ilgili üretim yöntemlerini, kullanılan araç, gereç ve aletleri kapsayan bilgi; Günümüzde veri paylaşımının en etkin bir biçimde kullanılarak keşiflere yön vermesinin etkin bir parçası; Bilimin üretim, hizmet, eğitim , ulaşım vb. alanlardaki sorunlara uygulanması;
Eğitim Teknolojisi Nedir Genelde eğitime, özelde öğrenme durumuna egemen olabilmek için ilgili bilgi ve becerilerin işe koşulmasıyla öğrenme veya eğitim süreçlerinin işlevsel olarak yapısallaştırılmasıdır. Öğrenme-öğretme süreçlerinin tasarlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi işidir
Eğitim Teknolojisi Eğitim ortamlarının gerçek yaşamla tutarlılık göstermesi, yani somutlaştırılması ve öğrenci için anlamlı hale getirilmesi, öğrenci başarısına katkıda bulunan etkenlerin başında gelmektedir
Eğitim Teknolojilerinin amaçları Eğitim hizmetlerini daha geniş kitlelere götürmek: Çeşitli nedenlerle öğretmeni ve kaynağı olmayan öğrencilerimize bilgi ve iletişim teknolojileri aracılığı ile öğretim hizmetlerini ulaştırabiliriz. Öğretme-öğrenme süreçlerini daha verimli hale getirmek: Sürekli aynı araçları ve yöntemleri kullanmak yerine farklı teknoloji ve yöntemleri işe koşarak öğrenme sürecini zenginleştirmek, daha zevkli ve daha kalıcı olmasını sağlamak olarak ifade edebiliriz
Eğitim Teknolojilerinin amaçları Öğretme-öğrenme süreci ile ilgili etkinlikleri düzenlemek: Sınıf içinde veya dışında yaşanan öğretim süreçlerinde yeni yaklaşımların uygulanması Öğretme-öğrenme etkinliklerini bireyselleştirmek: Farklı öğrenme hızındaki öğrencilerimize daha fazla öğrenme olanağı tanıyabilmek veya onların hızlarına göre öğrenme süreçlerini yapılandırmak olarak tanımlanabilir.
Eğitim Teknolojilerinin amaçları Eğitim gereksinimlerini ve olanaklarını bilimsel araştırma konusu yapmak: Burada da kullandığımız ve iyi olduğunu düşünerek derslerimizle bütünleştirdiğimiz teknolojilerin ne düzeyde yararlı olduğu, ya da hangi koşullarda daha yararlı olabileceği gibi bir takım sonuçlara ulaşmak. Eğitim kurumlarını uygulamalı hale dönüştürmek: Sadece teorik bilgiyi kazandırmak değil amaç öğrencimizi aktif öğrenme stratejilerine yönlendirerek uygulamalı ve öğrendiği bilgiyi işe koşar hale getirmek.
Eğitim Teknolojilerinin amaçları Öğretim programlarında sürekliliği sağlamak: Sadece okul içi etkinliklerle sınırlı kalmamak, öğrencileri okul dışı etkinliklerde de gerek internet, gerek iletişim teknolojileri yoluyla öğretim sürecinin ayrılmaz bir parçası haline getirmek
Eğitim Teknolojilerinin amaçları Öğrenme sürecini öğrenci yeteneklerine uyarlamak: öğrencilerin öğrenme tercihlerine göre daha iyi öğrenebilecekleri araç ve gereçleri bu farklılıklara uygun olarak seçmek Eğitim ile ilgili sorunların çözümünü uygulamaya koymak: öğrenci başarısı ve öğrenmeye ilişkin sorunlar. Bu sorunları çözmek için teknoloji nerde ne boyutta kullanılmalıdır?
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ Belirlenmiş hedefler uyarınca, daha etkili bir öğretim elde etmek için öğrenme ve iletişim konusundaki araştırmaların ve ayrıca insan kaynakları ve diğer kaynakların beraber kullanılmasıyla tüm öğrenme-öğretme sürecinin sistematik bir yaklaşımla tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesidir Süreç ve kaynakları öğrenme için tasarlama, geliştirme, kullanma, yönetme ve değerlendirme teorisi ve uygulamasıdır
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi Eğitim Teknolojisi: İnsanın öğrenmesi olgusunun tüm yönlerini içeren problemleri sistematik olarak analiz etmek, bunlara çözümler geliştirmek üzere ilgili tüm unsurları (insan gücünü, bilgileri, yöntemleri, teknikleri, araç- gereçleri, düzenlemeleri vb.) işe koşarak uygun tasarımlar geliştiren uygulayan, değerlendiren, ve yöneten karmaşık bir süreçtir. Öğretim Teknolojisi: Öğretimin, eğitimin bir alt kavramı olduğu anlayışına dayalı olarak ve belirli öğretim disiplinlerinin kendine özgü yönlerini dikkate alarak düzenlenmiş teknolojiyle ilgili bir kavramdır
Eğitim Teknolojisine Sistem Yaklaşımı Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütünü meydana getirecek şekilde düzenlenmesidir Öğretim sisteminin en önemli unsurları – Öğrenciler – Öğreticiler – Öğretim materyalleri – Öğretme-öğrenme ortamlarıdır. Bu unsurlar öğretim amaçlarını gerçekleştirmek için düzenlenirler
Öğretimde Sistem Yaklaşımı Süreci Analiz Tasarım ve Geliştirme Değerlendirme
Analiz Öğretim sonunda öğrencilere kazandırılmak istenen amaçlar saptanır. – öğretim sonunda planlanan amaçlar Gereken önkoşul davranışlar belirlenir Öğretim sırasında hangi davranışlar kazanılırsa bu amaçlara ulaşılacak?
Tasarım ve Geliştirme Nasıl öğretelim? sorusuna cevap aranır Öğrencilerin amaçlarda belirtilen davranışlara sahip olma düzeylerini belirleyecek ölçme araçları geliştirilir
Değerlendirme Süreci değerlendirme – Uygulamadan önce öğretim tasarımının bütün aşamalarının değerlendirilmesi Ürünü değerlendirme – Uygulamada olan programın değerlendirilmesi