Plan Lisans Eğitimi Lisansüstü Eğitim Araştırma Beklentiler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ VE İŞYERİ EĞİTİMİ
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
ÖĞRETİM YILI HAZİRAN GÜNDEM MEVCUT DURUM İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİM-ÖĞRETİM, ARAŞTIRMA İYİLEŞME ÇALIŞMALARI STRATEJİLERİMİZ.
Eğitim Bilimleri Bölümü

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ Performans Değerlendirmesi
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
İstanbul Teknik Üniversitesi, teknik öğretimde 239 yılı aşan parlak geçmişi, çağdaş eğitim ortamı, güçlü akademik kadrosuyla Türkiye'de mühendislik,
Sait Gürsoy’la Başarıya Doğru. Bakış Açısı 1950’li yıllar: “Ne bulursam onu alırım.” 1970’li yıllar: “Neyi alabilirsem onu alayım.” 2010’lu yıllar: “Ne.
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
AKADEMİK KURUL TOPLANTISI
KURULUŞ Karabük Üniversitesinin 2007 yılında kurulmasıyla, Fen Bilimleri Enstitüsü 3 Yüksek Lisans Programı ile eğitime başlamıştır. Kurulduğu günden.
Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu Abdullah Gül Üniversitesi Gelen Öğrenciler ve Uluslararasılaşma 23 Ekim 2015.
47. TÜBİTAK ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİ
Yükseköğretim Kurulu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
T.C. KOCAEL İ ÜN İ VERS İ TES İ HEREKE MYO DI Ş T İ CARET BÖLÜMÜ.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
İNSANİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ.
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI BÖLÜMÜ. Muhasebe ve Vergi Programı öğrencileri; ▫Muhasebe programı mezunlarına "Muhasebe Meslek Elemanı" unvanı verilmektedir.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
İÇ SINAVI.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Ders-2
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül- 2017
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
Mevlana Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
«Metalurji Teknikerliği» nedir?
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
Makine Mühendisliği nedir?
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Oryantasyon Eğitimi Prof. Dr. Mete TAYANÇ
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
ANKARA ÜNİVERSİTESİ 6550 Sayılı Kanun Kapsamında
EĞİTİM FAKÜLTESİ Akademik Yılı Genel Kurul
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Metalurji Teknikeri nedir?
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

ODTÜ MATEMATİK BÖLÜMÜ (Son 10 yıl, gelecek beş yıl) Mustafa Korkmaz 11 Mayıs 2016 Çarşamba

Plan Lisans Eğitimi Lisansüstü Eğitim Araştırma Beklentiler

Lisans Eğitimi Genel Bilgi - Kapsamlı bir Matematik lisans eğitimi verilmektedir. - Öğrencilerimize teorik ve uygulamalı matematiğin değişik alanlarında dersler alma olanağı sunulmaktadır. - Son on yılda müfredatımızda ciddi bir değişiklik yapılmasa da, matematiğin güncel konularının derslerimizde işlenmesini sağlamak amacı ile birçok seçmeli ders tasarlanıp müfredatımızın güncelliği korunmuştur. - Öğrencilerimizin bilgisayar ve programlama konusunda kendilerini geliştirebilmeleri için bu alanlarla ilgili seçmeli dersler açılmaktadır

Diğer Bölümlere Verilen Dersler - Başta mühendislik bölümleri olmak üzere üniversitemizdeki birçok bölümün ilk iki yıl matematik derslerini vermekteyiz. - Akademik kadromuzun büyük bir kısmı bu derslerde görevlendirilmektedir. - Uzun yıllardan gelen deneyimler sonucunda, öğrenci sayıları binlerle ifade edilen bu derslerde, etkili koordinatörlükler sayesinde bir standart sağlanmıştır. - Geçtiğimiz on yıl içerisinde üniversitemizde birçok bölümün müfredatında yer alan Calculus derslerinde yeniden yapılandırmaya gidilmiştir.

Önceki Calculus dersleri Math 125-126 Eğitim Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (Ekonomi Bölümü Hariç) Math 151-152 Fen-Edebiyat Fakültesi Ekonomi Bölümü Math 155-156 Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Endüstri Mühendisliği Bölümü Math 157-158 Mühendislik Fakültesi’nin diğer bölümleri

Şimdiki Calculus dersleri Math 125-126 İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (Ekonomi ve İşletme Bölümü Hariç) Math 119-120 Mühendislik Fakültesi, Kimya Bölümü Ekonomi Bölümü Math 117-118 Fizik Moleküler Biyoloji ve Genetik Biyoloji Eğitim Fakültesi İşletme

Verdiğimiz diğer dersler Ayrıca - Math 219 Differential Equations - Math 260 Basic Linear Algebra - Math 250 Advanced Calculus in Statistics (İstatistik) - Math 201 Elementary Geometry (EME) derslerini vermekteyiz.

Çift Anadal/Yandal programları - Çift anadal programımız, farklı bölümlerdeki öğrencilere kapsamlı bir matematik eğitimi alıp, matematik bölümü lisans diploması alma fırsatı vermektedir. - Çift anadal programını tamamlayan birçok öğrenci, matematik alanında yüksek lisans/doktora eğitimi almaya karar vermektedir. - Çift anadal mezunu öğrencilerimizin bir kısmı halen bölümümüzde öğretim üyesidir. - TÜBİTAK’ın teşvik bursu sayesinde çift anadal programımıza başvurularda belirgin bir artış olmuştur. - Yandal programımız ise, lisans eğitimlerini daha çok matematik dersi alarak zenginleştirmeyi amaçlayan öğrencilere yöneliktir.

ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampüsü - Kurulduğundan bugüne kadar iki kampüs arasındaki matematik derslerinin koordineli verilmesini sağlamak amacıyla, her dönem bir öğretim üyemiz dersler vermek ve araştırma yapmak amacı ile ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampüsü’ne misafir olmaktadır. - Araştırma işbirliğini kuvvetlendirmek amacı ile bölümümüz öğretim üyeleri geçtiğimiz on yılda Kuzey Kıbrıs Kampüsü’nde konferans ve çalıştaylar düzenlemişlerdir. - Ayrıca, ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampüsü’nde Matematik Araştırma ve Eğitim Grubu’na eleman alımında bölümümüz aktif rol oynamaktadır ve bölümüz için aranan kıstaslar burada da uygulanmaktadır

Lisansüstü Eğitim Genel Bilgi - Dünya standartlarında yüksek lisans/doktora eğitimi - 2014 yılında QS tarafından yapılan sıralamada, dünyadaki en iyi 200 matematik bölümü arasında (üniversitemizdeki bu başarıya ulaşan 9 bölümden biri) - 2012 yılında, lisansüstü eğitimin ilk 50 yılında, 110 doktora derecesi vermesi ile en fazla doktora veren ilk beş anabilimdalı arasında yer almış ve bir plaket ile ödüllendirilmiştir. - Birçok yeni yüksek lisans/doktora dersi ile müfredatımız zenginleştirildi. - Matematiğin güncel konuları derslerimize girmiş ve eğitimimizin güncel kalması sağlanmıştır. -  Université Louis Pasteur-Fransa ile ortak doktora programı.

Bütünleşik Doktora Programı - Lisans sonrası bütünleşik doktora programı 2000’li yılların başında öğrenci kabul etmeye başlamıştır. - Doktora seviyesinde matematik eğitimi almak isteyen öğrencileri daha hızlı ve verimli bir şekilde araştırmaya yönlendirmek için tasarlanmıştır. - Programa kabul edilen öğrencilerin, matematiğin temel alanlarından dört tane temel matematik sınavında başarılı olması beklenmektedir. - Benzer sınav sistemi dünyanın birçok önde gelen üniversitesinde uygulanmaktadır. - Bölümümüzün doktora eğitimi bakımından iyi bir konumda olduğunu düşünmekteyiz.

Yüksek Lisans Programı - Bütünleşik doktora programının yürürlüğe girmesiyle yüksek lisans programına öğrenci alımı durduruldu. - 2015 güz döneminde programa yeniden öğrenci kabul edilmesine başlandı. - Bu değişiklik, not ortalaması ile bütünleşik doktora programına kayıt yaptıramayan öğrencilerimiz göz önünde bulundurularak yapılmıştır. - Ayrıca, genç öğretim elemanlarımıza, yükseltme kıstaslarında yer alan tez yöneticisi olmak koşulunu sağlamak amacıyla, doktora öğrencisi danışmanlığı yapmadan önce, yüksek lisans danışmanlığı yapma fırsatı doğmuştur.

Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) - Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı uygulaması 2002 yılında ülkemizdeki gelişmekte olan üniversitelere öğretim üyesi yetiştirmek amacıyla ilk olarak Orta Doğu Teknik Üniversitesinde başlatılmıştır. - 2016 yılı Mayıs ayına kadar 17 mezun verilmiş ve bu mezunlar üniversitelerine dönmüşlerdir/dönmektedir. (Bir çoğu üniversitelerinde kadro sıkıntısı yaşamıştır/yaşamaktadır.) - Halen, ÖYP programı dahilinde bölümümüzde doktora yapan 11 doktora öğrencimiz vardır. - Ülkemiz adına çok yaralı bir program olduğu kanısındayız.

Lisansüstü öğrenci sayılarımız Bütünleşik doktora : 47 Master sonrası doktora: 32 Yüksek Lisans: 13 Toplam: 92

Araştırma - Matematik araştırmaları açısından oldukça köklü bir gelenek - Teorik ve uygulamalı matematiğin birçok alanında araştırmalar. - Her yıl yapılan araştırma sonuçları ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlanmakta ve konferanslarda sunulmaktadır. - Bölümümüz birçok konferans ve çalıştaya ev sahipliği yapmakta, öğretim elemanlarımız bu etkinliklerin düzenleme ve bilim kurullarında görev almaktadır. -Düzenli araştırma seminerleri.

Öğretim elemanlarımız tarafından düzenlenen çalıştay/konferanslar - Gökova- Geometri-Topoloji Konferansları, 1992’den beri - Antalya Cebir Günleri, 1999’dan beri - Arf Konferansları, 2001‘den beri - Ankara Matematik Günleri, 2009, 2015 - Kadın Matematkçiler Derneği Çalıştayları - Diğer toplantılar.

Ödüller - 2015 TÜBİTAK Bilim Ödülü -Marat Akhmet - 2014 ODTÜ Prof. Dr. Mustafa N. Parlar Eğitim ve Araştırma Vakfı Bilim Ödülü - Münevver Tezer - TÜBA GEBİP ödülleri - Ferruh Özbudak, 2003-2006 - Mustafa Korkmaz, 2003-2006 - Yıldıray Ozan, 2004-2007 - ODTÜ Geliştirme Vakfı Genç Araştırmacı Başarı Ödülü - Canan Bozkaya, 2015 - Emre Coşkun, 2014

Ödüller - Lisansüstü tez ödülleri - Zeynep Kayar (Danışmanı: Ağacık Zafer), 2013-2014 - M.Onur Fen (Danışmanı: Marat Akhmet), 2012-2013 - ODTÜ Prof. Dr. Mustafa N. Parlar Eğitim ve Araştırma Vakfı ODTÜ Yılın Tezi Ödülü - Sevin Gümgüm (Danışmanı: Münevver Tezer), 2009-2010 - Canan Bozkaya (Danışmanı: Münevver Tezer), 2007-2008 - Hales Distinguished Research Award, En İyi Tez Ödülü, University of Pittsburgh - Songül Kaya Merdan, 2005.

Topluma Hizmet - İLKYAR Çalışmaları - Nesin Matematik Köyü - Matematik Dünyası Dergisi - OYAK Matematik Yarışması - Matematik Topluluğu Etkinlikleri - Muhtelif Diğer Faaliyetler - Matematik olimpiyatları - TUBİTAK, MEB, ÖSYM, TÜBA

2020 beklentilerimiz - Öğretim üyesi başına düşen verilen not sayısına göre, kendisine en yakın bölümün iki katı kadar not vermektedir. Bu ortalamayı biraz daha aşağı çekebilmek için akademik kadromuzun genişlemesi. (Şu an 40). - Araştırma ve eğitim faaliyetlerinin artırılması ve çeşitlendirilmesi - Akademik araştırma çıktılarımızın nitelik ve nicelik olarak artması - Yüksek lisans/doktora ve çift anadal/yandal kontenjanlarında artış - Bölümümüzün dünya sıralamalarındaki yerini daha da yukarılara taşımak . - Atama ve yükseltme süreçlerinin kısalması. - Üniversitemize kabul edilen öğrenci sayılarındaki artışlar dolayısıyla yaşanan ve yıllardır süregelen derslik sorununun çözülmesi - Daha çok öğrencimizin ERASMUS programından yararlanmasını bekliyoruz.

2020 beklentilerimiz - Araştırma görevlisi sayısında artış, - mevcut sayı yeterli değil - Araştırma olanaklarının artırılması - Araştırma alanlarımız geliştirmek ve artırmak - Eleman alma komisyonumuzun kararları bu doğrultuda şekillenmektedir. - Araştırma olanaklarının artırılması amacıyla, gelecekten beklentimiz, üniversitemiz tarafından bölümümüze ayrılan araştırma bütçesinin artırılması - Genel seminerlerde daha farklı alanlardan konuşmacı çağırabileceğiz - Düzenleyeceğimiz konferans ve çalıştayları daha da çeşitlendirebileceğiz. - Reel ve karmaşık analiz, ve kısmi diferansiyel denklemler alanında çalışan akademisyen eksikliğimiz var.

TEŞEKKÜRLER