TRAIning Transversal Supporting Career Development And Research

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
UNI-SET Toplantı Notları
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
ERASMUS+ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI. SUNUM PLANI  ERASMUS+ PIC ORTAK ARAMA BAŞVURU FORMU.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
Program Tasarım Modelleri
 Sizler için hazırlamış olduğumuz bu çalışmamızda, odamızın 2015 yılında yapmış olduğu çalışmalar ve hizmetlerin Genel Değerlendirilmesini beğeninize.
NE YAPMAK İSTİYORUZ?  Günümüz şartları göz önünde bulundurularak hafızlık geleneğini sürdürmek.  Hafızlık eğitimini okul eğitimleri ile beraber yürütmek,
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
BOSNA HERSEK’TE YATIRIM FIRSATI
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
Aile Atölyeleri Projesi
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Program Tasarım Modelleri
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
YILI BURDUR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İK MAKALESİ.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
ORTAK ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

TRAIning Transversal Supporting Career Development And Research Erasmus Plus Ka2 Eğitim Öğretim Alanında Stratejik Ortaklıklar-Meslek Eğitimi

TRAIning Transversal Supporting Career Development And Research Trait projesi Ekim 2015 yılı itibariyle başlamış olup Ekim 2017 yılı itibariyle sonlanacak iki yıllık bir projedir. Trait projesi ,Romanya koordinatörlüğünde altı ülkenin katılımıyla yürütülmektedir. Trait projesinin amacı ,çekirdek becerileri baz alarak kariyer gelişimi ve araştırma yapmaktır.

Proje ortakları Liceul Tehnologic de Mecatronica si Automatizari –Romanya,kordinator Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü – Türkiye Archivio della Memoria – İtalya, Roma Bluebook s.r.l. – İtalya, Torino Frauenberatungsstelle Oberpullendorf – Avusturya ProEduca o.s. – Çek Cumhuriyeti

Projenin hedefleri ve amacı Projenin sektörel önceliği yenilikçi yaklaşımları kullanarak temel ve çekirdek yetileri geliştirmek ve mesleki alanda çalışan mesleki eğitim veren öğreticilerin ve eğitimcilerin mesleki gelişimlerini artırmaktır.Sadece teknolojik olarak değil toplum olarak da hızlı bir değişim içinde olduğumuz 21.yüzyılda iş ve yaşam için gereken yetenekler,yeterlilikler sürekli olarak değişmektedir.2006 Avrupa birliği konseyi hayat boyu öğrenme anahtar becerileri gelişimi üzerine değişimleri de göz önüne alarak yeni bir politika izlenmektedir.

-Geniş çapta ele alınacak olursa sekiz temel anahtar beceri öngörülür.   -Anadilde iletişim -Yabancı dilde iletişim -Dijital yeterlilik -Matematiksel yeterlilik ve Fen ve teknolojide temel yeterlilik -Diğer dört yetenek ise çekirdek yetenekler dediğimiz ve bu proje boyunca üzerinde çalışacağımız yetilerdir; -Öğrenmeyi öğrenme -Kişilerarası ve kültürler arası sosyal yeterlilik ve yurttaşlık yeterliliği -Girişimcilik ruhu -Kültürel ifadeler

Son “ yeniden düşünülen eğitim stratejisi “tüm seviyelerde temel ve çekirdek yeteneklerin gelişim ihtiyacını vurgular.Eğitimde ve öğretimde Avrupa birliği 2020 stratejik çerçeve planında tüm vatandaşlarının temel ve çekirdek yetileri edinmeleri gerektiğinin altını çizer ve çekirdek yetilerin istihdam üzerinde doğrudan etkili olduğunu kabul eder.Avrupa birliğinde ve aday ülkelerde gençler arasında işsizlik yoğun olarak yaygınlaşmaktadır ve 2014 Kasım’da 5.101 milyon (25 altı) genç insan işsizlik oranı tespit edilmiştir.Son yıllarda çekirdek becerileri geliştirmeye yönelik çalışmalar vardır ancak bu çalışmalar genelde yönetici ve üniversite mezunlarını kapsar.

Sahip olduğumuz bilgiye dayanarak söylenilebilir ki işsiz gençler,düşük gelirli seviyede ve dezavantajlı olanlara yönelik çekirdek becerileri kapsayan herhangi bir çalışma yapılmamıştır.Bu sebeple projemiz şu ihtiyaçlara cevap vermektedir. -Çekirdek yetenekler hakkında yenilikçi yaklaşımlar geliştirmek;karma öğrenme metodu kullanarak kişilerin ihtiyaç ve beklentileriyle uyum içinde ilgi çeken eğitim ve öğretim programları -Öğrenci merkezli pedagojik yaklaşımlar ve yenilikçi karma modeller kullanarak çekirdek becerileri geliştirmek. -Yüksek kalitede hizmet alabilmek için gerekli olan tüm yetenek ve kabiliyetleri donatarak eğitim yollarını güçlendirmek ve yeni yaklaşımlar geliştirmek. Kısacası projemiz,eğitim ve istihdam arasında ortaklığı da içine alan yüksek kalitede öğrenme kaynaklarının gelişimini destekleyen mesleki eğitime odaklanmaktadır.  

Faaliyetler Fikri çıktılar 1 Proje faaliyetleri kapsamında koordinatör ülke tarafından meslek dersi öğretmen/eğiticilerine 25 kişi ve küçük ya da orta ölçekli işletmelere 25 kişi uygulanmak üzere bir anket düzenlenecektir. Bu anket proje ortakları tarafından kendi dillerine çevrilerek ,öğretmenlere/eğiticilere ve işletmelere uygulanacaktır.bu uygulamanın değerlendirmesini koordinatör ülke yapacaktır. Faaliyet sonucunda çok dilli anketler ve anket sonuçları yanı sıra nitelik ve niceliksel bilgi elde edilecektir.

Fikri Çıktılar 2 İkinci faaliyet olarak bireylerin çekirdek becerilerini test edebildiği ve bu beceriler hakkında bilgi edinebildiği e-eğitim modülleri (6 tane)oluşturulacaktır. Proje ortakları ülkeler tarafından bu modüllerin test edilmesi sağlanacaktır. Projenin yaygınlaştırılması için yaygınlaştırma seminerleri,konferanslar düzenlenecektir. .

Trait projesini yaygınlaştırmaya yönelik ortaklar tarafından hazırlanan çalışmalar: Websitesi http://www.trait-erasmusplus.com Facebook sayfası https://www.facebook.com/TRAITproject Blog http://trait-erasmusplus.blogspot.au/ 2015 Kasım ayında Romanya,Iasi’de birinci uluslararası proje toplantısı gerçekleştirilmiştir.