Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimlerini, destek eğitim hizmetleri de sağlanarak yetersizliği olmayan akranları.
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Konu 7: TARIM HUKUKU KONUSUNDA YURTTAŞLAR YASASI.
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Program Geliştirme Modelleri
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Program Tasarım Modelleri
ÖZÜRLÜ VATANDAŞLARIMIZA YÖNELİK YAPILAN YENİLİKLER AKOFiS İYİ GÜNLER DİLER.
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
ÖZEL EĞİTİMDE YÖNETSEL DÜZENLEMELER
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
ABD’de engelli bireylere yönelik ilk yasa 1798 yılında çıkarılmış,
Program Tasarım Modelleri
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Bilgilendirme Toplantısı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ’NDEKİ (ABD) YASAL DÜZENLEMELER

Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990) özel gereksinimli bireyleri kapsayan ve toplumun her alanında ayrımcılığı ortadan kaldırmak için çıkarılan önemli bir sivil haklar kanunudur. Yasanın kapsamı kamu ve özel ortamlara genişletilmiş, yetersizliği olan yetişkin bireylere iş, istihdam, kamu hizmetleri, ulaşım, kamusal alanlar (örneğin, restaurant, müze, vb.) ve iletişim gibi alanlarda kapsamlı haklar tanınmıştır.

bireylerin yetersizliklerinden dolayı iş ve kamu alanındaki hizmetlerden dışlanması önlenmiş, engelli bireyler için tüm iş ve kamu alanlarında uyarlama yapma zorunluluğu getirilmiştir. Yasada “yetersizlik” kavramı kullanılmış ve bunun için, “temel yaşam etkinliklerinin bir ya da daha fazlasında sınırlılık olması” şeklinde bir tanım yapılmıştır.

eşit fırsat, bağımsız yaşam ve ekonomik özyeterlik vurgulanmıştır. Engelli bireylerin lise ya da üniversite sonrasında “makul yerleştirme” kapsamında ayrımcılığa uğratılmadan istihdam edilmesi sağlanmıştır. yüksek öğretimde okuyan özel gereksinimli bireylerin haklarını da korumayı amaçlamış ve bu öğrenciler için uygun ve etkili düzenlemelerin yapılmasını zorunlu kılmıştır. IDEA yasasının genişletilmiş hali olarak düşünebileceğimiz ADA, Amerikalı pek çok engelli bireyin istihdam edilmesini sağladığı için özel bir öneme sahiptir.

Hiçbir Çocuk Geride Kalmasın Yasası (No Child Left Behind)-(2001) ABD’de öğrencilerin okuma ve matematikteki düşük başarısı, öğrenciler arasındaki başarı farklılıkları, öğrencilerin devam ve okuldan ayrılma sorunlarına karşın eğitimde reform hareketinin bir parçası olarak ilk ve orta eğitim yasası yeniden düzenlenerek 2001 yılında “Hiçbir Çocuk Geride Kalmasın Yasası” çıkarılmıştır.

dezavantajlı konumdaki okulların ve bütün öğrencilerin eğitim kalitesini artırmak için gerekli tüm önlemlerin alınması ve yeterli desteğin sağlanması hedeflenmiştir. Yasada bütün öğrencilerin devletin genel başarı değerlendirme sistemine dahil edilmesi ve bu öğrencilerin 2014 yılına kadar tüm derslerde başarılı olmaları hedeflenmiştir. Okulların yüzde yüz başarı sonucuna doğru yıllık ilerleme kaydetmeleri ve tüm çocukların “yüksek nitelikli” öğretmenler tarafından eğitilmelerini garanti etmeleri beklenmiştir.

“hesap verilebilirlik” kavramı ortaya çıkmıştır. öğrenciler ülke genelinde yapılan sınavlarla değerlendirilmeli ve öğrencilerin başarısı belirlenen standartlarla karşılaştırılıp okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin hesap vermesi sağlanmalıdır. devletler yüksek nitelikli gönüllüler/yardımcılar kullanmalı, standartları karşılamayan öğrenciler için destek özel eğitim hizmetleri planlamalı ve gereksinimlerini karşılamaya yönelik uyarlamalar yapmalıdır.

İlkeleri Öğrenci başarısının belirlenmesi Okul güvenliği Ebeveynlerin seçme hakları Öğretmen niteliği Bilimsel dayanaklı uygulamalar Yerel esneklik