PARİS MoU VE TÜRK BAYRAKLI GEMİLER 28 ŞUBAT İSTANBUL

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sorular ve Cevaplar.
Advertisements

AMATÖR DENİZCİ İŞLEMLERİ
YAT MEVZUATI GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI
BÜYÜK ENDÜSTRİYEL KAZALARIN KONTROLÜ HAKKINDA YÖNETMELİK SEVESO BİLDİRİMİ Bilindiği üzere endüstriyel faaliyetlerden kaynaklanan büyük endüstriyel kazaların.
Balıkçılıkta Gemi Adamları Mevzuat Uygulamaları KAYSERİ 2 Nisan 2013
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
“Balıkçı Teknelerinin Emniyeti ve Uluslararası Kurallar.”
İTÜ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ Gemi Teçhizatı Test Merkezi
BÖLGESEL REKABET EDEBİLİRLİK OPERASYONEL PROGRAMI (BROP)
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KARAMÜRSEL MESLEK YÜKSEK OKULU
DENİZ ÇEVRESİNİN PETROL VE DİĞER ZARARLI MADDELERLE KİRLENMESİNDE ACİL DURUMLARDA MÜDAHALE VE ZARARLARIN TAZMİNİ ESASLARINA DAİR KANUN Kanun Numarası            
SEMİH ÖZÇAKIR MAKİNA MÜHENDİSİ İŞ MÜFETTİŞİ
YANGIN EKİBİ ÇALIŞMA TALİMATI
Elektrik İşlerinde Güvenlik
SİVİL HAVACILIK DENETİMLERİ
Büyük endüstriyel kaza riski taşıyan işyerleri, güvenlik raporu veya kaza önleme politika belgesi olmadan işe başlayamayacak. İşyerleri işletmelerini güvenlik.
ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK KURULUŞLARI
Martı Marina Orhaniye ( Ağustos 2012 kontrat sonu )
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
AMATÖR DENİZCİ BELGESİ KISA MESAFE TELSİZ BELGESİ SEMİNERİ
RUHSAT DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
Bülent DURAN Ocak İçerik Kapama Donanımları Havalanadırma,Hava Firar, İskandil ve Taşıntı Sistemleri Tekne Boşaltım Ağızları-Açıklıklar Dümen ve.
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DENİZCİLİK MÜSTEŞARLIĞI
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA(SOLAS),1974
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanlık Bürosu Müdürlüğü’nün başlıca görevleri arasında; Yönetim Kurulu ve Meclis toplantılarının gündemlerini.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
MARMARA DENİZİNDE RİSK YÖNETİMİ VE ACİL MÜDAHALENİN PLANLANMASI
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
İSTANBUL LİMAN BAŞKANLIĞI
Acil Aydınlatma Sunumu. Acil Durum Aydınlatmasına Neden İhtiyaç Duyarız? - Acil bir durumda insanları binadan güvenle tahliye etmeye yardımcı olmak, -
ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: NAZİF GÜLEÇ : MURAT ONAY : ÖDEVİN KONUSU: TİCARET GEMİLERİNDE KULLANILAN TONAJLAR.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
EKONOMİ BAKANLIĞI DIŞ TİCARETTE RİSK ESASLI KONTROL SİSTEMİ (TAREKS) 21/03/2013 H. Sibel KAPLAN Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdür Yardımcısı.
Tehlikeli Enerjinin Kontrol Edilmesi (Lockout/Tagout) 29 CFR
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
ULUSLARARASI GEMİLERDEN KİRLENMENİN ÖNLENMESİ SÖZLEŞMESİ
İTÜ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ SEYİR GÜVENLİĞİ IV
Yangın Ekiplerinin Organizasyonu
YOLCU GEMİLERİ KALABALIK YÖNETİM VE TEDBİRLER
Can Kurtarma Araç, Donanım ve Teçhizatları
GEMİCİLİK DÜMEN DONANIMLARI.
GEMİADAMLARI DİSİPLİN İŞLEMLERİ
GEMİLERDE DİP YAPISI TEK DİPLİ GEMİLER ÇİFT DİPLİ GEMİLER.
INERT GAS SYSTEM N2 SYSTEM GAS INDICATORS P/V VALVES PRESSURE UNITS
Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi
Yoğun Trafikte ve Seperasyonda Seyir
KORUNMA POLİTİKALARI. KORUNMA POLİTİKALARI Korunma politikalarının amacı işyerlerinde iş kazaları ve meslek hastalıklarını önlemek ve çalışanların.
VARDİYA VE ROLE ESASLARI
Elektronik Harita Görüntüsü ve Bilgi Sistemi Electronic Chart Display and Information System (ECDIS) Kaptan İdris TURNA.
DENİZ HUKUKU ISPS GÜVENLİK TEHDİTLERİ VE GÜVENLİK RİSKLERİ
ÇATIŞMA İki teknenin birbirlerine çarpması, vurması ve istenmeden yaslanması haline çatışma denir.
BEŞİNCİ HAFTA DERS NOTLARI
Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
OTP kapsamında Üye Devletlerin asli yükümlülükleri
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
Nükleer Güvenlik ve Mevzuat
AKDENİZ UNİVERSİTESİ FİNİKE MESLEK YÜKSEK OKULU DERS : TEHLİKELİ MADDE TAŞIMACILIĞI AD : ABDURRAHMAN SOYAD : KAYAN NO :
Sunum transkripti:

PARİS MoU VE TÜRK BAYRAKLI GEMİLER 28 ŞUBAT 2017 - İSTANBUL DENİZ VE İÇSULAR DÜZENLEME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ PARİS MoU VE TÜRK BAYRAKLI GEMİLER 28 ŞUBAT 2017 - İSTANBUL

DENİZ VE İÇSULAR DÜZENLEME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İÇERİK Türk Bayraklı Gemilerin Durumu Gemi Risk Puanının Hesaplanması İstisnai Durumlar (Overriding Factor) Beklenmeyen Durumlar (Unexpected Factor) İtiraz Prosedürleri ve Tutulma Durumunda Yapılması Gerekenler Limanlara Göre Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Yoğunlaştırılmış Denetim Kampanyaları (CIC-2016 ve CIC-2017) Yeni Kurallar – MLC 2006 Yeni Kurallar – BWM Yeni Kurallar – MARPOL EK-VI Yetkilendirilmiş Kuruluşlar

TÜRK BAYRAKLI GEMİLERİN PARİS MoU DURUMU

TÜRK BAYRAKLI GEMİLERİN PARİS MoU DURUMU

TÜRK SAHİPLİ FİLONUN PARİS MoU DURUMU 1 Ocak 2017 – 27 Şubat 2017 itibariyle Paris MoU’da 2758 gemi denetlenmiş ve 108 gemi tutulmuştur. Bu gemilerden 13 tanesi Türk Sahipli Filo’da yer almaktadır. Klasları; KLAS KURULUŞU TUTULMA SAYISI PHRS* (Phoenix Register of Shipping) 3 NKK (Nippon Kaiji Kyokai) BV (Bureau Veritas) 2 ABS (American Bureau of Shipping) 1 CMB (Cosmos Marine Bureau Inc) TL* (Türk Loydu) NCS (Novel Classification Society S.A) DBS (Dromon Bureau of Shipping) IBS (Isthmus Bureau of Shipping S.A) 996 tane yabancı bayraklı, 968 tane Türk Bayraklı olmak üzere filomuzda toplam 1964 gemi mevcuttur. (27.02.2017 itibariyle) *Bir geminin Dual Class olması sebebiyle ilgili tüm klaslar listelenmiştir

PARİS MoU GEMİ RİSK PUANI HESAPLAMA PARİS MoU’DA GEMİ RİSK PUANI NASIL HESAPLANIR? 6

PARİS MoU GEMİ RİSK PUANI HESAPLAMA

PARİS MoU GEMİ RİSK PUANI HESAPLAMA

PARİS MoU GEMİ RİSK PUANI HESAPLAMA

İstinai Durumlar (Overriding Factor) ÖZEL DURUMLAR İstinai Durumlar (Overriding Factor) Beklenmeyen durumlarda (Unexpected Factor) çizelgeye bağlı olmadan denetim yapılır. 10

OVERRIDING FACTOR (İstinai Durumlar) Gemi hakkında başka bir Paris MoU üye devletinden veya sekretaryadan alınan beklenmeyen durum raporlamaları hariç bilgilendirmeler, Gemi limana gelmeden evvel seferi sırasında çatışma, karaya oturma veya herhangi bir kısıtlama ile karşılaşır ise, Zararlı maddelerin veya atıkların denize basıldığı ihbarı alınmış ise, Düzensiz veya emniyetsiz şekilde manevra yapan gemiler veya seyir emniyeti kurallarını uygulamayan gemiler, Son PSC denetimi sonrası, emniyet gerekçesi ile klası askıya alınmış veya iptal edilmiş gemiler Sistemde tanımlı olmayan gemiler PI : Priority I 11

UNEXPECTED FACTOR ( Beklenmeyen Durumlar) Pilot veya VTS de dahil olmak üzere ilgililerden ihbar alınması, Gerekli raporlamaları yapmayan gemiler, Daha önceki PSC denetimlerinde kapatılmayan eksiklikleri bulunan gemiler, Daha önce tutulması bulunan gemiler (tutulmadan üç ay sonra) Kaptan, gemiadamı veya gemi ilgililerince herhangi bir şikayet alınması, Tehlikeli bir biçimde operasyon yapan gemiler, Geminin taşıdığı tehlikeli veya zararlı yüklerle ilgili herhangi bir ihbar alınması, Risk seviyesinin artmakta olduğu bilgisinin güvenilir bir kaynaktan alınması, Geminin son PSC denetimi sonrasında, Paris MoU tarafından tanınan Yetkilendirilmiş kuruluşlarca düzenlenmiş herhangi bir sertifikasının iptal edilmesi, PII : Priority II 12

PARİS MoU İTİRAZ PROSEDÜRLERİ Paris MoU’da her ülkenin farklı itiraz prosedürleri mevcuttur. Buna göre dikkat edilmesi gereken en önemli husus, somut deliller ile ve anılan süre içerisinde yetkili otoriteye itirazın yapılmalıdır. Bu prosedürlere; www.parismou.org / Inspections&Risk / Appeal Procedure başlıklarından ulaşılabilmektedir. https://www.parismou.org/inspections-risk/appeal-procedure 13

TUTULMA DURUMUNDA YAPILMASI GEREKENLER 14

TUTULMA DURUMUNDA YAPILMASI GEREKENLER 15

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR ÜLKE LİMAN TUTULMA SAYISI İTALYA VENICE 5 SALERNO 2 PALERMO ROMANYA CONSTANTA 10 MANGALIA 3 YUNANİSTAN RHODES CHIOS STYLIS İNGİLTERE GIBRALTAR Son üç yılda birden fazla tutulma yaşanan limanlar listelenmiştir. 16

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR İTALYA 17

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR İTALYA/VENICE 18

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR ITALYA / VENICE KOD EKSİKLİK ADET 15150 ISM 5 07117 Ana/yardımcı makinelerde çift cidar yakıt sisteminin düzgün çalışmaması 4 07114 Yakıt/yük tanklarına ait uzaktan çabuk kapama valfleri çalışmaması 07106 Yangın algılama sisteminin düzgün çalışmaması 1 07109 Sabit yangın söndürme sisteminin çalışmaması 10111 Sefere ait seyir haritasının gemide bulunmaması 11101 Filikanın kullanıma hazır olmaması 11112 Filikanın indirme donanımın çalışmaması 04102 Acil durum yangın pompası çalışmaması 07110 Yangın valflerinin düzgün çalışmaması 19

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR İTALYA/SALERNO 20

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR ITALYA / SALERNO KOD EKSİKLİK ADET 13101 Ana makinenin çalışmasında sorun olması 7 13108 Makine personelinin görevlerine aşina olmamaları 1 07199 Ana makinede yakıt kaçakları olması 13199 Makine dairesinde bulunan dahili haberleşme sisteminin çalışmaması 10116 Seyir neşriyatı ve harita düzeltmelerinin güncel olmaması 11128 Halat atma aletinin kullanım süresinin dolmuş olması 11117 Can simitlerinin kullanıma hazır olmaması 11101 Filikanın kullanıma hazır olmaması 06199 Yükün emniyetli ve düzgün istiflenmemesi 07106 Yangın alarmının çalışmaması 02106 Geminin denize elverişliliğini etkileyecek şekilde tekne hasarı olması 15150 ISM 21

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR İTALYA/PALERMO 22

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR ITALYA / PALERMO KOD EKSİKLİK ADET 15150 ISM 2 07110 Yangın söndürme ekipmanlarının çalışmaması 1 07113 Yangın devresinde kaçak olması 10105 Manyetik pusulanın düzgün okunamaması 07117 Can simitlerinin gereklilikleri sağlamaması 07106 Bazı duman dedektörlerinin çalışmaması 11119 Dalma giysilerinin gereklilikleri sağlamaması 18321 Isıtma sisteminin çalışmaması 23

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR YUNANİSTAN 24

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR YUNANİSTAN/RHODES 25

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR YUNANİSTAN/RHODES KOD EKSİKLİK ADET 11118 Can yeleklerinin eksik/yetersiz durumda olması 3 10111 Sefer ait seyir haritasının gemide bulunmaması 2 11110 Can sallarının düzgün bağlanmaması 15150 ISM 1 03107 Su geçirmez kapıların düzgün kapanmaması 07120 Acil çıkışların kapatılmış durumda olması 11124 Can kurtarma araçları tahliye merdivenlerinin çalışmaması 11123 Acil durum telsizlerinin çalışmaması 05113 SART’ın kilitli bir bölümde bulundurulması 10127 Sefer planının gemide olmaması 07113 Yangın pompasının yeterli basınçta çalışmaması 04108 Talim Görev Listesinin (Muster List) gemide olmaması 10116 Seyir neşriyatı ve harita düzeltmelerinin güncel olmaması 26

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR YUNANİSTAN/CHIOS 27

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR YUNANİSTAN/CHIOS KOD EKSİKLİK ADET 04103 Acil durum bataryalarının/ışıkların çalışmaması 4 04101 Dahili anons sisteminin çalışmaması 2 15150 ISM 1 07109 Sabit yangın söndürme sisteminin çalışmaması 04110 Gemi terk talimlerinin gerektiği şekilde yapılmaması 28

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR YUNANİSTAN/STYLIS 29

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR YUNANİSTAN/STYLIS KOD EKSİKLİK ADET 04118 Kapalı mahallere giriş ve adam kurtarma talimlerinin düzgün yapılmaması 3 07125 Yangın taliminin düzgün yapılmaması 2 15150 ISM 04108 Gemi personelinin talimlerdeki görevlerini bilmemeleri 1 07123 Gemi personelinin yangın talimindeki görevlerini bilmemeleri 18418 Halat tamburlarının hasarlı ve kırık olması 07108 Yangın kapılarının düzgün kapanmaması 03107 Su geçirmez kapıların düzgün kapanmaması 18203 Gemiadamlarının aylık maaşlarının ödenmemesi 07113 Ana yangın devresinde kaçak/delik bulunması 30

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR ROMANYA 31

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR ROMANYA/CONSTANTA 32

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR ROMANYA/CONSTANTA KOD EKSİKLİK ADET 15150 ISM 9 04109 Yangın taliminin düzgün yapılmaması 3 04118 Gemi personelinin kapalı mahal talimlerindeki görevlerini bilmemeleri 10111 Sefere ait seyir haritasının güncel olmaması 07105 Yangın kapılarının düzgün kapanmaması 2 01312 Saç kalınlık ölçüm raporunun gemide olmaması 01201 Personel sertifikalarının geçerlilik sürelerinin dolması 05105 MF/HF DSC cihazının çalışmaması 1 09227 Halatların kötü durumda olması 10133 Güverte zabitlerinin görevlerine aşina olmamaları 10116 Seyir neşriyatının güncel olmaması 03107 Su geçirmez kapıların düzgün kapanmaması 14108 Sintine seperatörü 15 ppm alarmının çalışmaması 33

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR ROMANYA/MANGALIA 34

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR ROMANYA/MANGALIA KOD EKSİKLİK ADET 10116 Seyir neşriyatının güncel olmaması 2 10111 Sefere ait seyir haritasının güncel olmaması 1 04109 Yangın taliminin düzgün yapılmaması 04118 Gemi personelinin kapalı mahal talimlerindeki görevlerini bilmemeleri 03103 Puntellerin aşırı korozyonlu ve kırık olması 15150 ISM 09106 Gemideki tüm tuvaletlerin çalışmaması 01201 Başmühendisin yeterliliğinin gemiye uygun olmaması 01308 Personel çalışma dinlenme saatlerinin gemide tutulmaması 13102 Bazı yardımcı makinaların çalışmaması 07115 Yangın damperlerinin düzgün kapanmaması 07105 Yangın kapılarının düzgün kapanmaması 35

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR İNGİLTERE/GIBRALTAR-CEBELİTARIK 36

LİMANLARA GÖRE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR İNGİLTERE/GIBRALTAR KOD EKSİKLİK ADET 18203 Gemiadamlarının aylık maaşlarının ödenmemesi 2 07113 Yangın pompasının düzgün çalışmaması 1 18204 Gemiadamları maaşlarının düzgün hesaplanmaması 14108 Sintine seperatörü 15 ppm alarmının çalışmaması 07124 Yakıt tanklarının çabuk kapama valflerinin çalışmaması Not: Bu bilgiler ve Paris MoU Denetimlerine yönelik diğer analizler 05/01/2017 tarihli ve 1619 sayılı yazımızla sektöre duyurulmuştur. 37

YOĞUNLAŞTIRILMIŞ DENETİM KAMPANYALARI (CIC) 1 Eylül – 30 Kasım 2016 tarihleri arasında Paris MoU’da MLC 2006 kapsamında Yoğunlaştırılmış Denetim Kampanyası (CIC) gerçekleştirilmiştir. Gemilerimizin bu CIC’ye hazırlıklı olması için 1 Haziran – 30 Kasım 2016 tarihlerinde Türk Bayraklı gemilere benzer bir CIC yapılmış ve bu kapsamda 272 Türk Bayraklı gemi denetlenmiştir. Paris MoU’da CIC kapsamında hiçbir Türk Bayraklı gemi tutulmamıştır. 38

YOĞUNLAŞTIRILMIŞ DENETİM KAMPANYALARI (CIC) 1 Eylül – 30 Kasım 2017 tarihleri arasında Paris MoU’da ECDIS uygulamalarını da içeren SEYİR EMNİYETİ konulu Yoğunlaştırılmış Denetim Kampanyası (CIC) gerçekleştirilecektir. Önceki yıllarda olduğu gibi gemilerimizin bu CIC’ye hazırlıklı olması için 1 Haziran – 30 Kasım 2017 tarihlerinde Türk Bayraklı gemilere benzer bir CIC yapılacaktır. 39

YENİ KURALLAR MLC 2006 18 Ocak 2017 itibariyle MLC 2006 değişiklikleri yürürlüğe girmiştir. Bu değişikliklerle; Mali Güvence Sağlayıcısı Antlaşması (MLC 2006 2.5/4.2), Yapılan antlaşmanın tüm personele bildirilmesi, Mali Güvence Sağlayıcısından tedarik edilecek kanıt niteliğindeki belgelerin tüm personelin göreceği şekilde sürekli sergilenmesi, Not: Konuyla ilgili ayrıntılı bilgiler 29/12/2016 tarihli ve 97831 sayılı yazımızla sektöre duyurulmuştur. 40

YENİ KURALLAR BWM Balast Suyu Yönetimi Sözleşmesi (Balast Water Managament Convention), 8 Eylül 2017 tarihinde yürürlüğe girecektir. Ülkemizin de taraf olduğu BWM Sözleşmesi gerekliliklerine uyum sağlanması, Balast Water Management System Balast Water Management Certificate Balast Water Record Book Sampling 41

YENİ KURALLAR MARPOL EK VI 42

YETKİLENDİRİLMİŞ KURULUŞLAR 18 TEMMUZ 2017 E KADAR 18 OCAK 2018 E KADAR 43

DENİZ VE İÇSULAR DÜZENLEME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Teşekkür ederim… 44