2017 ÖSYS TERCİHLER….

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Diyadin İmam Hatip Lisesi Eğitim Öğretim yılında toplamda 4 sınıf ve 146 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile eğitim ve öğretime başlamıştır. İmam.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
2016- KPSS Ortaöğretim(Lise) Sınavı
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
AKADEMİK KARİYER Yrd. Doç. Dr. Doğan BOZDOĞAN
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
Ahmet SARI Trabzon Sosyal Bilimler Lisesi Rehberlik Öğretmen.
YGS-LYS DOĞRU TERCİH.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Seytepe – Amina Majetic 1.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME SÜRECİ
LYS’ye bir ay kala… Sorular ve Cevaplar
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Bu sorunlar neden çözülmeli?
2.
Neden Mesleki ve Teknik Eğitim Okulları?
Eğitim Bilimleri Fakültesi
2017‐2018 BİLİM ve SANAT MERKEZLERİÖĞRENCİ TANILAMA KILAVUZU
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
BİLİM ve SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
Bilinçli Tercih Seminerine
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TEOG SINAV SİSTEMİ.
Yüksek öğretim KURUMLARI sınavı
2017 ÖSYS YGS-LYS DEĞİŞİKLİKLERİ.
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
H. A.AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Psk. Dan . Erkan EVEGÜ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 3-Normalizasyon
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Liselere Geçiş Sınavı;
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Sunum transkripti:

2017 ÖSYS TERCİHLER…

2017 ÖSYS İŞLEM ZAMAN ÇİZELGESİ… Temmuz 2017 Tercih Kılavuzunun yayınlanması 11 Temmuz 2017 LYS sonuçlarının açıklanması 11 Temmuz – 26 Temmuz 2017 ÖSYS Tercih Formunun doldurulması, ücretin yatırılması ve teslimi (resmi tercih dönemi) Temmuzun Son Haftası ÖSYS yerleştirme sonuçlarının açıklanması

2017- ÖSYS SINAV SONUÇ BELGESİNDE NELER BULUNUR?... Adayın her test türünde yaptığı doğru ve yanlış cevap sayıları, Adayın girdiği LYS’ ler doğrultusunda, MF,TM,TS,DİL,YGS puan türlerinden puanları ve başarı sıralamaları Adayın diploma notu ve OBP’ si OBP katkısıyla elde edilen ve yerleştirmede kullanılacak olan puan türlerine göre yerleştirme puanları ve başarı sıralamaları yer alacaktır.

2017 ÖSYS PUAN HESAPLAMASI Her puan türündeki, en küçüğü 100, en büyüğü 500 olan puanlar hesaplanacaktır. 2017 LYS sonucuna göre ön- lisans tercihi yapabilmek için, öğrencinin seçmek istediği alanın puan türünde (örneğin Radyoloji YGS-1) 150 puan barajını geçmesi gerekmektedir. 2017 LYS sonucuna göre lisans tercihi yapabilmek için, öğrencinin seçmek istediği alanın puan türünde (örneğin Tıp Fakültesi MF-3) 180 puan barajını geçmesi gerekmektedir. YGS puan türlerinde 150 puan barajını geçen her puan türünde yerleştirme puanı hesaplanır ve tercih edilen bölüm yerleştirme puanına bakılarak tercih edilir.

Örnek: LYS Sonuç Karnesi

TERCİH DÖNEMİNE HAZIRLIK…

Tercih Ofisleri Tercih ofisleri rehber öğretmenlerin ve öğrenci / velilerimizin rahat edebileceği şekilde hazırlanmalıdır. Bunun için;   Bir ofiste tek rehber öğretmen olacak şekilde düzenlenmelidir. Bir masa, masanın önünde sehpa, en az iki sandalye (öğrenci ve velinin oturacağı şekilde) bulundurulmalıdır. Rehber öğretmenin masasında bilgisayar ve internet bağlantısı bulunmalıdır. Veli ve öğrencinin önünde vakit geçirirken karıştırabileceği üniversite tanıtım broşürleri, ÖSYS Rehberi ve Taban Puanlar Rehberi, Yükseköğretim Programları rehberleri bulunmalıdır. Duvarlarda, 2017 Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’ nun önemli kısımlarının A3’ e çekilmiş fotokopisi asılmalıdır. Tercihlerle ilgili önemli ve unutulmaması gereken bilgiler yazılıp, asılmalıdır.

Bekleme Salonları Oturma grubu Çay – kahve ve su makinesi Duvarlarda, 2017 Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’ nun önemli kısımlarının A3’ e çekilmiş fotokopisi asılmalıdır. Üniversitelerin afişleri duvara asılmalıdır. Tercihlerle ilgili önemli ve unutulmaması gereken bilgiler yazılıp, asılmalıdır. Veliler beklerken zaman geçirmeleri için, günlük gazete ve dergiler bulundurulmalıdır. En az iki adet bilgisayar (tercih robotunun- UTM- açık olduğu ve internet bağlantısının bulunduğu) bulundurulmalıdır. TV bulundurulmalıdır.

Tercih ofislerinde dikkat edilmesi gereken detaylar Bir öğrencinin tercihi yapılırken, diğer öğrenci veya velilerin duymaması ve karışmaması önemlidir. Bir öğrencinin tercihi yapılırken, öğrencinin anne ve babası dışında kimse tercihe alınmamalıdır. Öğrenci tercihe gelmeden, ön araştırma yapıp gelmiş olmalıdır. Öğrencinin tercihlerinin son hali oluşmadan, öğrenci gönderilmemelidir. Gerekli olduğu durumlarda öğrenciye ikinci randevu verilmelidir. Öğrencinin tercih listesini teslim etmeden son halini rehber öğretmeni mutlaka görmelidir. Randevusundan önce gelen veli ve öğrencileri yönlendirecek, randevusu geleni ise rehber öğretmenin yanına yönlendirecek en az iki görevliye ihtiyaç vardır.

Sınav açıklandığında… Tercih ofisleri en az iki gün önce hazır duruma getirilmelidir. Sınav sonuçlarının açıklandığının ertesi günü rehber öğretmenler toplantı yapıp, önceki yılın istatistikleri ile beraber, tercih stratejisi belirlemelidir. UTM incelenmelidir ve kullanımı denenmelidir. 2017 Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu incelenmeli, ÖSYM tarafından yapılan basın açıklamaları izlenmelidir.

2017 TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ… Adaylar “2017-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu” nu OSYM’ nin http//www.osym.gov.tr internet adresinden inceleyebilirler.(Kılavuz dağıtımı ve satışı yapılmayacaktır.) Adaylar tercihlerini Başvuru Merkezleri aracılığıyla, ya da bireysel olarak internet üzerinden ÖSYM’ye gönderebilirler. Bankaya tercih için herhangi bir ücret yatırılmayacaktır.

ÖSYS Tercihleri Neye Göre Yapılır? Adayın barajı geçtiği puan türleri, Adayın tercih yapacağı puan türleri, Adayın tercih yapacağı yükseköğretim programlarının, bir önceki yerleştirmedeki başarı sıraları, Adayın yerleşmek istediği programların kontenjanları’ na göre tercih yapılır.

Önemli Notlar… Öğrenci 2017 ÖSYS sonucunda, 180.000 ve üstü ikinci aşama puan türlerinden puana sahipse lisans programlarını tercih edebilir. Özel Yetenek Sınavı ile öğrenci alan programlar okul inisiyatifinde belirlenen baraj puanı geçtiği taktirde bizzat okula başvuracaklardır. Öğrenci Başvuru Merkezi’ nden verilen onay belgesini saklanmalıdır. Öğrencinin sınav sonuç belgesini veya internetten çıkarılan sonuç çıktısını görmeden asla tercih yapılmamalıdır.

Önemli Notlar… Öğrencinin, kendi ilgi, yetenek ve beklentileri doğrultusunda tercih yapıp yapmadığına dikkat edilmelidir. Öğrenciye hedeflediği bölüm ve kariyer hedefleri doğrultusunda, üniversite alternatifi sunulmalıdır. Öğrencinin tercih listesinde yer verdiği tüm tercihlerde (özellikler şehir dışı tercihlerinde), ailesinin onayı da alınmalıdır.

Önemli Notlar… Öğrenciye, listesinde yer verdiği tüm programların özel koşulları tek tek okutulmadır. Sınavsız Geçiş hakkı kaldırılmıştır. Meslek Lisesi öğrencilerine bu bilgi mutlaka verilmeli tercihi buna göre yapılmalıdır. Meslek lisesi öğrencilerinin mezun oldukları alana göre ek puanları olacağından ilgili bölümler kılavuzdan bulunarak öğrenciye bilgi verilmelidir. Yurtdışında bir programı tercih etmeyi düşünen adaylar, YÖK Denklik Bürosu’ ndan denkliği olup olmadığını araştırmalıdır.

Önemli Notlar… Öğrenci yerleştirildiği taktirde gitmeyeceği (kayıt olmayacağı) herhangi bir programa asla tercih listesinde yer vermemelidir. Çünkü, bir önceki yıl yerleştirilen adaylar; AÖF kontenjansız bölümleri hariç bir sonraki yıl ÖSYS’ ye girmeleri durumunda OBP’ leri yarı yarıya düşer. AÖF kontenjanlı bölümlerine, lisans programlarına yerleşen öğrencilerin bir sonraki yıl ÖSYS’ ye girmeleri durumunda puan kaybına uğrar.

Tercih Listesi Sorgulanmalı… Listedeki programların sırası, istek sıranız ile örtüşüyor mu? Listedeki programların kodlarını kontrol ettiniz mi? Tercihlerinizi yapmadan önce programların içeriğini, iş olanak ve koşullarını yeterince araştırdınız mı?

Özel Yetenek Sınavı İle Öğrenci Alan Programlara Yerleşme Başvurular üniversitelere yapılır, tercih listesinde bu programlara yer verilmez. Başvurular sırasında öğrencinin en yüksek YGS puanı esas alınır. Özel Yetenek Sınavı’ na katılmak için gerekli olan baraj puanı üniversiteler kendi belirler. Adaylar hem özel yetenek sınavı ile öğrenci alan, hem de merkezi yerleştirme ile öğrenci alan programlara yerleşebilir. Her ikisini de kazandıktan sonra tercihi aday yapar. Özel Yetenek Sınavı ile yerleştirilen adayın bir sonraki yıl sınava girdiğinde, merkezi yerleştirme ile yerleşen adaylara uygulanan puan kaybı uygulanır.

Açıköğretim Programlarına Yerleşme Kontenjansız Açıköğretim Programları’ na yerleştirme; aday, ilgili yıl uygulanan baraj puanı geçtiğinde tercih listesine istediği programı yazar ve yerleşir. Kontenjanlı Açıköğretim Programları’ na yerleştirmede ise gerekli olan koşullar ve kontenjan dâhilinde yerleştirme yapılır.

TERCİH YAPARKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR? İnsan hayatında bazı kararlar vardır ki bu kararlar bir ömür boyu insanın yaşamını etkiler. Bu kararların en önemlilerinden bir tanesi de insanın ne tür bir meslek sahibi olacağıdır. Dolayısıyla telafisi mümkün olmayan böyle bir süreçte çok iyi bir değerlendirme yapmak kendimizi çok iyi tanımak ve bu doğrultuda sağlıklı kararlar vermek gerekir. Tercih dönemi bu bu bağlamda çok önem arz etmektedir. Tercihler hazırlanırken yapılacak yanlışlıklar geriye dönüşü olmayan hataları beraberinde getirebilir.

Öğrenciye öğütler… Öncelikle tercih kılavuzu baştan sona dikkatlice okunmalıdır. Seçtiğimiz mesleğin bizim karakterimize uygun olup olmadığını iyice araştırmalıyız. Çünkü bir ömür boyu o mesleği icra edeceğimizi unutmamalıyız. Özellikle parası çok yada karizması iyi diye bir programı seçmeniz büyük bir hata olabilir. Bundan 5-10-15 sene sonrasını hayal ediniz. Nerede olmak istersiniz, neler yapmak istersiniz. Tercihlerinizi yaparken bunları asla unutmamalısınız.

Öğrenciye Öğütler… Üniversiteleri, öğretim kadrolarını, size sunacakları imkanları, yurt dışı olanaklarını iyi araştırmalısınız. Tercih edeceğiniz üniversitenin içinize iyice sinmesine dikkat etmelisiniz. Birde şunu asla unutmayalım günümüzde artık sadece bitirilen üniversitenin markasına sığınarak bir yerlere gelmek, sadece diplomaya güvenmek yeterli bir parametre değildir. Kendimizi geliştirmek,(teknolojiyi yakından takip etmek, iletişim becerimizin üst düzey olması, işe yatkınlık, çözüm odaklı, birkaç dil bilmek v.s) durumunda olmamız gerektiğini unutmamalıyız. ÖSYM öğrencileri, bir yükseköğretim programına yerleştirirken aldıkları puana göre sıralar. Puan üstünlüğüne göre yükseköğretime yerleştirme söz konusudur. Dolayısıyla tercihlerde sıralama önceliğinin bir avantajı yoktur. Tercih sıralamasının esprisi bizim en çok okumak istediğimiz bölümden başlayarak bir sıralama yapmamızdır. Örneğin, Ahmet 1.tercihinde Çapa tıp fakültesi tercihinde bulundu, Ayşe de aynı bölümü son tercihinde verdi. Kontenjan dahilinde Ayşe’nin puanı daha yüksek ise bu bölüme Ayşe öncelikli olarak yerleşir. Ahmet’in 1.tercihinde bu bölümü vermiş olmasının bir avantajı söz konusu değildir.

Öğrenciye Öğütler… Yukarıdaki yerleştirme mantığına göre aldığınız puan sıralama işleminde kullanılmaktadır. Yani önemli olan sınava giren tüm adaylar arasında kaçıncı sırada olduğunuzdur, sıralamadaki yerinizdir. Ne kadar üst sıralardaysanız en çok istediğiniz bölüme yerleştirilme ihtimaliniz o kadar artacaktır. Dolayısıyla tercihlerinizi yazarken en çok istediğiniz bölümden başlamak ama sizin puan ve sıralamanızla da örtüşen ve sizin istediğiniz bölümleri tercih listenizde bulundurmalısınız. Bir önceki yılın yerleştirme sırası ve puanı o yıla aittir. Bu yılda aynı puan ve sıralama ile yerleşileceği anlamına gelmemektedir. Ancak geçen yılki veriler bize tahmini bir fikir vermesi noktasında önemlidir . Bu arada şunu da belirtmeliyiz; Sınav sorularının zorluğu veya kolaylığı hiç bir şeyi değiştirmez. Sınav kolaysa herkese kolaydır, zorsa herkese zordur. Sınavın kolaylığından veya zorluğundan şikayet etmeniz gereksizdir. Çok iyi çalışan öğrenci için her iki durumda avantajdır. Zorsa çok çalıştığı için soruları çözecektir. Kolaysa zaten sorun yoktur. Sınav öğrencileri sıraya dizme işlemi için yapılır. Yani sınavın amacı öğrencileri sıralamaktır. Eğer üniversitelerin toplam kontenjan sayısı aday sayısından fazla olsaydı sınava gerek kalmayabilirdi.

Öğrenciye Öğütler… Örneğin İstanbul Üniversitesi Hukuk bölümünü 70 bin kişi tercih etti diyelim. Bunlardan 200 kişisi bu bölüme yerleşti. Bu 70 bin kişinin profilinin bu senede aynı olması mümkün değildir. Ancak bu yılda geçen yılkine benzer olacağı da açıktır. İlk üç tercihinize gönlünüzden nasıl geçiyorsa en çok istediğiniz bölümleri yazabilirsiniz. Seçeceğiniz yüksek öğretim programından eminseniz tüm üniversitelerin o programlarını, sıralamanızı baz alarak tercih ediniz. Eğer seçeceğiniz yüksek öğretim programından tam emin değilseniz hala kararsızsanız beşer altışar tanesini seçerek tercih ediniz. Yeter ki yerleşeyim diyorsanız sıralamanızla karşılaştırarak daha garanti öğretim programlarını tercih ediniz.

Öğrenciye Öğütler… Kazanmanız garanti olsa bile kaydolmayı düşünmediğiniz hiçbir programa tercih listenizde yer vermeyiniz. Hem diğer adayların haklarını çiğnemiş olursunuz hem de kazandığınızda kaydınızı yaptırmasanız bile gelecek yıl sınava girdiğinizde okul puanınızın yarı yarıya düşeceğini unutmamalısınız. Yeni açılmış bundan dolayı puanı belli olmayan bölümler, benzer puanlı yakındaki üniversite ile kıyas edilebilir. Örneğin; Selçuk Üniversitesi’nde yeni açılan bir bölümün puanını bulmak için Erciyes Üniversitesi’ndeki bu bölümün başarı sırasına bakılabilir. Fakat bu, bölümün aynı başarı sırasında olacağı anlamına gelmez. Sadece tahmini bir fikir verir.

Teşekkürler…