Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Advertisements

OLAY KOMUTA SİSTEMİ (OKS)
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Amaç Bu Kanunun amacı, afet ve acil durumlar ile sivil savunmaya ilişkin hizmetleri yürütmek üzere, Başbakanlığa bağlı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının.
ACİL DURUM VE EYLEM PLANI
Prof.Dr.Hilmi SABUNCU YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ TEMEL TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
 Hastane Yönetimi.  İzdihamın önlenmesi ve sağlık personelinin emniyeti için gerekli güvenlik tedbirleri alınır,  Sağlık Bakanlığı ve Emniyet Teşkilatı.
SAĞLIĞIN TANIMI: KİŞİLERİN, SADECE HASTA OLMAMASI HALİ DEĞİL, BEDENEN, RUHEN VE SOSYAL YÖNDEN TAM BİR İYİLİK HALİDİR. Sağlık Otoriteleri tarafından kabul.
Afetler ve Afet Yönetimi Doğan K. Bıyıklı (TA2SX) 3 Şubat 2007 Echolink – Turkiye Konferans Odası.
SED’de izlem ve değerlendirmenin önemi ve uygulanması
ŞEYHMUS BAYTAK KALİTE YÖNETİM BİRİMİ SRM.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Bingöl Kamu Hastaneleri Birliği
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
ACİL EYLEM PLANI HAZIRLIĞI
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI SİVİL SAVUNMA UZMANLIĞI 2010 YILI FAALİYETLERİ Kartal Belediyesi
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
MUĞLA REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
EVDE HASTA BAKIMI.
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Afet ve Acil Durumlarda Psikososyal Destek Hizmetleri
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI VE KBRN HİZMET GRUBU PLANI
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
AFETLER ve AFET YÖNETİMİ (SAU-026)
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü
İLK YARDIM.
Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması Ve yaralanma Yolları
AFETLER ve AFET YÖNETİMİ (SAU-026)
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
KONTEYNER KENT/MEVLANA EVLERİ KURULUM VE YÖNETİMİ TECRÜBE PAYLAŞIMI.
1.  2  Afet durumları için uluslar arası bir tıbbi ağı organize etme ihtiyacı bulunmaktadır.  Bu ağda yer alacak sağlık servislerinin çeşitli tıbbi.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE KRİZ VE AFET YÖNETİMİ
1. 2  Acil bir olayın bildirilmesinden kesin tedavi verilinceye kadar yerinde  En iyi acil bakımı en kısa zamanda  Güçlü acil servislerin kılavuzluğu.
TANILAMA.
OKULUN TOPLUMLA İŞBİRLİĞİ SÜRECİ
ANKARA TREN GARI TERÖR SALDIRISI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
Özel Körfez Marmara Hastanesi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
AFET YÖNETİMİ YRD.DOÇ.DR. NEHİR VAROL KAYNAK: ANONİM.
TEHLİKE, ZARAR GÖREBİLİRLİK, RİSK VE AFET İLİŞKİSİ
Fiziksel hastalıklara ruhsal tepkiler
TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
AFET YÖNETİMİ YRD.DOÇ.DR. NEHİR VAROL
Kadınlar İçin Sosyal Hizmet Önleyici Hizmetler Müdahale Hizmetleri
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
Depreme Maruz Kalanlara Yönelik Bir Ruh Sağlığı Destek Modeli Başoğlu, M., Şalcıoğlu, E. (2011) A Mental Healthcare Model for Mass Trauma Survivors. Control-Focused.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
KALABALIK RİSK YÖNETİMİ VE ACİL DURUM PLANLAMASI
Sunum transkripti:

Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi AFETLERDE ACİL SERVİSTE Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi Doç.Dr.Onur POLAT Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Acil Tıp Anabilim Dalı

Afet ve Acil Servis Afetten ilk etkilen merkezler acil servislerdir;en yoğun hasta ve insan trafiğinin yaşanacağı bölüm özelliğini taşır.

Afet Toplumun tamamı veya belli kesimleri için fiziksel, ekonomik ve sosyal kayıplar doğuran, normal hayatı ve insan faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan doğal, teknolojik veya insan kaynaklı olayları tanımlar.

Acil Durum Toplumun tamamının veya belli kesimlerinin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan, acil müdahaleyi gerektiren olaylar ile bu olayların oluşturduğu kriz halini tanımlar.

AFET TÜRLERİ Doğal Sebepler İnsani Sebepler Ani Oluşan Tek Sebep Fırtına Sıcak Dalgası Dondurucu Soğuk Deprem Volkan Patlaması Aşamalı Oluşan Birden Çok Sebep Heyelan Kuraklık Sel İnsani Sebepler Ani Oluşan Tek Sebep Yangın Patlama Çarpışma Deniz Kazası Yapısal Çökme Aşamalı Oluşan Birden Çok Sebep Çevresel Kirlilik Savaş Ekonomik Kriz Salgın Hastalıklar

Sosyal Hizmet Uzmanı Sosyal hizmet mesleği, sosyal değişimin sağlanmasına ve insan ilişkilerinde problem çözme ve güçlenmeye yardımcı olur, bireyin iyilik halini değiştirmek için özgürleşmesini sağlamaya çalışır

Tıbbi Sosyal Hizmet Tıbbi Sosyal hizmet; hasta ve ailesinin hastalıkla birlikte ortaya çıkan psiko-sosyal sorunlarının önlenmesi ve çözümlenmesi amacıyla hastanelerde ve diğer sağlık kurumlarında yürütülen sosyal hizmet uygulamaları olarak tanımlanır.

AFETTE Sosyal Hizmet Sosyal Hizmet uzmanı Afet durumlarında gerekli sosyal hizmet müdahalesini planlar ve uygular.

AFETTE Sosyal Hizmet Sosyal Hizmet Uygulamasının Amacı: Afet ve acil durumlarda doğrudan etkilenen hastalar ve yakınları ile sağlık personelinin hızla iyileşip toparlanma becerilerinin artırılmasını sağlamak, Afet nedeni ile hastane içinde oluşabilecek panik ve kargaşayı önlemek,

AFETTE Sosyal Hizmet Sosyal Hizmet Uygulamasının Amacı: Çıkabilecek sorunları en aza indirmek; Hastanelerin afetlerden önce ve sonra yürütülecek “psikososyal müdahale ve destek” kapasitesinin artırılmasını sağlamaktır.

AFETTE Sosyal Hizmet Afet öncesi, Afet sırası ve Afet sonrası çalışmaların planlandığı, müdahalenin de bu planlama çerçevesinde yapıldığı bir sürece psikososyal anlamda katkı sunar.

Afet öncesi afete hazırlık sürecinde sağlık personelini“Afet ve Acil Durumlarda Sosyal Hizmet Uygulamaları” konusunda bilgilendirmek afet sırasında etkin bir hizmet sunumu bakımından önem taşımaktadır.

AFETTE Sosyal Hizmet Afet sırasında Acil servis sürecinde sosyal hizmetler, geniş anlamıyla: Zarar gören bireylere hasta ve yakınlarına psikososyal destek, danışmanlık ve halkla ilişkiler hizmetlerini ifade etmektedir.

Psikososyal; Kelime anlamıyla birbirini sürekli etkileyen psikolojik ve sosyal etkilerin hareketli ilişkisi anlamına gelir.

Diğer insanlarla olan etkileşim ve ilişkiler PSİKO SOSYAL PSİKOLOJİK Düşünceler Duygular - Davranışlar SOSYAL Diğer insanlarla olan etkileşim ve ilişkiler Çevre - Görev ve roller - Kültür ve gelenekler

Psikososyal Müdahalenin Amaçları Fiziksel ve duygusal acıyı azaltma Normale dönüşü kolaylaştırma Olası tepkiler hakkında bilgilendirme Toparlanma ve başetmede yardımcı olma Kontrolü artırma ve destek sistemlerini harekete geçirme

PSİKOSOSYAL ETKİLİLİK ALANLARI kültür ve değerler topluluk toplum aile bırey sosyal çevre insan kapasitesi

PSİKOSOSYAL MÜDAHALE SÜRECİNDE YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR İhtiyaç ve Kaynak Değerlendirmesi Psikolojik İlk Yardım Koordinasyon ve İşbirliği Bilgi Merkezi Oluşturma Çalışana Destek Sevk Etme ve Yönlendirme(psikolog/psikiyatrri klinikleri gibi) Toplumu Harekete Geçirme Sürdürülebilir- Uzun Dönem Çalışmaların/Projelerin Planlaması Eğitim İzleme ve Değerlendirme

AFET Alarm Psiko Sosyal Hizmet Müdahalesi İhtiyaç tespiti AKUT DÖNEM İhtiyaç tespiti Psikololjik İlk Yardım Koordinasyon ve İş Birliği Orta ve Uzun Dönem Psiko Sosyal Hizmet Müdahale Planının Oluşturulması ORTA /UZUN DÖNEM Bilgi Merkezi Kurma Çalışana Destek Sevk ve Değerlendirme Müdahale Sürecinin Sonlanması İZLEME ve DEĞERLENDİRME

PSİKOSOSYAL MÜDAHALE Acil serviste psikososyal hizmet müdahalesinin üç bölümde uygulanması; İhtiyaç tespiti, Psikolojik ilk yardım ve Koordinasyon işbirliğinin sağlanması kriz yönetiminde önem taşımaktadır.

Acil Servis Psikososyal Müdahale Süreci İhtiyaç ve Kaynak Değerlendirmesi Mağdurların etkilenme dereceleri ve şekilleri İçinde bulundukları sorunlar ve ihtiyaçlar Hasta ve yakınlarının psikososyal ihtiyaçlarına göre (kayıp, kimliği belirlenemeyen, kimsesi olmayan, engeli bulunan vb.) desteğin ve gerektiğinde ihtiyaçları sağlama veya kaynaklara yönlendirme Var olan hizmetler ve sunuluş şekli

Acil Servis Psikososyal Müdahale Süreci İhtiyaç ve Kaynak Değerlendirmesi Toplumda var olan kaynak kişi/kurumlar, bunların çalışma şekli Koordinasyon sağlanması Uygulanacak müdahale etkinliklerinin ana hatlarıyla oluşturulması çalışmalarını kapsar.

Acil Servis Psikososyal Müdahale Süreci 2. Psikolojik İlk Yardım İhtiyaç ve kaynak değerlendirilmesi ile eş zamanlı ya da hemen ardından başlar,

Acil Servis Psikososyal Müdahale Süreci 2. Psikolojik İlk Yardım; Kişilerin duygularını ve yaşadıklarını ifadelerine olanak sunarak rahatlamalarını sağlamayı ve acil durumlara yönelik psikolojik bilgilerin etkilenen kişilere iletilmesi aracılığıyla kişilerin yaşadıklarını ve hissettiklerini anlamlandırmalarına yardımcı olmayı hedefler

Acil Servis Psikososyal Müdahale Süreci 3. Psikolojik İlk Yardım; Hasta ve yakınlarına, sağlık personeline yönelik psikososyal destek faaliyetleri sağlar, Etkilenenlerin kaçınma davranışlarını azaltması konusunda cesaret verici girişimlerde bulunur, Acil Servis çalışanlarını etkileyen olumsuz faktörleri belirler ve bu faktörlerin etkilerinin azaltılmasını sağlar.

Acil Servis Psikososyal Müdahale Süreci 3. Koordinasyon ve İşbirliği; Hasta yakınlarını bilgilendirmek ve bilgi akışını sağlamak, Tedavi ekibinin üyeleri aralarında hastanın sorunları ve gereksinimleriyle ilgili  gerekli bilgileri paylaşmak.Üyeler arasında sürekli ve sistematik bir bilgi değiş tokuşu  yapmak,

Acil Servis Psikososyal Müdahale Süreci 3. Koordinasyon ve İşbirliği; Gereksinim doğrultusunda ilgili kurum ve kuruluşlarla (Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü, İl Emniyet Müdürlüğü, Sivil Toplum Kuruluşları vb.) sürekli ve kesintisiz bir işbirliği ve koordinasyon çalışması yürütmek, Hasta ve yakınları ve basını da içerecek şekilde iç ve dış paydaşlara HAP Başkanı tarafından onaylanan bilgilerin iletilmesini sağlamak

Afet Sonrası Afetlerden sonra yürütülecek sosyal hizmet uygulamalarının kayıt altına alınması ile ilgili gerekli tüm tedbirlerin alınması önemlidir.

İlginize Teşekkür Ederim