ARAZİ ISLAHI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

Dr. Bülent SÖNMEZ Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü TARIM ALANLARINDA ÇÖLLEŞME İLE MÜCADELE POLİTİKALARI.
T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIMSAL YAYIM VE DANIŞMANLIK.
Prof.Dr.Mehmet Tunç ÖZCAN
1 Konu 20: YENİ TARIM KANUNU. AMAÇ ; Tarım sektörünün ve kırsal alanın, kalkınma plân ve stratejileri doğrultusunda geliştirilmesi ve desteklenmesi için.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Türkiye’de Tarım. Türkiye'de Tarım İnsanların toprağı işleyerek ekme ve dikme yoluyla ondan ürün elde etmesi faaliyetine tarım denir.
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Yönlendirme Komitesi Toplantısı Su Tahsis Modeli Bilgilendirme Sunumu Dr. İsmail Kaan Tunçok Su Kaynakları Uzmanı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 13 Nisan.
DEVİR SONRASI SULAMA ŞEBEKELERİNİN PERFORMANSINA GENEL BİR BAKIŞ Prof.Dr. Hasan DEĞİRMENCİ Yrd.Doç.Dr. Çağatay TANRIVERDİAraş.Gör. Gülşah ÜĞLÜ Kahramanmaraş.
1 ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI Su Yönetimi Genel Müdürlüğü.
CUMHURİYET DÖNEMİ TARIM Savaş Sonrası TÜRKİYE EKONOMİSİ VE AVRUPA BİRLİĞİ.
1/30. 2/30  6200 sayılı Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun  167 sayılı Yeraltısuları Hakkında Kanun  1163 sayılı.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Metodoloji 13 Nisan 2016 Su Yönetimi.
1 Şubat 2014 Başbakanlık Müsteşarlık Makamına ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Çölleşme İle Mücadele Ulusal Eylem Programının(ÇMUEP) Yenilenmesi ÇEM ÇMUEP Hazırlama Ekibi Çölleşmeyle Mücadele Ulusal Koordinasyon Birimi Toplantısı,
08 Temmuz 2013 Online (gerçek zamanlı) Yüzey Suyu İzleme Sistemleri Konulu TAIEX Çalıştayı T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
2 SANAYİ ALANININ ŞEHİR MERKEZİNE GÖRE KONUMU 3 Kastamonu Belediye Başkanlığı olarak şehirdeki her iki eski sanayi sitesinin şehir yerleşik alanı içerisinde.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
AĞAÇLANDIRMA VE GENÇLEÇTİRME ÇALIŞMALARININ BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİĞE ETKİSİ İsmail KÜÇÜKKAYA Orm. Yük. Müh.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
ZAMAN Ç İ ZELGELER İ İ LE VER İ ML İ L İ K ANAL İ Z İ BİTİRME ÖDEVİ.
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
TARIM ALANI. Okulumuz serası Çukurova Kalkınma ajansı projesi kapsamında 2013 yılında yapılmıştır. Seralarımız toplam 1.5 dönüm olmak üzere iki seradan.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
ARAZİ TESVİYESİ.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
KOSGEB BATUHAN ŞEN
Aydın Ekonomi Zirvesi 11 Ekim 2014
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TOPRAK ANA.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
Türkiye’de ve Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliği
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI
Hayvancılık İşletmelerinde Sürü Yönetimi
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
ÖZ GELİRLER.
DÜNYADA ORGANİK TARIM Günümüzden yaklaşık 1,5-2 milyon yıl önce ilk insanların dünya yaşamı içinde yer aldığı sanılmaktadır. Bu zamanda dünyada insan yaşamı.
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP)
Sayılarla WWF 50+ yıllık tecrübe (Kuruluş yılı 1961) 100+ ülke Yıllık
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
T.C. TİCARET BAKANLIĞI KOOPERATİFÇİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ YENİLENEBİLİR ENERJİ ÜRETİM KOOPERATİFLERİ Turna TURNA KARABÜK, KASIM 2018.
  (2 Ay) 2015 (2 Ay) İhracat
SULAMA YÖNTEMLERİ Prof. Dr. A. Halim ORTA.
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
HAZİRAN – ARALIK ÇALIŞMA RAPORU
YAĞ BİTKİLERİNDE DESTEKLEME POLİTİKALRININ
Sunum transkripti:

ARAZİ ISLAHI

ARAZİ ISLAHI Kapalı Drenaj; bitki kök bölgesinde bulunan fazla suyun uzaklaştırılarak, bitkiye doğal gelişmesini sağlayabilecek ortamı hazırlamaktır. Bu sayede tuzluluk ve alkalilik sorunları da çözülmektedir. Yapısı bozulmuş ve geçirgenliği çok düşük olan alkali (sodyumlu) toprakların ıslahı için ülkemizde en fazla kimyasal madde olarak jips kullanılmaktadır.

ARAZİ ISLAHI ARAZİ ISLAHININ ÜLKEMİZDEKİ KISA TARİHÇESİ Ülkemizde kapalı drenaj çalışmaları 1961 yılından bu yana devam etmektedir. Arazi ıslahı çalışmaları, Mülga Toprak Su Genel Müdürlüğü, Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve İl Özel İdaresi tarafından yapılmıştır. Drenaj, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı görev alanına 639 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile girmiştir. Bunun akabinde Arazi Islahı ve Sulama Sistemleri Daire Başkanlığı kurulmuştur.

ÇALIŞILAN SORUNLU SAHA ARAZİ ISLAHI VERİLER ALAN (HA)  ÇALIŞILAN SORUNLU SAHA BİTEN DEVAM EDEN İHALE AŞAMASINDA ŞANLIURFA 69.500 56.450 6.050 7.000 AMASYA 21.250 3.413 10.837 MERSİN 21.100 6.800 3.700 10.600 ADANA 29.161 3.161  - 26.000 OSMANİYE 12.000 TOPLAM 153.011 69.824 20.587 62.600

ARAZİ ISLAHI Drenaj Çalışmalarının Faydaları: 7670 km’si Şanlıurfa İlinde, 652 km’si Amasya İlinde, 630 km’si Mersin İlinde, 548 km’si Adana İlinde olmak üzere ülke genelinde toplam 9.500 km Kapalı Drenaj Borusu döşenmiştir. Bu alanlarda tarımsal verimlilik katlanarak artmıştır.

ARAZİ ISLAHI DRENAJDAN ÖNCE Harran Ovasında hiç ekilemeyen veya düşük verimli 9.000 ha alanda %100 verim artışı sağlanmıştır. Pamukta ortalama verim 500 kg/da olmuştur. Çorak arazilerde %100 verim artışı olurken, drenaj problemi olan arazilerde %50 verim artışı sağlanmıştır. DRENAJDAN SONRA

ARAZİ ISLAHI Tarla İçi Yol: Proje kapsamında yapılan tarla içi yollar sayesinde, tarımsal mekanizasyon daha etkili ve verimli kullanılmış; erken ekim, hasat ve ulaşımlarını rahatlıkla yapmaları sağlanmıştır. Bugüne kadar projeler kapsamında 1.377 km tarla içi yolu yapılmıştır. TARLA İÇİ YOL ÖNCESİ TARLA İÇİ YOL SONRASI

ARAZİ ISLAHI Köy İçi Yol: Proje kapsamında yürütülen köy içi yol çalışmaları sayesinde, köy sakinleri çamurlu yollarda gidip gelmekten kurtarılmıştır. Bugüne kadar projeler kapsamında 605 km köy içi yolu yapılmıştır. KÖY İÇİ YOL ÖNCESİ KÖY İÇİ YOL SONRASI

KÖY İÇİ GÖL ALANI ÖNCESİ KÖY İÇİ GÖL ALANI SONRASI ARAZİ ISLAHI Köy İçi Göl Alanı : Harran Ovasında 106 köyde taban suyu kaynaklı 181 adet köy içi göl alanı ıslah edilerek köyler sağlıklı ve modern alana kavuşmuştur. KÖY İÇİ GÖL ALANI ÖNCESİ KÖY İÇİ GÖL ALANI SONRASI

ARAZİ ISLAHI Taşlılık: Taşlı Arazi Islahı genelde Toplulaştırma projelerimizin içinde yapılmaktadır. Bugüne kadar 14 ilde 24.341.298,93 m3 taş toplanarak 3.200 ha alan tarıma kazandırılmıştır.

ARAZİ TOPLULAŞTIRMA VE TİGH PROJELERİNDE TAŞ TOPLAMA SIRA NO İl ADI TAŞ TOPLAMA (m3) 1 AKSARAY 593.99,54 2 AYDIN 3.942,75 3 BİNGÖL 30.726,29 4 BURDUR 48.236,89 5 DENİZLİ 15.248,96 6 KAYSERİ 24.900,00 7 NİĞDE 2.993.230,11 8 NEVŞEHİR 163.961,67 9 ADIYAMAN 191.638,43 10 KİLİS 2.906.992,37 11 GAZİANTEP 739.285,38 12 ŞANLIURFA 8.133.036,38 13 MARDİN 3.529.486,52 14 DİYARBAKIR 4.966.604,64 TOPLAM 24.341.289,93 3.200 Ha alan tarıma kazandırıldı.

ARAZİ ISLAHI Eğitimlerimiz Ülkemizde yaklaşık 2.500.000 ha drenaj problemli alan bulunmaktadır. Bu problemli alanların tespiti ve çözümü için Genel Müdürlüğümüz tarafından arazi tesviye ve tarla içi drenaj projelerinin etüt, planlama, projeleme ve uygulama eğitimleri verilmektedir. Bu kapsamda taşra ve merkez teşkilatımızdan 294 personele eğitimler verilmiştir.

SULAMA SİSTEMLERİ

SULAMA SİSTEMLERİ GÖREVLERİMİZ VE YAPILANLAR Bakanlığımızın sulama konularındaki politika ve stratejilerini belirlemek. Üretimin tarımsal desteklerle entegrasyonu sağlanacak şekilde, sulama yönetimi için gerekli temel veriler üretilmektedir. DSİ Genel Müdürlüğünün yatırım programına teklif ettiği sulama projeleri için Değerlendirme Raporları hazırlanmaktadır.

SULAMA SİSTEMLERİ GÖREVLERİMİZ VE YAPILANLAR Su kullanım etkinliğini artırılmak. Sulama Sistemlerine Yönelik Hibe Destekleri: Basınçlı Sulama Sistemlerinin kurulumu için 2014 yılı sonu itibariyle 9.526 proje için 227 milyon TL hibe ödemesi yapılarak yaklaşık 841 bin dekar alana hizmet götürülmüştür. Sulama Veri Tabanı Çalışmaları: Sulama Veri Tabanı hazırlıkları kapsamında yaklaşık 2,2 milyon hektar alanda sayısallaştırma çalışmaları tamamlanmıştır. 29 ilde eğitimler verilerek 435 teknik personel eğitilmiştir. Eğitimler devam etmektedir.

SULAMA SİSTEMLERİ Su kullanıcı örgütleri ile işbirliği yapmak: Su kullanıcı örgütlerinin etkinliklerine katılarak diyalog ortamı geliştirilmekte. Politika belirleyicilerle Su Kullanıcı Örgütleri arasında iletişim köprüsü kurulmaktadır. Sulamadaki enerji maliyetlerinin yüksekliği için çözüm yolları araştırılmaktadır.

KKYDP* Kapsamında Verilen Hibeler SULAMA SİSTEMLERİ Sulama Etkinliği Artırmaya Yönelik Diğer Çalışmalar Sübvansiyonlu kredi kapsamında (Ziraat Bankası- Tarım Kredi Kooperatifleri) düşük faizli kredi desteği sağlanmaktadır. Bu kapsamda verilen krediler ve hibe ödemeleri : Yapılacak işler Bakanlığımız sorumluluğundaki Sulama Kooperatiflerinde sulama sonuçları izleme ve değerlendirme çalışmalarının yapılması, Destekleme Politikalarının Su Kısıtı Esas Alınarak Gözden Geçirilmesi Modern Sulama Sistemlerinin Yaygınlaştırılması Amacıyla Verilen Hibe ve Krediler KKYDP* Kapsamında Verilen Hibeler Düşük Faizli Krediler TOPLAM Proje Sayısı 9.526 218.028 227.554 Alan (da) 841.876 5.245.979 6.087.855 * Kırsal Kalkınma Yatırımlarını Destekleme Programı 2014-2018 yıllarını kapsayan 10. Kalkınma Planı Tarımda Su Kullanımının Etkinleştirilmesi Programı çalışmaları Bakanlığımızda Daire Başkanlığımızca koordine edilmektedir.

MEVCUT PARSELLERİN DURUMU SULAMA SİSTEMLERİ Sulama Etkinliği Çalışmaları MEVCUT PARSELLERİN DURUMU

MEVCUT PARSELLERİN DURUMU SULAMA SİSTEMLERİ MEVCUT PARSELLERİN DURUMU Ekonomik sulanabilir alan : 8,5 Milyon Ha Sulamaya açılmış alan : 6,0 Milyon Ha Sulamaya açılacak alan : 2,5Milyon Ha Sulama oranı : %55 - %60 Sulanmayan alan : 2 Milyon Ha dan fazla Yaklaşık kayıp (2.000.000*3.000)= 6 Milyar TL Mısır : 2 * 15 = 30 Milyon Ton

SULAMA ŞEBEKELERİNDE DURUM SULAMA SİSTEMLERİ SULAMA ŞEBEKELERİNDE DURUM   DSİ SULAMA ALANLARI-RAPOR-2011 DSİ Faal Sulama Alanı (Ha) Sulanan Alan (Ha) Oranı Sulama oranı % 70’e çıkması durumunda sulanacak alan (Ha) İlave kazanılan alan (Ha) AĞRI 7300 351 4.81% 5,110 4,759 ERZURUM 28903 10298 35.63% 20,232 9,934 IĞDIR 61900 28474 46.00% 43,330 14,856 KARS 7650 1357 17.74% 5,355 3,998 MUŞ 30544 4053 13.27% 21,381 17,328 Toplam 136297 44533 32.67% 95,408 50,875 SEBEPLERİ Ortalama işletme ve parsel büyüklükleri çok küçük Parseller çok hisseli

SULAMA SİSTEMLERİ BUĞDAY VE YEM BİTKİLERİNE AİT GELİR HESAPLAMASI BUĞDAY YERİNE TRİTİKALE VE İKİNCİ ÜRÜN OLARAK MISIR SİLAJI EKİMİNDE GELİR KARŞILAŞTIRMASI (Toplam alan 169.000 da)

SULAMA SİSTEMLERİ DSİ SULAMA ALANLARI Sulamaya açılacak alan; Yaklaşık : 2,5 milyon hektar İlk Yatırım Maliyeti : 10 Bin TL / Hektar Toplam Yatırım İhtiyacı : 25 Milyar TL Rehabilitasyon ihtiyacı olan sulama alanları; Yaklaşık : 3 milyon hektar Rehabilitasyon maliyeti : 5 Bin TL / Hektar Toplam Yatırım İhtiyacı : 15 Milyar TL * Toplam yatırım ihtiyacı : 40 Milyar TL * Ayrılan yıllık ödenek : 2 Milyar TL * Bu ödenekle gereken süre : 20 Yıl Şebekelerin ortalama ömrü 15 yıl civarındadır. Bozulma hızı yapım hızından daha yüksek. Bu yapıda sulama tesisleri sonsuza kadar tamamlanamaz.

SULAMA SİSTEMLERİ Sulama Etkinliği Çalışmaları Sulama randımanını etkileyen faktörler: Parsellerin parçalı ve küçük olması, İşletmenin küçük olması, Ekonomik ürün ölçeğinin yakalanamaması, Su kullanıcı örgütlerin yetersizliği, Şebekelerin eski olması, yenileme ihtiyacı, Üretici örgütlerinin yetersizliği, Çözüm önerileri: Şebeke rehabilitasyonu ve işletmesi özel sektöre verilebilir, Destek ödemeleri su ücretine bağlanarak tahsilat garanti edilir, Merkez veritabanı uygulaması ile tüm faaliyetler kayıt altına alınır, Kısa sürede rehabilitasyonlar tamamlanır. Etkin bir sulama yönetimi sağlanmış olur.

SULAMA SİSTEMLERİ Su iletimi ile, Tarımsal Sulama Yönetimi’ni ayırmak gerekir.

SULAMA SİSTEMLERİ KUYU VE TERFİ YÜKSEKLİĞİ 100 METRE KABUL EDİLEREK YAPILAN HESAPLAMALAR Ürünler Ürün Maliyeti¹ (Sulama Hariç) (TL/da) YERALTI SULAMA CAZİBE SULAMA POMPAJ SULAMA DESTEKLEME SEÇENEKLERİ Enerji Maliyeti¹ (TL/da) Toplam Maliyet (TL/da) Enerji Maliyetinin Toplam Maliyete Oranı (%) Sulama Ücreti² (TL/da) Sulama Ücretinin Toplam Maliyete Oranı (%) %25 Sübvanse %50 Sübvanse Buğday 150,1 91,2 241,3 37,8 18,0 168,1 10,7 29,5 179,6 16,4 28,3 18,9 Pamuk 700,5 284,3 984,8 28,9 28,5 729,0 3,9 70,0 770,5 9,1 21,7 14,4 Mısır(dane) 338,8 148,6 487,4 30,5 367,3 7,8 408,8 17,1 22,9 15,2 Şeker Pancarı 581,6 281,6 863,2 32,6 39,0 620,6 6,3 79,0 660,6 12,0 24,5 16,3 Çeltik 714,3 574,3 1.288,6 44,6 70,5 784,8 9,0 105,0 819,3 12,8 33,4 22,3 Armut 1.779,8 196,5 1.976,2 9,9 1.818,8 2,1 1.858,8 4,3 7,5 5,0 Portakal 1.541,6 212,1 1.753,7 12,1 51,0 1.592,6 3,2 100,0 1.641,6 6,1 6,0 Çiftçilerin tarımsal sulamada kullandığı elektriğin yıllık bedeli yaklaşık 3,58 Milyar TL’dir. BÜTÇE İHTİYACI 900 Milyon TL 1,8 Milyar TL Kaynak : 1-Tarımsal Ekonomi ve Politika Geliştirme Enstitüsü Müdürlüğü ( 2013 yılı için tahmini maliyetler alınmıştır) 2- Sulama Birliklerince Uygulanan Su Kullanım Hizmet Bedelleri (Cazibe sulama 6 grubun ortalaması, Pompaj sulama 4 grubun ortalaması ) Not : Pompa 22 kW gücünde 57,6 m3/h

SULAMA SİSTEMLERİ PAMUK İÇİN SULAMA MALİYETLERİ DEĞERLENDİRMESİ (Akçakale için ) Su Basma Yüksekliği (hm) Kısıtsız Sulamada Enerji Maliyeti (TL/da) Sulama Maliyetinin Ürün Olarak Karşılığı (kg/da) İşletme Bakım Gideri (TL/da) Sulama Hariç Maliyetin Ürün Olarak Karşılığı (kg/da) Toplam Maliyetin Ürün Olarak Karşılığı (kg/da) Kar Olarak Kalan Ürün (kg/da) Salma Sulama Basınçlı Sulama 10 39,77 25,57 36,15 23,25 16,43 447,27 498,36 485,45 1,64 14,55 30 119,32 76,71 108,47 69,74 570,68 531,94 -70,68 -31,94 50 198,87 127,85 180,79 116,23 643 578,43 -143 -78,43 70 278,42 178,99 253,11 162,72 715,32 624,92 -215,32 -124,92 100 397,75 255,7 361,59 232,45 823,8 694,66 -323,8 -194,66 150 596,62 383,54 542,38 348,67 1004,59 810,88 -504,59 -310,88

ARDAHAN, KARS, ARTVİN Kalkınma Projesi (AKAKP) DIŞ KAYNAKLI PROJELER ARDAHAN, KARS, ARTVİN Kalkınma Projesi (AKAKP) Projenin Amacı: Ardahan, Kars ve Artvin illerinde yoksulluğun azaltılması ve tarımsal üretimde gelişmenin sağlanmasıdır. Toplam bütçe : 26 milyon ABD İkraz tarihi : 10 Nisan 2010 Kapanış tarihi : 30 Eylül 2017 Finans Kaynakları: IFAD, Türkiye Cumhuriyeti, Faydalanıcılar Proje Bileşenleri Küçük üretici ve tarım dışı istihdam Köy altyapısı Kapasite geliştirme ve proje yönetimi

ÇORUH NEHRİ HAVZA REHABİLİTASYON PROJESİ DIŞ KAYNAKLI PROJELER ÇORUH NEHRİ HAVZA REHABİLİTASYON PROJESİ (2011 – 2018) Kredi Kuruluşu : JICA Bakanlık Bütçesi : 13.4 Milyon TL Toplam Proje Bütçesi : 109,1 MilyonTL Proje Uygulama Kurumları: Orman ve Su İşleri Bakanlığı Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı İl Özel İdareleri Proje Bileşenleri Üretimde doğal kaynakların sürdürülebilirliği ve yönetimi Üreticilerin gelirini arttırıcı faaliyetler Kapasite Geliştirme Danışmanlık Hizmetleri