Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REMZİ BAYRAKTAR TİCARET MESLEK LİSESİ 2011 / 2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI ATAŞEHİR – 2012.
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
İŞLETMELERDE MESLEKİ EĞİTİMİ. ÖĞRENCİ REHBERİ Proje çalışmalarımızda saptadığımız önemli bir konu “öğrencilerimizin işletmelerde beceri eğitimine bilinçli.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME SÜRECİ NASIL OLACAK ? TEOG TERCİHLERİ NASIL YAPILACAK? Tercihler öğrencinin; Yerleştirme Esas Puanı(YEP) doğrultusunda açıklanan.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Mali Müşavirlik Mesleği ve Sınavları
ANADOLU MESLEK PROGRAMI ALAN SEÇİMİ Alan seçimiyle öğrenci geleceği ve kariyerini planlamada ilk adımı atmış olacaktır. Seçeceği alandaki başarısı.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI 1-TANIMI VE KAPSAMI işletmelerin kuruluşu, faaliyetlerine ait belgelerin tasnifi, kayıt işlemleri, dosyalama ve arşivleme işlemleri,
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. Ankara’da orta öğretim çağ nüfusu ’dir öğrencimiz orta okullarımızın 8. sınıfından muzun oldu. 9. sınıf.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
T.C. ALTINDAĞ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM - YÖNELTME Ankara, 2016.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
MEHMET SALİH BAL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ DAL SEÇİMİ (10. sınıftan, 11.sınıfa geçen öğrenciler için)
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
ÖZEL AKILLI OKUL SİNCAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
ILGAZ ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Uluslararası Pazarlama Araştırması
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
MALTEPE ANADOLU LİSESİ
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
Neden Mesleki ve Teknik Eğitim Okulları?
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
BİLECİK MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ TANITIM SUNUMU
Sağlık Bilimleri Fakültesi
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
HAZIRLAYANLAR: ARZU KİLİTCİ CALAYIR Bilişim Teknolojileri Alan Şefi
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
ORTAÖĞRETİM SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Meslekİ ve teknİk ortaöğretİm sİstemİ
Meslekİ ve teknİk ortaöğretİm sİstemİ
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan : Rifat ÖZEL

ALAN SEÇİMİ NEDİR? NİÇİN ALAN SEÇİMİ YAPILIR?

ALAN SEÇMEK GİDECEĞİN YÖNÜ TESPİT ETMEKTİR.

ALAN VE DAL SEÇİMİ SÜRECİ 1 – MESLEK SEÇİMİ YAPMAK, 2 – mesleğinin eğİtİmİnİn hangİ alan ve dalda verİLDİĞİNİN TESPİTİNİ YAPMAK, 3 – (9. SINIFIN SONUNDA) alan seçimi YAPMAK. 4 – 10. SINIFIN SONUNDA DAL SEÇİMİ YAPMAK.

MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI BİLGİSAYARLI MUHASEBE DALI

MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI BİLGİSAYARLI MUHASEBE DALI Tanımı: Muhasebecilik mesleğinin gerektirdiği, ticari işletmelerin faaliyetlerine ait belgelerin tasnif, kayıt, dosyalama ve arşivleme işlemlerini bilgisayar ortamında yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Bilgisayarlı muhasebe elemanlığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. İSTİHDAM ALANLARI Muhasebe ve Finansman alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; Finans, muhasebe ve dış ticaret gibi ticari faaliyeti olan her türdeki kurum/kuruluşlar, Muhasebe, ön muhasebe ve mali müşavirlik, Yeminli mali müşavirlikler, Şirket ve işletmelerin muhasebe birimleri vb. yerlerde çalışabilirler.

MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI ALANIN DERSLERİ 10. SINIF BİLGİSAYARDA KLAVYE KULLANIMI MUHASEBE-1 MESLEKİ GELİŞİM BİLGİSAYARDA OFİS PROGRAMLARI 11. SINIF BİLGİSAYARLI MUHASEBE MALİYE MUHASEBE 2 GİRİŞİMCİLİK ve İŞLETME YÖNETİMİ 12. SINIF MALİYET MUHASEBESİ ŞİRKETLER MUHASEBESİ İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ

MESLEKİ BECERİ EĞİTİMİ - 1 Meslek Lisesi İşletmelerde Beceri Eğitimi Meslek liselerinin diğer liseler göre en önemli farklarından biri de öğrencilerin 11. ve 12. sınıflarda staj yapmalarıdır. Meslek liselerindeki bu farklılık meslek liselerinin en önemli özelliklerinden biridir. Meslek bölümü öğrencileri son sınıflara geldiklerinde okudukları alan ile ilgili olarak piyasa ortamında haftanın belli günleri, belirli saatlerde çalışmaktadırlar. Öğrenciler hem okula gelerek bölüm derslerini görmekte hem de staja giderek alanlarıyla ilgili çalışmalar yapmaktadırlar. Öğrencilerin yaptığı staja beceri eğitimi uygulaması denilmektedir. Staj yapan öğrenciler belli bir ders saati kadar stajını başarıyla gerçekleştirmek zorundalar. Beceri eğitimi de bir ders gibi değerlendirilir ve öğrenciler yaptıkları beceri eğitiminden değerlendirme olurlar. Aynı zamanda okuldaki gibi beceri eğitiminde devam- devamsızlıkları takip edilir. Öğrenciler okudukları alan ile ilgili staj yapmak zorundadırlar. Bir başka alanda kesinlikle staj yapma imkanları yoktur. Önemli olan mesleğini uygulayarak öğrenmesidir. Bu da ancak kendi alanı ile ilgili bir iş yerinde staj yapmaktan geçer.

MESLEKİ BECERİ EĞİTİMİ - 2 Meslek Lisesi İşletmelerde Beceri Eğitiminin Önemi.. Meslek lisesi öğrencileri için staj yapmak son derece faydalı bir öğretimdir. Öğrenciler daha lisedeyken iş koşullarını görmekte, iş hayatına hazırlanmakta ve en önemlisi öğrendikleri bilgileri iş ortamında uygulayarak becerilerini daha fazla geliştirmektedirler. Staja giden öğrenciler iş hayatına diğer yaşıtlarındaki arkadaşlarından bir adım önde başlamaktadırlar. Meslek bölümü öğrencileri hem okula giderek eğitimine devam etmektedir hem de çalışarak kendilerine maddi bir destek sağlamaktadırlar. Öğrencilerin yaptıkları beceri eğitimden aldığı notlar karne ve diploma notlarını da etkilemektedirler. Öğrenciler çalışmalarından dolayı devamlı beceri eğitiminden tüksek notlar almakta ve bu da not ortalamalarını yükseltmektedir. Meslek bölümü öğrencileri gördükleri eğitimleri mutlaka uygulamak zorundadırlar. Çünkü bu eğitimler uygulamaya dayandığı için uygulanmadan öğrenilmesi mümkün olmamaktadır. Mesela yiyecek içecek hizmetleri alanında okuyan bir öğrenci derslerde ne kadar eğitim alsa da uygulamalı olarak yemek ve benzeri uygulamaları yapmadan mesleğini iyi bir şekilde öğrenemez. Bu öğrenci ne kadar çok uygulama yaparsa mesleğinde o kadar çok başarılı olur. Bu nedenlerle staj yapmanın yani beceri eğitimini önemi son derece önemlidir ve mutlaka uygulanması gereklidir.

Meslek Lisesi İşletmelerde Beceri Eğitiminin Değerlendirilmesi.. Madde 82 - (Değişik madde: 20/09/2008- 27003 S.R.G Yön/38. madde) a) Birinci dönem puanı; işletmedeki eğitim süresince öğretmen, usta öğretici veya eğitici personelce temrin, proje, iş, deney ve hizmet değerlendirilmesinden verilen puanlar ile varsa okulda yapılan alanıyla ilgili yarışmalarda alınan ve işletmeye bildirilen puanların aritmetik ortalamasıdır. b) İkinci dönem puanı; işletmedeki eğitim süresince öğretmen, usta öğretici veya eğitici personelce temrin, proje, iş, deney ve hizmet değerlendirmesinden verilen puanlar, telafi eğitimi süresince yaptıkları temrin, proje, iş ve hizmetlerden aldıkları puanlar ile varsa okulda yapılan alanıyla ilgili yarışmalarda alınan ve işletmeye bildirilen puanların aritmetik ortalamasıdır. Dönem puanları Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre nota çevrilerek dönem notları belirlenir. İşletmelerde meslek eğitiminde, ilgili dersin iki dönem puanının aritmetik ortalaması ile yıl sonu beceri sınavı puanının aritmetik ortalaması yıl sonu puanı, iki dönem notunun ortalaması ile yıl sonu beceri sınavı notunun aritmetik ortalaması yıl sonu notudur. Öğrencinin işletmelerde mesleki eğitim gördüğü alan/dal derslerinden başarılı sayılabilmesi için, iki dönem notunun ortalaması ile yıl sonu beceri sınavı notunun aritmetik ortalamasının en az "Geçer" olması ve yıl sonu beceri sınavından da en az "Geçer" not alması koşulları aranır. Dönem içinde özürleri nedeniyle eğitime devam edemeyen öğrencilerin devam ettikleri süredeki temrin, proje, iş ve hizmet değerlendirmesinde aldıkları puanlara göre dönem içi başarı durumları belirlenir. Birden fazla uygulamalı dersin eğitimi işletmede yapılıyorsa haftalık ders çizelgesine göre bu dersler için, ayrı dönem ve yıl sonu puanı/notu verilir. İşletmede mesleki eğitim gören öğrencilerden yıl sonu beceri sınavı ve ortalama yükseltme sınavı sonunda başarısız olanlara, "Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği" hükümleri uygulanır. İşletmelerde mesleki eğitim gören öğrencilerden devamsızlık nedeniyle başarısız duruma düşenler, yıl sonu beceri sınavına ve ortalama yükseltme sınavına alınmazlar.

Öğrencilerimizin staj yaptığı bazı İşletmeler..

İYİ DÜŞÜN, DOĞRU KARAR VER! PTML – 2010