TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA BELGELERİ Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı.
Türkiye Çölleşme ile Mücadele Ulusal Eylem Planının UNCCD 10 Yıllık Stratejisi ve Raporlama Sürecine Uyumlaştırılması Projesi FAO Project Symbol: GCP/TUR/060/GFF.
Dr. Bülent SÖNMEZ Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü TARIM ALANLARINDA ÇÖLLEŞME İLE MÜCADELE POLİTİKALARI.
KOBİLER BÜYÜR TÜRKİYE BÜYÜR! KOSGEB KONYA MÜDÜRLÜĞÜ.
T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIMSAL YAYIM VE DANIŞMANLIK.
28 Nisan 2014 EDİRNE Prof. Dr. Naim SAĞLAM Fırat Üniversitesi, Su Ürünleri Fakültesi Su Ürünleri Yetiştiriciliği Bölümü 23119, Elazığ.
« Orman Ve Su İşleri Bakanlığı
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
1 Konu 20: YENİ TARIM KANUNU. AMAÇ ; Tarım sektörünün ve kırsal alanın, kalkınma plân ve stratejileri doğrultusunda geliştirilmesi ve desteklenmesi için.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI Su Yönetimi Genel Müdürlüğü AB Taşkın Direktifi Kapsamında Yürütülen Çalışmalar Işıl SAKIN Taşkın ve Kuraklık Yönetimi Daire.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Yönlendirme Komitesi Toplantısı Su Tahsis Modeli Bilgilendirme Sunumu Dr. İsmail Kaan Tunçok Su Kaynakları Uzmanı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 13 Nisan.
Özgür IRKIÇATAL Donanım Koordinatörü
DEVİR SONRASI SULAMA ŞEBEKELERİNİN PERFORMANSINA GENEL BİR BAKIŞ Prof.Dr. Hasan DEĞİRMENCİ Yrd.Doç.Dr. Çağatay TANRIVERDİAraş.Gör. Gülşah ÜĞLÜ Kahramanmaraş.
1 ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI Su Yönetimi Genel Müdürlüğü.
1/30. 2/30  6200 sayılı Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun  167 sayılı Yeraltısuları Hakkında Kanun  1163 sayılı.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
1 Caner GÖK Uzman. YÜZEYSEL SULAR VE YERALTI SULARININ İZLENMESİNE DAİR YÖNETMELİK Sayılı 11/02/2014 tarihli R.G.  Amaç Ülke genelindeki bütün.
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI İzleme Dairesi Başkanlığı Laboratuvarlar Şube Müdürlüğü GENEL MÜDÜRLÜK MAKAMI Haziran 2013 YÜZEYSEL SULAR VE YERALTI.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Çölleşme İle Mücadele Ulusal Eylem Programının(ÇMUEP) Yenilenmesi ÇEM ÇMUEP Hazırlama Ekibi Çölleşmeyle Mücadele Ulusal Koordinasyon Birimi Toplantısı,
08 Temmuz 2013 Online (gerçek zamanlı) Yüzey Suyu İzleme Sistemleri Konulu TAIEX Çalıştayı T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
1. İçerik Su Çerçeve Direktifi’ne göre Çevresel Hedefler ve Önlemler Programı Büyük Menderes Havzası Örneğinde Çevresel Hedeflerin Belirlenmesi ve Önlemler.
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi 3. Yönlendirme Komitesi Toplantısı.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
AĞAÇLANDIRMA VE GENÇLEÇTİRME ÇALIŞMALARININ BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİĞE ETKİSİ İsmail KÜÇÜKKAYA Orm. Yük. Müh.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
Yrd. Doç. Dr. Hikmet MARAŞLI Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Proje Yürütücüsü Türkiye.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
YETİŞKİN İYİLEŞTİRME BÜROSU
TUŞBA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Kırsal Kalkınmada Ortaya Çıkan Değişimler
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TOPRAK ANA.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
ARAZİ ISLAHI.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
CAZİBE MERKEZLERİ PROGRAMI Van Bilgilendirme ve İstişare Toplantısı
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
İhracat Genel Müdürlüğü
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
Türkiye’de ve Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliği
T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP)
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
Sayılarla WWF 50+ yıllık tecrübe (Kuruluş yılı 1961) 100+ ülke Yıllık
Yükseköğretim Kurulu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
ORTAK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Tarım Tarihi ve Deontolojisi Dersi 1.Hafta
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
TKGM KADASTRO DAİRESİ BAŞKANLIĞI “GAYRİMENKUL DEĞERLEME ÇALIŞTAYI”
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ ISLAHI VE SULAMA SİSTEMLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Kasım 2015

ARAZİ ISLAHI VE SULAMA SİSTEMLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI GÖREVLERİMİZ Sulama sonuçlarını izlemek, değerlendirmek ve iyileştirici tedbirler almak, Tarımsal sulamada verimliliği artırmak, uygun sulama tekniklerinin kullanılmasını sağlamak, Bakanlığın sulama ile ilgili politika ve stratejilerini belirlemek, Su kullanıcı örgütleri ile işbirliği yaparak sulama tesislerinin sürdürülebilirliğini sağlayıcı tedbirler almak, Sorunlu tarım arazilerini tespit etmek, ettirmek ve bu alanlara yönelik arazi ıslahı etütlerini ve projenin uygulamalarını yapmak, yaptırmak, Drenaj problemli sahaların etüt ve projelerinin uygulamalarını yapmak, yaptırmak, Su toplama havzalarında toprak ve su kaynaklarının korunması ile ilgili tedbirler almak, Dış kaynaklı kalkınma projelerini hazırlamak ve hazırlatmak, ulusal projelerle entegrasyonunu sağlamak,

ORGANİZASYON YAPISI

ARAZİ ISLAHI VE SULAMA SİSTEMLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI PERSONEL DURUMU BİRİM KOORDİNATÖR ZİRAAT MÜH. JEOLOJİ MÜH. KİMYA MÜH. JEOFİZİK MÜH. VETERİNER HEKİM HARİTA MÜHENDİSİ İŞÇİ (BÜRO GÖR.) İŞÇİ (TOPOĞRAF) PROGRAMCI ŞEF(BÜRO GÖR.) UZMAN MEMUR TOPLAM PERSONEL ARAZİ ISLAHI ÇALIŞMA GRUBU 1 8   11 SULAMA SİSTEMLERİ ÇALIŞMA GRUBU 14 17 İZLEME VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMA GRUBU 3 7 DIŞ KAYNAKLI PROJELER ÇALIŞMA GRUBU 2 SEKRETERLİK VE BÜRO TOPLAM 4 27 45

SULAMA SİSTEMLERİ SULAMA SİSTEMLERİ KONUSUNDA GÖREVLERİMİZ Sulama şebekelerinde sulama sonuçlarının izlenmesi; Bakanlığın sulama ile ilgili politika ve stratejilerinin belirlenmesi; Modern sulama sistemlerinin kullanımının yaygınlaştırılması; Su Kullanıcı Örgütleri ile işbirliği yapılması; Modern sulama sistemlerinin kurulumuna hibe desteği verilmesi; Sulama veritabanının hazırlanması. FAALİYETLERİMİZ KKYDP (Kırsal Kalkınma Yatırımlarının Desteklenmesi Programı) kapsamında bireysel sulamaların desteklenmesi, Sulama veritabanının hazırlanması, Basınçlı sulama sistemlerinin kurulumu için TC Ziraat Bankası ve Tarım Kredi Kooperatiflerince kullandırılan «Düşük Faizli İşletme ve Yatırım Kredilerinin» mevzuat düzenlemesi ve takibi.

SULAMA SİSTEMLERİ KIRSAL KALKINMA YATIRIMLARININ DESTEKLENMESİ PROGRAMI Kırsal Kalkınma Yatırımlarının Desteklenmesi Programı kapsamında Modern Basınçlı Sulama Sistemlerinin kurulumu 2006 yılından beri desteklenmektedir. Desteklemeler, 2016 yılına kadar devam edecektir. 2014 yılı sonu itibariyle toplam 9.526 projeye yaklaşık 227 Milyon TL hibe desteği verilerek 84.187 hektar alanda basınçlı sulama sistemi kurulumu sağlanmıştır. SULAMA TESİSLERİNİN SAYISALLAŞTIRILMASI  Amaç: Ülkemizde sulamaya açılan yaklaşık 5,9 milyon ha arazide bulunan, su depolama, iletim ve dağıtım yapılarının işletme haritalarının tüm öznitelik bilgileriyle sayısal ortama aktarılması, Sulama tesislerinde izleme ve değerlendirme çalışmalarının kolaylaştırılması, Yeni sulama yatırımların yönlendirilmesine ilişkin önceliklerin belirlenmesi; Parsel bazında net sulama suyu ihtiyaçlarının netleştirilip, su kaynakları potansiyeline göre ürün deseninin belirlenmesi, Tarımsal desteklemelerle entegrasyonu ve sulama yönetimi çalışmalarının güçlendirilmesidir.

ARAZİ ISLAHI TARIM ARAZİLERİNDE TABAN SUYU VE TUZLULUĞUN İZLENMESİ Amaç, tarım arazilerinde taban suyu ve tuzluluğu izlemek, sorunlu tarım arazilerini tespit etmektir. DRENAJ PROBLEMLİ ALANLARIN ISLAHI Türkiye genelinde tarım havzalarında bulunan tuzlu, tuzlu-alkali, alkali ve drenaj problemli alanların tespiti yapılmakta, problemin nedenleri ve çözümü konularında gerekli etüt, planlama ve projelendirme çalışmaları yapılarak saha uygulamaları ihale edilmektedir. Bu alanlarda, Tarla içi kapalı drenaj çalışmaları, Tarla içi yol yapımı, Köy içi göl alanlarının ıslahı  ve köy içi yolların yapımı, Açık tahliye kanallarının temizliği gibi işler yapılmaktadır.

ARAZİ ISLAHI KAPALI DRENAJ VE TİGH PROJELERİ PROJE ADI (2010-2015) ISLAH EDİLEN ARAZİ (HA) DÖŞENEN DRNJ. BORUSU (M) AÇIK DRENAJ KANAL TEMİZLİĞİ (M3) KÖY İÇİ GÖL ALANI ISLAHI (M3) KÖY İÇİ YOL TARLA İÇİ YOL KÖY SAYISI TAMAM LANMA ORANI (%) 1- ŞANLIURFA HARRAN OVASI (3.KISIM) 7.500,00 1.113.430,00 301.422,13 - 183.788 19 100 2- ŞANLIURFA HARRAN OVASI (5.KISIM) 5.000,00 669.602,00 171.160,56 156.215,25 143.584,30 48.239 27 3- ŞANLIURFA HARRAN OVASI (6.KISIM) 7.000,00 1.054.938,00 128.003,49 38.057,49 44.209,38 108.541 14 4- ŞANLIURFA HARRAN OVASI (7.KISIM) 1.047.808,00 98.214,75 121.985,33 211.662,50 141.067 45 5- ŞANLIURFA HARRAN OVASI (8.KISIM) 9.717,64 1.271.708,00 141.331,35 79.384,37 243.820 40 76 6- ŞANLIURFA HARRAN OVASI (9.KISIM) 10.508,25 1.538.632,00 38.862,80 171.760,86 57.684,23 196.323 41 75 7- ŞANLIURFA HARRAN OVASI (10.KISIM) 8.793,30 977.769,00 269.475,34 160.030,22 41.907,75 103.400 25 8- AMASYA SULUOVA GELDİNGEN OVASI 3.158,48 512.548,00 454.985,08 39.281 23 9- AŞAĞI SEYHAN (TARSUS) OVASI 3.790,50 476.170,19 561.560,50 28 65 10- ADANA YUMURTALIK OVASI 3.146,06 543.814,00 26.865,57 254.416 20 90 TOPLAM 66.114,23 9.206.419,19 2.023.684,64 789.380,50 605.298,09 1.318.875 282 82

ARAZİ ISLAHI İHALE AŞAMASINDA OLAN (YENİ) KAPALI DRENAJ VE TİGH PROJELERİ PROJE ADI PLANLANAN ALAN (HA) DÖŞENMESİ PLANLANAN DRENAJ BORUSU (M) 1- Seyhan ve Berdan Ovaları Tarla İçi Drenaj Rehabilitasyon ve TİGH Projesi 10.600 1.234.250 2- Osmaniye Kadirli Ovası Tarla İçi Drenaj Rehabilitasyon ve TİGH Projesi 12.000 1.514.000 3- Şanlıurfa Harran Ovası 11. Kısım Tarla İçi Drenaj ve TİGH Projesi 7.000 1.289.500 4- ASO 7YP1 ve 7YP2 Tarla İçi Drenaj ve TİGH Projesi 13.000 1.628.800 TOPLAM 42.600 5.666.550

DRENAJ ÇALIŞMALARI Trencherle Kollektörlerde Koruge Drenaj Borusu Döşenmesi Trencherle Geotekstil Filitre Sargılı Drenaj Borusunun Döşenmesi DRENAJDAN ÖNCE DRENAJDAN SONRA

DIŞ KAYNAKLI PROJELER TAMAMLANAN PROJELER Çorum–Çankırı Kırsal Kalkınma Projesi (1976-1984) (161.mil.USD) Erzurum Kırsal Kalkınma Projesi (1982-1989) (137.- mil.USD) Bingöl-Muş Kırsal Kalkınma Projesi (1990-2000) ( 53.- mil.USD) Yozgat Kırsal Kalkınma Projesi (1991-2001) ( 41.- mil.USD) Ordu-Giresun Kırsal Kalkınma Projesi (1996-2006) ( 60.- mil.USD) Anadolu Su Havzaları Reh. Projesi (2004-2011) (28 mil. USD) Tarımsal Yayım ve Uygulama Projesi (1984-1997) (351.- mil.USD) Doğu Anadolu Su Havzaları Reh. Pro. (1993-2001) (109.- mil.USD) Tarımsal Kapasitenin Geliştirilmesi Projesi (2001-2008) (600.- mil.USD) Sivas-Erzincan Kalkınma Projesi (2004 – 2013) (30.- mil. USD) Diyarbakır-Batman-Siirt Kalkınma Pro. (2008–2015) (37.- mil. USD)

DIŞ KAYNAKLI PROJELER DEVAM EDEN PROJELER Ardahan-Kars-Artvin Kalkınma Projesi (2010-2017) (26.4.mil.USD) Çoruh Nehri Havzası Rehabilitasyon Projesi (2012-2019) (15.55 mil.TL-) Göksu-Taşeli Havzası Kalkınma Projesi (2016-2022) (24.89 mil.USD)

ARDAHAN, KARS, ARTVİN Kalkınma Projesi (AKAKP) DIŞ KAYNAKLI PROJELER ARDAHAN, KARS, ARTVİN Kalkınma Projesi (AKAKP) Projenin Amacı: Ardahan, Kars ve Artvin illerinde yoksulluğun azaltılması ve tarımsal üretimde gelişmenin sağlanmasıdır. Toplam bütçe: 26 milyon ABD İkraz tarihi : 10 Nisan 2010 Kapanış tarihi: 30 Eylül 2017 Finans Kaynakları: IFAD, Türkiye Cumhuriyeti, Faydalanıcılar Proje Bileşenleri Küçük üretici ve tarım dışı istihdam Köy altyapısı Kapasite geliştirme ve proje yönetimi

ÇORUH NEHRİ HAVZA REHABİLİTASYON PROJESİ DIŞ KAYNAKLI PROJELER ÇORUH NEHRİ HAVZA REHABİLİTASYON PROJESİ (2011 – 2018) Kredi Kuruluşu : JICA Bakanlık Bütçesi : 13.4 Milyon TL Toplam Proje Bütçesi : 109,1 MilyonTL Proje Uygulama Kurumları: Orman ve Su İşleri Bakanlığı Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı İl Özel İdareleri Proje Bileşenleri Üretimde doğal kaynakların sürdürülebilirliği ve yönetimi Üreticilerin gelirini arttırıcı faaliyetler Kapasite Geliştirme Danışmanlık Hizmetleri

GÖKSU TAŞELİ KALKINMA PROJESİ (2016 – 2022) DIŞ KAYNAKLI PROJELER GÖKSU TAŞELİ KALKINMA PROJESİ (2016 – 2022) Proje Süresi : 2016-2022 Projenin Uygulama Alanı : Konya ve Karaman İllerinin Toroslarda yer alan dağlık kesimi Projenin Amacı : Konya ve Karaman illerinin az gelişmiş bölgelerinde yaşayan kırsal nüfusun gelirinin arttırılması ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesidir. Proje Bütçesi : Toplam bütçesi 24,89 milyon dolar olup, 18,5 milyon Doları IFAD kredisidir. Projenin ikincil derecedeki amaçları ise; Bölgede “İklim Değişikliğine Hazırlıklı” (Climate Smart) sürdürülebilir tarımsal üretim sisteminin kurulması, Küçük aile işletmelerinin teknik ve mali danışmanlık sağlanarak güçlendirilmesi,

10. KALKINMA PLANI TARIMDA SU KULLANIMININ ETKİNLEŞTİRİLMESİ PROGRAMI 2023 hedeflerine ve Onuncu Kalkınma Planının amaçlarına ulaşılabilmesi açısından önem taşıyan 25 adet “Öncelikli Dönüşüm Programları”ndan biri de «Tarımda Su Kullanımının Etkinleştirilmesi Programı»dır. Program, beş bileşenden oluşmuştur ve Koordinatörlüğünü Orman ve Su İşleri Bakanlığı yapmaktadır. Programın ikinci ve üçüncü bileşeninin sorumluluğu ise Bakanlığımıza verilmiş olup, bu görev Tarım Reformu Genel Müdürlüğünce yürütülmektedir.

10. KALKINMA PLANI TARIMDA SU KULLANIMININ ETKİNLEŞTİRİLMESİ PROGRAMI PROGRAMIN HEDEFLERİ GÖSTERGE MEVCUT DURUM HEDEFLENEN Tarla içi modern sulama yöntemlerinin uygulandığı alan % 20 % 25 Sulama oranı % 62 % 68 Sulama randımanı % 42 % 50 Modern sulama sistemi sayısı + % 10 / yıl Yeraltı suyu kullanımı - % 5 Eylem Planının tamamına baktığımızda Genel Müdürlüğümüzün 9, Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğünün 5, Eğitim Yayım ve Yayınlar Dairesi Başkanlığının 5, Bitkisel Üretim Genel Müdürlüğünün 1 adet olmak üzere Bakanlığımızın sorumlu olduğu toplam 20 adet eylem bulunmaktadır.