21. Yüzyıl nasıl bir insan istiyor?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Hazırlayan : İ hsan ÇET İ N Erzincan Dijital Vatandaşlık.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Engür Rutkay Genel Müdür Seçil Çelebi Eğitim Programları Koordinatörü Hoşgeldiniz.
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
İŞİ KAYBETMEME İşte Kalabilirlik Becerileri. İşverenler Ne İster? American Society For Training and Development ( ASTD) İşyeri Esasları 1. Nasıl Öğreneceğini.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
EĞİTİMDE DRAMA.
DİJİTAL VATANDAŞLIK Dr. Ekmel ÇETİN.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Asistanlık eğitim süreci
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
Bütünleştirme uygulamaları
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
Bugün ne öğreneceğiz ??? Dijital Vatandaş Nasıl Olunur?
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Eğitsel Rehberlik.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL OYUNLAR.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Rastgele Nesneler Dersi
Gelişim ve Temel Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
TOPLUMSAL TABAKA ve SINIFLAR
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

21. Yüzyıl nasıl bir insan istiyor?

21.yüzyıl Mega şehirler Yaşlı nüfus Aşırı tüketim Güçlü ordular Küresel vatandaşlık Yeni ideolojiler: çevrecilik , yeni yaşam vb Yeni ahlak tartışmaları

Akışların alanı - Ağ toplumu Teknoloji “herşey”i değiştirdi ama daha ötesinde bir şey yarattı “akışkanlık” Zamansız zaman Mekansız mekan Akışların alanı “hızlı, esnek, akışkan”

Bilginin gücü Bilgi çoğalarak akışkan hale geldi ve akışkanlığı onu muazzam ölçülerde çoğalttı, çoğaltıyor Bilginin diğer bileşenlerle ilişkisi ve etkinliği de akışkan hale geldi Doğayı ve toplumları dönüştürmesi ve kontrol etkinliği de akışkan ve o ölçüde güçlü Bilgi çok hızla paraya ve güce dönüştürülüyor “Bilim”in iktidar üzerindeki gücü arttı

21. yy’da değişim alanları SOSYAL YAŞAM Bilgi teknolojisi Zaman ve mekan kavramlarının değişmesi Kaos, öznellik, bütüncüllük Nanoteknoloji SAĞLIK Biyoteknoloji EKONOMİ Küresel FİZİK ÇEVRE Ekolojik sorunlar GÜVENLİK Kitle imha silahları Nükleer atıklar Terörizm

yeni bir “zihin” yeni bir “yaşam tarzı” yeni bir “sosyal yapı”

Akış Geridöndürülemez olan “akışkanlık” Bu durum “değişme zorunlu” sanısına yol açıyor Zorunlu olan “akışkan” olmak “Değişmeksizin akışkan olmak tabii ki zor” Amaç “değişimi” minimumda tutarak ya da maksimuma çekerek “sağlıklı akışkanlık” sağlamak

Türbülans çağında en büyük tehlike, türbülansın kendisi değildir, …dünün düşünce sistemleriyle davranmaktır” Peter Drucker (1991)

Milenyum gençliği Bilgisayar ve internet ortamında, bilgisayar oyunlarıyla sanal ortamda büyüdüler O nedenle metinden okumak ya da anlatılanı dinleyerek öğrenmek yerine görsel örnekler, daha az metin, daha az dinleme istiyorlar 24/7 iletişim içinde (iletişim araçları ile) etkileşim halinde olmayı istiyorlar

Milenyum gençliği Yavaş gidişten hoşlanmıyorlar, gecikmeye tahammülleri yok İstedikleri herşey hemen şimdi olsun istiyorlar, engeli tolere edemiyorlar Aşırı korunarak, kollanarak, değer verilerek, iyilikleri ön planda tutularak büyüdüler “Özel” olduklarına inanıyorlar Özgüvenleri yüksek Başarıya odaklılar

Y ve Z Kuşakları Sosyal bağlılıkları olan/ arkadaşlarından etkilenen Gen Y Sosyal bağlılıkları olan/ arkadaşlarından etkilenen Eğlenceli şeylerden hoşlanan “Çok çalışma” çalışmayan Yaşamı zenginleştiren deneyimler isteyen Gen Z İlk gerçek dijital kuşak “Klik” kuşağı Sürekli bağlantıda “Edinilmiş dikkat eksikliği bozukluğu” geliştirmiş

Y kuşağı Bağımsız, kendine güvenli Konformist “Helikopter ebeveynleri”nin her adımda koçluk yaptığı

Generation Z: 1990lerin sonu - ? Teknoloji bağımlısı Erken olgunlaşmış Masumiyeti azalmış Riskten kaçınan

Bilgi Çağında Etkili İnsan Profili Etkili İletişim Becerileri Bağımsız Öğrenme Yeteneği Sosyal Beceriler Takım Çalışması Becerisi Eleştirel ve Sistemik Düşünme Becerileri Bilgi Gezginliği (Bilgiye nasıl ulaşacağını ve kullanacağını bilme) Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri

21.yy becerileri - Yaratıcılık ve entellektüel merak - Kişiler arası ve işbirliği becerisi - Kendi kendini yönetme - Sorumluluk ve uyum becerisi - Sosyal sorumluluk

Öğrenmeyi öğrenme gerekli ve uygun bilgiye ulaşma sorun çözme yaratıcı, rasyonel ve eleştirel düşünmeyi geliştirme öğrenmeyi öğrenme

UNESCO 21. yüzyıl eğitim hedefini Bilmeyi öğrenme Yapmayı öğrenme Olmayı öğrenme Birlikte yaşamayı öğrenme olarak belirtmektedir

21. Yüzyıl İnsan Profili Altyapı olarak BT Ürün olarak BT Süreç olarak BT Görsel Donanım İşitsel Donanım Bilgisayar Çoklu-ortam uygulamaları Internet Öğrenici merkezli öğrenme ortamı Yaparak öğrenme Öğrenmeyi öğrenme Aktif katılım Sorgulayarak öğrenme Kubaşık öğrenme Etkin iletişim Paylaşım Teknoloji okur-yazarlığı Kritik düşünme becerisi Problem çözme becerisi Strateji geliştirme becerisi Takım çalışması Bilgi ustalığı İletişim becerileri Yaşam boyu öğrenme 21. Yüzyıl İnsan Profili

Bilgi okuryazarlığı Kişinin bilgiye gereksinimi olduğunu anlama Bilgiye ulaşabilme Bilgiyi değerlendirebilme Bilgiyi etkili bir biçimde kullanabilme becerilerine ve anlayışına sahip olma

Kendini yönetmeyi öğretmek İşleri doğru yapan mı? Doğru işler yapan mı? Geleceği planlayan Kontrol edilmesi gerek eğilimleri bilen Sonu gelen şeyleri tahmin eden Bir adım önde giden Değişimin hızında ve içeriğinde düzenlemelerle Akışkanlığa etki eden yönetim tarzı

Yönetme 1) Kişisel (kendimle olan ilişkim), 2) Kişiler arası (başkalarıyla olan ilişki ve etkileşimlerim), 3) Yönetsel (Başkalarıyla birlikte bir işi gerçekleştirme sorumluluğum) ve 4) Kuruluş (insanları organize etme, yani onları toplama, eğitme, ödüllendirme, onlarla takımlar kurma, sorunlar çözme ve uygun yapılar, stratejiler ve sistemler kurma ihtiyacım)

Gözlenebilir Davranışlar YETKİNLİK Yetkinlik Doğru Bilgi Doğru Beceri Doğru Tutum Bileşimidir = Gözlenebilir Davranışlar TUTUM BECERİ BİLGİ

YETKİNLİK GELİŞİMİ Bilgi Zihinsel Beceri Fiziksel Tutum Duygusal Teori Kurallar Planlar Prosedürler Uygulama Tecrübe Operasyonel Davranış Değerler Motivasyon

“Eğer geleceğin bir parçası olmazsanız, tarih olursunuz” Abbott