VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Advertisements

ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
Yeni native mecranız. 2 Neotempo bünyesinde kurulan Yaratıcı Ekip, sizlerden gelen brief’ler üzerinde çalışıp, en etkili Native Reklam fikirlerini onayınıza.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Profesyonel bir Çevirmen Olmak İster misiniz? Öyleyse bu yazıyı mutlaka okuyun.
S. R. Ranganathan ve Bilgi Hizmetlerinin Geleneksel İlkeleri
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
BİLGİ ve VERİ GÜVENLİĞİ
SATIŞ SONRASI H İ ZMETLER Bu yönetmeli ğ in amacı; satın aldı ğ ımız malların satın aldıktan sonra, montaj, bakım ve onarım hizmetlerini düzenlemek ve.
Ömer AKKAYA Nazmi GÖKÇE KATILIMCI LİDERLİK. KATILIMCI L İ DERL İ K (Participative leadership) Katılımcı liderlik, liderin yönetim yetkisini grup üyeleriyle.
BİLGİSAYAR VİRÜSLERİ VİRÜSLER.
E- İş.
Pazarlama İlkeleri.
Açlığını Gider Detaylı Kullanım Kılavuzu
BASKETBOL TÜRKİYE TURU
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
İnternet'e Bağlanmak İçin Neler Gereklidir?
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
VİRÜSLER Nedir, nasıl bulaşır? Ne yapabilirim?.
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM ARAÇLARI
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Hazırlayanlar: Sinan AYTULU Emine DİLAVER Güneş KARTAL Hasan ATLI
Web Sitesi Taslağı Oluşturma
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
EKRAN KARTLARI.
Bugün ne öğreneceğiz ??? Dijital Vatandaş Nasıl Olunur?
Güvenli İnternet Kullanımı
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
Ömer BÖLÜKMEŞE Türkçe Öğretmenliği
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
BİLGİ GÜVENLİĞİ Güvenli Şifre Oluşturma Bilgi Gizliliği ve Güvenliği
PAZARLAMADA FİYATLAMA
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
İK MAKALESİ.
FAYDALI BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Veri Saklama Birimleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİNDE MAHREMİYET VE SIR SAKLAMA YÜKÜMLÜLÜĞÜ
Kesikli Olay benzetimi Bileşenleri
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
Tüketici Davranışları
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Medİkal görüntülerde doktor – hasta bİlgİ gİzlİlİğİnİn sağlanmasI
Sunum transkripti:

VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz 1314150014

GENEL BİLGİLER Viral pazarlama, adını virüslerin yayılma şeklinden almış ağızdan ağıza pazarlamanın bir alt kategorisidir. Viral pazarlama ağızdan ağıza (WOM) pazarlamaya eşit değildir ama en önemli kategorilerinden birisidir. En temel fark, viral pazarlamanın sonunda bir aksiyon olması ve bu aksiyonun oluşabilmesi için gerekli olan medyumun da pazarlamacı tarafından hazırlanması gerektiğidir. Viral pazarlamanın yükselen pazarlama değeri olmasının en önemli nedeni, pazarlama ortamlarının yüksek maliyetlere gelmesi ve karlılıkların bu ticari ortamda, geleneksel pazarlama maliyetlerini karşılayamamasıdır.

Viral Pazarlama Kurgusunun Temel Elementleri Günümüzde en çok kullanan medyum, yaygınlığı ve yüksek görsel-multimedya seçeneği ile internettir. Hemen her markanın, ürünün bir web sitesinin/bloğunun olduğu günümüzde, “arkadaşını getir”, “arkadaşını haberdar et” tarzı viral uygulamaların sayısı tüm viral pazarlama çalışmalarının büyük bir yüzdesini oluşturmaktadır. Bir viral pazarlama kurgusu düzenlemek için 3 temel elemente ihtiyaç duyulmaktadır. Birinden birisi dahi eksik/zayıf oluşursa, kampanyanın başarısı da zorlaşacaktır. Bu elementeler: Yayma motivatörü Alma motivatörü Yayılma ortamı (Medyum)

Yayma motivatörü Birisinin viral kurgusunun asıl amacı olan, iletmek istediği mesajı, seçtiği yayıcıların yayması için nedendir. Yayma motivatörü belirlenirken her türlü motivasyon kuramları kullanılabilmektedir: mecburi koşmak, maddi kazanç sunmak veya psikolojik ihtiyaçlara cevap vermek Bir konuyu ilk olarak bilmek, başkaları tarafından bu konuda takdir kazanmak en önemli motivatör olacaktır. Yayıcıların gururunu okşatmak yapılabileceği en garanti taktiktir.

Alma motivatörü Alma motivatörü viral kurguların bir diğer elementidir. Yayıcı mesajı iletmek için ikna edildikten sonra alıcıların bu mesajı almaları için en önemli motivatör söz konusu mesajın gücü olacaktır. Mesaj açık ve etkili olmalıdır Alma motivasyonlarına en başarılı örnekleri genellikle urun veya servisin sunduğu maddi nedenlerdir. Örneğin, G-mail 3 GB e-mail alanı, hızla tükenen Hotmail hesapları, gerçekten çok komik YouTube videoları birer “alma motivarörü” dür.

Yayılma ortamı (Medyum) Üçüncü ve çok kritik bir element ise medyum, yani yayılma ortamıdır. Ortamla ilgili dikkat edilmesi gereken en önemli özellikler, hızlı yaymaya elverişli olması, geniş kitlelere temas edebiliyor olması ve mesajları çok iyi ve anlaşılır şekilde taşıyabilecek kapasitede (görsel ve içerik olarak) olmasıdır. İnternet bu 3 özelliği de taşımaktadır. Alternatif olarak mobil telefonlar (yaygınlığını daha fazla olmasından ötürü) görülmekle beraber onların da taşıma kapasitelerinin düşüklüğü (ekran boyutu, SMS karakter sınırı vs.) sebebiyle hala internet en güçlü medyumdur.

Viral Pazarlamanın Temelleri Viral pazarlama, kişilerin dijital ürünleri elektronik postalarıyla başka kişilere gönderme ve onların da göndermesini teşvik etme üzerine dayalı iletişim ve dağıtım anlayışı olarak düşünülebilir. Üretici ve tüketicinin arasında dolaylı bir ilişki vardır: tüketiciler arabulucu rolünü alırken, üretici firma sadece birkaç kişiyle iletişimde bulunur. Bu işlemin virüse benzetilmesi de bilgilerin hızlı bir şekilde yayılmasından kaynaklanır. Amazon, Yahoo, Hotmail gibi üye networklarla nispeten viral pazarlama ürünleri daha hızlı tanıtılabilir. Çünkü firma ürününü tanıtmak için belli bir siteye girecek potansiyel tüketiciye bağlı değildir. Tüketici siteye başkaları tarafından yani arabulucu tüketiciler tarafından ulaşabilir duruma getirilir

Viral pazarlamanın kritik unsurları ürünü kullanarak her müşteri ister istemez bir satıcı olmaktadır, Bu ürün işletmenin ana ürünüdür, Viral pazarlama üçüncü sınıf pazarlamacılıktan daha güçlüdür. Çünkü arkadaştan gelen ima edilmiş onayını taşımaktadır. Viral pazarlamanın her hangi bir faaliyetini gerçekleştirirken değişik parazitlik efektler elde edilir ve istenilen amaca ulaşılır. Böylece yayılmış olan mesaj hedefe ulaştırılmaya çalışılır.