Tüm Engelli Çocuklar için Eğitim Yasası (Education for All Handicapped Children Act)-1975

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
BEP YOL HARİTASI.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
B. E. P. Tamer KARAKOÇ.
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
BEP ve YASAL DAYANAĞI Dünyada
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan: Kemal GÜLLÜ Çağlayan Ortaokulu.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
Destek Eğitim Odaları.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Özel eğitime ilişkin devlet ve akademisyenler tarafından yapılan çeşitli tanımlar mevcuttur. Özel eğitime ilişkin M.E.B. tarafından.
TANILAMA.
Prof. Dr. Neriman ARAL Sağlık Bilimleri Fakültesi
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
DESTEK EĞİTİM ODASI NEDİR?
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
Aile katılımının artırılması
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BÖLÜM 1: KAYNAŞTIRMA: TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE ve İLKELER
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Sunum transkripti:

YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ’NDEKİ (ABD) YASAL DÜZENLEMELER

Tüm Engelli Çocuklar için Eğitim Yasası (Education for All Handicapped Children Act)-1975 ÖG bireyler ve hakları üzerinde en büyük etkiyi yaratan yasadır. Amerikan toplumu ve devlet okulları sürekli olarak kendini yenileme durumunda kalmıştır. okul çağındaki ÖG çocukların uygun eğitim hizmetlerinden yararlanmasını amaçlamıştır. tüm engelli çocuklar ve gençler için en az kısıtlayıcı ortamda ücretsiz uygun eğitim alma hakkı güvenceye alınmıştır. “kaynaştırma” kavramı ortaya çıkmıştır. test etme, değerlendirme, etiketleme ve yerleştirme süreci sorgulanmış, ebeveynlerin kendi ve çocuklarının haklarına ilişkin farkındalıkları artmış, eğitim teknolojisinde ilerleme sağlanmıştır.

Yasanın altı temel ilkesi Devlet okullarının programlarından ve hizmetlerinden dışlanmaya son Fark gözetmeksizin değerlendirme BEP hazırlama En az kısıtlayıcı ortamda eğitim Karma eğitim gereksinimi Yasal uygulama hakkı P.L. 94-142 sayılı Tüm Engelli Çocuklar için Eğitim Yasası 1983, 1986, 1990, 1997 ve son olarak 2004 yılında yeniden düzenlenmiştir. Bu düzenlemelerden en önemlisi 1990 yılında çıkarılan Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası’dır.

1. Devlet okullarının programlarından ve hizmetlerinden dışlanmaya son: Özel gereksinimli bireyler dahil olmak üzere tüm bireyler parasız ve uygun devlet eğitimi alma hakkına sahiptir. Bu yasayla birlikte "herkes için eğitim" hedef alınmıştır. Okullar yetersizliği olan öğrencileri kabul etmek zorunda kalmıştır.

2. Fark gözetmeksizin değerlendirme: Özel gereksinimli bireylerin herhangi bir yetersizliğe sahip olup olmadığı, bireylerin özel eğitim alıp alamayacağı, ailenin de onayı alınarak bir ekip tarafından farklı değerlendirme yöntemleri kullanılarak belirlenmelidir. Değerlendirmede kullanılan materyaller ve süreçler ırk, dil, din ve kültür ayrımından uzak olmalı, çocukların kültür ve dil özelliklerine uygun değerlendirme yapılmalıdır. Tek bir değerlendirme aracıyla öğrenci hakkında yeterli ve doğru bilgi elde edilemeyeceği için değerlendirme, farklı araçlarla farklı zamanlarda ve farklı kişiler tarafından tekrar edilmelidir.

3. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlama: Özel eğitim hizmetlerinden yararlanmasına karar verilen her engelli çocuk için eğitimin nerede, ne kadar süreyle, hangi amaçla ve kimler tarafından gerçekleştirileceğini yasal olarak güvence altına almak için ailenin de yer alacağı bir ekip tarafından BEP hazırlanmalıdır.

4. En az kısıtlayıcı ortamda eğitim: Yetersizliği olan öğrenciler, mümkün olduğunca normal gelişim gösteren akranlarıyla bir arada bulunacakları ve eğitim gereksinimlerini en iyi şekilde karşılayacak ortama yerleştirilmelidir. En az kısıtlayıcı ortam, özel gereksinimli öğrencilerin genel eğitim sınıflarından en az şekilde ayrıştırılarak eğitim alacakları ve en üst düzeyde performans sergileyecekleri ortam anlamına gelmektedir. Özel gereksinimli öğrencilerin gereksinimleri ve diğer faktörler ele alındığında, onlar için en az kısıtlayıcı ortam genellikle kaynaştırma sınıfları olmaktadır.

5. Karma eğitim gereksinimi: Özel gereksinimli öğrenciler zorunlu durumlar dışında genel eğitim sınıflarında eğitim almalıdır. Yasaya göre özel gereksinimli öğrencilerin mümkün olduğunca özel eğitim okullarına ya da sınıflarına gönderilmemeli ve normal gelişim gösteren akranlarının bulunduğu sınıflarda eğitim almalıdır.

6. Yasal uygulama hakkı: Öğrenciyle ilgili her türlü planlama, yerleştirme ve yer değişikliği kararında bireyin ve ailenin hakları korunmalıdır. Kayıtlar gizli tutulmalı, bütün planlama ve yerleştirme süreçlerine aileler dahil edilmelidir. Ailelerin, çocukları için alınan değerlendirme, yerleştirme ve eğitim kararlarına itiraz etme hakları güvenceye alında olmalıdır.