Ahi Evran Üniversitesi Kalite Komisyonu TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI 1. İş Güvenliği Uzmanı Nasıl Olunur? İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevli iş güvenliği uzmanlarının nitelikleri, eğitimleri.
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
Page  1. İSİG KURULU 50 ve daha fazla çalışanın bulunduğu 6 aydan fazla süren işlerin yapıldığı tüm işyerlerinde, İş Sağlığı Ve Güvenliği Kurulu! İSG.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
1) GENEL AMAÇLI PROJELER Doğrudan bir akademik dereceye yönelik olmayan; teknolojik, ekonomik, sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal gelişmeye katkıda.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
AYKOME 2015 PERFORMANS RAPORU. AYKOME YÖNETMELİĞİ OLUŞTURULDU Van Büyükşehir Belediyesi ve İlçelerinin sınırları içerisinde kentsel altyapı hizmetleri.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
1 M & M MÜŞAVİRLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ. TAPU ve KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SÜREKLİ KURUMSAL GELİŞİM PROJESİ TANITIM SUNUMU ADRES: Ziyabey Cad. 5. Sokak.
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
U Ş AK FAT İ H ORTAOKULU MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K KURULU.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
Ömer halİsdemir üniversitesİ Bilgi İşlem Daire BAŞKANLIĞI’na Hoşgeldiniz.. Arzu YILMAZ.
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Farabi Değişim Programı Oryantasyon Toplantısı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
GENEL SEKRETERLİK BİRİMİNE HOŞGELDİNİZ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMA TAKVİMİ VE İŞ PAKETLERİ
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA REHBERİ
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sağlık Bilimleri Enstitüsü
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Ahi Evran Üniversitesi Kalite Komisyonu TOPLANTISI 12. 06. 2017 Kalite Koordinatörlüğü KIRŞEHİR

Yükseköğretim Kalite Kurulu KALİTE GÜVENCESİ; Bir yükseköğretim kurumunun veya programının, iç ve dış kalite standartları ile uyumlu kalite ve performans süreçlerini tam olarak yerine getirdiğine dair güvence sağlayabilmek için yapılan tüm planlı ve sistemli işlemleri ifade eder. (eğitim, araştırma ve idari hizmetler)

Ahi Evran Üniversitesi’nin misyon, vizyon ve hedeflerine ulaşmada hayati öneme sahip kalite süreçlerini takip etmek ve uygulamaya geçirmek amacıyla 09/11/2015 tarihinde Rektörümüz Prof. Dr. Vatan KARAKAYA ’nın liderliğinde ve öncülüğünde Kalite Yönetim Koordinatörlüğü kurulmuştur.

Kalite Yönetim Koordinatörlüğüne Rektörlük Makamı tarafından görevlendirmeler yapılmıştır. Kalite Koordinatörü : Prof. Dr. Mustafa KURT Kalite Koordinatör Yardımcısı : Prof. Dr. Ergin KARİPTAŞ Kalite Koordinatör Yardımcısı : Doç. Dr. Hüseyin ŞİMŞEK Kalite Koordinatör Yardımcısı : Yrd. Doç. Dr. Umut AYDEMİR görevlendirilmiştir.

Bu tarihten itibaren Kalite Yönetim Koordinatörlüğü’ çalışmalarına başlayıp, gruplar halinde; I Grup 11-12-13 Ocak 2016, II Grup 25-26-27 Ocak 2016 tarihlerinde ISO 9001: 2015 Kalite Yönetim Sistemi Bilgilendirme Eğitimi, ISO 9001: 2015 Dokümantasyon Eğitimi-Süreç Yönetim Eğitimi-28-29 Ocak 2016 tarihlerinde ISO 9001:2015 Kuruluş İçi Kalite Denetçisi Eğitimi, Türk Loydu Vakfı tarafından verilmiştir.

Tüm Akademik Birimlerden 17. 02 Tüm Akademik Birimlerden 17.02.2016 tarih ve 891 sayılı yazımızla ve İdari Birimlerden 25.02.2016 tarih ve 1021 sayılı yazımızla;  Görev Tanımları Vizyon ve Misyonlar Kalite Faaliyet Planları Organizasyon Şemaları İş Akış Şemaları Prosedürler Süreç Haritası ve Alt Faaliyetlere İlişkin Tablolar Örnekleriyle istenmiştir.

Rektörümüz Prof. Dr. Vatan KARAKAYA ’nın liderliğinde ve Üst Yönetimin katılımıyla belirlenen Misyon, Vizyon, Temel Değerler, Kalite Politikası Üniversitemizin ve Kalite Koordinatörlüğü’nün sayfasında ilan edilmiş ve tüm birimlere duyurulmuştur. Misyonumuz: Bilimin ışığında araştırma ve eğitim yapan, bilgi, teknoloji ve hizmet üreten, ürettiklerini toplum yararına sunan, yerel ve ulusal kalkınmaya katkı sağlayan, değişimi ve yeniliği daimi tekamül doğrultusunda gerçekleştiren, milli ve evrensel değerleri özümsemiş, insan odaklı, çevreye duyarlı bir üniversite olmak Vizyonumuz: Tarih, kültür ve sanat birikiminden ilham alarak geleceğe yön veren, insan odaklı, girişimci, yenilikçi, üretken, bilime katkı sunan, işbirliğine açık, kaliteli eğitim hizmeti ile tercih edilen, ulusal ve uluslararası düzeyde referans alınan ve mensubu olmaktan gurur duyulan, öncü bir üniversite olmaktır

Ahi Evran Üniversitesi Kalite Politikası Üniversitemiz, misyon ve vizyonu doğrultusunda uluslararası standartlarda araştırmalar yapan, ihtisaslaşma alanlarına yönelik projeler yoluyla bölgesel kalkınmaya öncülük eden, insan odaklı ve yeterlilik temelli eğitim-öğretim faaliyetlerini yürüten ve paydaşlarıyla dayanışma içinde sürekli iyileştirmeyi esas alan bir kalite yönetimini taahhüt eder.

Ahi Evran Üniversitesi Kalite Komisyonu üyeleri Ahi Evran Üniversitesi Yükseköğretim Kurulu’nun 23.07.2015 tarih ve 29423 sayılı resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren “Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği” uyarınca, Ahi Evran Üniversitesi Yönetim Kurulu tarafından 13.04.2016 tarihli ve 10 sayılı kararı sonucunda “Ahi Evran Üniversitesi Kalite Komisyonu” kurulmuştur.

Yükseköğretim Kalite Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU KALİTE KOMİSYONU

AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE 1- (1) Ahi Evran Üniversitesi (AEÜ) Kalite Komisyonunun faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Kapsam MADDE 2- (1) Bu usul ve esaslar, AEÜ Kalite Komisyonunun amaçlarına, eğitim-öğretim, araştırma faaliyetleri ve idari hizmetlerinin iç ve dış kalite güvencesi, akreditasyon süreçleri ve bu kapsamda tanımlanan görev, yetki ve sorumlulukları ile komisyonun çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar. Dayanak MADDE 3- (1) Bu usul ve esaslar 23 Temmuz 2015 tarihli ve 29423 sayılı Resmî Gazete ’de yayımlanan “Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği’nin 7 ve 9’uncu maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar MADDE 4- (1) Bu usul ve esaslarda geçen; a) Üniversite : Ahi Evran Üniversitesini, b) Senato : Ahi Evran Üniversitesi Senatosunu c) Başkan : Ahi Evran Üniversitesi Rektörü’nü, ç) Akreditasyon: Bir dış değerlendirici kurum tarafından belirli bir alanda önceden belirlenmiş, akademik ve alana özgü standartların bir yükseköğretim programı tarafından karşılanıp karşılanmadığını ölçen, değerlendirme ve dış kalite güvence sürecini, d) Dış Değerlendirme: Üniversitemiz birim veya programın; eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerin kalitesinin, Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından yetkilendirilen dış değerlendiriciler veya Yükseköğretim Kurulunca tanınan, bağımsız Kalite Değerlendirme Tescil Belgesine sahip dış değerlendirme kuruluşları tarafından yürütülen dış değerlendirme sürecini, e) Dış Değerlendirme ve Akreditasyon Kuruluşları: Yurt içinde veya yurt dışında faaliyet gösteren ve Yükseköğretim Kurulunca tanınan Kalite Değerlendirme Tescil Belgesine sahip kurumları, f) Dış Değerlendiriciler: Yükseköğretim kurumlarının kurumsal dış değerlendirme sürecinde görev yapmak üzere Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından görevlendirilen dış değerlendirme sürecini yürütmeye yetkin kişileri, g) İç Değerlendirme: Üniversitemiz, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin kalitesinin ve kurumsal kalite geliştirme çalışmalarının Kalite Komisyonu tarafından değerlendirilmesini

ğ) Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi: Yükseköğretim Kalite Kurulunun önerisi üzerine Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanan, bağımsız kurum veya kuruluşların yükseköğretim kurumlarında eğitim- öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerin kalite düzeyini ve kalite geliştirme çalışmalarını değerlendirmeye yetkili olduğunu gösteren belgeyi, h) Kalite Güvencesi: Üniversitemiz birim veya programın iç ve dış kalite standartları ile uyumlu kalite ve performans süreçlerini tam olarak yerine getirdiğine dair güvence sağlayabilmek için yapılan tüm planlı ve sistemli işlemleri, I) Komisyon: Ahi Evran Üniversitesi Kalite Komisyonunu i) Alt Komisyon: Bu Usul ve Esasların 8’inci maddesinde belirtilen daimi alt komisyonlarını, ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM Kalite Komisyonu Organizasyon Yapısı, Görevleri, Sorumlulukları, Çalışma Esasları ve Çalışma Organları Kalite Komisyonu organizasyon yapısı MADDE 5- (1) Komisyon üyeleri; Komisyonun başkanlığını Rektör, Rektör’ün görevinde bulunmadığı zamanlarda ise vekil Rektör Yardımcısı yapar. Yükseköğretim kurumlarında görev yapmış, aynı fakülte, enstitü, yüksekokul ve meslek yüksekokulundan birden fazla olmamak ve farklı bilim alanlarındaki öğretim elemanları arasından Üniversite Senatosunca belirlenen üyeler ile birlikte Genel Sekreter, Strateji Geliştirme Daire Başkanı ve Öğrenci Temsilcisi olmak üzere toplam 29 üyeden oluşur. Üyelerin (Öğrenci Temsilcisi hariç) görev süresi iki yıldır. Görev süresi dolan üye yeniden seçilebilir. Öğrenci Temsilcisi, alanındaki derslerde başarılı, kalite değerlendirme ve geliştirme uygulamalarına karşı ilgili olan üniversite öğrencileri arasından Üniversite Senatosunca seçilir ve görev süresi bir yıldır.

KALİTE KOMİSYONUNUN GÖREV VE SORUMLULUKLARI MADDE 6- (1) Komisyonun görev ve sorumlulukları, 23 Temmuz 2015 tarihli ve 29423 sayılı Resmî Gazete ’de yayımlanan “Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği’nin 8’inci maddesi esas alınarak düzenlenmiş olup, aşağıdaki gibidir: a) Kurumun stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda; 1) Eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetleri değerlendirmek ve kalitesini geliştirmek, 2) Kurumun iç ve dış kalite güvence sistemini kurmak, 3) Kurumsal göstergeleri tespit etmek, Bu kapsamda yapılacak çalışmaları Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda yürüterek Senatonun onayına sunmak.

b) İç değerlendirme çalışmalarını yürütmek, eğitim-öğretim, araştırma faaliyetlerini ve bunları destekleyen idari hizmetlerin tümünü içine alacak şekilde stratejik plan, yıllık olarak hazırlanan performans programı ve idare faaliyet raporu ile bütünleşik yapıda bir iç değerlendirme raporu hazırlamak ve Senatonun onayına sunmak, c) Senato tarafından onaylanan yıllık iç değerlendirme raporunu nisan ayı sonuna kadar Yükseköğretim Kalite Kuruluna göndermek, ayrıca kurumun internet ana sayfasında yayınlayarak kamuoyuyla paylaşmak, ç) Dış değerlendirme sürecinde gerekli hazırlıkları yapmak, Yükseköğretim Kalite Kurulu ile dış değerlendirici kurumlara her türlü desteği vermek, d) Kalite kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için eğitim, toplantı, çalıştay ve benzeri faaliyetler planlamak, e) Komisyonun basılı, görsel ve yazılı materyallerini hazırlamak. (2) Komisyon, Senatonun uygun görüşünü alarak belirlediği bu usul ve esaslar kapsamında, Komisyonun faaliyet alanları ile ilgili düzenlemeleri hazırlamaya ve uygulamaya yetkilidir.

Yükseköğretim Kalite Kurulu İç Değerlendirme: Bir yükseköğretim kurumunun, eğitim- öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idarî hizmetlerinin kalitesinin ve kurumsal kalite geliştirme çalışmalarının, ilgili yükseköğretim kurumunun görevlendireceği değerlendiriciler tarafından değerlendirilmesidir. Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR): Yükseköğretim Kurumu’nun yıllık iç değerlendirmelerini izlemek ve beş yıl içerisinde en az bir defa gerçekleştirilecek dış değerlendirme sürecinde esas alınmak üzere, kurum tarafından her yıl hazırlanan rapordur. KİDR, Yükseköğretim Kurumu’nun Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından niteliksel ve niceliksel değerlendirmesinin yapılabilmesi için gereken bilgileri sağlamaya yönelik olarak hazırlanır.

KİDR Eğitim ve Öğretim Yönetim Sistemi Kurum Hakkında Bilgiler Yükseköğretim Kalite Kurulu Eğitim ve Öğretim Araştırma ve Geliştirme Kalite Güvencesi Sistemi Yönetim Sistemi Kurum Hakkında Bilgiler Sonuç ve Değerlen dirme KİDR

Kalite Komisyonunun çalışma esasları MADDE 7- (1) Komisyonun çalışma esasları aşağıdaki gibidir: a) Komisyon, Başkan’ın belirleyeceği tarihlerde, Başkan’ın çağrısı üzerine veya üyelerin üçte birinin yazılı isteğinin Başkanlığa bildirilmesini takiben 10 gün içerisinde toplanır. b) Komisyon gündemi, komisyon toplantılarından on beş gün öncesine kadar üyelerden gelen öneriler ve alt komisyonların sunacağı raporlar göz önüne alınarak Başkan tarafından belirlenir. Komisyon toplantılarında alınan kararlar sekretarya tarafından yazılı hâle getirilir ve üyelere bildirilir. c) Geçerli mazereti olmaksızın bir yılda toplam dört toplantıya katılmayanlar ve altı aydan fazla süre ile hastalık, kaza veya başka bir nedenle görevini yapamaz durumda olanlar dışında, görev süreleri dolmadan üyelik süresi sonlandırılamaz. ç) Komisyon üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. Oyların eşit olması hâlinde Başkan’ın oyu yönünde karar verilmiş sayılır. d) Her bir gündem maddesine ait görüşmeler tamamlandığında oylamaya geçilir. Her üye oyunu açık kullanır. Oylamalarda çekimser oy kullanılamaz. Karara katılmayan üyeler karşı görüş gerekçesini yazılı olarak belirtirler e) Kararlar Başkan ve üyeler tarafından imzalanan tutanaklarla tespit edilir. Kararlara her takvim yılı başından itibaren bir sıra numarası verilir. Kararlarda toplantı tarihi, karar sayısı, karar metni, toplantıya katılan Başkan ve üyelerin adları, varsa karşı oy gerekçeleri yer alır.

f) Karara karşı oy kullanan üyeler, karşı oy gerekçelerini kararın ekine konulmak üzere bir sonraki toplantıya kadar Komisyona verirler. g) Kararlar iki nüsha hazırlanır ve bir nüshası Komisyon dosyasında saklanır, bir nüshası da yıllık olarak cilt ettirilir. (2) Komisyon gerekli gördüğü takdirde Komisyon üyesi olmayan kişilerin de yer alabileceği bu Usul ve Esasların 8’inci maddesinde belirtilen alt komisyonlar dışında, çalışma grupları ve danışma komisyonu oluşturabilir. Kalite Komisyonunun çalışma organları MADDE 8- (1) Bu usul ve esasların 6’ncı maddesinde tanımlanan görevleri yerine getirmek üzere oluşturulan alt komisyonlar şunlardır; a) Eğitim-Öğretim Alt Komisyonu b) Araştırma Faaliyetleri Alt Komisyonu c) İdari Hizmetler Alt Komisyonu (2) Alt Komisyon üyeleri, Komisyon üyeleri arasından seçilir; üyeler gerektiğinde birden fazla alt komisyonda görev alabilirler. Alt Komisyonların teşkili için yeterli sayıda istekli olmaması durumunda Komisyon kararıyla üye sayısı tamamlanır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Kalite Komisyonu Ofis, Personel İhtiyaçları ve Cari Giderleri MADDE 9- (1) Komisyonun ofis ve personel destek hizmetleri Genel Sekreterlik tarafından yürütülür. Cari giderleri ise Rektörlük bütçesinden karşılanır. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Hüküm bulunmayan haller MADDE 10- (1) Bu Usul ve Esaslarda hüküm bulunmayan durumlarda Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği ile ilgili mevzuat hükümleri uygulanır. Yürürlük MADDE 11- (1) Bu Usul ve Esaslar, Senato tarafından onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 12- (1) Bu Usul ve Esasları Ahi Evran Üniversitesi Rektörü yürütür.

Süreç Yönetimi ile ilgili birimlerin, Süreç Şeması, Süreç Performans Parametresi Tanımlama Formu ve Süreç Performans Parametresi İzleme Formlarının eksik içerikli ya da hiç gönderilmediği izlenmiş, 10.08.2016 tarih ve 1287 sayılı yazımızla, süreçleri mevcut olan idari birimlerin 19.08.2016 tarihine kadar, Süreç Yönetimi ile ilgili formların eksiksiz olarak, hazırlanan Stratejik Planda yer alan hedeflere uygun olarak gönderilmesi istenmiştir.

2016 yılı içerisinde planlanmış olmasına rağmen gerçekleşmeyen faaliyetlerin tespit edilmesi ve bir sonraki yıl için önlem alınarak, iyileştirmelerin yapılabilmesi için, birimlere ait kalite faaliyet planlarının 10.08.2016 tarih ve 3865 sayılı yazımızla gözden geçirilerek 2016 Aralık ayı sonuna kadar Koordinatörlüğümüze gönderilmesi rica edilmiştir. 03.10.2016 tarih ve 1507 sayılı yazımızla Kalite Yönetim Koordinatörlüğünde, Kalite Sorumluları olarak görev alacak Akademik Danışmanlar, İdari Danışmanlar ve Kalite Uzmanları belirlenmiş ve görev dağılımı yapılmıştır. Tüm Akademik ve İdari Birimlerin Stratejik Plan, İç Kontrol ve Kalite Temsilcilerinin aynı kişilerden oluşması sağlanmış ve ilgili kişilere tebliğ edilmiştir.

Bunun yanında, birimler tarafından bir Kalite Temsilcisi belirlenmiş olup Kalite Yönetim Koordinatörlüğü ile koordineli bir biçimde çalışması sağlanmaktadır. Belirlenen kalite temsilcileri ayrıca kalite konusunda çeşitli eğitimlere katılarak birimlerindeki kalite çalışmalarına yardımcı olmaktadır. Kalite temsilcileri, Kalite Yönetim Koordinatörlüğü ile yapılan bilgilendirme ve ortak fikir toplantıları sonucunda kalite faaliyetlerini birimlerine aktararak gerçekleştirmektedir. Kalite temsilcileri, şu ana kadar genel olarak dokümantasyon faaliyetlerini ve iç kontrol çalışmalarını yürütmekle birlikte ölçme, analiz, iyileştirme ve hizmet içi eğitim gibi faaliyetler, yeni kurulmuş olan Kalite Koordinatörlüğü kontrolünde yapılacaktır.

Süreç Yönetim Modeli çalışmalarını yürütmek üzere 09. 11 Süreç Yönetim Modeli çalışmalarını yürütmek üzere 09.11.2016 tarih ve 1744 sayılı yazımızla Rektörlük Makamı tarafından Süreç Yönetim Komisyonunun görevlendirilmesi yapılmıştır. 17.11.2016 tarih ve 1818 sayılı yazımızla Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının, Resmi Gazetede yayınlanan 23.07.2015 tarihli ve 29423 sayılı Yükseköğretim Kalite Güvence Yönetmeliğine istinaden yürütülen çalışmalar kapsamında “ Üniversitemizin Kalite Komisyonu Çalışma Usul ve Esasları Yönergesi ” hazırlanarak Üniversitemiz Senatosuna sunulmuştur.

ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları kapsamında, 22. 11 ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları kapsamında, 22.11.2016 tarih ve 6095 sayılı yazımızla Üniversitemiz birimlerinin iç tetkiklerinin yapılması için İç Denetçiler belirlenmiş ve görevlendirmeleri yapılarak kişilere tebliğ edilmiştir. ISO 9001:2015 Kalite Yönetim kapsamında, Süreç Yönetim Modeli oluşturulmuştur. 2016 yılı süreç şemaları ve süreç performans parametrelerinin gözden geçirilmesi ve gerekli iyileştirmelerin yapılması için, 22.11.2016 tarih ve 1870 sayılı yazımızla süreç denetim planı yapılmış birimlerin eksiklikleri yerinde gözlenmiştir.

08.12.2016 tarih ve 6378 sayılı yazımızla tekrar süreç denetimi planlanmış birimlere eksiklerini tamamlamaları için ek süre verilmiştir. Üniversitemiz Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları kapsamında, sürekli gelişimi sağlamak, etkinliği artırmak, öğrenci ve çalışan memnuniyeti ile performans sürekliliğini artırmak için, ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Revizyon Bilgilendirme ve ISO 9001:2015 Kuruluş İçi Kalite Denetçisi eğitimlerine ihtiyaç duyulmuştur. 9-10-11-12 Ocak 2017 tarihlerinde KALDER’den ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi eğitimi alınmıştır.

14-15-20 Aralık 2016 tarihlerinde Üniversitemizin tüm birimleriyle yapılan toplantılar sonucunda, Ocak 2017 yılı itibariyle, Üniversitemizin tüm birimlerinde https://kalite.ahievran.edu.tr/ web sitemizin kullanılmasına başlanmış olup, Akademik ve İdari birimlerimizde standardizasyonun sağlanması, verimliliğinin ve etkinliğinin artırılması için, birimlerimizin yöneticileriyle, kalite temsilcileriyle ve iç denetçilerle ayrı ayrı bilgilendirme toplantıları düzenlenmiştir.

Kalite yönetim sistemi çalışmaları kapsamında ölçülebilir performans göstergeleri, iç ve dış değerlendirmeler, paydaş görüşleri gibi birçok parametrenin etkili olduğu yöntemler kullanılmaktadır. Ahi Evran Üniversitesi’nde kalite ile ilgili faaliyetlerin ve sonuçlarının kalite yönetim sistemi şartlarına ve planlanan düzenlemelere uygunluğunu doğrulamak; kalite yönetim sisteminin etkinliğini izlemek ve sürekliliğini sağlamak amacıyla değerlendirme yapabilmek için belirli aralıklarla iç tetkiklerin planlanması “İç Tetkik Prosedürü” ile yapılmaktadır.

09.12.2016 tarih ve 1988 sayılı yazımızla Süreç Denetim Planı ile İdari Birimler Süreç Denetiminden geçmiştir. 15.12.2016 Merkezi Araştırma ve Uygulama Laboratuvarı Konferans Salonunda İç Denetçi Bilgilendirme Toplantısı Yapılmıştır. 09.02.2017 Eski Rektörlük Binası Senato Toplantı Odası İç Denetim Soru Hazırlama Ekibi Görevlendirmesi ve Bilgilendirme Yapılmıştır.

01.03.2017 Eski Rektörlük Binası Senato Odası İç Denetim Soru Hazırlama Ekibinin Hazırladığı Sorular İncelendi. 06.03.2017 Eski Rektörlük Binası Senato Odası İç denetim Soruları Çekirdek Ekiple Tekrar Gözden Geçirildi. 09.03.2017 Merkezi Araştırma ve Uygulama Laboratuvarı Konferans Salonunda İç Denetçi Bilgilendirme Toplantısı İç Denetçilerin Denetimlerde Dikkat Etmesi Gereken Konular Hakkında Bilgi Verildi.

13.03.2017 tarihinde Üniversitemizde İç Denetim Açılış Toplantısı Rektörümüz Vatan KARAKAYA’nın Başkanlığında Yapıldı.

13-16 Mart 2017 tarihleri arasında Üniversitemiz Birimlerinde 2017 Yılı 1. Dönem Kalite Yönetimi İç Denetim çalışması yapılmıştır. Yapılan İç Denetimlerin Raporları iç denetçilerden alınarak değerlendirilmiştir. Rektörlük tarafından ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi danışmanlık hizmeti alınmaya başlanmış olup akreditasyon kriterlerini sağlamaya yönelik iş planı yapılmıştır.

Sistematik olarak bu temel değerler, hedefler ve stratejiler ışığında kendini daha iyiye taşımak için etkili bir kalite yönetim sistemi oluşturulmaya çalışılmıştır. Bu kalite yönetim sistemi birimlerde yürütülen, daha iyiye giden yolculuğun tek bir merkezden takibine ve sistematik şekilde iyileştirilmesine yardımcı olmaktadır.

Dokümanların standardizasyonunu sağlamak amacıyla çalışma komisyonu kurulmuştur. Bütün formlar incelenerek mükerrer olan formlar çıkarılmış ve dış kaynaklı doküman olması gereken formlar tespit edilmiştir. Yapılan dokümantasyon çalışmaları ile kurumun standart prosedür, talimat, form tablo gibi kullandığı materyaller sistemli bir şekilde ortak bir merkezden yürütülmektedir. KALDER İle Süreç Yönetimi Eğitim Tarihleri Belirlenerek 16-17 Mayıs 2017 Tarihlerinde Süreç Yönetimi Eğitimi Alındı. Ar-Ge Süreçleri Kapsamında Teknoloji Yönetimi Ana Süreçleri Oluşturuldu.

Birimleri Ziyaret Planı Oluşturularak Birimlerimizin Kalite Yönetim Sistemi Kapsamındaki Eksiklikleri Hakkında Bilgilendirme Yapıldı. Kalite Yönetim Sistemi Bilincini Yerleştirmek İçin ISO 9001:2015 Birim Eğitim Programı Oluşturuldu ve Birimlerimizdeki Tüm Görevli Personele Temel Kalite Yönetim Sistemi Eğitimi Verildi. Verilen kalite eğitimleri kurum paydaşlarının kalite konusunda farkındalığını arttırmaktadır. Öğrenci Memnuniyet Anket Prosedürü Hazırlanarak Online Ortamda Öğrencisi Olan Akademik Birimlerimizde Uygulanmaya Başlandı.

Risk Yönetimi Yönergesi ve Öğrenci Danışmanlık Yönergesi Hazırlanarak Üniversitemiz Senatosunun Onayına sunulmuştur. Üniversitemizin Bölgesel Kalkınma Planı Kapsamında Pilot Üniversite Seçilmesi Hasebiyle Süreç Çalışmalarına 6.0 BÖLGESEL KALKINMA ODAKLI İHTİSASLAŞMA VE MİSYON FARKLILAŞMASINI YÖNETMEK (PİLOT ÜNİVERSİTE) Başlıklı Üst Süreç Eklenerek Üniversitemizin Projeye Vermiş Olduğu Önem Ortaya Konmuştur. Konuya İlişkin Alt Komisyon Çalışmaları Devam Etmektedir.

Birimlerimizin misyon ve vizyonlarını 2017- 2021 stratejik planına uygun bir şekilde revize etmeleri talep edilmiştir. Üniversitemizin Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) Hazırlanmış Olup Üniversitemizin Web Sitesinde Yayınlanmıştır. Tüm Akademik ve idari Birimlerimizin KİDR incelemeleri ve Kendi Birimleri ile İlgili Atıfta Bulunulan Konularla ilgili Eksikliklerinin Tespit Edilerek Giderilmesi İstenmiştir. Ayrıca bütün birimlerimizde kalite güvence sisteminin gereği olarak yıllık “Yönetimin Gözden Geçirilmesi” faaliyeti yapılacaktır.

Stratejik Planın, Kalite Faaliyet Planının ve Süreçlerin Stratejik Planda Belirtilen Amaç ve Hedeflerle İlişkilendirilmesi önem arz ettiğinden Stratejik Yönetim Hedefleri – Süreçleri İlişki Tablosu hazırlanmıştır. Üniversitemiz Birimlerinin Web Sitelerinde KYS ile alakalı Kısmın Tüm Birimlerle Standart Olması Amacıyla Çalışma Yapıldı. Kalite Yönetim Sistemine Dahil Olmamış Pasif Birimlere Yazı Yazılarak KYS çalışmalarına başlamaları istenmiştir.

Birimlerimizce iç ve dış paydaşlardan gelen geri bildirimler ve yapılan anket sonuçları ışığında belirlenmiş olan eksiklikler, düzeltici ve iyileştirici faaliyetler ile paydaşların kalite yönetim sistemine katılımı sağlanacaktır. Akreditasyon çalışması, ISO 9001:2015 Standardına göre Kalite Yönetim Sisteminin ve akreditasyon çalışmalarının iyileştirilmesine devam edilmektedir. Ahi Evran Üniversitesi dış değerlendirme sürecinde gerekli hazırlıkları yaparak, Yükseköğretim Kalite Kurulu ile dış değerlendirmeden geçmeyi planlamaktadır. 2018 yılı içinde çalışmaların bitirilerek tam akredite olunması hedeflenmektedir.

İletişim: Ahi Evran Üniversitesi, Kalite Koordinatörlüğü Dinlediğiniz için teşekkürler!.. İletişim: Ahi Evran Üniversitesi, Kalite Koordinatörlüğü  kaliteyonetimi@ahievran.edu.tr Telefon:0 386 280 42 82 - 280 42 73