YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
Advertisements

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ ENGELLİLER UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 8 Mart Dünya Kadınlar Günü İÜ Engelli Kadın İstihdamını Tartışıyor Paneli
VAKIFLAR Bir hizmetin gelecekte de yapılabilmesi için belli şartlarda ve resmi bir yolla ayrılarak bir topluluk veya bir kimse tarafından bırakılan mal.
1 TR AVRUPA SOSYAL ŞARTI VE UYGULAMASI Prof. Dr. Rüçhan IŞIK.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Sosyal güvenlik Devletin; sosyal sigorta, sosyal yardım ve benzeri araçlarla halkın sosyal durumunu güvence altına almasıdır.
BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ÖZÜRLÜ KİŞİLERİN HAKLARI SÖZLEŞMESİ.
Amaç Öğrenme Hedefleri Katılımcıların; «Katılımcıların, Türkiye tarafından onaylanmış uluslararası sözleşmeler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.»
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1. 2 ULUSLAR ARASI TAAHHÜTLER ÇERÇEVESİNDE TÜRK CEZA KANUNUNDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER Danışman Hazırlayan Danışman Hazırlayan R.Bülent TARHAN Murat Selim.
Ceza Muhakeme hukukunun kavramı Ceza usul hukuku diğer Hukuk dalları ile ilişkisi Ceza Muhakeme hukukunun kaynaklari.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
Kadir AKTAŞ YASAMA UZMANI. Katılımda ana kurum AY-74 Başvuru hakkı, inceleme ve karar verme görevi 3071 sayılı dilekçe hakkının kullanılmasına dair kanun.
OSMANLI İMPARATORLUĞU’NUN DEMOKRATİKLEŞME HAREKETLERİ
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
“BEN ÇOCUĞUM HAKLARIMLA VARIM”
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÖZEL EĞİTİMDE YÖNETSEL DÜZENLEMELER
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
ÇOCUK HUKUKU VE ÇOCUK HAKLARININ ÖNEMİ, KONUSU VE KAYNAKLARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
DEMOKRASİ NASIL GELİŞTİ?
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
SHB268 ÇOCUKLUĞUN TARİHİ HAFTA ÇOCUK HAKLARI.
Sendikaların Uluslararası
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Düzgün iş.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
ABD’de engelli bireylere yönelik ilk yasa 1798 yılında çıkarılmış,
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
KONU XI AİHS’nin Kapsamı ve Başlıca Özellikleri
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
TEBLİGATIN İŞLEVİ Tebligatın adil yargılama hakkının sağlanması ve adaletin gerçekleştirilmesi açılarından ÖNEMLİDİR.
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
ULUSLARARASI HUKUKTA EŞİTLİK İLKESİ VE AYRIMCILIK YASAĞI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KKTC’DE ENGELLİ HAKLARI
ADR KONVANSİYONU
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Piyasa destek tedbirleri
TOPLUMSAL CİNSİYET PROBLEMLERİ VE HUKUK
İNSAN HAKLARI AÇIK EĞİTİM MATERYALLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HAZİRAN – ARALIK ÇALIŞMA RAPORU
Sunum transkripti:

YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER

İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi (1948) Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’nun kararıyla 10 Aralık 1948’de ilan edilmiştir. ülkemizde Bakanlar Kurulu Kararıyla 27 Mayıs 1949’da yayımlanmıştır.

yaşamın her alanında insanlar eşit haklara sahiptir. insanlar doğuştan eşit doğarlar, ilan edilen bütün hak ve özgürlüklerden yararlanabilirler. Ayrım gözetmeksizin herkes yaşama ve korunma hakkına, parasız ve uygun eğitim, çalışma ve sosyal güvenlik hakkına, ayrıca yasal başvuru hakkına sahip olmalıdır. Bu bildiride yer alan hakların güvenceye alınmasını ve uygulanmasını sağlamak için Avrupa Konseyi tarafından ortak bir sözleşme hazırlanmıştır.

Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi (1950) 4 Kasım 1950’de Roma’da imzalanmış, Türkiye bu sözleşmeyi 10 Mart 1954’te onaylayarak iç hukukuna dahil etmiştir. Herkesin yaşama, güvenlik ve adil yargılanma hakkı vardır. Hiç kimse insanlık dışı cezaya ya da zorunlu çalışmaya tabi tutulamaz. Hak ve özgürlükleri ihlal edilen kişiler mahkemeye başvurabilirler.

Sözleşmedeki ayrımcılık yasağı başlıklı madde, belirtilen hak ve özgürlüklerden yararlanmak için hiçbir ayrımcılığın yapılmamasını hükme bağlamıştır. Bu sözleşmenin ikinci bölümünde taraf devletlerin kabul ettikleri yükümlülüklere uymasını sağlamak için Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nin kuruluşu ve işletilecek süreç ile ilgili maddelere yer verilmiştir.

Avrupa Sosyal Şartı Ülkemizin üyesi olduğu Avrupa Konseyi tarafından 1961 yılında kabul edilen Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ni tamamlamayı hedefleyen temel bir uluslararası sözleşmedir. Ülkemiz tarafından 1961 yılında imzalanmış, 1989 tarihinde bazı maddeleri dışlanarak onaylanmıştır. 1996 yılında bazı düzenlemeler yapılarak Gözden Geçirilmiş Avrupa Sosyal Şartı tekrar imzaya açılmış, 1999 yılında yürürlüğe girmiş, ülkemizde de 2007 yılında onaylanmıştır.

Bütün bireylerin eğitim, mesleki rehberlik, mesleki eğitim, sağlık, istihdam, sosyal korunma ve ayrımcılığın önlenmesine yönelik temel hakları koruma altına alınmıştır. Engellilerin toplumsal yaşamda bağımsız olma, sosyal bütünleşme ve katılma hakkı tanımlanmıştır. (15.madde)

Birleşmiş Milletler Sakat Hakları Bildirisi BM Genel Kurulunun İnsan Hakları Evrensel Bildirisine ek olarak, 9 Aralık 1975 yılında yayımlanmıştır. 13 madde sakat terimi tanımlanmış, ÖG bireylerin ayrım gözetmeksizin toplumda bağımsız ve üretici bireyler olarak katılım hakları, toplumun da bu bireylere karşı sorumlulukları belirlenmiştir. bu bireylerin medeni, sosyal ve siyasi hakları belirtilmiş, eğitim, tedavi, ulaşım haklarına erişmeleri için gerekli düzenlemelerin yapılması

Bu hakların ÖG ve ailelerine tam olarak duyurulması için harekete geçilmesi ÖG üretken bireyler olarak toplumda yer alması için mesleki eğitim ve istihdamlarının sağlanması için uygun planlama ve uygulamaların yapılması gerektiği ifade edilmiştir. 3. madde: ÖG bireyler için her yerde eşitlik ilkesini belirtmektedir. Bu bildiriyle bütün engellilerin ayrım gözetmeksizin bütün haklarının güvence altına alınması sağlanmıştır.

Sakatların Mesleki Rehabilitasyonu ve İstihdamı Hakkında 159 sayılı Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) Sözleşmesi Cenevre’de 1 Haziran 1983 tarihinde imzalanan bu uluslararası sözleşme, Türkiye tarafından 8 Temmuz 1999 tarihinde 4407 sayılı yasa ile kabul edilmiş ve 10.07.1999 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanmıştır. ÖG bireyler için yaşamın her alanında fırsat eşitliği ve topluma tam katılımı için sosyal bütünleştirme ortamı bu bireylere göre uyarlanmış rehberlik, uygun mesleki eğitim, mesleki rehabilitasyon ve istihdam hizmetlerinin sağlanması uzman danışmanların yetiştirilmesi, kırsal ya da uzak yerleşim yerlerindeki engellilere bu hizmetlerin ulaştırılmasına ilişkin önemli tedbirler alınması

Çocuk Haklarına Dair Sözleşme (1989) İnsan Hakları Evrensel Bildirisi çerçevesinde BM Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilmiştir. Ülkemiz tarafından 14 Eylül 1990 tarihinde imzalanmış, 27 Ocak 1995 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanmış ve iç hukukumuza girmiştir. ayrım gözetmeksizin bütün çocukların doğmadan önce ve doğduktan sonra yasal olarak korunması, çocuk haklarının güvenceye alınması ve uygulanması için uluslararası işbirliği 23. madde: Taraf devletlerin zihin ya da bedensel engelli çocukların saygınlıklarını güvence altına alan, özgüvenlerini geliştiren ve toplumsal yaşama etkin biçimde katılmalarını kolaylaştıran şartlar altında yaşamaları için gerekli özel ve tıbbi bakım hizmetlerinin sağlanması, eğitim, mesleki eğitim, rehabilitasyon hizmetleri, bu çocukların gelişimlerini ve toplumla bütünleşmelerini artıracak etkinlikleri sağlamaya yönelik çalışmalar yapmaları gerekmektedir.